Ložisko napínací kladky
- ACDC
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.06.2009 10:09
Ložisko napínací kladky
Zdarec, neví někdo kde sehnat ložisko do napínací kladky drážkovaného (klínového) řemene?
To ložisko je s označením CG 695.Potřebuji vyměnit (vylisovat) toto ložisko, a kupovat celý napínák nechci.FF 2003 1,8 tddi 66kW
To ložisko je s označením CG 695.Potřebuji vyměnit (vylisovat) toto ložisko, a kupovat celý napínák nechci.FF 2003 1,8 tddi 66kW
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložisko napínací kladky
neni nahodou zalite v plastu ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- ACDC
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.06.2009 10:09
Re: Ložisko napínací kladky
V plastu je, ale nevím jestli je zalité, mělo by se dát vylisovat, nebo pokud má někdo nějaký nápad jak toto vyřešit, ať dá vědět.
- herizn
- Pokročilý
- Příspěvky: 706
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomoucko
Re: Ložisko napínací kladky
No jsou většinou ty ložiska opravdu zalité v plastu skoro u všech automobilek,ale většinou si s tím běžný soustružník porádí,stačí odpichnout jen plastový pertlík a pak by mělo jít ložisko ven vylisovat a vyměnit,někdy tam bývá i místo na vyrobení zápichu pro segerovku(pojistný kroužek),který nahradí odebraný plastový pertlík.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložisko napínací kladky
koupit original , ale to asi slyset nechces .ACDC píše:nebo pokud má někdo nějaký nápad jak toto vyřešit, ať dá vědět.
PS: herzin : nevim jak by to upnul , protoze za tu hranu zvenku je riziko ze se to utrhne a zevnitr se mu bude tocit lozisko .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3116
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Ložisko napínací kladky
obzvláště oblíbené téma. Viz http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
jelikož to znám už zpaměti, tak celý napínák není potřeba, není-li unavené péro. Stačí koupit ve Fordu plastovou kladku s ložiskem, číslo 1114544 a stojí 650 Kč vč. DPH. Je to originální náhrada, či jak to nazvat. Vyměňovat samotné ložisko bych si v tomhle případě nelajsnul, kdyby pak kladka někde prdla...
Když už v tom budeš, doporučuji rovnou vyměnit ložisko v druhé vodicí kladce, která je plechová. Ložisko má označení 6303 2RS (oboustranně kryté) a stojí tak 30 peněz.
jelikož to znám už zpaměti, tak celý napínák není potřeba, není-li unavené péro. Stačí koupit ve Fordu plastovou kladku s ložiskem, číslo 1114544 a stojí 650 Kč vč. DPH. Je to originální náhrada, či jak to nazvat. Vyměňovat samotné ložisko bych si v tomhle případě nelajsnul, kdyby pak kladka někde prdla...
Když už v tom budeš, doporučuji rovnou vyměnit ložisko v druhé vodicí kladce, která je plechová. Ložisko má označení 6303 2RS (oboustranně kryté) a stojí tak 30 peněz.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložisko napínací kladky


1114544 98BB-19A216-AB Sada - napĺnacĺ řemenice Od: 15-08-1998 Do: 15-06-2001 Focus, S Posilovačem Řízení 18L 16V DOHC EFI Zetec E Řemenice A Hnací Řemeny 684.00 1.00
1114544 98BB-19A216-AB Sada - napĺnacĺ řemenice Od: 15-08-1998 Do: 15-06-2001 Focus, S Posilovačem Řízení 20L 16V DOHC EFI Zetec E Řemenice A Hnací Řemeny 684.00 1.00
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3116
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Ložisko napínací kladky
Dobry foki
Konecne vim, odkud se vzala - na me ve Fordu vybafli tohle cislo a bylo hej. ZAjimvay je, ze kelly a spole to nevedou...



Konecne vim, odkud se vzala - na me ve Fordu vybafli tohle cislo a bylo hej. ZAjimvay je, ze kelly a spole to nevedou...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- herizn
- Pokročilý
- Příspěvky: 706
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomoucko
Re: Ložisko napínací kladky
u focuse jsem to ještě neměl v ruce,tak nemohu posoudit,ale možná by to šlo,jak už jsem i jednou dělal u japonce a to byl asi podobný problém s upnutím a to tak,že upnout pomocí upínek na stůl frézky a vytočit pertl vyvrtávací hlavou......ale to jsou jen vyjímky...raději myslím koupit nový díl,ale někdo prostě chce opravu a tak proč nevyhovět zakazníkovi....foki píše:koupit original , ale to asi slyset nechces .ACDC píše:nebo pokud má někdo nějaký nápad jak toto vyřešit, ať dá vědět.
PS: herzin : nevim jak by to upnul , protoze za tu hranu zvenku je riziko ze se to utrhne a zevnitr se mu bude tocit lozisko .
- smilexxx
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 15.02.2010 11:49
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložisko napínací kladky
Zdravim, zalezi, kolik uz ma kladka natoceno, jak tu nekdo psal, po case se unavi napinaci mechanismus. Treba v Autobenexu prodavaji zvlast jen plastovou kladku, ale jeji cena je premrstena.
Doporucuji vymenit cely napinak a jak tu bylo psano lozisko(SKF) na vodici kladce (je kovova) a dat originalni klinovy remen.
Lada
Doporucuji vymenit cely napinak a jak tu bylo psano lozisko(SKF) na vodici kladce (je kovova) a dat originalni klinovy remen.
Lada
-
- Nováček
- Příspěvky: 168
- Registrován: 17.03.2009 11:26
Re: Ložisko napínací kladky
řešil jsem to jak píše jenikHK. ostatně možná podlě jeho rady v jiném vláknu, protože jsem si prostudoval pár stránek fóra, než jsem se ptal!
ale číst to nemusíš, ten díl jak píše jenikHK funguje a mají to i ve Fordu v systému, jako originální náhradu pro TDDI. K domu ještě přikup plochý řemen. a do té kladky použij původní šroub a vyndej z ní plastovou rozpěrku v díře na šroub.
ale číst to nemusíš, ten díl jak píše jenikHK funguje a mají to i ve Fordu v systému, jako originální náhradu pro TDDI. K domu ještě přikup plochý řemen. a do té kladky použij původní šroub a vyndej z ní plastovou rozpěrku v díře na šroub.
Mondeo combi 2004 TDCi 96kW
- smilexxx
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 15.02.2010 11:49
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložisko napínací kladky
to fofo2001
Taky sem si před výměnou četl forum a tam jeden chudák kvůli pískajícímu "něčemu" měnil postupně všehcny otáčivé součásti až přišel na to, že má "unavené" pero na napínáku. A protože měl všechny ložiska a kladky vyměněné a nechtěl znovu platit za kladku, tak tam dal kratší řemen
Záleží kolik má ta kladka najeto
Ono někdy je lepší eliminovat příčinu, byť by to bylo dražší, než se snažit ušetřit.
Láďa
Taky sem si před výměnou četl forum a tam jeden chudák kvůli pískajícímu "něčemu" měnil postupně všehcny otáčivé součásti až přišel na to, že má "unavené" pero na napínáku. A protože měl všechny ložiska a kladky vyměněné a nechtěl znovu platit za kladku, tak tam dal kratší řemen



Záleží kolik má ta kladka najeto

Ono někdy je lepší eliminovat příčinu, byť by to bylo dražší, než se snažit ušetřit.
Láďa
-
- Nováček
- Příspěvky: 168
- Registrován: 17.03.2009 11:26
Re: Ložisko napínací kladky
to smile
můj příspěvek nebyl namířený nijak proti tobě. Samozřejmě pokud najdeš příčinu v napínáku, není zbytí než koupit celý napínák asi za 4 tisíce.
Na druhou stranu, pokud si je někdo jistý tím, že je to kladka, může vyměnit kladku. Mně řekli ve fordu, že je to kladka, tak jsem si od nich koupil kladku a řemen.
Pak je mnoho možností, kdy si člověk není jistý ničím. Pak může vyměnit všechno najednou, což doporučujou u fordu, anebo experimentovat, v nejhorším případě dopadne tak, jak píšeš, že nakonec stejně vymění všechno, a v ještě horším případě přitom projde ještě několik slepých uliček.
můj příspěvek nebyl namířený nijak proti tobě. Samozřejmě pokud najdeš příčinu v napínáku, není zbytí než koupit celý napínák asi za 4 tisíce.
Na druhou stranu, pokud si je někdo jistý tím, že je to kladka, může vyměnit kladku. Mně řekli ve fordu, že je to kladka, tak jsem si od nich koupil kladku a řemen.
Pak je mnoho možností, kdy si člověk není jistý ničím. Pak může vyměnit všechno najednou, což doporučujou u fordu, anebo experimentovat, v nejhorším případě dopadne tak, jak píšeš, že nakonec stejně vymění všechno, a v ještě horším případě přitom projde ještě několik slepých uliček.
Mondeo combi 2004 TDCi 96kW
- smilexxx
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 15.02.2010 11:49
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložisko napínací kladky
to fofo
Já to tak neberu, neboj, nejsem netikavka
Když by čistě hypoteticky měl najeto 200.000 km, tak by nemelo smysl zabyvat se loziskem, ale sehnat za dobre cely napinak.
Jinak souhlasim, nekdy autorizovany servis spis uskodi, nez poradi. Jak jsme pochopil, od toho tady to forum je.
Tak jsem to tak pocital....usetril sem diky tomuto foru pomerne dost financi, casu ale hlavne nervu, takze dnes odchazi z meho uctu na ucet fora clensky poplatek
Já to tak neberu, neboj, nejsem netikavka

Když by čistě hypoteticky měl najeto 200.000 km, tak by nemelo smysl zabyvat se loziskem, ale sehnat za dobre cely napinak.
Jinak souhlasim, nekdy autorizovany servis spis uskodi, nez poradi. Jak jsme pochopil, od toho tady to forum je.
Tak jsem to tak pocital....usetril sem diky tomuto foru pomerne dost financi, casu ale hlavne nervu, takze dnes odchazi z meho uctu na ucet fora clensky poplatek

- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3116
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Ložisko napínací kladky
Mno já nevím, 660 Kč za kladku s ložiskem na napínák vs. 4200 za celý napínák mi přijde jako rozdíl, který nad kterým se vyplatí uvažovat, nemluvě o časové náročnosti výměny kladky a celého napínáku.
Samozřejmě pokud je unavené péro, tak nic jiného než výměna nepomůže, ale myslím, že opotřebení ložiska je jednoduše a jednoznačně identifikovatelné po pouhém sundání řemenu (a podobně volný řemen). Při té příležitosti doplňuji, že se běžně nabízí řemeny (platí pro verzi s klimou) ve dvou délkách - 1715 a 1718 mm. Od Fordů mám ten kratší, těžkou soudit, zda ten delší může dělat neplechu, když rozdíl je ani ne 0,2%.
Samozřejmě pokud je unavené péro, tak nic jiného než výměna nepomůže, ale myslím, že opotřebení ložiska je jednoduše a jednoznačně identifikovatelné po pouhém sundání řemenu (a podobně volný řemen). Při té příležitosti doplňuji, že se běžně nabízí řemeny (platí pro verzi s klimou) ve dvou délkách - 1715 a 1718 mm. Od Fordů mám ten kratší, těžkou soudit, zda ten delší může dělat neplechu, když rozdíl je ani ne 0,2%.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host