Mám Focus II 1.6 tdci s DPF.(ve 150 000 - měněno turbo a repase dpf.) Najeto snad poctivých 162000. Poměrně nedávno začal motor na volnoběh výrazně vibrovat tak, že se vibrace přenáší do volantu a celého auta. Na otáčkoměru výkyvy vidět nejsou. Po přidání plynu a v otáčkách je vše úplně ok- Výkon i zvuk zcela v pořádku. Pokud však přidávám velmi jemně plyn od těch volnoběžných otáček tak ve spektru 800-1500 to zavibruje a s přibívajícími otáčkami přestane, tedy při každém rozjezdu. Záleží jak rychle ten plyn přidám. Pokud ho přidám při rozjezdu razantněji tak vibrace ani nezaznamenám. Pokud nastartuji úplně studený motor vibrace se neprojeví. Po chvilce jízdy a mírném zahřátí to začne. Například pokud se zahřátým motorem dojíždím ke křižovatce i při vyšlápnutí spojky vibrace necítím až do úplného zastavení. Spojka vůbec na vibrace nemá vliv i při vyšlápnutí pořád stejné.. Nejdřív mě napadl dvouhmotový setrvačník, ale podle toho co jsem se zde dočetl jeho závadu provází i "klepavé" zvuky, ty neslyším. Příští týden jdu na dekarbonizaci celého motoru a přetěsnění dvou podfouklých vstřiků. Tak nemám radši začít šetřit na něco jiného?
