Úbytek napětí autobaterie

Pavel64
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.04.2008 19:01

Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od Pavel64 » 05.11.2009 19:00

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda se někdo nesetkal se stejným problémem, který teď řeším a pokud by někdo měl radu, budu mu velmi vděčný. Mám Ford Focus r.v. 2002, 1.8 TDDi a již delší dobu sleduji problém s poklesem napětí baterie, které se projevuje hlavně při startu v zimním období. Jelikož je baterie nová zn. Barnnet 12/72, měl jsem podezření, že mi baterii v klidu něco vybíjí. Elektrikář mé podezření potvrdil, při klidovém stavu byl odběr z baterie, jako při zapnutí jedné malé žárovky. Odběr přestal po vytažení pojistky č. 36 - popis v manuálu elektronické moduly, digitální hodiny. Zítra jdu na diagnostiku řídící jednotky, protože mě elektrikář upozornil na možnost závady v řídící jednotce. Představa, že by to mohla být řídící jednotka mě vyděsila a proto bych byl opravdu rád, za jakýkoliv příspěvek k tomuto problému. Děkuji. Pavel
Ps. Dám vědět jak jsem dopadl na diagnostice

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od fplisek » 06.11.2009 10:03

Auto má vždycky nějaký odběr, i když je v klidu, jsou zařízení, které jsou zapojeny stále na zdroji, třeba rádio, hodiny ..., pokud máš v klidu odběr jak malá žárovka, tak bych v tom problém neviděl, spíš bych ho hledal v baterii nebo ve starteru
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

Pavel64
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.04.2008 19:01

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od Pavel64 » 06.11.2009 18:21

Tak dnes jsem dojel na diagnostiku, řekl jsem jim problém, který jsme zjistili s elektrikářem a servis. technik mi místo diagnostiky řj doporučil najít podle WINu auta podrobnější popis větvení el. kabelů, který souvisí s pojistkou na pozici 36. Po zadání údajů WINu do PC jsme zjistili, že kromě řj by to mohli být i zrcátka, klimatizace a ABS. Tak v pondělí jdeme s elektrikářem znovu odpojovat a hledat. Pavel

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od foki » 07.11.2009 10:35

kolik ma ta baterie startovaci proud ? 70Ah by mela mit min 680A .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
dandyta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Martin

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od dandyta » 07.11.2009 21:44

ahojte . Tento rok mi cestou z dovolenky odisiel altik a aby som vobec dosiel domov musel som kupit v Rumunsku do mojho 1.8 Tddi nahradnu baterku, zial prave mali poslednu len 55Ah. Tak som ju zobral..

Alternator mi doma opravili a tu baterku (55Ah) mam doteraz v aute . Viem dobre ze pre moje auto je predpisana silnejsia 74Ah. Chce sa preto spytat, ci to nema nejaky negativny vpliv na chod el. sustavy motora. Moze mi skrz toho nieco odist? Auto startuje zatial v pohode.
Samozrejme az to bude v zime zle tocit a nebude stacit, tak ju vymenim za silnejsiu. Aky mate na to nazor, mozem ju tam zatial nechat ?
FF combi, 1.8 TDDi, 66kw , r.v.7/2001

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od Jozkablack » 08.11.2009 18:29

Dokud nemáš problémy se starty což u nové baterie nepředpokládám, tak ji tam nech. Nic ti to nezničí, nic tim nezkazíš, jen je možný že ta baterie nejspíš nebude mít takovou životnost jako by měla předepsaná, nebo kdyby byla v benzínu. Rozhodně zbytečně neutrácej peníze dokud to startuje v pohodě. Už je doma a to se počítá :idea:
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Pavel64
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.04.2008 19:01

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od Pavel64 » 09.11.2009 19:09

Zdravím, tak jsme dnes hledali s elektrikářem jehlu v kupce sena. Odpojili jsme postupně zrcátko s dveřmi, hodiny, vnitřní osvětlení a klimatizaci. Bohužel, stále stejný odběr. Nakonec jsme přišli na to, že odběr jde přes relé 24 - což je podle manuálu přepěťová ochrana baterie.
Dnes jsem si pročítal starší příspěvky na fóru a zjistil jsem, že tento problém řešilo již několik členů fóra.
Člen fóra Macbet zapsal příspěvek, kterým tuto závadu odstranil.

Cituji "Problém vyřešen. Závada nebyla v pojistkách ani v relé. Doporučuji vyndat kapličku s přístroji a pročistit všechny spoje. Někde nebyl správný kontakt a proto docházelo k tomuto vybíjení baterie. Nyní již auto funguje jak má".

Ještě chci připomenout, že závada se projevuje také tím, že palivoměr a teploměr ukazují ve vypnuté pozici klíčku 12 hodin. Ze začátku jsem tyto dvě skutečnosti vůbec spolu nespojoval.
Na tuto skutečnost upozorňoval ve svém příspěvku právě člen fóra Macbet.

Chtěl bych se dotázat, zda se již někdo s touto situací setkal a zda ji vyřešil stejným způsobem jak Macbet. Děkuji za příspěvky. Pavel

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od jenikHK » 09.11.2009 21:49

Pavel už sice problém vyřešil, ale s čím jsem se setkal já - na autě známých došlo k samovolnému vytibí baterie, která sice nebyla nová, ale nikdy předtím k tomu nedošlo - diagnostikovali jsme tutéž pojistku.
Problém jsem nakonec našel náhodou, totiž el. zrcátka jsou opravdu stále napájena (čekal bych jen při zapnutém zapalování) a pravé zrctko bylo nějaké pochroumané (u zaparkovaného auta o něj někdo brutálně zavadil svým zrcátkem).
Stačilo se zrcátko rozhýbat, a bylo vyřešeno.

Jen tip pro ostatní nešťastníky.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Pavel64
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 02.04.2008 19:01

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od Pavel64 » 15.11.2009 12:01

Ještě k úbytku napětí baterie. Tak jsem s elektrikářem rozebral i celou přístrojovou desku, provedli jsme kontrolu všech spojů, nakonec jsme odpojili přístrojovou desku od baterie a bohužel, odběr z baterie přes relé 24 neustal. Prosím neví náhodou někdo z Vás, jaké další přístroje jsou napájeny přes relé 24, což je podle manuálu přepěťová ochrana baterie. Dík za každý tip a odpověď. Pavel

josef456
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.09.2013 09:28

Vybijení baterie

Příspěvek od josef456 » 02.09.2013 20:26

Sloučeno. lucky.jack

Zdravím všechny.Mám problém s vybíjením baterie na Ford Focusu.Měřením jsem zjistil toto.Když zapojím ampérmetr do série s baterii tak naměřím proud kolem 0,3A,když odpojím baterii a znova připojím tak proud klesne na 0,01A,ale po otevření kterýkoliv dveří a zavření něco se aktivuje a proud opět stoupne a drží.Vytahoval jsem pojistky a proud klesl při pojistce č.36.Je na ni pověšeno osvětlení interiéru,ovládání klimatizace a část palubní desky.Nesetkal se někdo s tímto problémem?

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od Jardak » 02.09.2013 22:05

Nezůstávají ti po vypnutí klíčku ručičky teploměru a palivoměru ve středový poloze?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

josef456
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.09.2013 09:28

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od josef456 » 04.09.2013 08:07

Ručičky teploměru a palivoměru po vypnutí jdou do nuly.
Zajimavá je souvislost s otevřením dveři.

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od Nonid » 04.09.2013 12:58

Tomu by odpovidalo zapnuti osvetleni interieru...
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od Jardak » 04.09.2013 13:05

Zkus změřit klidový proud za cca 30 minut klidu auta. To je doba kdy řj. odstaví všechny spotřebiče.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

josef456
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.09.2013 09:28

Re: Úbytek napětí autobaterie

Příspěvek od josef456 » 04.09.2013 18:51

Děkují za rady.Budu sbírat další poznatky a poprosím o další pomoc.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti