Nefunkční ventilátor chladiče motoru / Slabá klima

Moderátor:phofy
Odpovědět
hares
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 15.12.2010 20:45

Nefunkční ventilátor chladiče motoru / Slabá klima

Příspěvek od hares » 10.03.2015 21:54

Chtěl bych přispě svým problémem s autem, je možné že následující informace mohou někomu pomoci.

Postupný problém s autem byl následující:
• Auto na displeji conversu začal zobrazovat zprávu pro výměnu oleje „service oil“
• Tuto zprávu jsem asi jeden měsíc ignoroval, protože jsem od poslední výměny oleje ujel jen 8000 km.
A podle informaci z různých fóru jsem usoudil, že si z toho hlavu dělat nemám, že je to běžné. Předpokládal jsem, že budu olej měnit mnohem později.

• Následně se mi jendoho dne zobrazida další zpráva „Engine malfunction“ v oranžové barvě a tak jsem si řekl, že stím už do servisu zajedu.
• Předtím jsem se podíval na stav oleje v autě a byl nad ryskou MAX. Dle informací z internetu jsem usoudil, že nadbytek oleje je způsoben vypalování DPF filtru, kde se nafta může dostat do oleje.
• V servise jsem se domluvil na kontroly chybu a domluvil jsem se na provedení řízené DPF regenerace filtru s násednou výměnu oleje. Je pravda, že v zimním období moc km nenajedu a tak jsem usoudil, že problém je v krátkých naježděných km.

• V servise mi zjistili, že řízenou regeneraci DPF nelze provést, protože je nefunkční ventilátor chlazení motoru. (Pro ostaní uživatele je dobré vědět, že pokud nejde ventilátor motoru, neprovede se řízena regenerace)
• Při řešení problému s ventilátorem zjistili problém s kablíkem, který vstupuje do ventiátoru, ten opravili, ale ventilátor stále nefungoval.
• Tak následně provedli jen výměnu oleje. A sdělimi závadu na ventilátoru motoru nebo řidicí jednotku na ventilátoru.

• V dalších dnech jsem zajel na jedno vrakoviště, kde zcela náhodou mněli dvě řidicí jednotky ventilátoru. Obě jednotky jsem mohl vyzkoušet, ale ani s jednou se ventilátor nerozběhl. Uvedu, že ventilátor se má rozběhnou vždy při zapnuté klimatizaci.
• Tak jsem se s touto informaci vratil do servisu, kde jsem se domluvil na objednávce celé sahary.
• V dalších dnech jsem provedl s autem 200 km jízdu, aby se DPF filtr dobře vypálil, když to nešlo řízeně.

• Po příchodu objednané sahary mi ji namontovali, ale zjistili, že ventilátor nejede.
• Při hledání problému zjistili, že se ventilátor rozběhne jen, když nechaji auto odpojené od baterie na 30 minut (tomuto jevu se řídá „reset“ RJ - viz informace na internetu). Při dalším nastartovaním auta se již zaboha ventilátor nerozběhne.
• Zjistili, že do řidicí jednotky ventilátoru vstupuje řidicí napětí jen 3,5V, ale správně tam ma jít 4,5V . Z tohoto slabého napětí se ventilátor neroztočil. Signál přicházel, ale slabý.
• Tak mi auto vrátili s novou saharou a domluvili jsem se za další týden na následujicím řešení. Že se vytáhne z auta řídící jednotka motoru a provede se v jiné firmě kontrola elektronických součástek, jestli tam není nějaký špatný rezistor. Nová ŘJ jednotka má šílenou cenu (cca 44tis).

• Dnes se mi stalo, že již ventilátor rozjel a to po 4 dnech co jej používám.
• Ventilátor se pravděpodobně rozjel proto, protože jsem si při jízdě domů všiml, že mi začala probíhat řízená regenerace DPF filtru. Jel jsem 10 minut a pak jsem na volnoběhu zjistil, že auto žere 2 litry, podíval jsem se pod kapotu a ventilátor se točil.
• Po doběhnuti regenerace se vypnul i ventilátor, hned jsem vyzkoušel i funkci s klimatizaci a ventilátor fungoval.
• Auto jsem nechal jednu hodinu odstát a pak jsem vyzkoušel zapnout klimatizaci a ventilátor běžel.

• Takže předpokladám, že dokud neproběhla řízená DPF regenerace s funkční ventilátorem, tak funkce ventilátoru byla řidicí jednoutkou blokována. A tím se ventilátor nespínal ani s klimou.
• Nyní jsem rád, že vše funguje, jen doufám, že i v násedujích dnech bude ventilátor funkční.
Ford Mondeo 2.2 TDCi. 2010 129kw

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů