Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 20.01.2010 13:48
- Bydliště: Štrba, Praha
Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Ahoj, precital som to tu cele, ale nasiel som len podobne problemy na starsich TDDi. Moj problem je, ze s prichodom zimy zacala po nastartovani svietit dlhsie kontrolka mazania. cca 1-4 sekundy. Ignoroval som to, kym sa nerozsvietila aj pocas jazdy, hned som zastavil, skontroloval olej. Vsetko bolo OK, nastartoval a znova uz nesvietila. Potom som vpohode dosiel domov a do servisu. Bolo na to Slovensku, inak som v Prahe.
V servise mi povedali, ze to ma suvis s vymenou turba, ktoru mi robili pred 4. mesiacmi a ze vo filtri su spony, vymenili mi olej a filter a ze s tym mam dojst tam, kde menili to turbo na vycistenie, vymenu sacieho kosa, atd. Do Prahy som siel pre istotu autovlakom, v Prahe mi precistili mazanie cistiacim olejom, znovu vymenili olej a filter na ich naklady a povedali, ze tlak je dobry, ze viac robit netreba.
Po prvom nastartovani to zhaslo hned, ale po dvoch tyzdnoch mu to znovu trva aj 4 sekundy kym zhasne. Niekedy menej, ako sa mu chce, nezavisi od teploty vonku, s teplym motorom vacsinou kratsie ako za studena. Pocas jazdy je to vpohode. Vykon je ok, zvuk je ok, dokonca lepsi zvuk by som povedal, po tej vymene filtra, len ma hneva, ze to tolko trva, kym to zhasne po nastartovani.
Mate niekto podobne skusenosti? Mam to dat precistit viac? Alebo, ze to svieti niekedy az 4 sekundy po nastartovani je normalne?
Dik
V servise mi povedali, ze to ma suvis s vymenou turba, ktoru mi robili pred 4. mesiacmi a ze vo filtri su spony, vymenili mi olej a filter a ze s tym mam dojst tam, kde menili to turbo na vycistenie, vymenu sacieho kosa, atd. Do Prahy som siel pre istotu autovlakom, v Prahe mi precistili mazanie cistiacim olejom, znovu vymenili olej a filter na ich naklady a povedali, ze tlak je dobry, ze viac robit netreba.
Po prvom nastartovani to zhaslo hned, ale po dvoch tyzdnoch mu to znovu trva aj 4 sekundy kym zhasne. Niekedy menej, ako sa mu chce, nezavisi od teploty vonku, s teplym motorom vacsinou kratsie ako za studena. Pocas jazdy je to vpohode. Vykon je ok, zvuk je ok, dokonca lepsi zvuk by som povedal, po tej vymene filtra, len ma hneva, ze to tolko trva, kym to zhasne po nastartovani.
Mate niekto podobne skusenosti? Mam to dat precistit viac? Alebo, ze to svieti niekedy az 4 sekundy po nastartovani je normalne?
Dik
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
No všim sem si,že mi taky zhasne asi za 2-3 sekundy.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
No me teda zhasne hned po nastartovani.
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Mne zhasína kontrolka mazania ako posledná pri naštartovaní - ale stále je to v rozmedzí 0.5-1sekundy. Takže mám dojem, že ok.
No riešil by som to meraním tlaku - namiesto snímača, alebo naopak - niekde zohnal firmu, kde vedia otestovať snímač tlaku.
Divné je to že ti dlhšie trvá zhasnutie pri studenom - hustý olej rýchlejšie zvykne signalizovať dostatočný tlak, pretože je hustý - hoci v reále vtedy zvykne prepúšťať pretlakový ventil časť prepadom naspäť do vane, kvôli zvýšenej viskozite a teda hydraulickému odporu.
Neviem špecifikovať, či mi zhasína kontrolka rovnako v lete i teraz v zime, alebo či niekedy zhasína rýchlejšie...
Zatiaľ. 
No riešil by som to meraním tlaku - namiesto snímača, alebo naopak - niekde zohnal firmu, kde vedia otestovať snímač tlaku.
Divné je to že ti dlhšie trvá zhasnutie pri studenom - hustý olej rýchlejšie zvykne signalizovať dostatočný tlak, pretože je hustý - hoci v reále vtedy zvykne prepúšťať pretlakový ventil časť prepadom naspäť do vane, kvôli zvýšenej viskozite a teda hydraulickému odporu.
Neviem špecifikovať, či mi zhasína kontrolka rovnako v lete i teraz v zime, alebo či niekedy zhasína rýchlejšie...






Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Nebolo by od veci vymeniť si s niekým snímač oleja,tak by si mohol vylúčiť,čito je on.
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Každý servis Ford, by mal disponovať náradím, ktoré je schopné odmerať tlak pleja v mazacej sústave motora a tak zistiť či je pre ten či onen motor vyhovujúci, teda dostatočný. Tiež musí poznať aké je povolené rozpätie tolerančného intervalu prevádzkového tlaku.
Teda odmerať by ho mal vedieť každý normálny servis, ale presné požadované údaje pre tvoj motor musí určiť výrobca motora a ten je v servisnom manuále - ktorý má servis Ford, Peugeot, Citroen, Mazda, Volvo - tam všade tento motor nájdeš.
Ak by bol v poriadku motor i čerpadlo - a tiež aj snímač - môže byť príčinou pretlakový ventil, ktorý púšťa časť oleja do prepadu - to ale znamená, že motor nie je dostatočne mazaný a nebude už dlho v poriadku... Teraz netvrdím, že je to tvoj prípad - iba, že to treba zistiť čo najskôr v tvojom záujme.

Teda odmerať by ho mal vedieť každý normálny servis, ale presné požadované údaje pre tvoj motor musí určiť výrobca motora a ten je v servisnom manuále - ktorý má servis Ford, Peugeot, Citroen, Mazda, Volvo - tam všade tento motor nájdeš.
Ak by bol v poriadku motor i čerpadlo - a tiež aj snímač - môže byť príčinou pretlakový ventil, ktorý púšťa časť oleja do prepadu - to ale znamená, že motor nie je dostatočne mazaný a nebude už dlho v poriadku... Teraz netvrdím, že je to tvoj prípad - iba, že to treba zistiť čo najskôr v tvojom záujme.



Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 20.01.2010 13:48
- Bydliště: Štrba, Praha
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
No ako pisem v prvom prispevku, tlak oleja zmerali a je vraj v norme aj pri volnobehu, aj pri 2000 ot. Pri prvej vymene olejoveho filtra po vymene turba vsak v nom bolo dost spon zo stareho turba, ktore mi nasledne vraj precistili cistiacim olejom a znova vymenili filter a olej. Dokopy po vymene turba uz 3x. Problemom je momentalne len to dlhsie svietenie kontrolky po nastartovani pri studenom motore.
Suvis to bude mat najskor s tymi sponami. Tie by sa snad ale cez filter do motora nemali dostat, alebo ano?
Takze ked tak citam tvoj prispevok, je mozne, ze by mazacia sustava pred filtrom bola stale mierne upchata sponami a olej tesne po nastartovani kym je husty, tak je ako hovoris vracany spat do vane, pretoze nou tak rychlo neprejde? Co teda trva par sekund (1-4), kym sa natlakuje po nastartovani.
Ale ked teda su odmerane tlaky ok, tak uz potom by to malo byt mazane v poriadku, ked sa to zahreje, ci nie?
Suvis to bude mat najskor s tymi sponami. Tie by sa snad ale cez filter do motora nemali dostat, alebo ano?
Takze ked tak citam tvoj prispevok, je mozne, ze by mazacia sustava pred filtrom bola stale mierne upchata sponami a olej tesne po nastartovani kym je husty, tak je ako hovoris vracany spat do vane, pretoze nou tak rychlo neprejde? Co teda trva par sekund (1-4), kym sa natlakuje po nastartovani.
Ale ked teda su odmerane tlaky ok, tak uz potom by to malo byt mazane v poriadku, ked sa to zahreje, ci nie?
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
V prvom príspevku uvádzaš že: "povedali, že tlak oleja je v poriadku" - nie je tam nič o meraní tlaku, tak som si nebol istý, že reálne merali...
Odhadom by to tak mohlo byť ako opisuješ - ostáva ale uhádnuť, ak tam niečo upchaté je - kde by to malo byť - myslím najpravdepodobnejšie miesto.../vzhľadom na typ motora, tvar olejovej vane, sacieho koša čerpadla mazania a podobne/
Toto si netrúfam odhadnúť - ešte som nevidel ani dolu olejovú vaňu pri tomto motore a ani po tom pravdupovediac netúžim
(bola by to moja vlastná...
tak to nemusím
).
Ak boli špony vo vani - teda v oleji pri výmene...tak pravdepodobne väčšina ostala vo vani a mohlo ich nasať čerpadlo(ak boli aj jemnejšie ako otvory sita sacieho koša)...teda môže byť už tiež poznačené - "prechodom" špôn cez čerpadlo...a môže teda ono mať slabší výtlak- tesnosť/tlak+prietok/. Nechcem ťa tu ale strašiť - Foki či iní by ti mohli čo to povedať o tom ako to v "našej" vani vyzerá a ako je to s pravdepodobnosťou tej ktorej alternatívy... možno to fakt máš ešte v intenciách "normálneho" fungovania mazania pre daný motor. I don´t know.

Čo sa mi nepáčilo - je to, že ti zasvietila pri jazde...to už je problém - a má to za následok /žiaľ určite/ aj malilinký podpis na niektorých trecích plochách ložísk, ak to už dospelo k sviteneniu kontrolky.. Aj na turbe - to neznamená nutne katastrofu - len možno podpis, akoby už prešlo povedzme 50-100tisíc km....


Odhadom by to tak mohlo byť ako opisuješ - ostáva ale uhádnuť, ak tam niečo upchaté je - kde by to malo byť - myslím najpravdepodobnejšie miesto.../vzhľadom na typ motora, tvar olejovej vane, sacieho koša čerpadla mazania a podobne/
Toto si netrúfam odhadnúť - ešte som nevidel ani dolu olejovú vaňu pri tomto motore a ani po tom pravdupovediac netúžim








Ak boli špony vo vani - teda v oleji pri výmene...tak pravdepodobne väčšina ostala vo vani a mohlo ich nasať čerpadlo(ak boli aj jemnejšie ako otvory sita sacieho koša)...teda môže byť už tiež poznačené - "prechodom" špôn cez čerpadlo...a môže teda ono mať slabší výtlak- tesnosť/tlak+prietok/. Nechcem ťa tu ale strašiť - Foki či iní by ti mohli čo to povedať o tom ako to v "našej" vani vyzerá a ako je to s pravdepodobnosťou tej ktorej alternatívy... možno to fakt máš ešte v intenciách "normálneho" fungovania mazania pre daný motor. I don´t know.




Čo sa mi nepáčilo - je to, že ti zasvietila pri jazde...to už je problém - a má to za následok /žiaľ určite/ aj malilinký podpis na niektorých trecích plochách ložísk, ak to už dospelo k sviteneniu kontrolky.. Aj na turbe - to neznamená nutne katastrofu - len možno podpis, akoby už prešlo povedzme 50-100tisíc km....


Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 20.01.2010 13:48
- Bydliště: Štrba, Praha
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
no ked zasvietila, tak som uz nepridal plyn, aby zaberalo turbo, len pomaly dosiel a zastavil prakticky hned, bolo stastie ze som bol na opustenej ceste... tak snad som tolko skody nenarobil..
v prahe povedali, ze tlak je ok, tak len preplachli cistiacim olejom a neriesili. toto sa mi stalo v poprade, tak som bol ale najprv tam, kde mi povedal, ze by to chcelo vycistit vanu a vymenit saci kos, tak mozno sa do toho vyznal viac, mozno pojdem radsej tam..
podla mna fakt by to chcelo rucne precistit vanu a mozno aj vymenit ten saci kos..
v prahe povedali, ze tlak je ok, tak len preplachli cistiacim olejom a neriesili. toto sa mi stalo v poprade, tak som bol ale najprv tam, kde mi povedal, ze by to chcelo vycistit vanu a vymenit saci kos, tak mozno sa do toho vyznal viac, mozno pojdem radsej tam..
podla mna fakt by to chcelo rucne precistit vanu a mozno aj vymenit ten saci kos..
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Kolik to máš najeto odkud je to auto
3X Turbo
Máš podělanej motor zasranej zakarbonovanej zřejmě máš DPF
To nebyl dobrej kup,transbeskyd ho takhle zadřel ten motor.Někdo ho doprasil asi.



byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 20.01.2010 13:48
- Bydliště: Štrba, Praha
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
nene, turbo len raz..
olej a filter 3x, raz po vymene turba, druhykrat v poprade a tretikrat znova v prahe na ich naklady, tym som chcel naznacit ze aj po trojnasobnej vymene oleja a filtra to stale svieti chvilu po nastartovani v zime..
najazdene mam 150tkm, od vymeny turba cca 5000.
olej a filter 3x, raz po vymene turba, druhykrat v poprade a tretikrat znova v prahe na ich naklady, tym som chcel naznacit ze aj po trojnasobnej vymene oleja a filtra to stale svieti chvilu po nastartovani v zime..
najazdene mam 150tkm, od vymeny turba cca 5000.
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Aha podívat se do motoru endoskopem co v něm je a sítko ti vyndali či čistili 

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 20.01.2010 13:48
- Bydliště: Štrba, Praha
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
banjo srouby menili oba pri vymene turba, takze aj sitko asi...
cital som to tu o tom turbe, tak som im povedal, nech pre istotu skontroluju aj to sitko teraz, povedali, ze je tiez OK
cital som to tu o tom turbe, tak som im povedal, nech pre istotu skontroluju aj to sitko teraz, povedali, ze je tiez OK
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 20.01.2010 13:48
- Bydliště: Štrba, Praha
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Tak dnes dost zmena k lepsiemu.. uvidime na ako dlho..
Rano pri -7 svietila necelu sekundu, potom po hodine a pol stania v mraze uz ani nie pol sekundy, prakticky zhasla hned.
To bolo potom ako som sa tri dni predtym nastval a povedal si ze tomu autu trosku ukazem a cestou z prahy do liberca a spat som ho vytacal ako to len slo, siel som skoro celu cestu 170 a kde to slo, tak som ho vytocil nad 4000.
Myslite, ze som tomu mohol takto pomoct, ak to bolo niekde upchate?
Robil som to kvoli tomu, ale neveril som, ze to takto zaberie..
Rano pri -7 svietila necelu sekundu, potom po hodine a pol stania v mraze uz ani nie pol sekundy, prakticky zhasla hned.
To bolo potom ako som sa tri dni predtym nastval a povedal si ze tomu autu trosku ukazem a cestou z prahy do liberca a spat som ho vytacal ako to len slo, siel som skoro celu cestu 170 a kde to slo, tak som ho vytocil nad 4000.
Myslite, ze som tomu mohol takto pomoct, ak to bolo niekde upchate?
Robil som to kvoli tomu, ale neveril som, ze to takto zaberie..
FF II kombi, 1.6 TDCi, 80kW, 5/2005
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW
Něco na tom asi bude, čas od času vymést svižnější jízdou saze 

Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti