přímá výroba "lepší" nafty se děje pokud vím pouze v rafineriích Aralu. Proto je to taky nejlepší diesel v Evropě, nebo spíš na světě. BP je jeho bratranec, takže by jeho Ultimate diesel měl být taky na hodně vysoké úrovni, což jsem si již i vyzkoušel.
Jinak VIF cetanové číslo prý zvyšuje. Jde taky o to, co tam lejou v té rafinerce Agip, Benzina a tak. Taky jsem tu psal, že si lidé z branže (kterým jsem volal) myslí, že aditivace přiléváním na čerpačce se děje už zřejmě v minimu případů.
Tohle stejně nikdy nerozklíčujeme do posledního detailu, protože každá společnost si bedlivě střeží složení svých aditiv. Jediné, čeho se můžeme jednou za čas chytit, jsou testy nafty s tím, že se ještě musíme rozhodnout, zda jim věřit. Pak to porovnáme se svojí zkušeností a máme hrubý výsledek

. Mě i jeden z dotazovaných říkal, že stejně u nás můžeme BP a Aralu kvalitu nafty jen závidět. To říká člověk z branže. Já prostě BP a Aral beru vždy co mám příležitost a vím, že motoru dám opravdu to úúúúplně nejlepší. V našich podmínkách dávám přednost Vervě, zaprvé jsem ovlivněn testem

a zadruhé na ní jsou většinou velmi dobré ohlasy od motoristů. Z toho mi vychází, že Verva je v našich podmínkách opravdu nadprůměrná - a přesně to můj Maxík hledá.
