Spatny start

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kubikwo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 129
Registrován: 26.06.2010 00:13

Spatny start

Příspěvek od Kubikwo » 15.11.2011 14:05

Zdravim.Mam skoro stejny problem jako jsem se tu docetl jen kdyz je chladno tak mi ne ze auto chcipne ale trva mi hrozne dlouho nez chytne.(dlouho drzim otoceny klicek)zkousel sem tedy nabit baterku jako bylo to o malinko lepci ale dnes rano jsem zase startoval s dlouho otocenym klickem.
Ford Focus 1.8 TDCi 85kw hatchback 2002. 180 000 km.

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Spatny start

Příspěvek od xbobcz » 15.11.2011 14:12

Jako první to chce zkontrolovat žhaviče. Pokud budou OK, tak se pak zaměřit na baterku a startér.
Focus II 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
Kubikwo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 129
Registrován: 26.06.2010 00:13

Re: Spatny start

Příspěvek od Kubikwo » 15.11.2011 14:23

No nejsem automechanik...Poradis mi prosim te jak konkretne muzu zkontrolovat zhavice?
Ford Focus 1.8 TDCi 85kw hatchback 2002. 180 000 km.

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Spatny start

Příspěvek od xbobcz » 15.11.2011 16:44

Nejlepší je je vyndat, připojit na baterku a podívat se jestli žhaví a žhnou po celé ploše. To se ti předpokládám chtít asi moc nebude. Jednodušší test je odpojit od nich přívod a změřit je postupně ohmetrem. Musí vykazovat odpor kolem 1 Ohm. To je sundat jen každém matičku a odpojit od přívodu.
Nejjednodušší možnost je vzít klešťový ampérmetr a cvaknout ho na přívod ke žhavičům. Pokud při žhavení bude téct proud více 40A tak je velká pravděpodobnost, že jsou všechny dobré.
Focus II 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Spatny start

Příspěvek od lucky.jack » 15.11.2011 16:57

Nerad bych se pletl, ale nemají žhaviče žhavit jen převážně na konci svíčky? Přeci jenom nejsou zašroubovaný do válce celé, ale ve válci je jen konec, kvůli co nejmenšímu kompresnímu prostoru...
Jinak souhlasím s tím vyzkoušením odporu na jednotlivých svíčkách. Nové svíčky mají kolem 0,5 Ohmnu, takže kolem jedný je to OK. Pro doplnění postup, jestliže opravdu nevíš jak nato...Oddělej přívodní svazek ke žhavičům od jednotlivých svíček. Multimetrem červený konec na závit svíčky a černý konec na šestihran za který se utahuje(povoluje) svíčka. Pak už uvidíš hodnotu odporu.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Spatny start

Příspěvek od xbobcz » 15.11.2011 18:00

S tím po celé ploše jsem se spíš trochu blbě vyjádřil. Bylo to myšleno po celé ploše té žhavící části. Ta špička toho žhaviče, která hřeje má přibližně centimetr. A měla by se rozžhavit celá. Když jí hřeje jen část, tak už je uvnitř vypálená.
Focus II 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Spatny start

Příspěvek od Jardak » 15.11.2011 18:04

xbobcz píše:Nejjednodušší možnost je vzít klešťový ampérmetr a cvaknout ho na přívod ke žhavičům
Přesně takhle preventivně kontroluju žhaviče každej podzim.Jen doplním,že při dobrých žhavičkách je proud po zapnutí cca 65 A,po nažhavení klesne na cca 40 A.Žhavičky mám bosch.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

mahdy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 18.10.2011 13:06

Re: Spatny start

Příspěvek od mahdy » 17.11.2011 18:38

Když už se tu debatuje o žhavičích mám dotaz. Jaká je asi průměrná životnost žhavičů? Já je měnil před 20 tis.km a teď za mrazu taky dlouho točím než naskočí motor, tak jestli to není žhavičema.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Spatny start

Příspěvek od lucky.jack » 17.11.2011 19:30

Záleží na kvalitě výrobku a tím i výrobci, ale standardně by měly vydržet 100tkm a víc. Změř je podle návodu výše a uvidíš na čem jsi.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Milano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 166
Registrován: 01.01.2009 13:19
Bydliště: 2J9

Re: Spatny start

Příspěvek od Milano » 17.11.2011 21:28

Originální vydržely 126 t., pak jsem dával Beru koupený v Elitu a už je na nich 144t. a jsou furt ok. Záleží taky, jak často startuješ. Kdo jezdí štreky, můžou vydržet i 200t., kdo couračky, může být vděčnej za poloviční nájezd...
Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti