Focus Kombi, Benzin vs Nafta
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 14:54
Focus Kombi, Benzin vs Nafta
Potrebuju urgentne auto. Najedu 10.000 km rocne prevazne po dalnici a po meste (vetsinou v zime kratke useky do 10 km, v lete jezdim na kole). Presto uvazuju o dieselu. Po dalnici jezdim rad rychle, 160-180 km/h. Cenova kategorie 150-200.000 Kc. 1. Ma Diesel opodstatneni? Rozdil v cene se mi nezda velky, 10-15.000 Kc. 2. Muze nekdo doporucit slusneho prodejce v Praze a okoli do 100 km? Zatim jsem si vyhlidnul autoplace.cz, auto-re.cz, autoin.cz. Nemam po ruce zadneho odbornika, ktery by mi mohl nezavisle poradit a sam toho na ojetem aute moc nepoznam. Uvitam jakoukoliv radu. 3. Pokud bych sel do dieselu, libi se mi motor 1.6TDCi, ma smysl uvazovat o 2.0TDCi? Neni na nich vyrazne vetsi pravdepodobnost velkeho najezdu a nasledneho stoceni? Diky.
- salamio
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 22.07.2010 09:48
- Bydliště: Bystřice
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
Jednoznačně benzín, tady není o čem uvažovat.
Kdo se bojí, sere v síni.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 27.02.2010 18:47
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
Jednoznačně benzín!! O nafte bych vůbec nepřemýšlel, kromě trochu nižší ceny paliva jen samá nagativa pro tvůj nájezd (nákladnější opravy, horší startování v zimě, kvalita nafty v ČR,...). Ty prodejce, které uvádíš tak o nich se dá říci, že patří k tomu solidnějšímu na trhu, ale vždy záleží kus auta od kusu. Přeji hodně štěstí při výběru.
FordFocus 1,6Ti-VCT sport 2008
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
taky bych rekl benzin,ale az tak jednoznacne bych to nevidel. zalezi, jak caste jsou ty kratke useky v zime. jestli 1x tydne, budiz, jinak je to na naftu blby. Jedine, ze bys chtel mermomoci jezdit v nafte, je to paradni svezeni. Benziny v novem focusu maji hodne kratke prevody, to mne by osobne vadilo, asi bych sel do pekne 2004ky v 1.6, nebo 1.8 (pokud Ti nevadi trosku vyssi spotreba)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
Jenže i 1.8TDCI má krátké převody a do města se nehodí u 1,6TDCI 80KW zase je filtr DPF to vylučuje ježdění po městě zbývá teda verze 66KW.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- salamio
- Junior
- Příspěvky: 232
- Registrován: 22.07.2010 09:48
- Bydliště: Bystřice
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
No ale kombinace ročního nájezdu 10 tkm a zimních 10 km pojížděk si o naftu zrovna neříká. I když máš pravdu, že záleží, jaká je přesná skladba těch 10 tkm.
Kdo se bojí, sere v síni.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
Jeden z tych predajcov -
http://www.autoplace.cz/cz/dulezite-inf ... -diesel-5/
"Při součtu všech provozních nákladů, tj. včetně pravidelné údržby a spotřeby se vyplatí pořídit si naftový motor od 40.000 ujetých kilometrů ročně. "
2.0tdci bude mat rovnaku spotrebu ako 1.6i (mesto, 100kmh, 130kmh), akurat bude mat lepsie zrychlenie a pri 180kmh uz nebude zrat 10L/100 ale len 8,5.
Auta na naftu by mali jazdit kazdy den, pretoze biozlozky v nadrzi dokazu nepekne veci pri dlhsom stati.
Pri tak "malom" najazde a dialnicnych 180 by som na tvojom mieste volil 2.0i To je presne motor pre teba.
http://www.autoplace.cz/cz/dulezite-inf ... -diesel-5/
"Při součtu všech provozních nákladů, tj. včetně pravidelné údržby a spotřeby se vyplatí pořídit si naftový motor od 40.000 ujetých kilometrů ročně. "
2.0tdci bude mat rovnaku spotrebu ako 1.6i (mesto, 100kmh, 130kmh), akurat bude mat lepsie zrychlenie a pri 180kmh uz nebude zrat 10L/100 ale len 8,5.
Auta na naftu by mali jazdit kazdy den, pretoze biozlozky v nadrzi dokazu nepekne veci pri dlhsom stati.
Pri tak "malom" najazde a dialnicnych 180 by som na tvojom mieste volil 2.0i To je presne motor pre teba.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
cece nedavno jsem jel v C-Maxu 1.8TDCI a na dalnici to tocilo 3000 nekde mezi 140 a 150km/h, tak to podle me neni nijak kratky prevod, i kdyz do nafty patri spis 6kvalttomason píše:Jenže i 1.8TDCI má krátké převody a do města se nehodí u 1,6TDCI 80KW zase je filtr DPF to vylučuje ježdění po městě zbývá teda verze 66KW.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
A on po městě bude jezdit na 5kvalt Mluvím o 1 a 2
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
Napiš prosím skladbu jízd - v průměru jezdíš denně po dálnici nebo jen často? V průměru, jak dlouhá je cesta? Jezdíš denně nebo pravidelně o víkendu? Jezdíš jen v zimě? Co znamená "po městě"? Že po jízdě po dálnici jedeš po městě nebo že nastartuješ, jedeš 2 km po městě a vypneš? Máš rád sportovní jízdu nebo jezdíš plynule?honzagm píše:Potrebuju urgentne auto. Najedu 10.000 km rocne prevazne po dalnici a po meste (vetsinou v zime kratke useky do 10 km, v lete jezdim na kole). Presto uvazuju o dieselu. Po dalnici jezdim rad rychle, 160-180 km/h. ...
Asi chtějí prodat víc benzínaky, jsou to obchodníci a pravdu Ti obchodník nemůže říct, on potřebuje prodat.Nicco píše:Jeden z tych predajcov -
http://www.autoplace.cz/cz/dulezite-inf ... -diesel-5/
"Při součtu všech provozních nákladů, tj. včetně pravidelné údržby a spotřeby se vyplatí pořídit si naftový motor od 40.000 ujetých kilometrů ročně. "
Jenže právě biosložky zlepšují vlastnosti nafty. Pro common rail to chce aditiva, takže bud VIF nebo nějakou lepší (=dražší) naftu.Auta na naftu by mali jazdit kazdy den, pretoze biozlozky v nadrzi dokazu nepekne veci pri dlhsom stati..
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
Nemyslim si, ze chcu predat benzinaky. Oni vozia auta po leasingu prevazne z CH a kazdy obchodnik predava iba to, co trh dokaze kupit. Takze obchodny model, ze budem z USA vozit benzinaky a na strankach rozsirovat nepravdy mi asi nepomoze k uspechu.Eidž píše:Asi chtějí prodat víc benzínaky, jsou to obchodníci a pravdu Ti obchodník nemůže říct, on potřebuje prodat.Nicco píše:Jeden z tych predajcov -
http://www.autoplace.cz/cz/dulezite-inf ... -diesel-5/
"Při součtu všech provozních nákladů, tj. včetně pravidelné údržby a spotřeby se vyplatí pořídit si naftový motor od 40.000 ujetých kilometrů ročně. "
Jenže právě biosložky zlepšují vlastnosti nafty. Pro common rail to chce aditiva, takže bud VIF nebo nějakou lepší (=dražší) naftu.Auta na naftu by mali jazdit kazdy den, pretoze biozlozky v nadrzi dokazu nepekne veci pri dlhsom stati..
K biozolzkam mam svoj nazor. Staci pozriet internet alebo Autodiesel. Mikroorganizmy zijuce v palivovom systeme je vrchol ladovca. Ale OK, aditiva alebo drahsia nafta, tym padom sa cena paliva vyrovnava a ostava iba nizsia spotreba u porovnatelnych aut, ktora v kombinovanom rezime je len o liter (30kc/100) nizsia u tdci. Pridajme drahsie servisne intervaly o palivovy filter a niektore firmy maju drahsi servis na diesel, len kvoli tomu, ze je to diesel. Drahsia emisna kontrola. Vyssia cena noveho auta o pomerne dost penazi a zase vyssia pravdepodobnost poruchy u jazdeneho. Vyssia pravdepodobnost stoceneho tachometra, pretoze diesely si pravazne kupuju firmy/ludia na velke porcie km. Neviem, ako je to s poistkou. Skutocne diesel je prioritne urceny obchodnym cestujucim, ktory jazdia denne dlhe streky.
Samozrejme, ked niekto chce diesel pretoze sa mu paci jeho charakteristika - Nm na tahanie jachty, pruzne zrychlenie a nizke otacky na dialnici, tak nech si ho kupi, ale so znizovanim nakladov by som bol opatrny. Ono aj hybrid ma nizsiu spotrebu, ale jeho cena je nepomerne vyssia, ako bezneho auta, takze pri 10.000 rocne (na porovnanie, ja na bicykli najazdim 2000 rocne) by ten rozdiel clovek splacal 30 rokov, ak sa na to pozrieme cisto ekonomicky. Ale zase, kto je na ekologiu a rad jazdi pred Tescom bez spalovacieho motora....
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
čas prověří kvalitu
Na LPG (které je odsuzované či vychvalované) jsem s Formanem nejezdil 120 tis. km a zvýšené náklady jsem jaxi nezaznamenal (ač dle for měly být - od výměny membrát/co rok po výměnu hlavy - ani jedno jsem za těch 8 let nedělal a starty jsem měl na plyn do -5C). Asi jsem měl štěstí. Provozní náklady byly 1,10 na km při ceně LPG kolem 15 Kč za litr. Když byl plyn za 9 Kč, jezdil jsem za 80 haléřů....
Teď jezdím jen krátce s dieselem (tedy krátce soukromě) a na kilometr mně to vychází 1,70 Kč a to tam leju Vervu. Zřejmě by byl levnější provoz benzin a přestavba na LPG, ale nejsem ochoten dát 30 tis. za přestavbu do starého vozu. U nového bych se investice nebál.
O výhodnosti/nevýhodnosti nafty v mém případě uvidím za pár let.
Jen bych byl opatrný při odsuzování jednoho či druhého. Na diskuzním foru totiž píší lidí, když mají problém. Když je to OK, tak o tom nepíší. Takže z toho udělat statistiku, co je víc poruchové je sporné, neboť není znám celkový počet provozovaných typů...
Na LPG (které je odsuzované či vychvalované) jsem s Formanem nejezdil 120 tis. km a zvýšené náklady jsem jaxi nezaznamenal (ač dle for měly být - od výměny membrát/co rok po výměnu hlavy - ani jedno jsem za těch 8 let nedělal a starty jsem měl na plyn do -5C). Asi jsem měl štěstí. Provozní náklady byly 1,10 na km při ceně LPG kolem 15 Kč za litr. Když byl plyn za 9 Kč, jezdil jsem za 80 haléřů....
Teď jezdím jen krátce s dieselem (tedy krátce soukromě) a na kilometr mně to vychází 1,70 Kč a to tam leju Vervu. Zřejmě by byl levnější provoz benzin a přestavba na LPG, ale nejsem ochoten dát 30 tis. za přestavbu do starého vozu. U nového bych se investice nebál.
O výhodnosti/nevýhodnosti nafty v mém případě uvidím za pár let.
Jen bych byl opatrný při odsuzování jednoho či druhého. Na diskuzním foru totiž píší lidí, když mají problém. Když je to OK, tak o tom nepíší. Takže z toho udělat statistiku, co je víc poruchové je sporné, neboť není znám celkový počet provozovaných typů...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2985
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
samozrejme ze benzin...ja som kupil naftu, najazd mam rocne nieco nad 15 000 km, ale kupil som to len preto, ze som nevedel najst slusny benzin v tom case...a jazdim hlavne dialnice a po meste minimum...takze sa to este da. ale je to tak jak tu bolo pisane vyssie, 1.6 tdci len slabsi, lebo silnejsi ma dpf, 1.8tdci do mesta ozaj nie je to je proste motor na dialnicu...
takze benzin a asi ozaj ten dvojliter je zaujimava moznost...ked tak nad tym premyslam, tak na tvojom mieste by som este porozmyslal aj nad ST
takze benzin a asi ozaj ten dvojliter je zaujimava moznost...ked tak nad tym premyslam, tak na tvojom mieste by som este porozmyslal aj nad ST
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 14:54
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
Vetsinou je to kolem 7 km po Praze, relativne plynula jizda, protoze jezdim z centra na okraj proti vetsine ridicu. Jinak skladba tak 1000 km mimo obec, 3000 km mesto, 6000 km dalnice. Ale to je ted, clovek se muze prestehovat, najit jinou praci, deti rostou...
Ma.rt píše:taky bych rekl benzin,ale az tak jednoznacne bych to nevidel. zalezi, jak caste jsou ty kratke useky v zime. jestli 1x tydne, budiz, jinak je to na naftu blby. Jedine, ze bys chtel mermomoci jezdit v nafte, je to paradni svezeni. Benziny v novem focusu maji hodne kratke prevody, to mne by osobne vadilo, asi bych sel do pekne 2004ky v 1.6, nebo 1.8 (pokud Ti nevadi trosku vyssi spotreba)
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 15.08.2010 14:54
Re: Focus Kombi, Benzin vs Nafta
Asi jsem hodne mimo. Ale proc auto s DPF vylucuje jizdu po meste? Diky.
tomason píše:Jenže i 1.8TDCI má krátké převody a do města se nehodí u 1,6TDCI 80KW zase je filtr DPF to vylučuje ježdění po městě zbývá teda verze 66KW.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů