Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Moderátor:phofy
Odpovědět
ramones
Příspěvky: 1
Registrován: 09.08.2009 02:33

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od ramones » 17.07.2010 09:19

Jednoznačně mohu Vervu jedině doporučit.Mám FoFoII 2.0Tdci 2006 zhruba rok a ze začátku jsem bral jedině Vpower.Jednou jsem musel vzít na benzině a ten rozdíl byl,řekl bych překvapivej.Auto jelo o hodně líp,celkovej pocit byl úžasnej.Občas beru na Agipu,dá se to hlavně kvůli ceně.U Shellu neberu jedině kvůli těm jejim nelidskejm cenám.Ceny Vervy a Shellu jsou uplně někde jinde,rozdíl dvě a více kachlí na litru je brutální vzhledem kvalitě. Verva je prostě lepší a levnější než Vpower u Shellu.Na co si ten Shell hraje?

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od tomason » 15.09.2010 17:28

http://www.benzinaplus.cz/cz/novinky/v- ... ku/51.html
Kdyby někdo z vás měl ten časopis a prodal mi :idea: ho nepovedlo se mi ho sehnat.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

emve
.
.
Příspěvky: 130
Registrován: 15.09.2010 22:50

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od emve » 15.09.2010 23:01

tomason píše:http://www.benzinaplus.cz/cz/novinky/v- ... ku/51.html
Kdyby někdo z vás měl ten časopis a prodal mi :idea: ho nepovedlo se mi ho sehnat.
Test nafty ze Světa motorů diesel, podzim 2010 :

- obsahuje novou Vervu diesel 60, inovovaný V-power diesel GTL a Agip Diesel Tech
- Verva diesel nemá konkurenci, snad jedině v případě německého Aralu Ultimate Diesel, je na evropské špici
- Shell se svým VPD vzhledem k příplatku 3-4Kč oproti základní naftě nenabízí adekvátní hodnotu (podle SM je přídavek GTL naprosto zanedbatelný)
- oproti předchozím testům značné zlepšení OMV Sprint diesel, která dosahuje skvělých parametrů bez nutnosti připlácet
- pro moderní dieselové motory s normou EU4 a EU5 se doporučují nafty s cetanovým číslem 55-60, norma požadující min. 51 není dostačující

Cetanové číslo:

62,0 - Benzina Verva Diesel
57,1 - OMV Sprint Diesel
54,1 - Benzina Top Q
53,7 - Shell Extra Diesel
53,4 - Agip Diesel Tech
53,2 - Shell V-Power Diesel GTL
51,9 - Robin Oil Diesel
51,7 - EuroOil Optimal diesel

pozn. - nepřesnost měření je až několik jednotek, proto se měří i aditivace pro zvýšení cetanového čísla základní nafty

Aditivace 2_EHN [mg/kg]

1470 - Benzina Verva Diesel (absolutní rekord všech testů)
460 - Shell V-Power Diesel GTL
270 - OMV Sprint Diesel
230 - EuroOil Optimal Diesel
180 - Agip Diesel Tech
170 - Benzina Top Q
70 - Robin Oil Diesel
30 - Shell Extra Diesel

pozn. - pro zmíněné moderní motory vhodná hodnota okolo 200 a výše
Focus ST

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od kaminek » 16.09.2010 08:52

Moc pěkný počtení,co ktomu dodat? Že Shell stojí opravdu za h....o . 8)
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 16.09.2010 21:38

Asi nejlepší na Shellu je to GTL. Vyrábí se ze zemního plynu a Shell má tyto rafinérie v Malajsii a Kataru. Pouhým propočtem dopravních nákladů vychází, že jej v palivu nemůže být víc jak 4%. Dle expertů (kdo to je, odpoví redakce SM), tam toho je tak do 3%. Toto množství ale již nemá na cetanové číslo vliv..... prostě GTL tam je a Vaše víra v nás dodá zbytek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Další pro mě zajímavý poznatek - MEŘO (biosložka) má v ročním průměru být kolem 6%. Což v praxi znamená, že můžete natankovat šarži nafty, kde je 0%! Ale nejásejte - zhorší se Vám mazivost, neboť právě MEŘO zlepšuje mazací schopnosti nafty...
A pro zastánce lití aditiv do již aditivované nafty - je potřeba, aby komponenty v aditivu byly ty samé, jako používá rafinerie, neboť účinky čistících látek (detergentů) musí být sladěny se složením mazivostních přísad (od rafinerie).
A ještě lepší je počtení o testech dieselů různých automobilek. Jedno je jisté - spotřeby jdou dolů, filtry pevných částic se zdokonalují a "eko" jízda nových dieselů je na hranici volnoběhu do max 1800 - 2000 ot. (neboť právě tolik zatracovaný dvouhmotový setravačník umožní využívat výkon motoru i při nízkých otáčkách, kdy diesel trpí acyklickým chodem).
No a DPF už má snad odzvoněno, neboť přichází vDPF.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 29.12.2010 04:13

Při tankování na ČS Benzina v Pardubicích/Dukla mi obsluha (16.12.2010) řekla, že nafta kterou právě prodávají Verva a TOP Q je do -33C. Na stojanu ale bylo označení nafta pro mírné klima a nikoliv arktická nafta.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Jardak » 29.12.2010 19:38

Dneska jsem tankoval Vervu na ČS benzina v Třemošné a na pistoli byla stahovací páskou připevněna cedulka,že nafta je pro silné mrazy.Po dotazu kolik to teda je mi obsluha řekla,že 27C.Tankuju tam už dlouho a zatím žádný problém,tak snad nekecají.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Vewehr » 01.01.2011 18:47

S povědomím obsluhy bych si nebyl moc jistý. V půlce listopadu jsem si cinknul na oblíbenou ČS Benzina s dotazem, jakou mají naftu. Chystaly se mrazy a nádrž by mi tak 2 týdny vydržela. Tak pro jistotu, jestli maj už zimní. Paní mi tvrdila, že filtrovatelnost je dle papírů 0 °C :dih: !!!. Ještě asi 2x jsem se přeptal, a když řekla, že to tam vidí, jsem v lehce pichlavé náladě cinknul přímo do Benziny, jestli je možné zjistit parametry dovážky na konkrétní ČS. Dostal jsem telefon na jejich zaměstnance, co má dohled přímo nad dotazovanou ČS a toho málem odvezli - už od začátku listopadu tam zaváželi zimní naftu (tř. F). Ještě mi řekl, ať se klidně stavím, že mi ukážou papíry od konkrétní zavážky, a že netuší, co to ta paní plácala :irre:.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Jardak » 01.01.2011 20:36

Jo možný je všechno,niméně po mém dotazu paní koukla do papírů a tohle mi řekla s tím,že každý závoz jim to hlásí.Jinak tankuju tady celkem pravidelně(mám to nejblíž) a tu cedulku jsem tam viděl poprvý.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od mickielli15 » 02.01.2011 14:51

tuhle cedulku jsem viděl taky poprvé v Brně, ale potom ještě někde jinde, neměly to všechny Vervy, ale na některých to bylo. To je asi stanice od stanice, tohle by asi měla být ta arktická nafta, kterou dávají jenom za určitých situací (nebo když je x dnů méně ne mínus x stupňů).
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Vewehr » 02.01.2011 16:49

Tak jsem zabrousil v archivu komunikace s ing. Loulou, ředitelem jakosti BENZINA,s.r.o.

Měl jsem pocit, že už jsem o tom něco četl, ale myslel jsem, že v novinách. Chyba. Bylo to v jeho mailu. Výňatek přikládám:

3) Na 177 ČS je v nabídce prémiová nafta VERVA Diesel .Tato nafta je
specielně aditivovaná ,čímž vylepšujeme celou řadu užitných vlastností jako je snadnější studené starty, ochrana proti korozi, mazivost . Vysoké cetanové číslo udává vznětovou charakteristiku a je ukazatelem vysoké kvality a má jednoznačně vliv na zimní startovatelnost . (Cetanové číslo se pohybuje od 59 ,3 do 62 jednotek ). Také u této prémiové nafty od poloviny
listopadu upravujeme filtrovatelnost na minus 20 stupnů... Navíc od 15. prosince zahájíme doplňkovou zimní aditivaci s vylepšením filtrovatelnosti do minus 26 stupňů C. Ukončení bude záviset na vývoji teplot v další části zimního období .

Stojany u ČS , které budou mít od 15. prosince VERVU diesel s filtrovatelností minus 26 stupňů C (viz bod 3) budou označeny zimním symbolem "modrá zimní vločka v kolečku s textem nafta pro silné mrazy" .
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od mickielli15 » 03.01.2011 03:16

díky za upřesnění. Pro mě zatím nic jiného než Verva neexistuje. Navíc se Verva bude postupně dostávat až na 50% čerpaček Benzina. :palec_nahoru:
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od Eidž » 03.01.2011 06:18

Vewehr píše:... budou označeny zimním symbolem "modrá zimní vločka v kolečku s textem nafta pro silné mrazy" .
Jojo, už jsem to taky potkal. Sice jsem byl jen v půlce nádrže, ale dotankoval jsem, jeden nikdy neví. .-) Sice cena 34,50 Kč mě nepotěšila, ale N95 byl za 35 Kč a to mi hned zvedlo náladu :-)

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od spanel » 03.01.2011 07:58

A není tam u té vervy překlep :
1470 - Benzina Verva Diesel (absolutní rekord všech testů)?
Nemá tam být 470? Těch 1 000 navíc se mi zdá moc. :?:
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru

Příspěvek od C-Maxis » 03.01.2011 09:56

mickielli15 píše:...Navíc se Verva bude postupně dostávat až na 50% čerpaček Benzina. :palec_nahoru:
Neni to tak, ze po "zruseni" benzinu special se uvolnil jeden stojan a Verva uz muze byt vsude?
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti