Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 18.06.2011 18:04
Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Rád bych předal všem mé zkušenosti s použitím paliva E85 v upraveném automobilu FORD FOCUS, motor 1,6 benzín 74 KW, rok výroby 2007, najeto zhruba necelých 90 000 km.
V úvodu bych chtěl podotknout, že mě vždycky alternativní paliva lákala. Zatím jsem měl možnost vyzkoušet pouze LPG a to ve voze ŠKODA FAVORIT. Druhé alternativní palivo, které mě přišlo s ohledem na cenu úpravy vhodné, bylo palivo E85. Než jsem úpravu motoru ve FORDU provedl, snažil jsem se zjistit o tomto palivo více informací, ale jen málo lidí s tímto palivem má zkušenosti. Většinou jsou to lidé, kteří ho tankují do neupravených aut.
Úpravu motoru jsem si nechal provést ve firmě FEDOR AUTO v Prostějově. Úprava mě stála necelých 12 000 Kč. Při prvním nastartování auta jsem měl pocit, že start není tak jistý, jako na klasický benzín. První cesta upraveným autem byla dlouhá cca 150 km a rozdíl oproti klasickému benzínu byl takovýto: auto jelo pocitově lépe; při razantnějším sešlápnutí plynového pedálu bylo cítit, že auto jemně v určitých chvílích ztrácí výkon (a to při zrychlení z 80 na 140 km/hod); jinak jízda byla stejná jako na benzín. Při příjezdu domů, jsem auto nechal v noci venku, abych ráno při 0°C zkusil nastartovat.
Ranní start byl hrozný. Auto na poprvé nenastartovalo bez plynu, pak ani na podruhé a ani na potřetí. Na počtvrté jsem musel přidat plyn a motor držet chvíli v otáčkách. Druhý den ráno jsem to zkusil znova a bez plynu chytlo na poprvé, ale start byl nejistý (auto se chovalo při staru takto: při nastartování poklesly otáčky na úroveň chcípnutí motoru a po pár sekundách se teprve motor dostal do normálu; pokud jsem se chtěl rozjet ihned po startu, auto jelo špatně nebo nejelo vůbec.
Proto jsem znova zajel do výše jmenované firmy a auto si nechal seřídit. Starty za tepla se zlepšily, ubylo výše popsaného ztrácení výkonu. Ráno mě ale zase čekalo nemilé překvapení ohledně studeného staru. Auto nešlo vůbec nastartovat (ani s plynem). Podařilo se mě ho nastartovat až na popáté. No hrůza. Hledal jsem teda jiné firmy, kde by s tímto mým systém měly větší zkušenosti. Bohužel firem s mým systém je v ČR velmi málo.
Podařilo se mě najít v Praze jednu firmu, která mně auto znova seřídila. Seřizování trvalo skoro dva týdny a přišlo mě, že se provádí metodou pokus – omyl. Oproti předešlé firmě se ale podařilo starty za studena upravit tak, že nebyl problém po ránu bez plynu nastartovat a auto jelo mnohem líp než před tím (sice byl start oproti benzínu pořád méně jistý, ale rozdíl už byl malý). Dále jsem mohl s autem za studena při nastartování ihned vyjet a auto necukalo a jelo srovnatelně jako na benzín. Auto je na provoz E85 tišší než na klasický natural, ale pokud jsem natankoval OMV Carera 100, tak jízda na tento benzín je z hlediska tichosti srovnatelná s E85 a auto mnohem lépe jede a spotřeba je stejná jako u klasického naturalu.
Pak jsem začal měřit spotřebu. Ne spotřebu, kterou ukazuje palubní počítač, ale spotřebu, kdy jsem vyjel buď část nádrže, nebo nádrž celou a dotankoval. Při jízdě po dálnici z Prahy na jižní Moravu jsem měl na benzín spotřebu 7 až 7,3 l/100 km a to v závislosti na stylu jízdy a počasí. Při jízdě na čistý E85 jsem měl spotřebu 9,8 až 10,5 l/100 km. Snažil jsem se styl jízdy měnit tak, aby šla spotřeba dolů, ale bohužel se nedařilo. Takže jsem znova nechal auto seřídit. Po seřízení studené starty stejné, ale pokud motor stál cca 4 až 5 hodin tak auto nastartovalo a chcíplo. Při dalším startu už bylo vše v pořádku (což před tím nedělalo). Další nevýhoda byla, že motor při určité poloze sešlápnutého plynového pedálu na trojku či na čtyřku škubal, což mě dělalo vždy, ale po každém seřízení se to projevovalo více či méně. Při měření spotřeby po seřízení se ukázalo, že spotřeba motoru je zase kolem 10 l/100 km, takže žádná změna (na plnou nádrž o objemu cca 50 l jsem ujel vždy kolem 500 km). Na benzín jsem ujel nějakých 650 km.
Takže závěrem můžu říct, že palivo E85 v mém autě postrádá smysl, jelikož spotřeba je mnohem vyšší a když si to přepočítám na ušetřené peníze, tak to vychází skoro stejně. Navíc palivo je agresivnější a tudíž i cenové náklady na případný servis budou vyšší.
Rád bych poprosil vše, co mají auto přestavěné na E85, ať svými zkušenostmi přispějí.
V úvodu bych chtěl podotknout, že mě vždycky alternativní paliva lákala. Zatím jsem měl možnost vyzkoušet pouze LPG a to ve voze ŠKODA FAVORIT. Druhé alternativní palivo, které mě přišlo s ohledem na cenu úpravy vhodné, bylo palivo E85. Než jsem úpravu motoru ve FORDU provedl, snažil jsem se zjistit o tomto palivo více informací, ale jen málo lidí s tímto palivem má zkušenosti. Většinou jsou to lidé, kteří ho tankují do neupravených aut.
Úpravu motoru jsem si nechal provést ve firmě FEDOR AUTO v Prostějově. Úprava mě stála necelých 12 000 Kč. Při prvním nastartování auta jsem měl pocit, že start není tak jistý, jako na klasický benzín. První cesta upraveným autem byla dlouhá cca 150 km a rozdíl oproti klasickému benzínu byl takovýto: auto jelo pocitově lépe; při razantnějším sešlápnutí plynového pedálu bylo cítit, že auto jemně v určitých chvílích ztrácí výkon (a to při zrychlení z 80 na 140 km/hod); jinak jízda byla stejná jako na benzín. Při příjezdu domů, jsem auto nechal v noci venku, abych ráno při 0°C zkusil nastartovat.
Ranní start byl hrozný. Auto na poprvé nenastartovalo bez plynu, pak ani na podruhé a ani na potřetí. Na počtvrté jsem musel přidat plyn a motor držet chvíli v otáčkách. Druhý den ráno jsem to zkusil znova a bez plynu chytlo na poprvé, ale start byl nejistý (auto se chovalo při staru takto: při nastartování poklesly otáčky na úroveň chcípnutí motoru a po pár sekundách se teprve motor dostal do normálu; pokud jsem se chtěl rozjet ihned po startu, auto jelo špatně nebo nejelo vůbec.
Proto jsem znova zajel do výše jmenované firmy a auto si nechal seřídit. Starty za tepla se zlepšily, ubylo výše popsaného ztrácení výkonu. Ráno mě ale zase čekalo nemilé překvapení ohledně studeného staru. Auto nešlo vůbec nastartovat (ani s plynem). Podařilo se mě ho nastartovat až na popáté. No hrůza. Hledal jsem teda jiné firmy, kde by s tímto mým systém měly větší zkušenosti. Bohužel firem s mým systém je v ČR velmi málo.
Podařilo se mě najít v Praze jednu firmu, která mně auto znova seřídila. Seřizování trvalo skoro dva týdny a přišlo mě, že se provádí metodou pokus – omyl. Oproti předešlé firmě se ale podařilo starty za studena upravit tak, že nebyl problém po ránu bez plynu nastartovat a auto jelo mnohem líp než před tím (sice byl start oproti benzínu pořád méně jistý, ale rozdíl už byl malý). Dále jsem mohl s autem za studena při nastartování ihned vyjet a auto necukalo a jelo srovnatelně jako na benzín. Auto je na provoz E85 tišší než na klasický natural, ale pokud jsem natankoval OMV Carera 100, tak jízda na tento benzín je z hlediska tichosti srovnatelná s E85 a auto mnohem lépe jede a spotřeba je stejná jako u klasického naturalu.
Pak jsem začal měřit spotřebu. Ne spotřebu, kterou ukazuje palubní počítač, ale spotřebu, kdy jsem vyjel buď část nádrže, nebo nádrž celou a dotankoval. Při jízdě po dálnici z Prahy na jižní Moravu jsem měl na benzín spotřebu 7 až 7,3 l/100 km a to v závislosti na stylu jízdy a počasí. Při jízdě na čistý E85 jsem měl spotřebu 9,8 až 10,5 l/100 km. Snažil jsem se styl jízdy měnit tak, aby šla spotřeba dolů, ale bohužel se nedařilo. Takže jsem znova nechal auto seřídit. Po seřízení studené starty stejné, ale pokud motor stál cca 4 až 5 hodin tak auto nastartovalo a chcíplo. Při dalším startu už bylo vše v pořádku (což před tím nedělalo). Další nevýhoda byla, že motor při určité poloze sešlápnutého plynového pedálu na trojku či na čtyřku škubal, což mě dělalo vždy, ale po každém seřízení se to projevovalo více či méně. Při měření spotřeby po seřízení se ukázalo, že spotřeba motoru je zase kolem 10 l/100 km, takže žádná změna (na plnou nádrž o objemu cca 50 l jsem ujel vždy kolem 500 km). Na benzín jsem ujel nějakých 650 km.
Takže závěrem můžu říct, že palivo E85 v mém autě postrádá smysl, jelikož spotřeba je mnohem vyšší a když si to přepočítám na ušetřené peníze, tak to vychází skoro stejně. Navíc palivo je agresivnější a tudíž i cenové náklady na případný servis budou vyšší.
Rád bych poprosil vše, co mají auto přestavěné na E85, ať svými zkušenostmi přispějí.
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Super recenze
Jak tak koukám na tvoje povídání , tak není problém Focus a E85 ,ale problém v garážnících (Fedor a spol) a doladění ŘJ (sady E85) s motorem na Focusu. Ten to stejný problém jsem měl s mou přestavbou Focuse na LPG , dopadlo to tak ,že jsem se naštval a koupil jsem servisní kabel na seřízení LPG a doladil jsem si LPG sám . Při ladění v servise se mi po ujetí pár desítek km rozsvítila kontrolka emisí ( to se stávalo dost často) a hlavně ve vysokých otáčkách auto nejelo a spotřeba byla cca 10L lpg / 100km , po mém seřízení auto plynule zrychluje ,až do 200km/h a spotřeba se pohybuje od 8,2 - 9,5 l LPG / 100km a kontrolka nesvítí
.
Osobně si myslím, že Focus skousne jakýkoliv palivo ( LPG / E85 / CNG ) , jen je potřeba při montáži vše pečlivě seřídit ,ale tady v ČR moc firem doladit motor neumí .
Ještě mám na tebe otázku , při přestavbě na E85 ti Fedor dal svíčky na LPG a KN filtr ,jak je doporučeno ??? Řekl ti ,že máš po cca 1000km vyměnit palivový filtr ???
A ohledně té ceny přestavby , 12000kč je nějak brutálně moc, většinou montáž stojí od 8000 - do 9500kč
třeba tady http://www.automedik.cz/palivo-prestavby-e85.html


Osobně si myslím, že Focus skousne jakýkoliv palivo ( LPG / E85 / CNG ) , jen je potřeba při montáži vše pečlivě seřídit ,ale tady v ČR moc firem doladit motor neumí .
Ještě mám na tebe otázku , při přestavbě na E85 ti Fedor dal svíčky na LPG a KN filtr ,jak je doporučeno ??? Řekl ti ,že máš po cca 1000km vyměnit palivový filtr ???
A ohledně té ceny přestavby , 12000kč je nějak brutálně moc, většinou montáž stojí od 8000 - do 9500kč

-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 18.06.2011 18:04
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Jo jo, dal mě tam KN filtr a LPG svíčky. KN filtr tam zůstal (slyšel jsem, prý že by to jelo i bez něj), ale LPG svíčky jsem musel vyměnit za jiné svíčky (pulstar), protože to špatně na ně startovalo a jelo. Na nové svíčky to jede dobře. Výměna proběhla u jednoho servisu v Praze, který se tím též zabývá - spíš se jedná o živnostníka. Palivový filtr jsem chtěl nechat taky vyměnit, ale bylo mě řečeno, že v mém autě žádný není (řekli mě že je to OK - přímío ve fedoru).
Cena přestavby zahrnovala: Montáž jednotky, svíčky, KN filtr a celá nádrž ethanolu, tak asi proto necelých 12 000 Kč.
Mám systém, který se seřizuje přes počítač a manuálně se jízda ne benzín či E85 volí přepínačem instalovaným uvnitř auta.
No ještě zkusím proměřit znova spotřebu, třeba jsem se spletl, uvidíme jak to dopadne.
Cena přestavby zahrnovala: Montáž jednotky, svíčky, KN filtr a celá nádrž ethanolu, tak asi proto necelých 12 000 Kč.
Mám systém, který se seřizuje přes počítač a manuálně se jízda ne benzín či E85 volí přepínačem instalovaným uvnitř auta.
No ještě zkusím proměřit znova spotřebu, třeba jsem se spletl, uvidíme jak to dopadne.
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 18.06.2011 18:04
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Ještě mě zajímá, kdybych si to chtěl doladit sám, potřebuju kabel a nějaký program do počítače. Nevíš kde se to dá sehnat a za kolik?
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Napiš, co tam máš za značku té ŘJ na E85 , zkusím se kouknout na netu.
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
A my to lijem do fiesty rok 2005 pul na pul jen s vymenou vlozky filtru a bez problemu a vetsimu zvyseni spotreby
Ale taky uvazujem ze pujdem do upravy aby se dalo jezdit i na cisty, ale zatim cekame az to odladi firmy 


- Kaizer
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 20.01.2010 00:38
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Taky jsem zkusil chod na E85 zatím v poměru 1:3 ve prospěch naturalu a výhody výhody patrné od prvních kilometrů.Tišší a plynulejší chod motoru,mírné zvýšení výkonu,nižší cena,spotřeba o něco vyšší ale pravděpodobně jen díky klimě a nižší emise,ale to zjistím až příští rok na STK.Jediná úprava je KN filtr,který tam mám už nainstalovaný delší čas a teď ještě přidám pro jistotu řídící jednotku a přes léto zkusim jezdit na čistý ethanol.Svíčky zůstaly původní originál FoMoCo.
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
Minulost
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Jj filtr mame, svicky se doporucuji pulsar aby smes dobre prohorela, ale zatim sbiram informace tak uvidime 

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
na FF I 1,8-16V se dělají přímo svíčky Motorcraft na spalování LPG ,já je používám jíž několik let . Koukněte se ,jestli je nemají také na vaše FF 

- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
K nám zase přijel pán na opravu, že mu svítí kontrolka motoru. Po dni zkoušení všeho možného kápnul božskou, že natankoval 1:1 natural a E85. Chvíli s tím jezdil a pak se mu to rozsvítilo. Katalyzátor to měl za sebou a lambdy to nějak nemohly pobrat.
Pán chtěl ušetřit, tak si pěkně vydělal. Tím nechci nikoho odrazovat od alt. paliva. Akorát je potřeba si o tom něco zjistit 


Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
S jakym autem a motorem? Protoze jizda na biolih zpusobuje spise chudou smes a ta kat nenici, nici ventily...
- Kaizer
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 20.01.2010 00:38
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Mám pár dní namontovánu řídící jednotku pro ethanol konkrétně BioAdapter ver. 3.0 moje první zkušenosti jsou jedině kladné.
První tři startování po instalaci nebyli zrovna příkladné.Motoru hned po startu kolísali otáčky,bylo nutné startovat s mírným plynem.A to v autě převladal ještě benzín asi 1:3.Ale teď už bych nepoznal rozdíl oproti startování s N95.Pravda,ještě pár litrů naturalu v nádrži zbylo.Většina už ale lihová.Jednotka dokonce dává možnost startovat s nebo bez sitiče.
Hluk motoru se ztišil,jakoby se uklidnil,zkultivoval.
Výkon šel rozhodně nahoru.O kolik to bych spekuloval.Muselo by se změřit na brzdě.Výrobce píše o 10-15% nárůstu.Můj subjektivní názor je tak 8%.Uvidíme časem.
Spotřeba,ač jsem tomu nevěřil,šla dolů.Dnes jsem podnikl menší testovací jízdu do Hradce Králové a zpět.Vzdálenost asi 110km,silnice 1 třídy,provoz cestou tam nízký,nazpátek už se zahušťoval.Klima vypnutá,auto bylo prázdné a bez spolujezdců.Za stejných podmínek bych se s N95 nevešel ani s lehkou nohou a dodržováním povolených rychlostí pod 6 litrů.S ethanolem mě palubák ukázal 5,3 L.Rychlostní limity v rámci testování zvýšené na 65-70 a mimo do 130.Stylem brzda-plyn nejezdím a při akceleraci nesešlapuju pedál až k podlaze.Snažím se jezdit plynule.
Tak to by bylo prozatím vše.
První tři startování po instalaci nebyli zrovna příkladné.Motoru hned po startu kolísali otáčky,bylo nutné startovat s mírným plynem.A to v autě převladal ještě benzín asi 1:3.Ale teď už bych nepoznal rozdíl oproti startování s N95.Pravda,ještě pár litrů naturalu v nádrži zbylo.Většina už ale lihová.Jednotka dokonce dává možnost startovat s nebo bez sitiče.
Hluk motoru se ztišil,jakoby se uklidnil,zkultivoval.
Výkon šel rozhodně nahoru.O kolik to bych spekuloval.Muselo by se změřit na brzdě.Výrobce píše o 10-15% nárůstu.Můj subjektivní názor je tak 8%.Uvidíme časem.
Spotřeba,ač jsem tomu nevěřil,šla dolů.Dnes jsem podnikl menší testovací jízdu do Hradce Králové a zpět.Vzdálenost asi 110km,silnice 1 třídy,provoz cestou tam nízký,nazpátek už se zahušťoval.Klima vypnutá,auto bylo prázdné a bez spolujezdců.Za stejných podmínek bych se s N95 nevešel ani s lehkou nohou a dodržováním povolených rychlostí pod 6 litrů.S ethanolem mě palubák ukázal 5,3 L.Rychlostní limity v rámci testování zvýšené na 65-70 a mimo do 130.Stylem brzda-plyn nejezdím a při akceleraci nesešlapuju pedál až k podlaze.Snažím se jezdit plynule.
Tak to by bylo prozatím vše.
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
Minulost
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Jeste poprosim info o tom kde jsi kupoval kdo montoval a kolik to stalo
diky

- Kaizer
- Nováček
- Příspěvky: 173
- Registrován: 20.01.2010 00:38
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Kupováno a montováno od jedné soukromé osoby od Lanškrouna.Pokud bude mít někdo zájem poskytnu kontakt.Cena včetně instalace 5000.Záruka na jednotku 5 let,na montáž 1rok.
Kdo chce ušetřit,může zkusit objednat odsud:
http://bioadapter.com/index.php?cPath=28
Hlavně vyberte správné konektory.Montáž je velmi jednoduchá.Za půl hodiny je hotovo.
Kdo chce ušetřit,může zkusit objednat odsud:
http://bioadapter.com/index.php?cPath=28
Hlavně vyberte správné konektory.Montáž je velmi jednoduchá.Za půl hodiny je hotovo.
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
Minulost
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85
Otazka je, co sa stane s ventilmi po 100tkm ked u plynu ich ani flash lube nezachrani. Inak uspora 10t Kc pri najazde 15t km rocne je velmi zaujimava.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host