Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
- Sirk9
- Nováček
- Příspěvky: 148
- Registrován: 02.01.2011 20:38
Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Ahoj jsem tu nový, chtěl jsem se zeptat na dvě věci, které trápí moje auto.Mám Ford Focus C-max, 1,8TDCi, 85kW, r.v.2005/7.
1.Když je trochu chladněji, auto nejaký den stojí,tak při startu chytne motor, jak kdyby jel na tři válce, za autem se zakouří, auto se zatřepe, potom i třeba chcípne.Měl jsem ten samí problém minulou zimu, ale to jsem ani nenastartoval a předtím, když ještě nebyla zima, tak to dělalo jak popisuji předtím.Známý se díval prvně na žhaviče, byly tři špatný a jeden dobrý, ten kouř byla nespálená nafta, tak mi vyměnil žhaviče hnedka, ale skladem měli jenom značku Denso.Přes zimu byl klid i v létě, ale ted jak byla zima nebo chladněji, tak to zase občas udělá.Mám podezření,že ty žhaviče Denso nebudou patřit k těm nejlepším...(kolik vydrří takový žhavič asi?).Dneska už bych koupil Beru, které byly na autě předtím.Minulý týden jsem byl v Brně a před křižovatkou se mi rozsvítil název engine fault system, při rozjetí mi auto chcíplo, ale potom už se nápis neobjevil.Občas se mi tento název objevil, když jsem v zimě startoval auto s těmi špatnými žhaviči.Nejspíš by byla nejlepší kontrola žhavičů.( papír od nich nemám, protože jsem je koupil se slevou).
2.Ted k druhému problému, když jsem auto koupil v roce 2010, tak po nějakém čase odešel setrvačník, (chvění motoru, rachot setrváku), vyměnil jsem celou spojku včetně ložiska od značky Sachs, která také byla v autě.( měnil mi to příbuzný, který už se autům věnuje hodně let).Po výměně to bylo jako nové, žádné chvění paráda.Najel jsem asi 20.000km a jakoby se vrátilo lehké chvění motoru při zastavení na neutrál, ale někdy se stane, že se to nechvěje.Už jsem najel dalších 10.000km a je to pořád stejné.Do auta když tankuji přidávám i aditivum VIF.Nedávno jsem byl na STK + ME, a ten borec jak vytáčel to auto na ME, tak říkal,že to má nestálé otáčky na neutrál.Byl jsem s tím také ve Fordu a tam mi řekli, že to nevypadá na setrvačník a že to může být čímkoliv, at to pozoruji a uvidím.Setrvák a spojku mám ještě v záruce do října, ale asi těžko se prokazuje, že je setrvák v háji, když ještě nerachotí, pokud to není něčím jiným.
Díky moc za vaše rady.
1.Když je trochu chladněji, auto nejaký den stojí,tak při startu chytne motor, jak kdyby jel na tři válce, za autem se zakouří, auto se zatřepe, potom i třeba chcípne.Měl jsem ten samí problém minulou zimu, ale to jsem ani nenastartoval a předtím, když ještě nebyla zima, tak to dělalo jak popisuji předtím.Známý se díval prvně na žhaviče, byly tři špatný a jeden dobrý, ten kouř byla nespálená nafta, tak mi vyměnil žhaviče hnedka, ale skladem měli jenom značku Denso.Přes zimu byl klid i v létě, ale ted jak byla zima nebo chladněji, tak to zase občas udělá.Mám podezření,že ty žhaviče Denso nebudou patřit k těm nejlepším...(kolik vydrří takový žhavič asi?).Dneska už bych koupil Beru, které byly na autě předtím.Minulý týden jsem byl v Brně a před křižovatkou se mi rozsvítil název engine fault system, při rozjetí mi auto chcíplo, ale potom už se nápis neobjevil.Občas se mi tento název objevil, když jsem v zimě startoval auto s těmi špatnými žhaviči.Nejspíš by byla nejlepší kontrola žhavičů.( papír od nich nemám, protože jsem je koupil se slevou).
2.Ted k druhému problému, když jsem auto koupil v roce 2010, tak po nějakém čase odešel setrvačník, (chvění motoru, rachot setrváku), vyměnil jsem celou spojku včetně ložiska od značky Sachs, která také byla v autě.( měnil mi to příbuzný, který už se autům věnuje hodně let).Po výměně to bylo jako nové, žádné chvění paráda.Najel jsem asi 20.000km a jakoby se vrátilo lehké chvění motoru při zastavení na neutrál, ale někdy se stane, že se to nechvěje.Už jsem najel dalších 10.000km a je to pořád stejné.Do auta když tankuji přidávám i aditivum VIF.Nedávno jsem byl na STK + ME, a ten borec jak vytáčel to auto na ME, tak říkal,že to má nestálé otáčky na neutrál.Byl jsem s tím také ve Fordu a tam mi řekli, že to nevypadá na setrvačník a že to může být čímkoliv, at to pozoruji a uvidím.Setrvák a spojku mám ještě v záruce do října, ale asi těžko se prokazuje, že je setrvák v háji, když ještě nerachotí, pokud to není něčím jiným.
Díky moc za vaše rady.
Naposledy upravil(a) Sirk9 dne 22.09.2012 19:14, celkem upraveno 1 x.
Ford C-max, 1,6 TDCi, 85kW, r.v. 3/2014 (od 2017), ~5,5l/100km za 3 roky
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 05.12.2011 17:17
- Bydliště: Karvinsko
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
ad1) kolik ma auto najeto? muzou to byt vadne vstrikovace nebo CR cerpadlo, take to muze delat pricpany palivovy filtr, a take to mohou byt vadne zhavici svicky jak pises. Zkus se rozjet na dlouhe rovine na takovou rychlost aby si mel pri nejvyssim zarazenem stupni 1100 otacek a pak zacni akcelerovat s plynovym pedalem na podlaze a co nejdele akceleruj. Pokud auto strati vykon, nebo se objevi kontrolka motoru mas problem s CR cerpadlem a nebo vstrikovacema.
ad2) napada me nejaky silentblok motoru (klepani). Proc pridavas do jiz aditivovane nafty VIF nebo jezdis na surovou naftu z JZD tam bych aditivum pochopil? Pak se muze stat, ze je nafta preaditivovana "aneb vseho moc skodi".
ad2) napada me nejaky silentblok motoru (klepani). Proc pridavas do jiz aditivovane nafty VIF nebo jezdis na surovou naftu z JZD tam bych aditivum pochopil? Pak se muze stat, ze je nafta preaditivovana "aneb vseho moc skodi".
Je: Peugeot 407 sw; 1.8 16v 92kW; 2010
Byl: Ford Focus Turnier; 1.6 TDCi 80kW; 2006
Byl: Ford Focus Turnier; 1.6 TDCi 80kW; 2006
- Sirk9
- Nováček
- Příspěvky: 148
- Registrován: 02.01.2011 20:38
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Pavel194:
1.ted mám najeto 152.000km
2.VIF dávám už od začátku co mám auto a vždycky dobrý, do normální nafty.Četl jsem nějaké diskuze, tam psali,že je to dobré i na EGR ventil, že se tolik nezanáší, potom by to mělo být dobré na biosložku, kterou dávají dost do nafty.Nepřeháním to s tím aditivem, dávám 1ml na 1litr.Možná bych mohl zkusit nedávat to aditivum do jedné nádrže,ale nechce se mi věřit, že by to bylo tím, spíš si myslím, že by to autu mělo prospět, při dnešní kvalitě nafty a podíl biosložky.
1.ted mám najeto 152.000km
2.VIF dávám už od začátku co mám auto a vždycky dobrý, do normální nafty.Četl jsem nějaké diskuze, tam psali,že je to dobré i na EGR ventil, že se tolik nezanáší, potom by to mělo být dobré na biosložku, kterou dávají dost do nafty.Nepřeháním to s tím aditivem, dávám 1ml na 1litr.Možná bych mohl zkusit nedávat to aditivum do jedné nádrže,ale nechce se mi věřit, že by to bylo tím, spíš si myslím, že by to autu mělo prospět, při dnešní kvalitě nafty a podíl biosložky.
Ford C-max, 1,6 TDCi, 85kW, r.v. 3/2014 (od 2017), ~5,5l/100km za 3 roky
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Ja by som k tym 152 tis. km pridal dalsich stotisic. To by potom sedelo na tu vymenu spojky s dvojhmotou, ako aj na problematicke vstrekovace. Skusal si overit servisnu historiu cez Fordzonu ?
K testu akceleracie - moje kachle som uvedenym sposobom pravidelne testoval na akceleraciu a ani raz ma nehodilo do nudzaku a ani nestratilo vykon. Napriek tomu jeden vstrekovac KO, druhy na hranici a zvysne dva v norme.
K testu akceleracie - moje kachle som uvedenym sposobom pravidelne testoval na akceleraciu a ani raz ma nehodilo do nudzaku a ani nestratilo vykon. Napriek tomu jeden vstrekovac KO, druhy na hranici a zvysne dva v norme.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Sirk9
- Nováček
- Příspěvky: 148
- Registrován: 02.01.2011 20:38
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
V12: Počítám, že asi bude na autě něco stočené, na fordzoně jsem si neověřoval kilometry,(protože jsem jí neznal), jen jsem byl tenkrát ve Fordu a nebyl tam žádný záznam.V kolika km odchází spojka a setrvačník, mě bylo řečeno tenkrát ve Fordu, že záleží jak kdo s tím jezdil, někomu vydrží 200.000km a někomu o dost méně.Vím, že dneska je to hodně složitý kupovat starší auto, bud auto bylo po bouračce nebo je stočené.(těžko se ověřují kilometry).Když se Ford tenkrát kupoval, tak to bylo vlastně pro babicky přítele a on auto nechal napsat na me, říkal, že auto zaplatí, ale ani po roce na to nedal žádné peníze, kromě nějakých oprav.Před vánocemi umřel, takže auto zůstalo mě, ale dával jsem skoro půlku peněz, zbytek dala babicka.
Ford C-max, 1,6 TDCi, 85kW, r.v. 3/2014 (od 2017), ~5,5l/100km za 3 roky
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Na toto mam jedine odporucanie - nechat to diagnostikovat niekomu, kto tomu fakt rozumie, opravit s minimalnymi nakladmi a dat to do vykupu, kym sa na tom nepototo nieco dalsie a patricne drahe. Rozhodne by som to ale nedaval tomu znamemu, ktory Ti robil spojku a dvojhmotu. Aby dvojhmota odisla po 20k km, musel by si s tym autom jazdit ako prasa, alebo ta sada bola v snahe znizenia nakladov z Polska, navyse po repase. V mojom okoli nikto na dieloch z PL nenajazdil viac ako 30% z najazdu originalov...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Sirk9
- Nováček
- Příspěvky: 148
- Registrován: 02.01.2011 20:38
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Spojku jsem si sehnal sám, od jednoho pána, co jezdí do Německa, známý mi to jenom vyměnil, mám na to i záruku.Pokud by mi nekdo prokazal, že je setrvák špatný, mohl bych ho reklamovat.Jezdil s tím také obcas babicky přítel, který podle mého neuměl ani moc jezdit s autem a ještě to měl nějaký den pujčený jeho syn, který jezdí jako prase, až to dovezl, byla vyšší průměrná spotřeba.Od té doby pozoruji to chvění na neutrál, po zastavení,ale nezhoršuje se to za posledních 10.000km.
Ford C-max, 1,6 TDCi, 85kW, r.v. 3/2014 (od 2017), ~5,5l/100km za 3 roky
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Mozna je to vlastnost, ale me se deje neco podobneho s tim dobrzdovanim na krizovatce na neutral. Nekdy se to trocha chveje. Myslim, ze to nedela, kdyz mam seslapnutou spojku.
BTW nemelo by se spravne takto brzdit? Chci zabrzdit, seslapnu brzdu, pak i spojku... Ne jen vyradit na neutral...
BTW nemelo by se spravne takto brzdit? Chci zabrzdit, seslapnu brzdu, pak i spojku... Ne jen vyradit na neutral...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8457
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
To je otázka názoru na věc.
Někdo dojíždí s rychlostí, podřazuje a tím šetří brzdy, ale zase víc trpí dvouhmota. No a pak jsou ti co vyřadí a dojíždí jen na brzdy.
Přijde na to jestli radši měním brzdy nebo setrvák...
Já dojíždím s rychlostí, ale snažím se nenechat otáčky spadnout pod nějakých 1300ot/min.
Někdo dojíždí s rychlostí, podřazuje a tím šetří brzdy, ale zase víc trpí dvouhmota. No a pak jsou ti co vyřadí a dojíždí jen na brzdy.
Přijde na to jestli radši měním brzdy nebo setrvák...
Já dojíždím s rychlostí, ale snažím se nenechat otáčky spadnout pod nějakých 1300ot/min.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- Sirk9
- Nováček
- Příspěvky: 148
- Registrován: 02.01.2011 20:38
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Ahojte, chci vám říct můj nový poznatek z vibrace motoru při stání na neutrál, pořád to vypadalo na špatnou dvouhmotu, byl jsem ještě radši na diagnostice ve Fordu, aby se podívali a vyzkoušeli, jestli něco není špatné, diagnostika dopadla dobře.Přikláněli se podívat na spojku a setrvačník.Známý mi ještě řekl, stav se s tím podíváme se na silentbloky motoru a převodovky a opravdu je utržený silentblok převodovky, takže v týdnu mě čeká výměna.Jsem rád, že se to odhalilo, snad bude na nějaký čas opět klid...
Ford C-max, 1,6 TDCi, 85kW, r.v. 3/2014 (od 2017), ~5,5l/100km za 3 roky
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9507
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- Sirk9
- Nováček
- Příspěvky: 148
- Registrován: 02.01.2011 20:38
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Na tachometru 155.000km, ale vím, že na autě bude nejspíš víc...
Ford C-max, 1,6 TDCi, 85kW, r.v. 3/2014 (od 2017), ~5,5l/100km za 3 roky
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8457
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Taky se mi to chvěje, už jsem laboroval i nad těma silenblokama, ale zatím jsem na nic nepřišel



Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9507
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Jo mě to taky dělá
Ale horší je když jedu přez město, tak musím pomalu pouštět plyn jinak to cukne jako blázen a nevím čím to je 


- lukash
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 27.03.2011 18:08
- Bydliště: Praha 10
Re: Lehké chvění při stání na neutrál a nejspíš špatné žhaviče
Cuknutí při puštění plynu mám taky, hlavně na 1 a 2. Myslel jsem, že to feature, not bug 

FoFo II Kombi, 1.8 TDCi, 2007
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti