Úbytek napětí autobaterie
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.04.2008 19:01
Úbytek napětí autobaterie
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda se někdo nesetkal se stejným problémem, který teď řeším a pokud by někdo měl radu, budu mu velmi vděčný. Mám Ford Focus r.v. 2002, 1.8 TDDi a již delší dobu sleduji problém s poklesem napětí baterie, které se projevuje hlavně při startu v zimním období. Jelikož je baterie nová zn. Barnnet 12/72, měl jsem podezření, že mi baterii v klidu něco vybíjí. Elektrikář mé podezření potvrdil, při klidovém stavu byl odběr z baterie, jako při zapnutí jedné malé žárovky. Odběr přestal po vytažení pojistky č. 36 - popis v manuálu elektronické moduly, digitální hodiny. Zítra jdu na diagnostiku řídící jednotky, protože mě elektrikář upozornil na možnost závady v řídící jednotce. Představa, že by to mohla být řídící jednotka mě vyděsila a proto bych byl opravdu rád, za jakýkoliv příspěvek k tomuto problému. Děkuji. Pavel
Ps. Dám vědět jak jsem dopadl na diagnostice
chtěl bych se zeptat, zda se někdo nesetkal se stejným problémem, který teď řeším a pokud by někdo měl radu, budu mu velmi vděčný. Mám Ford Focus r.v. 2002, 1.8 TDDi a již delší dobu sleduji problém s poklesem napětí baterie, které se projevuje hlavně při startu v zimním období. Jelikož je baterie nová zn. Barnnet 12/72, měl jsem podezření, že mi baterii v klidu něco vybíjí. Elektrikář mé podezření potvrdil, při klidovém stavu byl odběr z baterie, jako při zapnutí jedné malé žárovky. Odběr přestal po vytažení pojistky č. 36 - popis v manuálu elektronické moduly, digitální hodiny. Zítra jdu na diagnostiku řídící jednotky, protože mě elektrikář upozornil na možnost závady v řídící jednotce. Představa, že by to mohla být řídící jednotka mě vyděsila a proto bych byl opravdu rád, za jakýkoliv příspěvek k tomuto problému. Děkuji. Pavel
Ps. Dám vědět jak jsem dopadl na diagnostice
- fplisek
- Zkušený
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úbytek napětí autobaterie
Auto má vždycky nějaký odběr, i když je v klidu, jsou zařízení, které jsou zapojeny stále na zdroji, třeba rádio, hodiny ..., pokud máš v klidu odběr jak malá žárovka, tak bych v tom problém neviděl, spíš bych ho hledal v baterii nebo ve starteru
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.04.2008 19:01
Re: Úbytek napětí autobaterie
Tak dnes jsem dojel na diagnostiku, řekl jsem jim problém, který jsme zjistili s elektrikářem a servis. technik mi místo diagnostiky řj doporučil najít podle WINu auta podrobnější popis větvení el. kabelů, který souvisí s pojistkou na pozici 36. Po zadání údajů WINu do PC jsme zjistili, že kromě řj by to mohli být i zrcátka, klimatizace a ABS. Tak v pondělí jdeme s elektrikářem znovu odpojovat a hledat. Pavel
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úbytek napětí autobaterie
kolik ma ta baterie startovaci proud ? 70Ah by mela mit min 680A .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- dandyta
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Martin
Re: Úbytek napětí autobaterie
ahojte . Tento rok mi cestou z dovolenky odisiel altik a aby som vobec dosiel domov musel som kupit v Rumunsku do mojho 1.8 Tddi nahradnu baterku, zial prave mali poslednu len 55Ah. Tak som ju zobral..
Alternator mi doma opravili a tu baterku (55Ah) mam doteraz v aute . Viem dobre ze pre moje auto je predpisana silnejsia 74Ah. Chce sa preto spytat, ci to nema nejaky negativny vpliv na chod el. sustavy motora. Moze mi skrz toho nieco odist? Auto startuje zatial v pohode.
Samozrejme az to bude v zime zle tocit a nebude stacit, tak ju vymenim za silnejsiu. Aky mate na to nazor, mozem ju tam zatial nechat ?
Alternator mi doma opravili a tu baterku (55Ah) mam doteraz v aute . Viem dobre ze pre moje auto je predpisana silnejsia 74Ah. Chce sa preto spytat, ci to nema nejaky negativny vpliv na chod el. sustavy motora. Moze mi skrz toho nieco odist? Auto startuje zatial v pohode.
Samozrejme az to bude v zime zle tocit a nebude stacit, tak ju vymenim za silnejsiu. Aky mate na to nazor, mozem ju tam zatial nechat ?
FF combi, 1.8 TDDi, 66kw , r.v.7/2001
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úbytek napětí autobaterie
Dokud nemáš problémy se starty což u nové baterie nepředpokládám, tak ji tam nech. Nic ti to nezničí, nic tim nezkazíš, jen je možný že ta baterie nejspíš nebude mít takovou životnost jako by měla předepsaná, nebo kdyby byla v benzínu. Rozhodně zbytečně neutrácej peníze dokud to startuje v pohodě. Už je doma a to se počítá
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.04.2008 19:01
Re: Úbytek napětí autobaterie
Zdravím, tak jsme dnes hledali s elektrikářem jehlu v kupce sena. Odpojili jsme postupně zrcátko s dveřmi, hodiny, vnitřní osvětlení a klimatizaci. Bohužel, stále stejný odběr. Nakonec jsme přišli na to, že odběr jde přes relé 24 - což je podle manuálu přepěťová ochrana baterie.
Dnes jsem si pročítal starší příspěvky na fóru a zjistil jsem, že tento problém řešilo již několik členů fóra.
Člen fóra Macbet zapsal příspěvek, kterým tuto závadu odstranil.
Cituji "Problém vyřešen. Závada nebyla v pojistkách ani v relé. Doporučuji vyndat kapličku s přístroji a pročistit všechny spoje. Někde nebyl správný kontakt a proto docházelo k tomuto vybíjení baterie. Nyní již auto funguje jak má".
Ještě chci připomenout, že závada se projevuje také tím, že palivoměr a teploměr ukazují ve vypnuté pozici klíčku 12 hodin. Ze začátku jsem tyto dvě skutečnosti vůbec spolu nespojoval.
Na tuto skutečnost upozorňoval ve svém příspěvku právě člen fóra Macbet.
Chtěl bych se dotázat, zda se již někdo s touto situací setkal a zda ji vyřešil stejným způsobem jak Macbet. Děkuji za příspěvky. Pavel
Dnes jsem si pročítal starší příspěvky na fóru a zjistil jsem, že tento problém řešilo již několik členů fóra.
Člen fóra Macbet zapsal příspěvek, kterým tuto závadu odstranil.
Cituji "Problém vyřešen. Závada nebyla v pojistkách ani v relé. Doporučuji vyndat kapličku s přístroji a pročistit všechny spoje. Někde nebyl správný kontakt a proto docházelo k tomuto vybíjení baterie. Nyní již auto funguje jak má".
Ještě chci připomenout, že závada se projevuje také tím, že palivoměr a teploměr ukazují ve vypnuté pozici klíčku 12 hodin. Ze začátku jsem tyto dvě skutečnosti vůbec spolu nespojoval.
Na tuto skutečnost upozorňoval ve svém příspěvku právě člen fóra Macbet.
Chtěl bych se dotázat, zda se již někdo s touto situací setkal a zda ji vyřešil stejným způsobem jak Macbet. Děkuji za příspěvky. Pavel
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Úbytek napětí autobaterie
Pavel už sice problém vyřešil, ale s čím jsem se setkal já - na autě známých došlo k samovolnému vytibí baterie, která sice nebyla nová, ale nikdy předtím k tomu nedošlo - diagnostikovali jsme tutéž pojistku.
Problém jsem nakonec našel náhodou, totiž el. zrcátka jsou opravdu stále napájena (čekal bych jen při zapnutém zapalování) a pravé zrctko bylo nějaké pochroumané (u zaparkovaného auta o něj někdo brutálně zavadil svým zrcátkem).
Stačilo se zrcátko rozhýbat, a bylo vyřešeno.
Jen tip pro ostatní nešťastníky.
Problém jsem nakonec našel náhodou, totiž el. zrcátka jsou opravdu stále napájena (čekal bych jen při zapnutém zapalování) a pravé zrctko bylo nějaké pochroumané (u zaparkovaného auta o něj někdo brutálně zavadil svým zrcátkem).
Stačilo se zrcátko rozhýbat, a bylo vyřešeno.
Jen tip pro ostatní nešťastníky.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.04.2008 19:01
Re: Úbytek napětí autobaterie
Ještě k úbytku napětí baterie. Tak jsem s elektrikářem rozebral i celou přístrojovou desku, provedli jsme kontrolu všech spojů, nakonec jsme odpojili přístrojovou desku od baterie a bohužel, odběr z baterie přes relé 24 neustal. Prosím neví náhodou někdo z Vás, jaké další přístroje jsou napájeny přes relé 24, což je podle manuálu přepěťová ochrana baterie. Dík za každý tip a odpověď. Pavel
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02.09.2013 09:28
Vybijení baterie
Sloučeno. lucky.jack
Zdravím všechny.Mám problém s vybíjením baterie na Ford Focusu.Měřením jsem zjistil toto.Když zapojím ampérmetr do série s baterii tak naměřím proud kolem 0,3A,když odpojím baterii a znova připojím tak proud klesne na 0,01A,ale po otevření kterýkoliv dveří a zavření něco se aktivuje a proud opět stoupne a drží.Vytahoval jsem pojistky a proud klesl při pojistce č.36.Je na ni pověšeno osvětlení interiéru,ovládání klimatizace a část palubní desky.Nesetkal se někdo s tímto problémem?
Zdravím všechny.Mám problém s vybíjením baterie na Ford Focusu.Měřením jsem zjistil toto.Když zapojím ampérmetr do série s baterii tak naměřím proud kolem 0,3A,když odpojím baterii a znova připojím tak proud klesne na 0,01A,ale po otevření kterýkoliv dveří a zavření něco se aktivuje a proud opět stoupne a drží.Vytahoval jsem pojistky a proud klesl při pojistce č.36.Je na ni pověšeno osvětlení interiéru,ovládání klimatizace a část palubní desky.Nesetkal se někdo s tímto problémem?
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Úbytek napětí autobaterie
Nezůstávají ti po vypnutí klíčku ručičky teploměru a palivoměru ve středový poloze?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02.09.2013 09:28
Re: Úbytek napětí autobaterie
Ručičky teploměru a palivoměru po vypnutí jdou do nuly.
Zajimavá je souvislost s otevřením dveři.
Zajimavá je souvislost s otevřením dveři.
- Nonid
- Člen klubu
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: Úbytek napětí autobaterie
Tomu by odpovidalo zapnuti osvetleni interieru...
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Úbytek napětí autobaterie
Zkus změřit klidový proud za cca 30 minut klidu auta. To je doba kdy řj. odstaví všechny spotřebiče.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02.09.2013 09:28
Re: Úbytek napětí autobaterie
Děkují za rady.Budu sbírat další poznatky a poprosím o další pomoc.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti