FF3 predFL

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od V12 » 28.02.2014 20:18

Ja tiez. Mame rovnake prevodovky.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od Ma.rt » 28.02.2014 23:07

mas pomalejsi jednicku a zpatecku, jestli zdroj nekeca :) http://www.automobile-catalog.com/
ty dalsi drobne rozdily jsou jen zaokrouhleni, prim. ratio 4.06 pro oba

Focus 2.0 2006
I 3.667 (14.89)
II 2.136 (8.67)
III 1.448 (5.88)
IV 1.028 (4.17)
V 0.805 (3.27)
R 3.727

Mondeo 1.8 (125hp)/2.0 2006
I 3.417 (13.91)
II 2.136 (8.69)
III 1.45 (5.9)
IV 1.03 (4.19)
V 0.81 (3.3)
R 3.462


A toto je pro Focus 1.6 92kW 2012, prim.ratio 3.824 (takze petka o malinko kratsi - jestli dobre pocitam, tak o 2,1%, coz je fakt malo, za predpokladu, ze ma stejne velky kola jako Focus 2006/Mondeo 2006)

I 3.583 (13.7)
II 2.038 (7.79)
III 1.414 (5.41)
IV 1.108 (4.24)
V 0.878 (3.36)
R 3.615

za me ta nova 1,6ka uplne v poho, to na dalnici nebude nic hroznyho
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od Ma.rt » 28.02.2014 23:15

tak novy focus
Standard tires: 215/55 R 16 V

jestli to je pravda, tak to je o 1,7% vetsi na obvodu nez 205/55 R16
a tim se rozdil prakticky stira
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5087
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od Anduril » 01.03.2014 00:17

Jo, jsou tam 215/55/16, ale je možné použít i 205/55/16
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od V12 » 01.03.2014 19:57

Ma.rt píše:za me ta nova 1,6ka uplne v poho, to na dalnici nebude nic hroznyho
Toto je celkom pekne, ale kolko Nm ma 1.6 TiVCT 92kW pri tych 3500 rpm (cca 130 GPS). 2.0i ma cca 180 Nm, 1.6 nech 160 Nm (presnu hodnotu nepoznam), co je o 12% menej, po kompenzacii cca 2% kratsieho prevodu to dava 10%. Na papieri malo, v reale hodne.
Cisto teoreticky - FFII 1.6i 74kW patka 3.573, 4000 rpm a 150 Nm, 2.0i 3.289, pri 130 3500 rpm a 180 Nm, po zohladneni prevodov je rozdiel v prospech 2.0i cca 12%. No v realite je ten rozdiel poriadne citelny a viditelny aj ked je 2.0i o takmer 100 kg tazsi - 1227 kg vs 1327 kg - cize 8 percent, co vyhodu 2.0i osekava na nejake 4 percenta. Staci ist s obomi bok po boku 130, zadupnut plyn do podlahy a zrazu sa zda, zetych percent rozdielu nejako rychlo pribuda.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od Ma.rt » 01.03.2014 22:37

tak cekat od toho, co od 2.0, je asi dost mimo... Jezdil jsem dlouho s escortem 66kw 130Nm, prevody jeste delsi a bylo taky v pohode, byt je to lehci auto. Kazdopadne nova 1.6ka je mi sympatictejsi nez ve fofoII
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od V12 » 02.03.2014 07:10

To porovnanie scestne nie je - bezny clovek vidi 100 HP vs 145 HP a mysli si, aka je to raketa. No realne je rozdiel mensi. FFIII 92kW je lepsi ako FFII, ale nie o tolko, ako som ocakaval.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

PE68
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 20.12.2012 19:50

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od PE68 » 02.03.2014 08:36

Ono by to chtělo vyzkoušet. Výkon a převody není vše. Fantastický je variabilní časování ventilů, to posouvá jízdní vlastnosti úplně někam jinam.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, 2017
Fiesta 1,3 2006
Transit 115 T300 BUS 85kW 2010
byl Ford Focus III 1,6 Ti-VCT 92kW 2012

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12889
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od stano. » 02.03.2014 08:57

Kam? Ak jazdis do 4000rpm, tak ani variabil nepotrebujes.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od V12 » 02.03.2014 09:26

