Ja to nepsal jako teorii na uzivatele neznaleho veci, ale jako teorii, ktera me stve, ze vyrobce sice muze podle normy tvrdit -26, ale realita pro moderni motory muze byt -20Eidž píše:Obávám se, že si stále nerozumíme.
Mně jde o to, že se vyrábí letní, přechodová, zimní a arktická nafta. Ponechme stranou teploty. A pokusme se vidět situaci očima člověka, kterému technika nic neříká. Jestli uhodí mrazy -25C, měl by vědět, že zimní nafta je málo. Měl by tedy ve svém vlastním zájmu tankovat, to, co bude mít jinou teplotu hranice filtrovatelnosti.
Úplně obecně - pokud tankuješ něco, co je závislé na teplotě, neměl by jsi znát tedy, pro jakou teplotu je ta směs, co kupuješ?
Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak si o tom můžeme psát a poplakat. Já jsem s dieselem od roku 2010, testy nafty čtu od roku 2009 (už tehdy tam byla tato zmínka, že testovací sítko je oproti palivovému filtru řešeto) a co se změnilo?
Ale i když to neodpovídá současnosti, JE to určitý indikativní údaj. A jestli se změní metodika měření filtrovatelnosti, tak se může aktualizovat i číslo, které bude u stojanu. Ale musí tam něco být...
Nebo to stále špatně chápu, tj. teplota filtrovatelnosti je dnes špatně měřena, tj. je nesmysl tento chybný údaj ještě číst na stojanu?
Ale i když to neodpovídá současnosti, JE to určitý indikativní údaj. A jestli se změní metodika měření filtrovatelnosti, tak se může aktualizovat i číslo, které bude u stojanu. Ale musí tam něco být...
Nebo to stále špatně chápu, tj. teplota filtrovatelnosti je dnes špatně měřena, tj. je nesmysl tento chybný údaj ještě číst na stojanu?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jakým způsobem se aktuálně zjišťuje teplota filtrovatelnosti by mě taky zajímalo. Ale stejně si myslím,že drtivá většina aut u kterých zamrzla nafta byl důvod nízkej nájezd,tedy např. přechodná nafta v nádrži,nebo dlouho neměněmej naftovej filtr. A lidí co odkládají výměnu naftovýho filtru není málo,stačí když zjistí jeho cenu - vždyť auto jede normálně,tak proč do něj investovat.
Já mám fofo čtvrtou zimu a nikdy mi nafta nezamrzla. Výměna naftovýho filtru mi vychází na jaro,takže na začátku zimy už má 15 - 18 tkm. Ale je fakt,že tankuju tři plný nádrže do měsíce. Poslední dobou ještě čestěji,protože mám rozbitýho služebáka a s fofem jezdím pracovně na cesťák,denně to dělá přes 200 km.

Já mám fofo čtvrtou zimu a nikdy mi nafta nezamrzla. Výměna naftovýho filtru mi vychází na jaro,takže na začátku zimy už má 15 - 18 tkm. Ale je fakt,že tankuju tři plný nádrže do měsíce. Poslední dobou ještě čestěji,protože mám rozbitýho služebáka a s fofem jezdím pracovně na cesťák,denně to dělá přes 200 km.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A nemá palivový filtr životnost 60 tis. km?
Já jej tedy měním po dvou letech, což je v mém případě nájezd 20 - 25 tis. km. A vzhledem k servisnímu intervalu, taky na jaře
Já jej tedy měním po dvou letech, což je v mém případě nájezd 20 - 25 tis. km. A vzhledem k servisnímu intervalu, taky na jaře

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To má a olej má 20 tkm. Jenže pro mě je důležitá dlouhodobá spolehlivost,proto olej měním po 12 tkm a naftovej filtr každou druhou výměnu. Mám solidní slevy na náhradní díly a oleje,takže mě to finančně moc nebolí a práci si udělám sám.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Rozhodne s tebou souhlasim, ze by to na stojanu mohlo byt a kdyz prijedu neznaly veci ke stojanu a bude tam treba u benziny Top-Q do -20 a Verva do -26 a vim ze bude tuhnout, jasne sahnu popistoli -26 jako neznaly motorista... (ja jen kritizoval mereni a ze udaj lze pro moderni motory, ale samo na porovnani je OK)Eidž píše:Tak si o tom můžeme psát a poplakat. Já jsem s dieselem od roku 2010, testy nafty čtu od roku 2009 (už tehdy tam byla tato zmínka, že testovací sítko je oproti palivovému filtru řešeto) a co se změnilo?
Ale i když to neodpovídá současnosti, JE to určitý indikativní údaj. A jestli se změní metodika měření filtrovatelnosti, tak se může aktualizovat i číslo, které bude u stojanu. Ale musí tam něco být...
Nebo to stále špatně chápu, tj. teplota filtrovatelnosti je dnes špatně měřena, tj. je nesmysl tento chybný údaj ještě číst na stojanu?
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Osobne menim filtr pred zimou (1x za 2 roky, kvuli najezdu tak 13-15 000km/rok), pride mi lepsi, kdyz je novy na zimu nez na jaro/letoEidž píše:A nemá palivový filtr životnost 60 tis. km?
Já jej tedy měním po dvou letech, což je v mém případě nájezd 20 - 25 tis. km. A vzhledem k servisnímu intervalu, taky na jaře
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To máš recht.
Jenže já auto dovezl z Německa v březnu a tak jsem udělal všechno. No a pak už držím roční interval, protože to tak vyšlo. Sice už mám model s prodlouženým servisním intervalem, ale olej měním do 15 tis. km či do 1 roku. Nechci jej tam mít déle, oxidace a degradace dělá své.
Jenže já auto dovezl z Německa v březnu a tak jsem udělal všechno. No a pak už držím roční interval, protože to tak vyšlo. Sice už mám model s prodlouženým servisním intervalem, ale olej měním do 15 tis. km či do 1 roku. Nechci jej tam mít déle, oxidace a degradace dělá své.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
OK, souhlas
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Jako podle dodacích listů? Nebo podle jakých papírů?
A že by OMV neměl naftu do -32C se mě nezdá...
A že by OMV neměl naftu do -32C se mě nezdá...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- LUKAŠ
- Test driver
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 09.06.2012 12:10
- Bydliště: Prostějovsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Počkej oni ti ukázali dodák??
Nebo tam děláš?

Ford Focus combi 1.8 TDDi Endura, r.v. 2000, GHIA 90PS
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)


https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
Galerka: Lukáškuv Focus (DRÁČEK)



https://www.facebook.com/groups/fordgroups/
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No tak to je arktická nafty třídy 1.djdekl píše:V dodáku měli -26st
Tabulka 2b - Arktické klima
Vlastnosti Jednotky Mezní hodnoty Zkouší se podle
třída 0 třída 1 třída 2 třída 3 třída 4
CFPP *) °C, max. -20 -26 -32 -38 -44 EN 116
Cloud point (TVP) °C, max. -10 -16 -22 -28 -34 ISO 3015
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Mě to také ukázaly, když jsem se ptalLUKAŠ píše:Počkej oni ti ukázali dodák??Nebo tam děláš?

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host