problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 24.03.2009 19:47
problem s DPF u 1,6 tdci 80kw
Zdravim vas. Mam c-max 2006tku s FUPckom ktory sa po hlaseni chyby vycistil. Motor pri paru metroch stati vykon a po vypnuti a znovu zapnuti kluca zasa bezi ako ma az kym zasa nestrati vykon.Teraz ale vypisuje chybu EGRka ktory som dal novy a chyba sa opakuje stale. Moze to robyt neuspesna reg.filtra a aditivum?Stretol sa s tym niekto lebo uz som s nim bol v kosiciach vsade kde sa len dalo a nikto mi nevie nic konkretne povedat v com je zrada. Uz som s toho hajzla na nevy. Dikes beriem kazdu radu.
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: problem 1,6 tdci 80kw
Keď ti "čistili" DPF(filter pevných častíc) - "otvárali" ho, alebo naliali niečo do neho a po pár hodinách ho vypláchli horúcou WAP-kou?
Ako ste dospeli k názoru, že je zanesený DPF - signalizácia zaneseného DPF a prepnutie motora do núdzového režimu?
Nebola to hláška minimálnej hladiny aditíva /EOLYS/ v nádržke na aditívum?
Ak to bola min.hladina aditíva - musíš doplniť a cez diagnostiku vykonať záznam doplnenie aditíva /1,8L je na cca 60.000.km/ a buď regeneráciu DPF "na mieste" alebo v nej zadať ako druhú možnosť - výmenu DPF. Výmenu DPF musíš cez diagnostiku zadať aj ak to bola prvá spomínaná alternatíva - bez minimál.hladiny aditíva.
Inak to vraj nemôže ísť - tak je koncipovaný soft v RJ.
Samozrejme môže to byť aj ten EGR ventil - ale ten tu tiež riešia - musíš tu len hľadať.
Ako ste dospeli k názoru, že je zanesený DPF - signalizácia zaneseného DPF a prepnutie motora do núdzového režimu?
Nebola to hláška minimálnej hladiny aditíva /EOLYS/ v nádržke na aditívum?
Ak to bola min.hladina aditíva - musíš doplniť a cez diagnostiku vykonať záznam doplnenie aditíva /1,8L je na cca 60.000.km/ a buď regeneráciu DPF "na mieste" alebo v nej zadať ako druhú možnosť - výmenu DPF. Výmenu DPF musíš cez diagnostiku zadať aj ak to bola prvá spomínaná alternatíva - bez minimál.hladiny aditíva.
Inak to vraj nemôže ísť - tak je koncipovaný soft v RJ.
Samozrejme môže to byť aj ten EGR ventil - ale ten tu tiež riešia - musíš tu len hľadať.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem 1,6 tdci 80kw
tady mas neco podobneho , udelana regenerace ale stale to padalo do nouzakuistvi1 píše:Zdravim vas. Mam c-max 2006tku s FUPckom ktory sa po hlaseni chyby vycistil. Motor pri paru metroch stati vykon a po vypnuti a znovu zapnuti kluca zasa bezi ako ma az kym zasa nestrati vykon.Teraz ale vypisuje chybu EGRka ktory som dal novy a chyba sa opakuje stale. Moze to robyt neuspesna reg.filtra a aditivum?Stretol sa s tym niekto lebo uz som s nim bol v kosiciach vsade kde sa len dalo a nikto mi nevie nic konkretne povedat v com je zrada. Uz som s toho hajzla na nevy. Dikes beriem kazdu radu.
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- petik01
- Nováček
- Příspěvky: 49
- Registrován: 03.03.2009 21:48
Re: problem 1,6 tdci 80kw
Měl jsem ten stejný problém.Auto se přepnulo do nouzového režimu,(vypne turbo!!) závada ucpaný PDF filtr.Filtr byl rozřezán a odmočen přes noc,nevím v čem, pak vystřikán horkou vapkou.Auto má najeto po vyčistění 700 km a zatím bez problému.
Mám na tebe otázku, kouří ti při volnoběhu z výfuku???
Mám na tebe otázku, kouří ti při volnoběhu z výfuku???
Ford Focus II 1.6 TDCI 80kw 2005 combi Ghia 

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: problem 1,6 tdci 80kw
No ako referuj - km, stav, chovanie, výkon????petik01 píše:Filtr byl rozřezán a odmočen přes noc,nevím v čem, pak vystřikán horkou vapkou.Auto má najeto po vyčistění 700 km a zatím bez problému.

PS: Biely či čierny dym pri voľnobehu?
Dávkoval si aj novú náplň aditíva Eolys? Nádržka je 2,8L.
Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 04.07.2009 19:30, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.10.2008 20:37
výpadek motoru 1,6 / 80kW
Zdravím všechny.
Po 150km na dálnici jsem jel v koloně na 4, skoro bez plynu a auto naráz nereagovalo na lehké přidání plynu a zdechlo. Zajel jsem nevěřícně ke kraji silnice a zkusil ho natočit. Okamžitě chytl a od té doby to neudělal. Pak druhý den po 200km opět bez problému jsem nechal přečíst diagnostiku a nic. V servisu mi řekli, že to mohl způsobit DPF filtr, pří přidání plynu mohlo probíhat automatické vypalování a motor se zadusil. Je to možné? Na dálnici jsem jel v hroztným lijáku, nemohla to být voda v elektrice? Stalo se vám to taky někdy. Fofo má najeto 100 000 a jinak super a bez problémů.
Zdeník
Po 150km na dálnici jsem jel v koloně na 4, skoro bez plynu a auto naráz nereagovalo na lehké přidání plynu a zdechlo. Zajel jsem nevěřícně ke kraji silnice a zkusil ho natočit. Okamžitě chytl a od té doby to neudělal. Pak druhý den po 200km opět bez problému jsem nechal přečíst diagnostiku a nic. V servisu mi řekli, že to mohl způsobit DPF filtr, pří přidání plynu mohlo probíhat automatické vypalování a motor se zadusil. Je to možné? Na dálnici jsem jel v hroztným lijáku, nemohla to být voda v elektrice? Stalo se vám to taky někdy. Fofo má najeto 100 000 a jinak super a bez problémů.
Zdeník
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03.09.2009 21:58
- Bydliště: Olomoucký kraj
Volnoběh a výkon 1,6 TDCI Duratorq 80kw -závada
Zdravím všechny a tímto si vás dovoluji požádat o radu, řešil-li někdo z vás stejný problém. Vlastním FF II s agregátem 1,6 TDCI Duratorg 80kw, 2006. Má poctivých 58 tis. km a na motoru se objevila závada a to, že motor na volnoběžné otáčky periodicky tarokuje. Tedy otáčky poklesnou na cca 600 na několik vteřin a poté zase běží normálně. Takto se děje bez ohledu na teplotu agregátu. Dále se vyskytla závada, která s tou první bezprostředně souvisí a to že motor při jízdě začne citelně cukat. Zpravidla to po několika vteřinách odezní, jindy takto stávkuje i několik desítek kilometrů. Rovněž se mi zdá neůměrná spotřeba 7,8 litrů nafty. Diagnostikou zjištěny 2 závady a sice překročeno povolené, maximální, přípustné přeplňování motoru a blížící se zanesení PDF. Regulace turba, tedy mechanická, funguje, podtlak drží a turbo samo o sobě je jako nové. Palivový filtr jsem vyměnil. Následně hodlám vyměnit regulační ventil plnícího tlaku, výrobce DENSO, katalogové číslo 9652570180 z něhož vede podtlak, hadice, do regulace turba. Má-li někdo z vás totožnou zkušenost, ocením každé sdělení k věci. Moc díky. Jsem zde prvně, tedy se případně omlouvám, za nevhodné zařazení příspěvku. AG79.