PE68 :
Vsetko je o priebehu krivky krutiaceho momentu. Problem je v tom, ze vsetky atmosfericke 1.6-tky maju okolo 4000 otacok krutiak okolo 150 - 160 Nm, rozdiely zacinaju az nad tymito otackami. Motory s pevnym rozvodom po 4000 kapu, s variabilom drzia krutiak do 5 az 5 a pol tisica otacok. Krasne to predvadzaju korejske 1.4 CVVT - ma to 115 koni, ale iba 135 Nm a aj to az pri 5000 rpm (starsie verzie, tieto posledne boli z marketingovych dovodov pridusene). Takze pri normalnej jazde s i30 1.4CVVT sa zda, ze to ma kone len na papieri - ides 90 na patke, plyn do podlahy a auto nic. Staci ale podradit a 1.6i 74kW v FFII sa moze ist hanbit. Kto ale ma chut stale jazdit nad 4000 rpm ? Ja teda nie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od Ma.rt » 02.03.2014 10:07

Jenze na to, abys jel ustalenou rychlosti, ty kW/Nm tolik nepotrebujes. A pri predjizdeni/zrychlovani v levem pruhu na dalnici stejne s benzinem musis podradit a tam je variabil docela znat. A k tomu to taky je. Nikdo asi nepredpoklada, ze pojede porad nad 4000ot., ale obcas se ty kW hodi.

Jeste jsem si vsiml, ze ta 1,6ka MKIII ma docela rychlou trojku... coz je skoro skoda, protoze treba pri mem zprevodovani, kdy trojka jede 130, to jeste docela slusne tahne... coz na zrychleni na dalnici pro zbrzdeni priblblym kamionakem prijde docela vhod :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od V12 » 02.03.2014 13:54

Ano, kW sa hodia. Ale nie tak, ze ich musim dolovat rucickou otackomeru z cerveneho. A ked to potom pri 90 toci 2700 rpm a musim podradit v aj miernom kopci, tak to uz duplom nie (i30 1.4CVVT).

Ta trojka je na 1.6 TiVCT FFIII naozaj dlha a nemastna neslana.
Moja prva skusenost s FFIII bola v aute so slabsim 77kW motorom. Predajcu som sa pytal, ci tomu nieco nie je - auto hluche, reakcie na plyn na bode mrazu, do 4000 este netahalo, po 4000 uz netahalo - skratka este horsie, ako FFII 1.6i 74kW. Bolo to pre mna obrovske sklamanie. Chvilu po testovacej jazde som sa previezol v bazarnickom FFI 1.6i s milion kilometrami a to bola popri FFIII raketa - okamzite reakcie na plyn, precizne presne riadenie - skratka auto po soferskej stranke o dve triedy lepsie. Velmi som cakal na moznost zviezt sa v 92kW verzii. Opat som zostal sklamany - iba o malo lepsie, ako FFII 1.6i 74kW, na FFII TiVCT 85kW nema ani nahodou. Aj tazsi synovcov C-Max '2003 1.8i 88kW je ostrejsi... Ja viem, Euro V :twisted: A preto - jedine EcoBoost, ked aj trojhrnec, ale nech to ma turbo. Inak to nejde.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od Ma.rt » 02.03.2014 14:56

tak u FFIII ten kroutak na kolech snizuje ta prevodovka, ale mne by to rozhodne nevadilo. Pro me je meritko pro petku D1ka, pokud ji nalozeny projedu na petku kopec nekopec, tak jsem spokojeny.
a 1,8ka bude mit plossi krivku kroutaku a ma 170Nm, coz z 1.6ky je problem vytlacit, aby se to mohlo prodavat.
Tak od toho je tu nastesti nabidka dle vkusu kazdeho soudruha :) ja bych do turbobenzinu sel mozna do noveho, kdyby byl stejne drahy jako atmosfera. Ale za priplatek ani nahodou. A fakt jsem zvedav na turbobenziny, co budou mit 200tkm, ke kterym se pomalu blizim ja a motor mam jak sepot kvetin a olej nedolevam :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6711
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od Adow » 02.03.2014 16:32

Já už bych dneska tu starou 1.6 nebral - technologie už jsou někde jinde a s EB to bude úplně jiné svezení a věřím tomu, že i s nižší spotřebou. Ta 1.6 se zas tak moc neliší od té mé předpotopní - takže to bude hlučný a s nemastným neslaným výkonem. Taky bych už nebral auto bez 6q. Vidím, že otáčky to má tak nějak podobně jako já - takže opět skoro 4000 při 130 km/h (GPS). Já bych do toho už nešel. Ve FF2 nebylo v motorech moc na výběr. U FF3 už bych si dovedl vybrat.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5087
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Fod focus combi 1,6 mk III

Příspěvek od Anduril » 02.03.2014 18:44

FF3 a hlucny? :) Svez se tim nekdy, i ta prehistoricka 1.6ka je ticha. Ale jinak mas pravdu. EB urcite lepsi.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: TomL a 18 hostů