Media Monitoring Ford 7.7.2010
Lidé dál milují japonská auta, v žebříčku šokuje Dacia
2.7.2010 aktualne.cz str. 0
Francouzi i Němci mají raději Dacie než například Audi
Lexus, Honda, Mercedes. To jsou značky, které se nejčastěji objevují v popředí žebříčku spokojenosti zákazníků s jednotlivými vozy podle studií JD Power ve Velké Británii, Francii, USA a Německu. V Evropě však svým vysokým kreditem u zákazníků velmi překvapuje rumunská Dacia. Mladoboleslavská Škodovka sice pár příček oproti výsledkům v posledních letech (zejména ve Velké Británii) ztratila, ale stále se drží jistě v první desítce. Z jednotlivých modelů Škodovky se ve Velké Británii nejvýše umístila Octavia (skončila v žebříčku stovky hodnocených aut jedenáctá), Fabia byla 37. a Roomster 81. Lexus má dvě medaile. Vítězství si v britském žebříčku z jednotlivých modelů připsalo SUV Lexus RX, na druhém skončil domácí Jaguar RX a třetí je opět Lexus - tentokrát sedan IS. Čtvrtá příčka patří modelu KIA Cee´d. Kromě tohoto vozu a vyjma devátého Audi A6 už všechna ostatní místa obsadila pouze v Japonsku vyráběná auta. Britové zřejmě přišli na chuť i hybridům, o čemž by svědčilo šesté místo, které v letošním žebříčku obsadila Toyota Prius.
Dacia u Francouzů boduje. Francouzští motoristé jsou nejspokojenější s japonskými automobily Honda. Škoda obsadila u Francouzů šesté místo. Honda se ve Francii drží na prvním místě již druhý rok za sebou. Druhé místo obsadila německá značka Mercedes-Benz, za kterou následoval její konkurent BMW. Na skvělé čtvrté příčce je podle Francouzů rumunská Dacia, která patří pod francouzskou společnost Renault. Dacia tak porazila nejen Škodu, ale například i Audi. Tato značka byla pátá.
Toyota se znelíbila. Změna se udála také v USA. Americké automobilové značky letos jako celek totiž poprvé překonala v očích zákazníků auta dovezená ze zahraničí. Na problémy s plynovým pedálem letos hodně doplatila v USA značka Toyota, která bývala obvykle hodnocena velice vysoko. V hodnocení značek v USA obsadilo první místo německé Porsche. Na druhé příčce se umístila luxusní značka Acura japonské společnosti Honda Motor, za kterou následoval Mercedes-Benz. Z amerických značek byla nejvýše značka Ford. Té patřilo páté místo. Toyota se v žebříčku propadla až na 21. místo, což je doposud nejhorší výsledek.
Jako poslední byl zveřejněn žebříček JD Power podle německých motoristů. Ti jsou nejspokojenější s automobily německé značky Mercedes-Benz. O druhou příčku se dělí německá značka BMW a rumunská Dacia, která patří pod francouzskou společnost Renault. Do první pětky se dostaly rovněž japonské značky Mazda a Nissan. Škoda obsadila 12. místo.
URL|
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=670753
ASTRA V LÍBIVÉM DRESU
28.6.2010 Auto 7 str. 16
OPEL ASTRA SPORTS TOURER
Sportovní a současně i elegantní dres jako o něco dříve větší insignii oblékl Opel kombíku modelové řady Astra. SOUČASNĚ VŠAK ZACHOVAL MAXIMÁLNÍ PRAKTIČNOST, což by mělo zvýšit zájem o aktuální generaci modelu Astra. Kombi Opel Astra Sports Tourer bude mít premiéru začátkem října na autosalonu v Paříži. Automobilka však už nyní prozradila hodně o čtvrté generaci oblíbené karosářské verze, která dosud nesla u řady Astra od poloviny 90. let tradičně pojmenování Caravan. Název, který uvedl Opel na trhu, ovšem už v roce 1953 (Rekord Caravan) současně šikovně podsouval informaci, že v této verzi astra pojme hodně nákladu a poslouží k dalekým cestám. Nyní nastala změna, pro kombi Opel Astra se bude používat název Sports Tourer, stejně jako u modelu Insignia. Jestliže však u tohoto vozu střední třídy nebyl až tak primární objem pro náklad, nýbrž design, tak Opel Astra Sports Tourer přes velmi dynamický vzhled nedoznal zásadní újmy v praktičnosti - základní objem zavazadelníku (500 l) je jen o málo menší než u končícího caravanu (540 l). Zadní sedadla dělená v poměru 60/40 se dají skládat i ze zavazadlového prostoru elektrickým odjištěním pružin, tedy stisknutím jednoho tlačítka. Bez dalšího zásahu řidiče vznikne rovná plocha o délce 1835 mm (plus 28 mm ve srovnání se současnou generací), nad níž bude ke střeše objem 1550 l (caravan 1590 l). Tento speciálně vyvinutý systém se nazývá FlexFold a Astra ST nabídne toto komfortní ovládání jako první mezi kompaktními kombi. Připlatit si bude možné na integrované nosiče kol na zádi vozu (systém FlexFix), podobně jako to mají již modely Corsa a Insignia. Rozvor (2685 mm) kombíku astra zůstal na úrovni základního modelu, a není ani divu. POKUD BY OPEL NAVÁZAL NA TRADICI, PODLE NÍŽ JEHO KOMBÍKY MĚLY VŽDY NĚJAKÉ CENTIMETRY NAVÍC, PŘIBLÍŽILA BY SE ASTRA ST ROZVOREM NEBEZPEČNĚ VELIKOSTI INSIGNIE (2735 mm). Do délky však podle dosud uvolněných informací nabrala vůči základnímu modelu deset centimetrů. Tiskové informace slibují obdobně agilní jízdní vlastnosti, jaké předvádí hatchback, a technické inovace (bixenonové světlomety s přisvětlením do zatáčky, čtečka dopravních značek, asistent pro udržení jízdního pruhu). Motorizace bude takřka shodná z hatchbackem, kompletní paleta obsáhne osm benzinových a naftových motorů od 70 do 132 kW. Vypadla jen nejslabší čtrnáctistovka a místo ní přibyl přeplňovaný benzinový motor 1.4 Turbo (88 kW/120 k), známý již z kompaktního MPV Meriva. Silnější čtrnáctistovku o výkonu 103 kW bude možné koupit jen se samočinnou převodovkou. Špičku v zážehové oblasti představuje motor 1.6 Turbo (180 k). Počítá se také se systémem start/stop, který by měla dostat v krátkém čase kompletní modelová paleta řady Astra - jako první nejmenší turbodiesel 1.3 CDTI (70 kW). Z naftových motorů se jeví pro kombi velmi zajímavý nejsilnější turbodiesel 2.0 CDTI (118 kW/160 k), který dosahuje maximálního točivého momentu 380 Nm a průměrná spotřeba by měla být jen 5,1 l na 100 km. Astra Sports Tourer se začne prodávat na sklonku roku, jen pár týdnů po premiéře v Paříži. Výroba bude probíhat v britském závodu Ellesmere Port. Cena nebyla určena, ale rozdíl mezi základním modelem a kombíkem by měl činit cca 1000 eur. Modelová řada Astra měla vždy početnou škálu verzí. Ve výhledu je coupé, u něhož se předpokládá podobně jako u předchůdce možnost připlatit si na panoramatické okno, končící až u sloupku B.
FORD FOCUS TURNIER A OPEL ASTRA SPORTS TOURER BY MĚLY BÝT NA ČELE
Prodeje kombíků kompaktní třídy v Evropě se u nejprodávanějších hlavních značek pohybují do 150 000 kusů ročně. Pozice hodně závisí na příchodu nového modelu, jak ostatně ukazují i výsledky do roku 2009 a prognóza expertů pro další roky. V posledních letech si výborně vedla Škoda Octavia Combi, která v letech 2007-2008 převýšila konkurenty. Loni patřil primát Golfu Variant. U astry bývá podíl kombíků vyšší než u jiných značek (25/17 %).
Oslavná edice
28.6.2010 Auto 7 str. 13
Ve Francii vznikne pět exkluzivních focusů, připomínajících úspěchy značky v Le Mans. Každý vůz vzdává hold jednomu ze svých historických předchůdců, kteří se v letech 1966 až 1972 úspěšně prosadili v závodní sérii, nejznámější je od pohledu oranžovomodrý focus vytvořený dle Fordu GT40. Vozy v barvách gulf zářily na okruhu v letech 1968-1969. Focusy mají také upravený interiér, jiná kola a další doplňky.
Ford sníží svůj obří dluh o další 4 miliardy dolarů
3.7.2010 AUTO.cz str. 0
Ford ukrojí ze svého dluhu další 4 miliardy dolarů. Po zaplacení tak bude dlužit už „jen“ 27 miliard dolarů. Americká automobilka Ford oznámila, že sníží svůj dluh o další 4 miliardy dolarů. Tentokrát půjde o vklad v hotovosti ve výši 3,8 miliard dolarů do fondu odborů UAW, z něhož se proplácí zdravotní péče bývalým zaměstnancům Fordu, kteří jsou již v důchodu. Dále Ford vyplatí dividendy z preferenčních akcií ve výši 255 milionů dolarů. Tato výplata byla odložena kvůli finančním problémům Fordu. Společně se 3 miliardami dolarů, které Ford splatil v dubnu, se tím celkový dluh koncernu sníží o zhruba 20 procent z 34 miliard na konci prvního čtvrtletí tohoto kalendářního roku na 27 miliard dolarů. Šéf Fordu Allan Mulally k tomu uvedl, že tyto splátky dluhů jsou známkou toho, že plán na restrukturalizaci automobilky Ford skutečně funguje. Vyjádřil také přesvědčení, že se bude rozvaha automobilky nadále zlepšovat. Upozornil také na to, že současné hospodářské výsledky Fordu umožňují nejen splácet dluhy, ale také investicemi rozvíjet podnikání. Obří dluh Fordu má počátek v letech 2006 a 2007, kdy si automobilka na své továrny a logo půjčila více než 23 miliard dolarů. Oproti General Motors a Chrysleru se však dokázala vyhnout bankrotovému řízení.
URL|
http://news.auto.cz/?article=23091
Martin Prokop pojede na Bohemii se startovním číslem 1
5.7.2010 automix.centrum.cz str. 0
Martin Prokop: Rally Bohemia mě připraví na další starty v S-WRC. Tisková zpráva Czech Ford National Teamu. V rámci přípravy na letní soutěže Mistrovství světa v rally a zejména na asfaltovou Německou rally se Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem zúčastní domácí Rally Bohemia. Do sedmatřicátého ročníku populární české soutěže odstartuje posádka Czech Ford National Teamu se startovním číslem 1 a bezesporu by měla patřit k hlavním favoritům podniku.V mistrovství světa rally (S-WRC) se Martin Prokop s Janem Tománkem objevili naposledy začátkem května v Rally Nový Zéland a znovu se na start světové soutěže postaví až na konci července při Finské rally a poté o měsíc později v Německu. Aby se posádka Czech Ford National Teamu na tyto velmi důležité letní podniky náležitě připravila, zařadila do svého programu účast ve dvou českých asfaltových soutěžích, Rally Krkonoše a Rally Bohemia (2. ? 4. července), a dále ji čeká ještě start v šotolinové Rally Estonia (16. ? 18. července).Na startu Rally Bohemia se sejde jak česká špička, tak mezinárodní konkurence v čele s Juhou Hänninenem jako zástupcem továrního týmu Škoda Motorsport a obhájcem loňského vítězství. Martin Prokop s Janem Tománkem do soutěže vstupují s cílem připravit se na Německou rally a rozjet se před oběma letními podniky S-WRC. Pěkné, technické tratě Rally Bohemia by Czech Ford National Teamu měly umožnit vyzkoušet vše potřebné na jeho voze Ford Fiesta S2000.Martin Prokop, jezdec Czech Ford National Teamu: „Na Bohemce startujeme proto, že závodní tempo nelze nahradit žádnými testy, a letos to není jako loni, kdy jsem jezdil mnohonásobně víc. Na Bohemce se chceme dostat do tempa, vyzkoušet si jízdu vůči konkurenci a za maximální koncentrace tak, abychom byli dobře připravení na těžké závody S-WRC v létě. Start na Bohemce tedy slouží jako příprava na mistrovství světa.Přesto přese všechno samozřejmě trošku cítím tlak, ať už od mých lidí, nebo od lidí kolem. Ale vím, co chci a co je důležité, a proto se nezhroutím z žádného výsledku. Jestli mi Bohemka nevyjde, tak se prostě stane, ale důležitější je, aby mi vyšlo Německo, protože S-WRC je prioritou. Když budu muset na Bohemce slevit, dobře, ale když potom dosáhnu dobrého výsledku v Německu, budu spokojený. Není to výmluva, nechci si dělat alibi, tak to prostě je.Na Bohemku se ale moc těším. Těším se na to, že se s kluky projedu a oni mi pomůžou přichystat se na závody S-WRC. Proto mám radost, že tady na Bohemce je obrovská konkurence a že do toho budeme muset jít. To je totiž ten nejlepší prostředek, jak se dostat do tempa. Testy, které absolvujeme, jsou dobré, ale maximální rychlosti a nasazení se dosahuje až v závodě.Konkurence se v Rally Bohemia sejde skvělá. Protože jezdím na závody českého mistrovství a chodím se dívat k trati, vím, jak kluci jedou. Vím, že jedou na hraně, že jim fungují auta, a že to nasazení je větší než kdykoli předtím. Ale to je dobře, jsem tu od toho, abych zažil tlak a připravil se na svět. Favoritem číslo jedna je určitě Juho Hänninen. Pak jsou tu Pavel Valoušek, Roman Kresta a Václav Pech, to je trio, které si to letos strašně dává. A počítat se určitě musí i s Bryanem Bouffierem, který dokáže velké věci. To je pětice jezdců, kteří budou určitě favority. "Martin Prokop s Janem Tománkem startovali v Rally Bohemia naposledy v roce 2007 s Citroenem C2 S1600 a vybojovali tehdy třetí místo absolutně.Rally Bohemia 2010 odstartuje v pátek 2. července v 17:05 hod superspeciálkou na Autodromu v Sosnové. Do první klasické rychlostní zkoušky odstartují jezdci v sobotu 3. července v 9:00 hod. Jména vítězů budeme znát v neděli 4. července v 16 hodin. Na posádky čeká celkem 227,56 měřených kilometrů rozdělených do 16 rychlostních zkoušek.Veškeré informace o posádce Martin Prokop ? Jan Tománek naleznete na jejích webových stránkách
http://www.martinprokop.com. PRNeprošlo jazykovou korekturo
URL|
http://automix.centrum.cz/clanek.phtml?id=17795
Martin Prokop s Janem Tománkem na Bohemii bronzoví !!
5.7.2010 automix.centrum.cz str. 0
Czech Ford National Team vybojoval na Bohemii třetí místo Martin Prokop s Janem Tománkem se stali nejúspěšnější domácí posádkou letošního ročníku Rally Bohemia. S Fordem Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu vybojovali třetí místo absolutně, když za svými zády nechali kompletní domácí špičku. Pro úřadujícího juniorského mistra světa v rally Martina Prokopa byla Rally Bohemia především součástí přípravy na druhou část sezony šampionátu S-WRC, který je letos nově vypsán pro jezdce s vozy kategorie Super 2000 v rámci světového šampionátu. Bohemka měla Czech Ford National Teamu posloužit hlavně jako přípravy na srpnovou Německou rally, která se jede na asfaltových tratích. Martin s Jendou do soutěže nevstoupili úplně ideálně. Do páteční superspeciálky v Sosnové odstartovali o něco dřív, než měli, za což obdrželi desetisekundovou penalizaci a soutěž tak začínali až z hloubi startovního pole, přesněji z pětapadesáté pozice. V sobotu se ale začalo závodit na klasických rychlostních zkouškách a bílo-modro-červená Fiesta S2000 začala stoupat výsledkovou listinou. Po třetí erzetě se prosadila už do elitní desítky, po páté vložce byli Prokop s Tománkem osmí, po šestém testu šli na šestou pozici a po defektu, který postihl Václava Pecha, se po sedmé erzetě posunuli na páté místo, které udrželi až do cíle sobotní etapy. Celý tým se ale po oba dny soustředil hlavně na hledání optimálního nastavení Fordu pro asfaltové soutěže. Set-up vozu se proto neustále měnil a dosahované časy týmu jasně ukazovaly, zda se vydal správným směrem nebo ne. Martin Prokop se za volantem Fiesty S2000 cítil jako ryba ve vodě hlavně v neděli odpoledne. Na RZ 15 dosáhl třetího nejrychlejšího času a rázem se v průběžném pořadí posunul na třetí pozici. Tu dokázal uhájit i na poslední rychlostní zkoušce a na cílovou rampu tak společně s Janem Tománkem vyjeli jako nejlepší z Čechů. Martin Prokop: „Do soutěže jsme nevstoupili úplně ideálně. V Sosnové se startuje na světla a já jsem se nechal trochu unést. Vytočil jsem motor a měl jsem o něj trochu strach, tak jsem odstartoval dřív. Pak jsem navíc trochu nedobrzdil do jedné zatáčky, takže jsme ztratili několik sekund." „Ani sobota nebyla úplně ideální, protože nastavení, které jsem si vymyslel při testech, se v soutěži ukázalo jako hodně agresivní a tvrdé. Proto jsme na něm neustále pracovali a postupně se dostávali k nastavení úplně jinému. Ale jsem moc rád, že jsem si na tohle všechno přišel na Bohemii. Teď máme jasnou představu, co musíme změnit a mě těší, že jsem si na tohle všechno nepřicházel až v průběhu Německé rally." „Na konci soutěže jsem už cítil, že mohu o třetí místo bojovat, proto jsem do toho šel. Jsem rád, že jsme se nakonec na stupně vítězů probili, ale jak jsem řekl už před soutěží, výsledek pro nás tentokrát důležitý nebyl. Šlo hlavně o přípravu Fiesty na asfaltové soutěže mistrovství světa a tento cíl jsme v okolí Mladé Boleslavi splnili stoprocentně." Na start světové soutěže se Martin Prokop s Janem Tománkem postaví až na konci července při Finské rally a poté o měsíc později v Německu. Ještě před tím absolvuje posádka Czech Ford National Teamu šotolinovou Rally Estonia (16. - 18. července), která by díky svému charakteru měla být pro celý tým skvělou přípravou na Finskou rally. PRNeprošlo jazykovou korekturou
URL|
http://automix.centrum.cz/clanek.phtml?id=17794
Vzrušující jízda s Mondeem
15.6.2010 Direkt str. 10
Wunderman připravil online bannery pro společnost Ford. Kreativa vychází z Ford kinetic Design, designu, díky kterému vozy Ford vypadají, jako že jedou, i když nehybně stojí. Claim »Každý z nás potřebuje v životě trochu vzrušení« doplňuje kreativu a odvolává se na technologie Fordu. V médiích rotují dvě textové verze, z nichž jedna komunikuje motory EcoBoost a druhá automatickou převodovku PowerShift.
Austrálie chce české autovýrobce, nabízí miliardy dolarů
2.7.2010 iHNed.cz str. 0
Australská vláda hodlá přilákat české firmy a jejich moderní technologie pro výrobu aut i autodílů.
Čtvrtinu nákladů uhradí australská vláda české firmě, která v Austrálii zavede moderní ekologickou výrobu v oblasti automobilového průmyslu. To je jedna z nabídek, kterou českým podnikatelům 16. července v Praze přednese Steve Bracks, vládní zmocněnec australské vlády pro automobilový průmysl. "Pro podporu moderní ekologické výroby je určen Green Car Innovation Fund, čili Fond pro inovace v oblasti ekologických aut, disponující pro období deseti let částkou 1,1 miliardy australských dolarů, tedy asi dvaceti miliard korun. Fond je určen výrobcům automobilů a dílů i vědcům na vývoj a komercializaci technologií, které snižují spotřebu paliva a emise skleníkových plynů," vysvětlil Jan Brejcha, obchodní manažer organizace Austrade Prague, která je vládní agenturou podporující obchod a investice. Fond je jednou částí vládního programu New Car Plan for a Greener Future (Nový automobilový plán pro zelenější budoucnost), na který australská vláda na období 2008 až 2021 vyčlenila šest miliard australských dolarů, asi 108 miliard korun.
Dotací z tohoto programu už využila řada výrobců. Jedním z nich je Toyota Australia, která v přepočtu 630 milionů korun využila na zavedení výroby hybridního vozu Toyota Camry v Austrálii.
Společnost General Motors Holden získala v přepočtu 2,7 miliardy korun na výrobu australské verze globální platformy malého vozu Delta. Ford Australia dostal 756 milionů korun na výrobu motoru EcoBoost pro automobily Falcon. Nemusí jít jen o rozsáhlé a nákladné výroby. Australská firma SMR Automotive například získala v přepočtu 43 milionů korun na výrobu nových zpětných zrcátek se sníženou hmotností. Jedná se o pilotní projekt, který má při spuštění pokrýt asi osm procent celosvětové poptávky. "Austrálie je jednou z patnácti zemí, které mají komplexní strukturu automobilové základny, dostatečnou k výrobě automobilů, jejich navržení a potřebnou vědecko-výzkumnou základnu. Tamní podniky mají rozsáhlé zkušenosti v technologiích výroby plynů LPG a CNG pro pohon aut. Steve Bracks se chce v Česku seznámit i s výrobou elektromobilů, uvažuje se i o investicích australských automobilových podniků v České republice," připomněl Brejcha.
Steve Bracks přijede do Prahy z Německa, kde bude nabízet spolupráci tamním automobilkám a výrobcům autodílů. V Česku bude jednat se Sdružením automobilového průmyslu. "Čekáme, jaké konkrétní nabídky Steve Bracks přiveze, Austrálie je přece jen vzdálený kontinent. Možné by bylo vytvoření určitých klastrů se zaměřením na spolupráci na světových trzích, nejen v Austrálii nebo jen v Evropě," řekl Antonín Šípek, ředitel Sdružení automobilového průmyslu České republiky.
Australský automobilový emisar Steve Bracks byl do roku 2007 premiérem státu Victoria s hlavním městem Melbourne. Za jeho osmiletého působení v pozici premiéra se ve státě Victoria průmyslová výroba výrazně zmodernizovala a zvýšila. V roce 2008 jeho zkušeností využila centrální australská vláda a jmenovala jej koordinátorem strukturálních změn automobilového průmyslu v celé Austrálii. Loni klesla výroba aut v Austrálii o třetinu na 227 tisíc vozů, v Česku vzrostla o tři procenta na 975 tisíc vozů.
URL|
http://HN.IHNED.CZ/c1-44635810-australi ... rdy-dolaru
Červnový prodej automobilů v USA zaostal za očekáváním
2.7.2010 kurzy.cz str. 0
Červnový prodej automobilů rostl v USA pomaleji než se očekávalo, signalizuje problémy největší světové ekonomiky a útlum spotřebitelské poptávky. Prodej vozidel rostl o 14% a odrážel nízkou srovnávací základnu před rokem. Spotřebitelská důvěra se v. Červnový prodej automobilů rostl v USA pomaleji než se očekávalo, signalizuje problémy největší světové ekonomiky a útlum spotřebitelské poptávky. Prodej vozidel rostl o 14% a odrážel nízkou srovnávací základnu před rokem. Spotřebitelská důvěra se v červnu nečekaně propadla z dvouletého maxima o 10 bodů na 52,9 bodů. Tuzemské automobilky v červnu ohlásily sezónně očištěný prodej 8,57 milionů osobních a LUV, oproti 9,14 milionů v květnu. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek zpomalil z 11,64 mil na 11,08 milionů, podle údajů Autodata. V červnu 2009 se v USA prodalo jen 9,7 milionů automobilů, tržní odhady očekávaly 11,4 milionů jednotek. Udržení růstového trendu bude v červenci a srpnu velmi náročné, protože v loňském roce byl trh stimulovaný šrotovným. Prodej největší americké automobilky GM meziročně rostl o 12% a dosáhl 194,7 tisíc, konkurenční značce Chrysler vyskočila poptávka o 36% na 82,2 tisíc a Fordu o 14% na 173,7 tisíc vozidel. Podíl tuzemských značek se na severoamerickém trhu meziročně zvýšil o 0,9% na 47,0%. Největší rival, japonská Toyota Motor reportovala meziroční nárůst o 7% na 140,6 tisíc jednotek a udržela třetí příčku. Podíl na americkém trhu jí ale klesl o 1,1% na 14,3%. Model Camry a Corolla/Matrix drží v počtu prodejů osobních vozidel první a třetí příčku. Druhou a čtvrtou pozici si vydobyla další japonská značka Honda s modely Accord a Civic. Prodej Honda v červnu meziročně rostl o 6% na 106,6 tisíc. Nejvyšší procentní nárůst poptávky reportovala z asijských značek nečekaně indická Tata 53%, dále Mazda 33%, Hyundai 28%, Subaru 16% a Nissan 11%. Model Altima byl v červnu pátý nejprodávanější vůz v USA. Meziroční růst poptávky ještě zaznamenala Isuzu, pokles prodejů značka Suzuki a Mitsubishi. Celkový podíl asijských automobilek na severoamerickém trhu se v červnu snížil o 0,9% na 45,4%. Evropské automobilky se vedly v USA opět smíšeně a podíl na trhu meziročně stagnoval na 7,6%. Prodej VW v červnu meziročně rostl o 12% na 29,6 tisíc, prodej Daimler vyskočil o 20% na 19,6 tisíc, poptávka po BMW rostla o 12% na 23 tisíc, automobilka Porsche reportovala meziroční skok o 137% a prodej Saab Spyker vyskočil o 28%.
URL|
http://zpravy.kurzy.cz/233360-cervnovy- ... cekavanim/
Letem motosvětem
1.7.2010 Květy str. 59
* Šikovný motorista ze Šanghaje si doma ve sklepě vyrobil jednomístný elektromobil. Vozítko, trochu připomínající zmenšený velorex, se dobíjí ze zásuvky a parkovat může i na stojato.
* Celkem 1 099 majitelů vozů Kia Cee’d v ČR prodejci vyzvali k návštěvě servisu. Auta můžou mít sníženou účinnost brzd – proto se preventivně kontroluje a případně mění hlavní brzdový válec.
* Designéři od Fordu vyvinuli koncept městského typu Start. Vůz s tříválcem o objemu 1,0 l je určen do měst, kde nyní žije více než polovina obyvatel naší planety.
* Stejně jako ve Velké Británii se i ve Francii auta značky Škoda ocitla na 6. místě žebříčku spokojenosti.
* Volkswagen představil své polo také ve verzi GTI. Jde o svižný, elegantní a úsporný vůz: s benzinovým motorem 1,4 TSI jede až 229 km/hod. a jeho spotřeba přitom činí jen 5,9 l/100 km.
Cena je 491 700 Kč.
První plastika pro Mondeo
3.7.2010 Lidové noviny str. 6
Ford Mondeo se po třech letech dostal do poloviny své kariéry. Jeho další prodeje by měla oživit modernizace, se kterou dostane bohatěji chromovanou přední masku, jiné přední nárazníky s denními LED světly a záď s přepracovanými svítilnami. Největší inovací bude nový motor, přeplňovaný benzinový dvoulitr s výkonem 240 koní. Ten nabídne při stejné spotřebě více výkonu než jeho letos představená dvousetkoňová verze. Inovované Mondeo také dostane přepracovanou verzi turbodieselu 2,2 litru s výkonem 200 koní a vylepšené naftové dvoulitry s výkony 115, 140 a 163 koní. Poprvé se v něm objeví také dvouspojková převodovka Powershift, ke všem motorům Ecoboost dodávaná standardně. Novinka se představí koncem srpna na autosalonu v Moskvě.
Ford má nový antisport systém, který bezpečně zpomalí vaše vášně
2.7.2010 lidovky.cz str. 0
Po ABS a ESP přichází nový elektronický pomocník. CCT dokáže rozpoznat nedotáčivost a automaticky zpomalit. Příští rok uvede Ford další generaci SUV Explorer a s ní elektronický systém Curve Control Technology (CCT). Ten pomůže řidičům těžkých vozů řešit případný nedotáčivý smyk. Pokud elektronika nedotáčivost zjistí, zpomalí auto až o 15 km/h každou sekundu ubráním plynu a brzděním. Fandové sportovních aut se nemusejí bát, Ford plánuje nasadit systém jen do těžších modelů. V roce 2015 jej bude montovat do devadesáti procent svých SUV, crossoverů, dodávek a pick-upů. CCT pracuje ve spolupráci se stabilizací. Monitoruje rychlost, příčné i podélné zrychlení a natočení volantu. Porovnává pak rychlost stáčení s rychlostí, kterou si řidič (podle počítače) přeje zatáčet. Pokud zjistí nesrovnalost, nejprve ubere plyn a následně začne brzdit jednotlivá kola. Dokáže snížit rychlost a při tom nijak neomezí schopnost zatáčet. Fakticky nejde o tak převratnou novinku. Mnoho stabilizačních systémů dokáže nedotáčivost řešit také. Jenže prapůvodní účel stabilizace - zabránit převrácení, se nezapře. Elektronika nezřídka nedotáčivost podporuje, místo aby ji řešila. Navíc mají ESP a spol. mnoho složitých obvodů a díky nim občas dlouhé vedení. CCT má na starosti jen a jen eliminaci nedotáčivosti, takže by měl reagovat vždy rychle a správně. Co si někteří z nás o podobných systémech myslí, jsme psali včera. Je však pravda, že velká část nehod SUV a crossoverů těžkých na předek se stane vinou náhlé silné nedotáčivosti. Řidiči špatně odhadnou nájezdovou rychlost před zatáčkou a vzniklou krizovou situaci neumějí řešit. Pokud bude Ford CCT nasazovat jen ve velkých a ryze nesportovních autech jak tvrdí, možná skutečně zachrání víc lidí než naštve.
URL|
http://www.lidovky.cz/ford-ma-novy-anti ... n-auto_nev
NA KREV
14.6.2010 Speed str. 38
Ford tvrdí, že Focus RS nepotřebuje pohon všech kol na to, aby zesměšnil konkurenci. My tady máme někoho, kdo si myslí opak. V OKAMŽIKU, KDY SE před několika lety objevily první informace o Focusu RS druhé generace, se spekulovalo, jestli bude mít pohon všech kol. Anabáze vývoje se táhla jako vařená nudle a vedení automobilky nás nechávalo žít v napětí. Během čekání tu a tam zazněla „zaručená" informace, že „pohon všech kolem nebude", nebo později „jistě, Focus RS bude čtyřkolka", aby nakonec sportovní divize značky vyrukovala s tvrzením, že „na to, aby Focus RS opanoval okresky široko daleko, nepotřebuje pohon všech kol". Subaru má se svým symetrickým pohonem všech kol a historií protkanou účastí ve světových rallye na věc jiný názor, a tak tady máme dnes nejen Ford Focus RS, ale také Imprezu WRX STi, kterou by podle všeho měl nechat drsný Ford v prachu za sebou. Zapomeňte teď na teorii, fakta a technická data, vše už bylo o obou autech mnohokrát řečeno. Před námi se otvírají kroucené silničky kolem slapské přehrady a na asfalt padají nekonečné provazce hustého deště.
Ideální příležitost na nekompromisní duel. Dnes poteče krev...
SUBARU IMPREZA STi, MOJE VOLBA
Focus RS i Impreza STi se snaží dosáhnout naprosto stejného cíle, každý ovšem jinými prostředky.
PODÍVAM-LI SE NA OBĚ AUTA, PODLE vzhledu by to měl být Focus RS, který se hned od prvního protočení kol ujme vedení. Drsné průduchy na kapotě a křídlo tak velké, že s ním utlučete slona. Devatenáctipalcová kola a výraz pitbula, který dva týdny nedostal nažrat. Impreza STi oproti tomu vypadá celkem klidně. Jistě, jsou tady nafouklé blatníky a jizva, přes niž proudí vzduch k mezichladiči, ale jinak nic, co by hrdě hlásilo do světa, že tohle auto umí s dobrým řidičem deklasovat i supersportovní italskou konkurenci. Dojem se nezmění, ani když otočím klíčkem v zapalování. Ford skrze obrovskou výfukovou roura exploduje, burácí a řinčí jako staroslovanský bůh hromu, kdežto STi je svým projevem „jen" velká fréza hlodající s neutuchající zarputilostí pás silnice. Emoce, symfonie, vřava? Bohužel ne. A do třetice bod pro modrý ovál, a to za interiér.
Neřeším teď kvalitu, ta je na obou stranách výborná, ale sportovnost. Ve Fordu čekají nekonečné plochy něčeho, co se tváří jako karbon, závodnické detaily rozeseté po celé kabině a špičkové, anatomicky tvarované sedačky. V STi nemám o moc výjimečnější pocit než v jakékoli jiné Impreze. Kůže, červené stehy, agresivní podsvícení budíků. Interiér Fordu je sice nasáklý steroidy a sedačky krásně vedou, ovšem na můj vkus jsou příliš vysoko posazené a to, že si při každém nasednutí vrazím bočnici stehenního vedení přímo do konce mého trávicího traktu, mne vážně irituje. Sedadla v STi nejsou tak intimně přiléhavá a volant by mohl jít vytáhnout výš, ale i tak se v japonském stroji cítím příjemněji, i když také tady jsou chyby. Zpětné zrcátko je příliš dole a brání ve výhledu. Centrální otáčkoměr vypadá sice fajn, ale mohu-li jet podle sluchu (je to signál pro optimální řazení), raději bych větší tachometr. Jak bylo řečeno v úvodu textu, jsme na Slapech. Na silničkách, jež oba s Honzou, který se řítí v modrém Focusu, známe - jsou mokré od hektolitrů jarního deště. Impreza se žene do kopce jako zběsilá, přilnavost pneumatik je neskutečná, široké osmnáctipalcové gumy lepí jako pryskyřice. Na driftování zapomeňte, pokud byste měli choutky vodit Imprezu po úzkých okreskách bokem, ovšem srovnat se do zatáčky a hodit zadkem do boku při trhnutí ruční brzdou umí STi na jedničku. Díky aktivnímu diferenciálu mám více točivého momentu na zadku, řízení není příliš komunikativní, ale informuje, jak jen může, a s vypnutou stabilizací mizí neuroučnost a nervozita. Od stále vyšší a vyšší rychlosti mě odrazuje jen pud sebezáchovy. Ford Focus umí jít do boku, zejména pokud prší, stačí v rychle jeté zatáčce přibrzdit. Velkou zábavu jsem v tom ovšem nenašel, a pokud jsem měl zažít s Fordem pocit rozčarování, mělo to být ted a tady, na kopci od přehrady k Rabyni. Honza, tentokrát už s STi, se vrhl přede mne. Jakkoli má RS papírově vyšší výkon (o pět koní víc než rovné tři stovky u Subaru) i vyšší točivý moment (440 Nm versus 407), nezmohl jsem se při akceleraci na nic jiného než na bezradné poskakování předních kol. Voda a vymletá silnice mi nedovolí nejen opětovat útok, ale ani držet s Imprezou krok. A ani v zatáčkách, jež se zavlnily za horizontem, jsem neměl šanci. Motor eresa začíná tahat ve 2300 otáčkách a nástup turba je vážně mocný, ale dostat se k hranici dvou tisíc otáček pro mě bylo jako překonat Grand Canyon. K tomu příliš silný odpor ve volantu a nula informací... Ehm, ne, přesednout z STi do Fordu pro mě bylo krokem zpátky.
Focus má revoluční systém RevoKnucle, zavěšení připravené tak, že eliminuje tahání od předních kol a uděluje eresu, tedy minimálně podle prohlášení Fordu, ty samé schopnosti, jaké mají Evo nebo Impreza. Já jsem cítil jen silný odpor volantu, nulové informace a frustraci z toho, jak moc na Imprezu STi na mokrém a hrbolatém asfaltu Focus RS ztrácí. Já bych, při volbě „bud, a nebo" bral do své garáže Subaru.
TYHLE OKRESKY, POZNAMENANÉ krutou zimou, taky hrají proti Focusu RS. Tak uvidíme...
S STi jsem najezdil spoustu kilometrů, naposledy jsem ostrou Imprezu řídil v Rakousku na sněhu a ledu. Bezpečně nedotáčivá, s mdlým nástupem v nízkých otáčkách, když jsem s ní chtěl driftovat, musela se držet hodně u huby. Zatraceně rychlá za všech podmínek, ale už v sobě nemá tu soutěžáckou rozevlátost, nebo alespoň lehkost předchozích modelů. Tohle všechno jsem věděl, a stejně jsem měl problém vyrobit alespoň jeden pořádný drift pro fotografa. A to jsem se opravdu snažil. Silnici žere jako kyselina. Jede, kam se jen podívám, a čím víc tlačím na plyn, tím rychlejší prostě je. Ze zatáček vystřeluje zvláštním chladným způsobem, prostě vystřelí tam, kam namíříte čumák. Nenechá se vyprovokovat, za všech okolností neutrální nebo nedotáčivá, přísně sterilní a účinná. Když je sucho, je skoro nudná. Dnes na vodě prostě jen těží z masivního gripu a pohonu všech kol, je naprosto jasné, kdo je tady a teď rychlejší. Několikrát se s ní ženu jedním úsekem, kde je čirou náhodou dokonalý asfalt, řídí se víc volantem než plynem, přenos výkonu je naprosto fenomenální. Nemůže být ani řeč o nějakém charakteru nebo řidičské zábavě, všechno zabíjí a převyšuje samotná rychlost. Umím si představit, že v rukou někoho, kdo umí řídit jako Bůh nebo Loeb, to musí být hrozivá zbraň. Já sám si netroufnu dostat se na limit.
O patnáct minut později, za volantem Focusu RS, je to všechno trochu jinak. Méně rychlosti, více zábavy. Pouhé vizuální drama jasně vyhrává Focus RS, a když ho řídíte, ten pocit se dále prohlubuje. Přestože motoru chybí ta radost, když ho vytočíte k omezovači, tak průběh výkonu i to, jak zní, jak se předvádí, když si hrajete s plynem, jak si odfrkne, když prudce uberete, to vše vás bude bavit stejně, jako to bavilo mě. Udělejte tu chybu, že budete s plynem zacházet tvrdě, že ho prostě jen seznámíte s podlahou, a rázem zapomeňte na nějaké delikátní chování a vytříbenost. Chce, abyste s ním pracovali, musíte si s ním hrát. Jedte tvrdě, ale ne bezhlavě, a chová se fantasticky. Na mokré silnici v ostrých zatáčkách umí o několik stupňů srovnat zadek auta, ale není to tak lehké jako v Golfu GTI nebo třeba ve výrazně hbitějším (a lehčím) Cliu RS.
Rozbitý mokrý asfalt pohřbívá veškeré naděje a Focus tady nepředvede vůbec nic. Není pochyb o tom, kdo je dnes rychlejší. Jenže já přesně vím, které auto bych chtěl řídit. To, které by mě bavilo, už když otevřu vrata garáže... O tři dny později jedu s Focusem RS dvě kola na Nordschleife. Je sucho, 21 stupňů a trať je plná aut. Při sjezdu do Liščí díry si uvědomuji, jak přesné má Focus RS řízeni. V první ostré zatáčce u svodidel starých boxů cítím, jak spolupracuje zadní náprava. V Exmúhle (tam, kde boural Junek) mu zase stačí půl vteřiny k tomu, aby se uklidnily tlumiče a auto se srovnalo a pak vystřelilo do kopce nahoru. A všude, za všech okolností, má dost síly, rychlosti a citu na to, abych s ním byl opravdu rychlý bez nějakého velkého tréninku. V zatáčkách se nechává krásně řídit plynem na hranici nedotáčivého smyku, a když s ním lehce řežu obrubník, líbí se mi, kolik mi posílá informací o tom, co s ním ještě můžu dělat a o kolik ještě můžu přitlačit. A zpátky jsem doma za 5,5 hodiny se spotřebou 11,41/100 km... Ano, chtěl bych sedět níž, chtěl bych ještě více citu ve volantu a umím si představit ještě lepší reakci na plynu, ale lépe se mi v něm sedí, je čitelnější, nebojím se ho využít na sto procent a nemám z něj strach. Mým vítězem je Focus RS. Jednoznačně.
Hänninen obhájil triumf na Bohemia rallye
4.7.2010 sport.cz str. 0
Finský pilot Juho Hänninen se Škodou Fabia S2000 vyhrál víkendovou Bohemia rallye, která se jela jako pátý podnik automobilového šampionátu České republiky. Lídr šampionátu Intercontinental rallye challenge si spravil chuť po karambolu v belgické Ypres rallye, kde minulý víkend havaroval, a obhájil v okolí Mladé Boleslavi loňský triumf. „Musel jsem o vítězství tvrdě bojovat, protože rychlostní zkoušky byly hodně rozdílné. Mně více vyhovovaly dlouhé nedělní úseky. Ty mi k vítězství pomohly. Pořád platí, že se na asfaltu učím. Ale s každým kilometrem jsem lepší a lepší. Bral jsem soutěž i jako přípravu na srpnovou Barum rallye, která je součástí šampionátu IRC, i když tam je asfalt trošku rychlejší a uskákaný,“ říkal v cíli soutěže Juho Hänninen. Pilot továrního týmu Škoda Motorsport položil základ k vítězství už v průběhu sobotní etapy, kdy vyhrál tři měřené úseky a těsně vedl před Pavlem Valouškem rovněž ve Fabii S2000. V neděli pak Fin zajel na čtyřech erzetách nejlepší čas a v součtu s páteční diváckou erzetou na autodromu v Sosnové tak měl rodák z městečka Punkaharju osm nejrychlejších průjezdů. Atak Francouze Bryana Bouffiera s Peguetoem 207 S2000, který vyhrál poslední sobotní měřený úsek a první nedělní, odvrátil Fin bleskově. Ve dvanáctém a třináctém měřeném úseku jasně dominoval, definitivní pečeť na triumf pak přidal v poslední zkoušce soutěže, když francouzského pilota porazil o dvacet vteřin. „Žádnou oslavu triumfu připravenou nemám. Ale určitě něco vymyslím. Jedinou jistotou je, že v pondělí musím odletět do Anglie,“ usmíval se Hänninen.Valoušek po havárii odstoupil. Stejně jako v sobotu pilotům znepříjemňoval život pekelný žár. Výheň ale pranic neubrala na jejich zběsilé rychlosti. Na tu doplatil pilot Škoda Delimax týmu a vedoucí muž průběžného pořadí českého šampionátu Pavel Valoušek, který se Škodou Fabia S2000 v sobotu vyhrál čtyři erzety, ale v neděli na útočícího Bouffiera začala ztrácet. Při honičce o sekundy na průjezdu patnáctým měřeným úsekem havaroval a musel ze soutěže odstoupit. Druhé místo tak spadlo do klína pilotovi ze země galského kohouta, jenž nakonec vyhrál tři měřené úseky. V tuhé bitvě o třetí místo pak Prokop startujícího s Fordem Fiesta S2000 porazil Romana Krestu na Peugeotu 207 S2000, jehož zbrzdil v průběhu třinácté rychlostní zkoušky defekt. „Byl jsem připravený Romana kvůli bodům do šampionátu pustit klidně před sebe, ale on za mnou přišel a řekl mi, že pojedeme naplno oba a rozhodne se na trati,“ přiznal Martin Prokop v cíli soutěže, který měl před poslední rychlostní zkouškou náskok pouhé 1,7 vteřiny na Krestu. Ten jel navíc poslední úsek dlouhý osmadvacet kilometrů s poškozenými tlumiči.
Bohemia rallye - konečné pořadí
1. Hänninen, Markkula (Fin., Škoda Fabia S2000) 2:01:35,4 min., 2. Bouffier, Panseri (Fr., Peugeot 207 S2000) +20,2, 3. Prokop, Tománek (ČR, Ford Fiesta S2000) +2:00,3 min., 4. Kresta, Gross (ČR, Peugeot 207 S2000) +2:16,5, 5. Pech, Uhel ČR, Mitsubishi Lancer Evo IX) +4:03,2, 6. Solowow, Baran (Pol, Ford Fiesta S2000) +4:23,5, 7. Kajetanvowicz, Baran (Pol, Subaru Impreza Sti) +4:56,9, 8. Tarabus, Trunkát (ČR, Škoda Fabia S2000) +5:01,0.
URL|
http://moto.sport.cz/moto/rallye/171744 ... allye.html
Toyota Corolla Verso nebo Ford C-Max?
2.7.2010 tipcars.com str. 0
Dva zdatní zástupci kompaktních MPV Ford C-Max a Corolla Verso. Který z nich dokáže lépe naplnit požadavky na ideální rodinný automobil?
Zhruba před dvěma měsíci jsme zde porovnávali karosářské verze kombi od Focusu a Corolly IX. generace. Dnes se na tento boj podíváme znovu snovými kartami-karoseriemi.Kromě kratších a vyšších karoserií zde máme obměněnou i nabídku motorů. Nejslabší verze se zde nenabízejí a naopak je u Toyoty nabídka vznětových motorů rozšířena směrem nahoru o výkonnější verze, které vkombi nenaleznete. Konkrétně se jedná o nové hliníkové 2,2 D-4D ve verzi 100 kW, nebo ještě silnější 130 kW verzi vybavenou bezúdržbovým filtrem pevných částic označovanou přídomkem D-CAT. Srovnatelné dynamické parametry nejsilnější verze (zrychlení na 100 km/h za 8,8s a maximální rychlost 205 km/h) hned tak vdané třídě nenajdete. Naopak vdotazu zmíněný 2,0 D-4D (85 kW) bych do Toyoty volil až na posledním místě. Jedná se o první CR vznětový motor Toyoty a občas u něj selhávají některé komponenty. Navíc tento motor používá rozvodový řemen, který je nutno měnit každých 105 tis. km, zatímco novější verze mají bezúdržbový řetěz a jejich převodovka má o jeden stupeň navíc. Nabídka vznětových motorů pro C-Max se shoduje sjejich nabídkou pro Focus II kombi, takže zde platí to, co bylo již napsáno právě pro kombi. Ve stručnosti bych tedy jen připomněl: 1,6 TDCi – velmi povedený malý vznětový agregát používaný vcelé řadě automobilů různých značek. Jedná se o motor skromný ve svých nárocích na palivo i servisní úkony. U 80 kW verze pozor na filtr pevných částic a občas se rychle opotřebovává dvouhmotový setrvačník. Starší motor 1,8 TDCi trochu zaostává svou kultivovaností, ale zhlediska spolehlivosti mu není příliš co vytknout. Nejsilnější 2,0 TDCi (100 kW), pocházející stejně jako 1,6 TDCi ze spolupráce sPSA, dokáže zajistit C-Maxu harmonický rozvoj tahu a velmi slušné dynamické parametry. Zrychlení na 100 km/h za 9,6s a maximální rychlost 200 km/h a je na rozdíl od slabších sourozenců spojen se šestistupňovou převodovkou, díky níž lze spotřebu udržet vrozumných mezích i při rychlejších přesunech.
TIP: Ford Focus C-max nebo VW Touran - který vybrat?Přestože nabídka zážehových agregátů vtěchto vozech je výrazně užší než těch vznětových, vůbec to neznamená, že by měly být špatnou volbou. Pro C-Max bude velmi dobrou volbou již několikrát doporučovaný a chválený 1,6 16V (74 kW). Obava znedostatečného výkonu není zcela na místě. Tento motor pracuje velmi dobře a tak si i s C-Maxem dokáže poradit. Jeho pohotovostní hmotnost je pouze o 57 kg vyšší než u kombi a tak za ním ve zrychlení zaostává o 0,7s a vmaximální rychlosti o 5 km/h. I pro Corollu Verso je již základní jednotka 1,6 16V VVT-i (81 kW) dostačující. Je to díky znamenité pružnosti tohoto motoru, dané plochou křivkou točivého momentu, spojeného navíc skratšími převody. Neexistuje ovšem žádný důvod nepoohlédnout se po 1,8 VVT-i (95 kW), která nabídne vozu ještě suverénnější dynamiku při obdobných nákladech.A co dané vozy odlišuje? Nabídka C-Maxů na našem trhu výrazně převyšuje množství nabízených Coroll Verso, takže bude lépe zčeho vybírat a zároveň je jejich cena nižší. Při porovnávání cen je potřeba dát pozor na odlišení první generace Versa představenou vroce 2002 a vycházející ještě vté době z dosluhující 8. generace Corolly a nabízenou do roku 2004, kdy přišla druhá generace Versa. Ta může být na rozdíl od C-Maxe vybavena až sedmi sedadly. Při využití všech míst ovšem nezbývá téměř žádný prostor pro zavazadla a ani na šestém a sedmém sedadle by dospělý člověk příliš dlouho nevydržel. I když je Verso o 6 cm širší než Corolla kombi a překvapivě C-Max je o 1,5 cm užší než Focus kombi, ztrácí Verso na C-Max stále znatelných 5,5 cm, takže nabídka vnitřního prostoru vpříčném směru bude u Fordu lepší. Stejně tak převyšuje Toyotu objemem zavazadlového prostoru. Využívání těchto automobilů pro děti vdětských sedačkách je odpovědí na častou otázku – kčemu vlastně kompaktní MPV, když stačí kombi? Vyšší poloha sedáku společně svyšší stavbou střechy umožňuje výrazně pohodlnější manipulaci sdětskými sedačkami zejména jejich upínání a dětí vnich. Sám takto vozím dvě malé děti a mám srovnání jak sklasickým kombi, tak i vyšším SUV a ve vozech kategorie kompaktních MPV je tento úkon skutečně nejsnazší.Statisticky je Corolla Verso spolehlivější, ale ani C-Max není žádný propadák a tak ani sjedním automobilem neuděláte chybu. Vbezpečnostních testech vroce 2004 dopadla o jednu hvězdičku lépe Toyota. Ford bude o něco méně náročný na běžný servis mimo jiné i díky příznivým cenám originálních náhradních dílů. Každý automobil tedy nabízí něco navíc proti svému soupeři, ale žádná výhoda není tak výrazná, aby jazýček vah dokázala jednoznačně dostat na svoji stranu. Každý zákazník zároveň dává přednost jiným vlastnostem a nám zde nezbývá než konstatovat, že oba vozy jsou velmi doporučeníhodnými zástupci své třídy.
URL|
http://www.tipcars.com/applications/mag ... no&Lang=cz
Velké-malé drobnosti u faceliftu mondea
2.7.2010 tn.cz str. 0
Ford Mondeo změní tvář. První snímky ukazují, že sice jen drobně, podrobný pohled však odhalí větší změny. Je pravda, že žádné zásadní změny to nejsou, ale i drobnosti mohou charakter vozu zcela změnit. Vezměte si například přední masku. Retuše masky (je užší a má jiný tvar), nárazníku (větší spodní ret, instalace LED diod pro denní svícení) a přidání blinkrů do zrcátek dost omladily tvář auta. Fotografie interiéru se zatím neobjevily. Ale prý zde bude zcela nová přístrojová deska. Tedy hlavně její střední část, nové budou i dveřní výplně a na stropě se objeví difúzní osvětlení.
I po technické stránce má mondeo několik malých-velkých změn. Třeba turbodiesel 2.2 TDCi (147 kW) nabídne evoluční zvýšení výkonu, snížení spotřeby a emisí. Také dvoulitrový benzínový čtyřválec nabídne větší výkon. Mezi bezpečnostní prvky se zařadí i omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů nebo automatická deaktivace dálkových světel.
URL|
http://tn.nova.cz/magazin/auta/novinky/ ... ondea.html
Rallye Bohemia ovládl Hänninen, Prokop dojel třetí
4.7.2010 tyden.cz str. 0
Finský jezdec ve službách továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen obhájil prvenství na Bohemia rallye, pátém závodě mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Finský jezdec ve službách továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen obhájil prvenství na Bohemia rallye, pátém závodě mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Druhé místo obsadil na Liberecku a Mladoboleslavsku Bryan Bouffier z Francie, třetí byl nejlepší z domácích pilotů Martin Prokop. Nejúspěšnějším z pravidelných účastníků domácího seriálu tak byl až čtvrtý Roman Kresta, jenž se vrátil do boje o mistrovský titul. Smolně totiž rallye skončila pro vedoucího jezdce průběžného pořadí MMČR Pavla Valouška, jenž na předposlední erzetě havaroval. Po čtrnácti měřených úsecích byl přitom Valoušek, jenž startuje také s podporou mladoboleslavské automobilky, třetí. Z českých jezdců byl nejlepší a jako jediný dokázal předstihnout v dílčích výsledcích Hänninena. Lídr šampionátu IRC se v čele držel většinu soutěže a nikdy nebyl horší než druhý. K triumfu mu pomohlo osm nejrychlejších časů na rychlostních zkouškách, vyhrál tak polovinu testů. "Letos byla rallye těžší než před rokem. Musel jsem o prvenství bojovat a stále platí, že na asfaltu se stále učím," řekl Hänninen, který nakonec druhého Bouffiera porazil o dvacet vteřin. Výraznější náskok si přitom vypracoval až v neděli. "To se jely delší erzety, což mi více vyhovovalo. V sobotu byly krátké a bylo složité si vypracovat nějaký náskok," řekl Hänninen. Finský pilot stejně jako druhý Bouffier a většina polských jezdců na startu nebodoval do českého šampionátu, takže z pohledu domácích fanoušků byl nejzajímavější souboj trojice Valoušek, Prokop a Kresta. Po Valouškově odstoupení byl blízko plnému bodovému zisku Kresta, ale nakonec podlehl Prokopovi, jenž se sice kompletního seriálu neúčastní, ale jako Čech automaticky boduje. Před poslední erzetou měl Prokop na Krestu náskok jen 1,7 vteřiny, ale předstihnout už jej nedokázal. "Už erzetu předtím nám ale odpadly tlumiče, takže jsem nemohl jet rychleji. Riskoval jsem, ale nešlo to. Auto nefungovalo," uvedl Kresta, jehož přibrzdil defekt na třináctém měřeném testu. Bez něj by byl třetí on. "To ale k závodům patří. Každopádně bude mistrák ještě zajímavý," uvedl úřadující šampion. Krestovi přitom k postupu na třetí místo stačilo Prokopovi říci, aby jej pustil. Pravidelný účastník mistrovství světa se na "Bohemce" představil v rámci přípravy na Německou rallye a po závodě přiznal, že byl připraven svého kamaráda a dlouholetého kolegu nechat dojet do cíle na třetím místě. "Čekal jsem, co řekne. On ale řekl, ať do toho jdu, že jsou to závody. Kdyby řekl, že potřebuje body, udělal bych to pro něj. On pro mě dělá strašně moc věcí, ale zůstalo to ve sportovní sféře a bojovali jsme, co to šlo," přiznal Prokop, jenž absolvoval první velký asfaltový závod s Fordem Fiesta S2000, se kterým letos jezdí. "A ukázalo se, že je to šotolinový vůz. Před startem v Německu nás čeká hodně práce a musíme auto upravit. Tady na to v průběhu závodu nebyl čas," dodal Prokop. Spokojený byl nakonec i pátý Václav Pech, jenž měl v sobotu defekt a vypadl tak z boje o přední umístění. V neděli se však z jedenáctého místa posunul výrazně vpřed. V dílčím hodnocení etapy dokonce porazil Krestu a v průběžném pořadí MMČR se přiblížil Valouškovi na šest bodů. "Šampionát se ještě více srovnal a bude zajímavý i dále. Valda (Valoušek) je asi smutný, protože byl blízko výhře, ale to se stává," uvedl Pech. Dalším závodem domácího mistrovství bude zlínská Barum rallye ve druhé polovině srpna. I na té se ale představí zahraniční jezdci, soutěž je totiž součástí seriálu IRC.
Rallye Bohemia Mladá Boleslav, pátý podnik Mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích:
1. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) 2:01:35,4, 2. Bouffier, Panseri (Fr./Peugeot 207 S2000) -20,2, 3. Prokop, Tománek (Ford Fiesta S2000) -2:00,3, 4. Kresta, Gross (Peugeot 207 S2000) -2:16,5, 5. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX) -4:03,2, 6. Solowow, Baran (Pol./Ford Fiesta S2000) -4:23,5, 7. Kajetanowicz, Baran (Pol./Subaru Impreza STI) -4:56,9, 8. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia S2000) -5:01,0.
URL|
http://www.tyden.cz/rubriky/sport/motor ... 74438.html
Události uplynulého týdne ve světě aut
3.7.2010 tyden.cz str. 0
Před dovolenými se počet zájemců o koupi nového auta tradičně zvyšuje, a tak není divu, že automobilky spěchají s uvedením novinek. V minulých dnech byl představen vůz Mitsubishi ASX, který se zařadil do kategorie městských crossoverů. Před dovolenými se počet zájemců o koupi nového auta tradičně zvyšuje, a tak není divu, že automobilky spěchají s uvedením novinek. V minulých dnech byl představen vůz Mitsubishi ASX, který se zařadil do kategorie městských crossoverů. Japonská automobilka si s novinkami dává načas, nechrlí jednu za druhou, ale když už se do díla pustí, pak to stojí za to. ASX bude díky designu zcela jistě na silnicích nepřehlédnutelný, jeho až agresivní přední část je prostě tak výrazná, že si jí musí všimnout každý. Ovšem asi ne každému se bude líbit. Nicméně ASX má největší vnitřní prostor ve své třídě a díky výkonným a úsporným motorům určitě svoje zákazníky najde. Cena Mitsubishi ASX na českém trhu začíná na 429 900 korunách. Nedávno prohlásil nejvyšší šéf dosud největší světové automobilky Toyota Motor Akio Tojoda, že po všech těch malérech, které byly s kvalitou jejích vozů, je třeba znovu získat důvěru zákazníků. A hle! Toyota musel opět sklopit hlavu a pokorně oznámit, že dochází k dalšímu svolávání aut značky, že 270 tisíc vozů z její produkce ve světě včetně sedanů Lexus může mít vadný motor. Výrobce uvedl, že v Japonsku obdržel na vadné agregáty kolem 200 stížností. Někteří řidiči firmě oznámili, že motor vydává divný hluk. Mluvčí dodal, že v souvislosti s vadnými motory nejsou hlášeny žádné nehody. A tak sešup dobré pověsti značky stále pokračuje... To mladoboleslavská Škoda Auto si na svoje renomé dává pozor a výsledkem je stabilní postavení v žebříčku evropských prodejů. Je stále dvanáctou nejprodávanější značkou na starém kontinentu, v zemích EU a EFTA prodala od ledna do května 197 786 vozů, což je o 2 % méně než loni. Volkswagen na prvním místě prodal 684 200 aut, což představuje nárůst zhruba o 1600 vozů. Druhému Fordu naopak prodej klesl o pět tisíc na 531 033 vozů a třetí Renault si polepšil o čtvrtinu na 522 320 aut. Největší meziroční nárůst prodejů zaznamenal Nissan (34 %), následuje Renault a Volvo (23 %). Naopak Honda prodala o 23 % méně, Suzuki zaznamenala pokles o 19 % a Toyota o 11 %. O návrat na vyšší příčky žebříčku prodávaných aut v Česku se pokouší Opel. Dochází k razantnímu přecenění většiny modelů, ceny se snížily až o dvacet tisíc korun. Nyní do druhého pololetí vstupuje například populární Corsa s akční cenou 199 800 korun, přičemž základní výbava obsahuje např. ABS, čelní airbagy, posilovač řízení nebo centrální zamykání. Výhodněji o téměř 11 tisíc korun lze pořídit i novu Astru: základní model Astra Essentia 1.4 16V/74 kW, vybavený např. klimatizací, stabilizačním systémem ESP, čtyřmi airbagy, autorádiem s CD přehrávačem, elektricky ovládanými předními okny a zpětnými zrcátky, se od července nabízí za akční cenu jen 325 900 korun. Podobná aktivita tady již před řadou let byla a nutno říci, že tehdejším zlevněním Opel pořádně zahýbal i ceníky konkurence.
URL|
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/udalos ... 74359.html
Tarabus v půjčeném voze pojistil 4. příčku
7.7.2010 Zlínský deník str. 20
Česká Lípa - Čtvrtým nejúspěšnějším z Čechů na víkendové Rally Bohemia se stal Jaromír Tarabus. Zlínský pilot před sebe pustil pouze Martina Prokopa, Romana Krestu a Václava Pecha. Jeho počin je o to cennější, že do soutěže odstartoval ve voze Škoda Fabia S2000, s nímž až doposud neměl vůbec žádné zkušenosti. Svůj Ford Fiesta S2000 totiž naboural již v tréninku. „Naším cílem proto bylo vůbec odstartovat, neboť dohodnout v rekordně krátkém čase pronájem konkurenceschopného vozu bylo velmi náročné a hektické. Teprve necelých 24 hodin před startem jsme získali jistotu, že soutěž vůbec zahájíme,“ vrátil se Tarabus k obrovským potížím, které jej před závodem provázely. Samotná účast v jednom z nejprestižnějších domácích podniků proto byla za daných okolností spíš třešinkou na dortu. „Přestože jsme jeli v úplně jiném voze, udrželi jsme si svůj standard. Špička nám opět ujížděla, další posádky jsme ale dokázali udržet za zády a na své konto jsme tak přidali další body, i když osobně si myslím, že bylo v našich silách zajet ještě lepší výsledek,“ uvedl aktuálně čtvrtý muž domácího šampionátu.
V odlišném voze, než s kterým běžně startuje v aktuální sezoně, se ale do zbytečného riskování nepouštěl. „Hlavně v první etapě jsme se s autem spíš sžívali a hledali jsme optimální nastavení, z toho pramenily i některé chyby. Paradoxně se nám však v sobotu dařilo víc než v neděli, kdy se před nás dostaly ještě některé další posádky. Samotné auto ale na celkový výsledek příliš velký vliv nemělo. I ve fiestě bychom se pohybovali zhruba stejně,“ dodal 33letý jezdec.
EK schválila převzetí švédského Volva čínskou Geely
6.7.2010 Zpravodajství ČTK
Brusel 6. července (ČTK) - Evropská komise dnes schválila převzetí švédského výrobce osobních vozů Volvo Car čínskou automobilkou Geely. Transakce podle komise výrazněji nenaruší konkurenci. Geely se letos dohodla na koupi firmy Volvo Car za 1,8 miliardy dolarů (zhruba 36 miliard Kč) od americké automobilky Ford Motor. Geely v březnu uvedla, že do švédského podniku hodlá investovat 900 milionů dolarů. Upozornila, že firmy Geely a Volvo Car budou nadále působit samostatně a budou vyrábět každá své automobily. Transakce je dosud největším čínským převzetím zahraniční automobilky. Ford koupil Volvo Car v roce 1999 za 6,5 miliardy dolarů od švédské skupiny Volvo, která se nyní soustřeďuje na výrobu nákladních vozů.
Ford v pololetí zvýšil prodej v Číně na rekord nad 300.000 vozů
5.7.2010 Zpravodajství ČTK str. 0
Peking 5. července (ČTK) - Americká společnost Ford Motor v letošním prvním pololetí zvýšila svůj prodej v Číně o 53 procent na rekordních 301.524 automobilů. Oznámila to dnes firma, která v Číně vyrábí vozy Fiesta, Focus, Mondeo a další modely. Přední světové automobilky se nyní snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles poptávky na rozvinutých trzích. Čína v loňském roce díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
Ford se vyrovnal s krizí v automobilovém průmyslu lépe než jeho domácí konkurenti General Motors a Chrysler. Těm musela pomoci americká vláda a obě automobilky byly dokonce po určitou dobu nuceny využívat bankrotovou ochranu před věřiteli. Největší americká automobilka General Motors již minulý týden oznámila, že v prvním pololetí zvýšila prodej v Číně o 48,5 procenta na 1,21 milionu vozů. GM tak na největším trhu světa prodala poprvé více vozů než na svém domácím trhu.
Šéfem Škody pro prodej a marketing bude Stackmann z Fordu
2.7.2010 Zpravodajství ČTK str. 0
Mladá Boleslav/Praha 2. července (ČTK) - Novým členem představenstva Škody Auto pro prodej a marketing bude Jürgen Stackmann (48), který dosud působil jako jednatel automobilky Ford. Vystřídá Reinharda Flegera (52), jenž v září přejde do společnosti Volkswagen Financial Services jako generální zplnomocněnec za region Čína/Indie. Firma to uvedla v tiskové zprávě. Stackmann zahájil svou kariéru v roce 1989 v automobilce Ford, kde působil v několika funkcích v oblasti marketingu a prodeje, zejména v oblasti osobních vozů, a to jak pro Německo, tak pro celou Evropu. V roce 1999 převzal funkci marketingového ředitele, v roce 2005 byl jmenován viceprezidentem pro marketing společnosti Ford Europa. Od roku 2006 zodpovídal za marketing a prodej společnosti Ford jako jednatel, od roku 2009 pak jako místopředseda představenstva.
Fleger pracuje v koncernu Volkswagen od roku 1976, zde zastával své první funkce v oblasti plánování a kontroly nákladů, tvorby cen a controllingu. V roce 2002 byl jmenován členem představenstva společnosti Volkswagen Gedas pro oblasti financí. V roce 2005 se stal členem představenstva společnosti Volkswagen de Mexico pro oblast financí, v roce 2007 zde převzal i oblasti organizace, marketing a odbyt. Od roku 2009 je členem představenstva značky Škoda za oblast prodeje a marketingu. V září čeká Škodu další personální změna. Předsedu představenstva Reinharda Junga má nahradit Winfried Vahland. Škoda Auto je největší tuzemská automobilka. Od ledna do května firma prodala 307.427 vozů, o 16,6 procenta více než loni.