Ohrev chladiacej vody

Odpovědět
Uživatelský avatar
jakemariam
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 17.12.2009 12:07

Ohrev chladiacej vody

Příspěvek od jakemariam » 27.12.2009 16:49

Nazdarek.listujem na foru ale nedary sa mi najst popis funkcie a aktivacie pridavneho ohrevu chladiacej vody.cital som tu ze to pomaha na rozmrazovanie okien a kontroloval som ci to mam v ff.ano je to tam a su tam 3xžhavič(ohrievač).jeden ma samostatny privod napatia a tie dva su prepojene navzajom a pripojene na druhy kablik.hladal som aj v scheme elektrickeho zapojenia ale sa mi nedary to tam najst.chcel by som sa vlastne len dozvediet že kedy sa jednotlive ohrievače aktivuju?meral som ich a po nastartovani studeneho motora je pod napatim len ten jeden.tie dva prepojene sa vobec neaktyvuju.poistky som kontroloval-ok.
som si aj vsimol ze v skrinke s poistkamy su dve relatka na pridavny ohrev.len vediet čo ich spusti.dakujem za radu.
Ford FOkus 1.8TDCI 74kW/100PS,10/2003,77000km
Skoda Felicia 1.3MPI 10/98,148000km

Uživatelský avatar
ziky31
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 10.11.2009 18:37

Re: Ohrev chladiacej vody

Příspěvek od ziky31 » 27.12.2009 19:26

Zdravim, je toho dost napsaneho v tematu Predehrev motoru nebo Nezavisle topeni... Jinak by se to melo zapinat pri urcite konstalaci hvezd :D . A to tak, ze das vsechny ovladace topeni na symbol s vyhrivanym oknem, t.j.: teplotu na max, ventilator na 3, klapku na sklo a jeste navic by mel mit alternator dostatecnou rezervu vykonu. Nemohu rict, zda mi to funguje, pac se mi motor stejne ohreje po cca 8-10 km jizdy, jinak po 3-5 km zacina foukat teply vzduch. Litina ma proste velkou teplotni setrvacnost.
Ford Focus Combi, 1.8TDDI 66kW, r.v.2003, silver machine
Ford Focus Combi, 1.8TDDI 55kW, r.v.2003, silver moondust
Obrázek

harz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 19.07.2008 22:13

Re: Ohrev chladiacej vody

Příspěvek od harz » 04.01.2010 12:23

Nazdar, pridavny ohrev chladiacej kvapaliny sa zopína spolu so žhavením "hlavných " žhavičou. Ma za ulohu predohriat motor pri studenych startoch a ulahčit tym nastartovanie. Je dost dolezita sučast pri studenych startoch a mozem z vlastnej skusenosti povedať, ze pokial som nevymenil žhaviče na predohrev tak pri poklese teplôt pod 7-8 stupnou som nedokazal na prvý krat nastartovat. Teraz na šupu chyta aj pri -15. Problem je vsak v tom ze samotne žhaviče sa nepredavaju len cely kus so žhavičami, a pokial viem aj to len na objednavku, aspon mne to tvrdili. Na vrakovisku sa daju zohnat.
Ked to zhrniem, predohrev sa zapína spolu z hlavnými žhavičmi, podla popisu funkcie a sposobu ako je to v aute poprepajane to nema nič spoločne z rozmrazovaním okien - moj nazor.

GROSSMIK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 19.10.2008 13:56

Re: Ohrev chladiacej vody

Příspěvek od GROSSMIK » 29.01.2010 19:10

Nemislím si že svíčky na ohřev vody se zapnou hned při startu spolu z žhavícími svíčkami motoru to by určitě nepobrala baterie.Podle mě se to zapíná klimatizací .Jak je zapnutá tak topí rychle a víc.

papouch22

Re: Ohrev chladiacej vody

Příspěvek od papouch22 » 31.01.2010 11:54

kam na ty bludy chodite? svicky pousti gemko po nastartovani v zavislosti na teplote aby se rychle dosahlo provozni teploty. s kroutenim cudliku na palubce to nema nic spolecnyho ani to nejde zapnout kdyz by clovek chtel ridi to pocitac. uz se to tu resilo tak hledat. jsou tam napsany vsechny podminky pro spusteni vyhrivani

Uživatelský avatar
Miro Hudák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 29.08.2009 14:56

Re: Ohrev chladiacej vody

Příspěvek od Miro Hudák » 13.12.2010 18:19

Dnes som meral svoj ohrievač, hneď po naštartovaní sa sami zapli, spolu odoberajú 47Ampérov. Zapína sa to automatický, nemá to nič spoločné s prepínaním ventilácie na predné okno. Podľa TIS Ford sa zapína pri vonkajšej teplote pod +5°C a teplote chladiacej kvapaliny pod 75°C. To je z mojej strany zatiaľ všetko, pridávam ešte foto ohrievača.
Přílohy
DSC00487.JPG
FoFo I, ´02, 1.8TDCi 85kW, 5.8 l/100km, xenony ST170
Obrázek

Uživatelský avatar
ziky31
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 10.11.2009 18:37

Re: Ohrev chladiacej vody

Příspěvek od ziky31 » 27.12.2010 14:17

Reaguji na muj lonsky prispevek a musim si sypat popel na hlavu. Mate samozrejme pravdu, ja tu blbost nekde cetl a bohuzel jsem ji rozsiril dal, za coz se omlouvam! Abych toto odcinil, udelal jsem dnes test měřením, auto asi tri hodiny stalo, takze blok byl uz jen vlazny. Nastartoval jsem a nic, tak jsem zvysil otacky a najednou se na zhavkach objevilo napeti a to uz tam drzelo i pri poklesu otacek na volnobezne. Drzelo ale jen na tech dvou co jsou spojeny, u ty extra nic. Tak nevim, bud to bylo jeste moc teply ze neseply vsechny anebo alternator nemel dost energie na uziveni vsech. Kdyztak me nekdo doplnte, at zase neplacam blbosti :dih:
Ford Focus Combi, 1.8TDDI 66kW, r.v.2003, silver machine
Ford Focus Combi, 1.8TDDI 55kW, r.v.2003, silver moondust
Obrázek

kuhejdalukas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 14.01.2011 05:49

Re: Ohrev chladiacej vody

Příspěvek od kuhejdalukas » 20.02.2011 17:57

Zdravím
mám ff z roku 2004 s motorem 1,8tdci 74kw. můj problém spočívá v tom že se mi voda v motoru zahřívá žalostně pomalu. po pokusu vyměnit termostat je vše při starém.
potom jsem zkusil zakrýt skoro celou masku ať na chladič nejde ledový vzduch ale výsledek pořád stejný.
tím výsledkem myslím že po nastartování auta ještě tak minutu stojím potom vyjedu po ujetí asi 10-12km teploměr ukazuje teplotu vody asi kolem 40-50°C
zaujalo mě to že by v mém autě mělo být něco co předehřívá chladící kapalinu. Tak bych se chtěl zeptat jestli to i v autě s tímto motorem. A pokud ano tak kde bych ho asi našel
A ještě by mě zajímalo jestli se to pozná na diagnostice že to nefunguje

Díky za odpověď

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Ohrev chladiacej vody

Příspěvek od Eidž » 21.02.2011 08:01

Co mám za auto - viz. můj podpis.

Já to mám přimontované na příčce kabiny. Uprostřed. Takže stojím před motorem, nakloním se k čelnímu sklu a koukám pod tuším nádobku brzdové kapaliny směrem dolů. A tam je to, co je na fotce. Prostě válec a tři žhavící svíčky, dvě spojené. Je to líp vidět, když na motoru není ten plastový kryt.

Ale myslím, že to není standardní výbava, resp. není to nutný proto, aby motor fungoval, takže proč zákazníka neskasírovat... :?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


GROSSMIK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 19.10.2008 13:56

Re: Ohrev chladiacej vody

Příspěvek od GROSSMIK » 22.02.2011 20:14

Vše ovládá řídící jednotka záleží na teplotě svíčky jsou stejné jako u žavení.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host