Pneu,disky...
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu,disky...
Otazka je taky cim to meri A zda tam je vazne 2.4 a ne 2.8 na benzinkove meraky se spolehat neda A ja tipuju ze proste na 99% to prehustene je, kdyz to zere jen prostredek, tak stejne geometrie ho nijak nezachrani, neni ani jak. Proste bych ubral tlak a pozoroval. 2.5 bude pri plnem zatizeni vozu, coz bude 5 dospelejch lidi a narvanej kufr vecma.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Peeter1077
- Zkušený
- Příspěvky: 1151
- Registrován: 06.01.2013 19:07
- Bydliště: Severní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu,disky...
Při plném je 2,5 předek a 2,9 zadek.
Na benzině bych teda asi ale fakt neměřil.....
Na benzině bych teda asi ale fakt neměřil.....
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Pneu,disky...
No a nastává další fáze ohledně pneumatik. V několika tématech se řeší, která guma od kterého výrobce je nejlepší Nýní jsme před otázkou / při stejném rozměru pneumatiky/, jakým tlakem plnit Tabulka huštění v manuálu je jen orientační a nikdy nepasuje na všechny výrobce. Sledováním pohodlnosti a opotřebení zjistíte, že rozdíl může byt dle výrobce i 0,3 atm, aby byla guma stejnoměrně sjetá. Já taky nejezdím na předepsaný tlak manuálem, 2,1. Dunlop jem měl předek a zadek 2,3 , nynější Membat mám 2,4. Contíky, které byly obuty když jsem auto kupoval tak 2,2 . V jeho případě bych šel na tlak 2,3
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu,disky...
Je to tak, ja taky dam na vse co foukam nejdrive predepsany tlak a pak pozoruji zda se sjizdi rovnomerne, bud pridam nebo uberu, ale vetsinou je to tech 2.3 - 2.4. a mam to na celem aute
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- grycatko11
- Pokročilý
- Příspěvky: 804
- Registrován: 20.04.2014 23:07
- Bydliště: Brno
No prohodim tedy zadní za predni a upravím hodnoty na 2,3 a uvidíme. Jinak pouzivam conti sport 5...
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
- grycatko11
- Pokročilý
- Příspěvky: 804
- Registrován: 20.04.2014 23:07
- Bydliště: Brno
No prohodim tedy zadní za predni a upravím hodnoty na 2,3 a uvidíme. Jinak pouzivam conti sport 5...
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Pneu,disky...
Ty máš s tím větším motorem možná doporučený tlak 2,3, to nevím.. já mám 2,2. Tlakuju ale víc.
U druhého auta, kde mám profil 40 mi bylo v pneuservisu doporučeno nejít pod 2,8.
U druhého auta, kde mám profil 40 mi bylo v pneuservisu doporučeno nejít pod 2,8.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Pneu,disky...
Těch 2,8 i při profilu "40" je pro zadní nápravu v plném zatížení / nebo u obou náprav při jízdě na okruhu/. Tlak v pneumatikách by měl být dle jejího zatížení. Když bude stejná váha auta, tak při změně gumy a jejího profilu by měl tlak zůstat přibližně stejný, ikdyž se změní pocitové vlastnosti jízdy. Guma s větším profilem obsahuje při stejném tlaku větší objem, tím pádem lépe propružuje /stlačování vzduchu deformací gumy/ a jízda je pohodlnější. U nízkého profilu při stejném tlaku zase nastává, že toho místa na stlačení objemově není a narůstá deformací tlak v pneu, proto tyto gumy s nižším profilem se zdají být tvrdší. Při přejetí určité nerovnosti obouma gumama pak nastává, že u nízkého profilu se deformací zvýší tlak v gumě dvakrát tolik jako u profilu většího a při překonání určité hodnoty, může nastat proražení pneumatiky.
Pak nastává to, že když chci, aby guma s větším profilem pocitově lépe seděla, tak přihustím, ale guma se mě odvděčí nestejnoměrným ojetím, které se eliminuje na přední nápravě častým řezáním zatáček, kdy přehuštěnou gumu a její více sjetý střed doženu hoblováním krajů a tím sjetí srovnám.
Nebo další možností je časté ostré brzdění, kdy se přenáší větší váha na předek a tím se srovná váha na gumu a její výše natlakování.
Opačně pak, když jezdím na správném tlaku a řežu zatáčky, nebo često brzdím ostře, dochází k nadměrnému opotřebení krajů pneumatik. Proto je volba tlaku pro každého jiná, dle způsobu jízdy.
To to se dá obejít tím, že guma zůstane pohodlná a pocitově lépe sedí, že použiji širší povolený ráfek na danou gumu.
Pak nastává to, že když chci, aby guma s větším profilem pocitově lépe seděla, tak přihustím, ale guma se mě odvděčí nestejnoměrným ojetím, které se eliminuje na přední nápravě častým řezáním zatáček, kdy přehuštěnou gumu a její více sjetý střed doženu hoblováním krajů a tím sjetí srovnám.
Nebo další možností je časté ostré brzdění, kdy se přenáší větší váha na předek a tím se srovná váha na gumu a její výše natlakování.
Opačně pak, když jezdím na správném tlaku a řežu zatáčky, nebo često brzdím ostře, dochází k nadměrnému opotřebení krajů pneumatik. Proto je volba tlaku pro každého jiná, dle způsobu jízdy.
To to se dá obejít tím, že guma zůstane pohodlná a pocitově lépe sedí, že použiji širší povolený ráfek na danou gumu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- grycatko11
- Pokročilý
- Příspěvky: 804
- Registrován: 20.04.2014 23:07
- Bydliště: Brno
Ubíjející čtení, ale poučné diky. A jak jsem psal prohodim predni a zadní snížím tlak a bude. Jen otázka cim meříte tlak vy? Btw na Shellce mají ten tlakomer u ventilku ne na stojanu...
Ford Mondeo MK4 2,5t kombi alias TURBO Moňdík
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
Bylo: Ford Escort 1,8i 96kW kombi '98 byl to můj první mazel R.I.P.
Neser lidi co ti připravují jídlo!
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Pneu,disky...
Já koupil v Tescu digitalní měřák, je jedno jestli proměřuje, ale je třeba kontrolovat tlak jen tímto. Když použiji u pumpy, budou rozdíly. V pneuservisu na nafouknuté gumě jsem vyzkoušel , kolik proměřuje, kupodivu jen + 0,05. Jinak kontrolu provedu tak, že u stojanu přehustím, zajedu bokem a digitálem a cigárkem v ruce, tlak upravím.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 18.01.2010 22:23
- Bydliště: JM
Re: Pneu,disky...
já teda osobně dávám o 0,1 - 0,2 míň, protože se mě to na těch 17" zdá tvrdý (hlavně zadek)
ale jak jsem už řešil v předchozích příspěvcích , myslím si, že to bude tím že je guma už stará. Když byla nová ,dodržoval jsem hodnoty od výrobce a zdálo se mě to ok.
takhle je to podle fordu, kromě motoru záleží na rozměru pneu a zatížení.
ale jak jsem už řešil v předchozích příspěvcích , myslím si, že to bude tím že je guma už stará. Když byla nová ,dodržoval jsem hodnoty od výrobce a zdálo se mě to ok.
takhle je to podle fordu, kromě motoru záleží na rozměru pneu a zatížení.
Mondeo 2.0 Duratec HE 2005 hatchback GHIA+
Galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73&t=19266
_________________________________
dříve: Sierra´89 2.0i ,Escort´93 1.6i,Mondeo´93 2.0i,Scorpio´96 2.3i,Escort´97 1.6i
Galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73&t=19266
_________________________________
dříve: Sierra´89 2.0i ,Escort´93 1.6i,Mondeo´93 2.0i,Scorpio´96 2.3i,Escort´97 1.6i
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu,disky...
Hoši, dotaz na Pražáky a okolňáky!
Neíte o firmě nebo člověku, která/který by byl schopný opravit drobné škrábance od parkování u obrubníku?
Nemluvím o celolaku, dvě kola jsou dobrá 100%, ale dvě kola mám škrábnutá...
Díky!
Neíte o firmě nebo člověku, která/který by byl schopný opravit drobné škrábance od parkování u obrubníku?
Nemluvím o celolaku, dvě kola jsou dobrá 100%, ale dvě kola mám škrábnutá...
Díky!
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 879
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Re: Pneu,disky...
Ahoj,
tak mě letos čekají nové zimáky
Někdo nějaké doporučení?
rozměr 235/45 R17
Díky za názory
tak mě letos čekají nové zimáky
Někdo nějaké doporučení?
rozměr 235/45 R17
Díky za názory
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Pneu,disky...
Nemá někdo tip na alu disky, které by byly i pro zimní provoz a v designu jako MOMO Corse? Tzn. černo-stříbrné?
Na 16" 6.5J ET50
Na 16" 6.5J ET50
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- P2M
- Junior
- Příspěvky: 478
- Registrován: 16.05.2008 14:11
- Bydliště: Praha
Re: Pneu,disky...
Pneu Mráček - zkušenost osobní a ok.Dr.Romca píše:Hoši, dotaz na Pražáky a okolňáky!
Neíte o firmě nebo člověku, která/který by byl schopný opravit drobné škrábance od parkování u obrubníku?
Nemluvím o celolaku, dvě kola jsou dobrá 100%, ale dvě kola mám škrábnutá...
Díky!
je: 2010 Mondeo MKIV Hatch Titanium X 2.0 EcoBoost 149kW PowerShift Black Panter bez podložek
bylo: 2007 FFII Combi Style 1.6TDCi 80kW DPF Aquamarine bez podložek
bylo: 2007 FFII Combi Style 1.6TDCi 80kW DPF Aquamarine bez podložek
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti