Wolodyjowsski píše:
Nádrže LPG jsou dneska klidně až kolem 50 litrů - dojezd na plyn bude (ať jsem opravdu pesimista) určitě 400, možná 500 km. LPG doslova na každém rohu...
Já mám dojezd 1000 km, pumpu začínám hledat u 850 km, obvykle tankuji na 900 km od posledního tankování.
A kam si ty 50 l nádrže dávají?
1. Místo rezervy - ale to není 50 litrů, že? A pokud ano, tak už máš nádor v kufru. A jak máš připevněnou rezervu? Jestli ji máš volně v kufru, tak v případě nehody jsi ty nebo někdo v autě(Tvoje děti?) jasný. To už je lepší volba rezervu nevozit, mít sprej. A v případě policejní kontroly jít do pokuty. (Tak jsem to třeba provozoval já. Měl jsem toroid, rezerva doma, v kufru sprej. Nepřipevněné kolo s diskem je fakt smrtící.)
2. Do kufru, válec. Hmmm, to už v kufru asi moc neodvezeš, co?
A to nechávám stranou ochotu obsluhy LPG, která např. na Shellu musí v neděli zamknou prodejnu a jít Ti natankovat, protože je tam 1 člověk...
Když budeš tankovat sám, což např. na Shellu je po proškolení legální, tak ač máš v autě rukavici, tak jednou zapomeneš a smrdíš plynem ještě doma. Jak jsem psal, LPG jsem aktivně provozoval 8 let.
A k té pumpě na každém rohu - já u podtlaku měl zkušenost, že Flaga tomu šla, Prima plyn ne (jelo to, ale o půl litru vyšší spotřeba). Takže jsem tankoval na vybraných stanicích. I z důvodu kvality LPG (čistota). A v tu chvíli to není na každém rohu.
Ovšem kromě STK i pravidelná revize, životnost nádrže striktně 10 let, zákaz vjezdu do podzemních parkingů...nějaké drobné mušky by to mělo. I při 10 litrech LPG /100 km je to ale dneska cca 1,60 Kč/km
A pak jsem to prodal, např. právě kvůli tomu, že jsem už nechtěl investovat peníze do nádrže.
Zákaz vjezdu do podzemí - pro někoho muška, pro mě argument, že na rodinné auto dost velký problém. Na denní dojíždění do práce zase spíš výhoda.
S benzínem jedu km za cca 2,30 při 35 Kč/l. takže rozdíl oproti tvému dehtu na cestě Brno-Praha a zpět činí možná i závratných 200 korun...
Zato však neznám, co je zamrzlá nafta při - 20 a další legrace...vždycky jen otočím klíčkem a jedu.
Jinak k té ekonomice, těch závratných 200 korun platí i na nafta-LPG, vid?
Zatím mám za sebou 1 zimu ropáka a taky nevím, co je zamrzlá nafta. Já za 8 let nikdy s LPG problém neměl, kolegové měli zamrzlý reduktor, problém se svíčkami.
A o zaklepávání ventilů, pokud nemáš spešl hlavu, což lidi s Fordem moc neví, a pak mají opět problém. (zlatý Forman s tvrzenými sedly ventilů).
P.S. Viděl jsi tu "domácí plničku" CNG a víš, jak dlouho to vrčí, než naplníš nádrž na dojezd kolem 200-250 km?

8 hodin
Víš, kolik je pak Kč/km? Víš, když topíš plynem a máš 15 MWh/ročně, tak pár kWh pro autíčko je bonus.
Víš, jak dlouho se Ti doma bude dobíjet elektromobil?
Víš, kolik dáš za předělání elektroinstalace, aby jsi měl rychlo dobíjení?
Plnička doma je fajn z toho důvodu, že když máš dojezd 400 km, tak třeba já bych musel 1x za 10 dní tankovat. A proč netankovat doma přes noc? A proč tankovat cestou z práce či spešl jízdou někam a zatratit tím hodinu?
LPG, nafta, CNG - je to o formě energie v palivu a o formě přeměny.
Když někdo tvrdí, že LPG je lepší než nafta, tak nemá praktickou zkušenost s provozováním nafty.
Každý druh paliva má své výhody a nevýhody. Je to o tom, jakým provozem máš požadavky.
Faktem je, že účinnost opovrhovaného dieselu bude vždy vyšší, než účinnost čehokoliv zážehového. Jestli dát 30 tis. za kvalitní přestavbu nebo 22-25 tis. za repas vstřiků v diesel servisu (nebo 35 tis. za výměnu vstřiků u Forda), tak jsem si, pro svůj provoz a svoje podmínky, po zkušenosti s LPG, vybral diesel. Smrt turba u dieselu je obsluhou. Ano, provoz mám dražší(kdybych tankoval fakt levnou naftu + aditiva, tak jsem na 1,40) než LPG, ale levnější, než benzin. Plus vyšší dojezd, volný kufr.
Když jsem byl u kluků v Jihlavě, tak kroutili hlavou, nad nájezdem vozu. Lari byl překvapený, jak je tam všechno origo. Auto v době mého nákupu mělo 209 tis. km na tachu, ted už jsem přes 225 tis. km.
Až najezdím na celkových 350 tis. km, tak počítám s komplikacemi. Lidi totiž vůbec netuší, jaké stočené km mají. A když koukneš na prodej zahr. vozů, tak aby se tady mohl prodávat vůz, tak v zahraničí má silně přes 300 tis. km. Ale taky se prodává za 40 tis. Kč. Což tomu odpovídá. Pak se přiveze sem, omladí se a hned je z toho super kup za 150 tis. Kč. A nový majitel má těžkou hlavu, jak se to se*e a jak je Ford nespolehlivý... Opak je pravdou, tam, kde jiné auta už končí a nejdou omladit, Ford začíná