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Volnoběh a výkon 1,6 TDCI Duratorq 80kw -závada
nekludny volnobeh+cukanie = pravdepodobne mas zaneseny DPF a palivak
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03.09.2009 21:58
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Volnoběh a výkon 1,6 TDCI Duratorq 80kw -závada
Palivový fitr jsem vyměnil za originální díl. Doufal jsem, že by to mohlo být způsobeno právě zanesením původního, ale po výměně žádná změna, závada přetrvává dál. Dnes jsem hovořil s technikem z Fordu, který mi sdělil, že regulační ventil se dodává pouze jako díl k turbodmychadlu a nelze ho koupit samostatně. Já ho na netu našel za 2500,-Kč po zadání katalogového čísla do vyhledávače, tak nevím. Také mi ale sdělil, že tento projev závady je charakteristický pro vstřikovače, resp. jejich nesprávný chod, poškození atd. Co auto mám, asi 12 měsíců, tak tankuji výhradně VERVU na Benzině případně Shel W-Power, a to ještě s přídavkem aditiv od Motorexu či TDA od Castrolu. Tak nevím. Každopádně auto jezdilo v Německu do doby koupě, tak jsem vstřiky nechal jako poslední možnost z důvodu vyloučení nekvalitního PHM. Samozřejmě to může být čímkoliv, ale např. regulátor čerpadla a podobné možnosti se bojím i vyslovit. Po na jednom vstřikovači je patrné, že už demontáž podstoupil, je na něm otištěný klíč, nebo sikovky, jak byl demontován. V servisní knize není o tom ani zmínka, ale je patrné, že bylo přetěsněno ventilové víko. Což u 1,6 TDCI není nic vyjímečného. Proto asi ta demontáž. Jinak je auto jako nové a vše funguje jak má, avšak tuto radost mi kazí současný problém. Nicméně pořeším a napíšu všem své poznatky. Zcela jistě půjdou vstřikovače ven a do BOSCH centra na stolici, tak uvidíme, zda-li se závada skrývá právě tam. Samozřejmě jsem rád za každou radu. AG79.
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: problem 1,6 tdci 80kw
Taky resim obcane cukani behem jizdy, nejvice je patrne pri zapnutem tempomatu a brzdeni motorem pri jizde z kopce. Je to u tebe podobne?
Kdyz je motor v zaberu napr. do kopce, tak to necuka. Diagnostika mi take hlasi opakovane nutna regenerace filtru DPF. Bylo mi receno, ze muze vyhazovat chybu a kdyz nesviti kontrolka na palubovce, tak to nemam resit.
To cukani bych videl na regeneraci filtru DPF. Jak casto se ti to projevuje? Me tak co 100km, asi mam filtr DPF pred koncem zivotnosti nebo nefunguje EGR a zanasi ho. To s EGR muze byt i tvuj pripad. I kdyz na diagnostice EGR nehlasi chybu, nemusi fungovat spravne.
Kdyz je motor v zaberu napr. do kopce, tak to necuka. Diagnostika mi take hlasi opakovane nutna regenerace filtru DPF. Bylo mi receno, ze muze vyhazovat chybu a kdyz nesviti kontrolka na palubovce, tak to nemam resit.
To cukani bych videl na regeneraci filtru DPF. Jak casto se ti to projevuje? Me tak co 100km, asi mam filtr DPF pred koncem zivotnosti nebo nefunguje EGR a zanasi ho. To s EGR muze byt i tvuj pripad. I kdyz na diagnostice EGR nehlasi chybu, nemusi fungovat spravne.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03.09.2009 21:58
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: problem 1,6 tdci 80kw
Cuká pouze při zatížení, tedy při jízdě do kopce nebo při akceleraci. Někdy to odezní po několika sekundách, jindy to přetrvává i po čas celou dobu jízdy, třeba 20km. Při deceleraci, brzdění motorem, se nijak neprojevuje a vše je OK. Cukání by mělo být způsobeno právě regulačním ventilem turba, už ho mám objednaný, jakmile vyměním, podělím se o poznatky. Problém další je však ten, že na volnoběh tarokuje a kolísá mezi 600-800 otáčkami. Jednou se stalo, že vlivem tohoto zhasl. Po opětovném nastartování opět stejný problém, kolísání. Takto se projevuje i bez zatížení (klima, vyhřívání skel, sedadel atp.) i se satížením všemi možnými spotřebiči. No a z toho jako by nic funguje zcela bez problému např. 100 km a poté zase totožný problém. Jakmile zjistím něco aktuálního k odstranění závady určitě napíšu. Určitě změřím tlaky před a za PDF. Obě hadice vedou do čidla v motorovém prostoru. Z tohoto lze určit průchodnost, znečištění atd. Je to hledání zatím v rámci vlastních znalostí, možností a dovedností, ale nepůjde-li to jinak, pojede Focus na výlet do značkového servisu a také možná k jinému majiteli.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: problem 1,6 tdci 80kw
Co regulátor tlaku paliva
To chce diagnostiku

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Dav
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 20.08.2009 07:23
- Bydliště: Ostrava
Re: problem 1,6 tdci 80kw
Resim stale obdobny problem, viz. muj prispevek vyse. Nakonec jsem sel na diagnostiku do jineho servisu, kde se mi zobrazila zavada na skrtici klapce, pry se musi cela vymenit. Cena lidova cca 6000Kc.
Je zvlastni, ze na predchozi diagnostice o tom nebyla ani zminka, pouze zaneseny DPF.
To AG79:Mozna je potreba vyzkouset diagnostiku i jinde:-) A taky zkouknout tu klapku
.
Resil nekdo podobny problem se skrtici klapkou? Nestaci ji vycistit?
Je zvlastni, ze na predchozi diagnostice o tom nebyla ani zminka, pouze zaneseny DPF.
To AG79:Mozna je potreba vyzkouset diagnostiku i jinde:-) A taky zkouknout tu klapku

Resil nekdo podobny problem se skrtici klapkou? Nestaci ji vycistit?
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03.09.2009 21:58
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: problem 1,6 tdci 80kw
Tak dnes jsem vyměnil konečně ovládací ventil regulace turbodmychadla a tím se zdá být závada vyřešena - jak cukání motoru, tak neklidný volnoběh. Se závadou (překročeno maximální přípustné přeplňování motoru) jsem však najel nekolik desítek kilometrů a následek můžete shlédnout níže, kdy došlo k roztržení plastové trubky sání umístěné ihned za dmychadlem a vedoucí do intercooleru a dělící studené a teplé sání. Kdo si myslí (tak jako já doposud), že čidlo tlaku nasávaného vzduchu a potažno celá elektronika nedovolí dojít až tak daleko se patrně plete. Žádná signalizace diagnostiky na přístrojovém panelu vozidla, žádné přepnutí do nouzového režimu - jen markantní pokles výkonu způsobený nedostatečným plněním z důvodu perforace trubky. V paměti závad zaznamenáno, ale informace pro řidiče uživatele žádná. Zítra vyměním za nový kus, zdiagnostikuji, nafotím ovládací ventil regulace turbodmychadla a podělím se s vámi o poznatky jak se na to tváří ostatní závady jako nedostatečná regenerace PDF zapsaná v paměti závad. Sám jsem zvědav.
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2742
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: problem 1,6 tdci 80kw
Pokud ti to cuka pri zapnutym tempomatu z kopce, tak to je zpusobeny prave tim tempomatem. Ten se totiz snazi neustale dodrzovat presne rychlost a ubere plyn, auto zpomali, ale jak brzdi motorem tak je zpomali moc a motor prida plyn. Proste neustale ubira a pridava plyn. Deje se mi to jen obcas z mirneho kopce.Dav píše:Taky resim obcane cukani behem jizdy, nejvice je patrne pri zapnutem tempomatu a brzdeni motorem pri jizde z kopce. Je to u tebe podobne?
Kdyz je motor v zaberu napr. do kopce, tak to necuka. Diagnostika mi take hlasi opakovane nutna regenerace filtru DPF. Bylo mi receno, ze muze vyhazovat chybu a kdyz nesviti kontrolka na palubovce, tak to nemam resit.
To cukani bych videl na regeneraci filtru DPF. Jak casto se ti to projevuje? Me tak co 100km, asi mam filtr DPF pred koncem zivotnosti nebo nefunguje EGR a zanasi ho. To s EGR muze byt i tvuj pripad. I kdyz na diagnostice EGR nehlasi chybu, nemusi fungovat spravne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti