zvuk motoru 1.8 TDCI 85 KW
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: 1.8 TDCI 85 KW
Osobne som s týmto motorom spokojný.Od spodných otáčiek je veľmi silný.Viezol som sa vo viacerých 1,6 tdci a musím povedať že v porovnaní s nimi má motor kultivovanejší chod. Odhlučnenie vnútri auta je tiež vynikajúce. Pri prudšej jazde vyskočí priemerná spotreba aj na 7 litrov ale rýchlo zasa klesá. Jediná vec ktorá mi na tomto motore vadí že je veľmi slabý ak z voľnobežných otáčok zaradím 1. prevodový stupeň a idem do prudkého kopca (ráno ešte k tomu s úplne studeným motorom). A ako uz bolo niekde pisane z volnobezných otáčiek sa niekedy roztáča na vyšie až s pár sekundovým oneskorením...
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 25.09.2009 15:58
Re: 1.8 TDCI 85 KW
I ja se pridam, s motorem sem nad miru spokojeny, ikdyz bych uvital priste silnejsi motor (2,0) taham s tim obytak a obcas to na 5 st. proste nejede ale uz sem si zvykl, motor je hlucnejsi ale zvyknul sem si, v zatackach krasne sedi (ne na zimakach) mam rad svyznou jizdu a proto kdyz potkam nejakeho loudu a mam moznost tak prezjizdim, zrychleni a tah uplne super (obcas cerny dym pri podrazeni a plny plyn) spotreba relativne slusna, kdyz jedu na temp. 90-100 km/h tak motor neslysim a spotreba miziva. Ted mi akorat rachoti asi spojk. lozisko tak cekam do puly listopadu a menim ho (doufam ze spojka a setrvak jeste rustane ikdyz uz je taky na hrane) a sem tam nejaka ta chyba motoru a ESP ale po restartu jede zase dal.
Kamos mi jednou rekl dobry vtip "Fordem tam, vlakem zpatky" ale zatim co ho mam tak 15000km se vracim se porad autem snad par oprav jeste ceka ale to je klasika (tlumice, olej, filtry, brzdy atd..)
Kamos mi jednou rekl dobry vtip "Fordem tam, vlakem zpatky" ale zatim co ho mam tak 15000km se vracim se porad autem snad par oprav jeste ceka ale to je klasika (tlumice, olej, filtry, brzdy atd..)
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.08.2010 17:23
Re: 1.8 TDCI 85 KW
Pomalé ohřívání
Zmiňované pomalé ohřívání jsem řešil dodatečnou montáží nezávislého topení Eberspaecher.
Dával jsem to do nového auta (C-Max 2008), které chceme provozovat nejmíň 5-6 let, parkujeme často venku a jezdíme hodně na hory, takže investice 50 tisíc mi nepřipadala tak hrozná (včetně dálkového ovládání a časovače).
Jsem s tím maximálně spokojen - funguje jako předehřev nebo jako příhřev. Motor před jízdou ohřeje na provozní teplotu a vyhřeje kabinu. Pokud není čas na předehřátí, funguje i při jízdě a zkrátí dobu ohřívání motoru na polovinu. V létě pak může zapnout dálkově nebo časovačem větrák, takže při parkování na slunci alespoň trochu vychladí kabinu, než k autu dojdete.
Celkově to funguje mnohem líp (ovládání i intenzita topení), než originál od Fordu, co mám ve firemním S-Maxu.
S motorem i s celým autem zatím (ťuk ťuk) spokojenost. K těm ostatním vlastnostem motoru jen pár drobností (budu asi opakovat, co už tu bylo napsáno):
- absence 6ky je trochu problém:
. jednička špatně zpřevodovaná - moc dlouhá - na "plazení" v kolonách na volnoběh
. pětka příjemně dlouhá pro českou dálnici (motor to zvádá), ale na dálnici v Německu 6ka opravdu chybí a na okreskách zase je potřeba častěji řadit 4ku
- turbodíra zanedbatelná proti VW nebo D5 ve Volvu
- rozsah využitelných otáček lepší, než u VW (dovolím si s autem to, co bych si v O2 77 kW nikdy netroufl) ale
- nad 3500 motor opravdu vadne, nemá cenu točit a je lepší dřív řadit (1,6 TDCi naopak v těch táčkách jede nejlíp
Zmiňované pomalé ohřívání jsem řešil dodatečnou montáží nezávislého topení Eberspaecher.
Dával jsem to do nového auta (C-Max 2008), které chceme provozovat nejmíň 5-6 let, parkujeme často venku a jezdíme hodně na hory, takže investice 50 tisíc mi nepřipadala tak hrozná (včetně dálkového ovládání a časovače).
Jsem s tím maximálně spokojen - funguje jako předehřev nebo jako příhřev. Motor před jízdou ohřeje na provozní teplotu a vyhřeje kabinu. Pokud není čas na předehřátí, funguje i při jízdě a zkrátí dobu ohřívání motoru na polovinu. V létě pak může zapnout dálkově nebo časovačem větrák, takže při parkování na slunci alespoň trochu vychladí kabinu, než k autu dojdete.
Celkově to funguje mnohem líp (ovládání i intenzita topení), než originál od Fordu, co mám ve firemním S-Maxu.
S motorem i s celým autem zatím (ťuk ťuk) spokojenost. K těm ostatním vlastnostem motoru jen pár drobností (budu asi opakovat, co už tu bylo napsáno):
- absence 6ky je trochu problém:
. jednička špatně zpřevodovaná - moc dlouhá - na "plazení" v kolonách na volnoběh
. pětka příjemně dlouhá pro českou dálnici (motor to zvádá), ale na dálnici v Německu 6ka opravdu chybí a na okreskách zase je potřeba častěji řadit 4ku
- turbodíra zanedbatelná proti VW nebo D5 ve Volvu
- rozsah využitelných otáček lepší, než u VW (dovolím si s autem to, co bych si v O2 77 kW nikdy netroufl) ale
- nad 3500 motor opravdu vadne, nemá cenu točit a je lepší dřív řadit (1,6 TDCi naopak v těch táčkách jede nejlíp
Current: C-Max 1,8 TDCi a S-Max 2,2 TDCi
Bylo kdysi: Mondeo Mk II combi 1,8 Zetec
Bylo kdysi: Mondeo Mk II combi 1,8 Zetec
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: 1.8 TDCI 85 KW
tak vcera som isiel zo za cez trinec a cesky tesin do bielsko biala PL.... (priemer spotreba 4,9
- oprava )
Vsimol som si zaujimavu vec ktoru aj viac krat odskusal
a to ze je nizdia spotreba ked idem na 4 cca 2800 otaciek ako ked pri tej rychlosti na 2000 na 5ke... pri konstantnej rychlosti
a pritom moj motor ma max krutak pri 1900...
Proste skusal som aj na rovine aj hore kopcom prehodit 4 5 4 5 4 5 a fakt na 5 pri tych 2000 vzdy cca o 1,5-2,5 L/100km ukazuje viac vie to niekto vysvetlit ?

Vsimol som si zaujimavu vec ktoru aj viac krat odskusal
a to ze je nizdia spotreba ked idem na 4 cca 2800 otaciek ako ked pri tej rychlosti na 2000 na 5ke... pri konstantnej rychlosti
a pritom moj motor ma max krutak pri 1900...
Proste skusal som aj na rovine aj hore kopcom prehodit 4 5 4 5 4 5 a fakt na 5 pri tych 2000 vzdy cca o 1,5-2,5 L/100km ukazuje viac vie to niekto vysvetlit ?
Naposledy upravil(a) jackdaws dne 16.01.2011 11:39, celkem upraveno 1 x.
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 TDCI 85 KW
Nechce sa mi tomu verit - nebol vietor? Neboli tam "jemne" stupania/klesania? Napriek tomu, ze su takmer nebadatlene, mozu mat takyto vplyv. Idealne je skusit to niekolko krat na presne tom istom useku...
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 TDCI 85 KW
Ked uz sme vo vlakne o tomto motore, doplnim este moju cerstvu 1.8TDCI prihodu - mam najazdenych cca 56, auto ma 2 roky a 3 mesiace. Minulu sobotu som zacal v kabine vyrazne citit smrad spalin, takze auto putovalo do servisu.
Diagnoza: podfukoval vstrek t.j. ked to vo valci rachlo, popri vstreku sa do motoroveho priestoru dostaval kusok polospalenej zmesi z valca.
Nebolo to teda az take zavazne (viac som sa bal o turbo), ale od takeho maleho najazdu by som ocakaval bezstarostnu jazdu, co bol vlastne rozhodujuci faktor pre kupu noveho auta - chcel som len liat naftu a menit olej. Clovek ale mieni, vyssia moc meni, takze ked pojdem nabuduce na dovolenku a budem chciet nalozit 6000km cestovatelsku snuru, budem si zrejme musiet velmi drzat palce, aby som vsetko obehal bez poruchy ;(.
Diagnoza: podfukoval vstrek t.j. ked to vo valci rachlo, popri vstreku sa do motoroveho priestoru dostaval kusok polospalenej zmesi z valca.
Nebolo to teda az take zavazne (viac som sa bal o turbo), ale od takeho maleho najazdu by som ocakaval bezstarostnu jazdu, co bol vlastne rozhodujuci faktor pre kupu noveho auta - chcel som len liat naftu a menit olej. Clovek ale mieni, vyssia moc meni, takze ked pojdem nabuduce na dovolenku a budem chciet nalozit 6000km cestovatelsku snuru, budem si zrejme musiet velmi drzat palce, aby som vsetko obehal bez poruchy ;(.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.8 TDCI 85 KW
Je to velmi jednoduche - v tom stupani na IV. motor vdaka kratsiemu prevodu napriek vyssim otackam nepotrebuje taku davku paliva, ako na dlhsej V. pri maximalnom krutiaku. Motor dava maximalny krutiak v 1900 rpm s patricnou davkou paliva. Je sice pravda, ze tu ma najmensiu mernu spotrebu - teda gramy paliva na 1 kilowatthodinu. To ale nemusi znamenat minimalnu spotrebu v litroch na 100 km. Na rovine pri 2800 by ale spotreba nizsia byt nemala. Urcite je tam mierny kopec, alebo to ma na svedomi protivietor.
Takyto kopec je aj na starej ceste medzi Moravskou Trebovou a Svitavami pri tuneli. Nova cesta vedie po viadukte, stara vedla neho. Ked tam na jednom mieste zastavite, vykvaltujete a odbrzdite, auto sa rozbehne do zdanliveho stupania. No vodovaha ukaze pravdu. Viac o tomto ukaze na
je tam aj zopar foto.
Takyto kopec je aj na starej ceste medzi Moravskou Trebovou a Svitavami pri tuneli. Nova cesta vedie po viadukte, stara vedla neho. Ked tam na jednom mieste zastavite, vykvaltujete a odbrzdite, auto sa rozbehne do zdanliveho stupania. No vodovaha ukaze pravdu. Viac o tomto ukaze na
Kód: Vybrat vše
http://gps.favoriteam.sk/archiv/geocaching-cz.html
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: 1.8 TDCI 85 KW
(priemer spotreba 4,9
- oprava )

Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 TDCI 85 KW
deja vu? 

FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: 1.8 TDCI 85 KW
georgi:
priemer spotreba 4,9
- tych 5,2 som si zapamatal este ked som sa dival cestou domov, teraz som sa dival a 4,9.
Boli sme v PL a auchane som natankoval do plna+vif zimny skoro 2 tie odmerky...
Vynuloval vsetko v BC trasa domov podla TomTom IQ routes cez Trinec Jablunkov... Svrcinovec ZA...
V12. bola to cca 100km rychlost ani ja som tomu neveril. ale fakt som to skusal min 4-5x takto menit rychlosti 4,5 4,5 a pockal kym sa GPS rychlost ustali na cca 94 a aj na rovine teda na roznych usekoch rovinach bola vzdy nizsia na 4 pri tych cca 2800 otackach skakala od 2,2 do 3,5 a na 5 od cca 3,5 do 5,0 na TEMPOMATE !!!
sa mi nechce verit ze by som vzdy trafil prave ked som dal 5 ku mierne stupanie, lebo boli to rozne useky
priemer spotreba 4,9

Boli sme v PL a auchane som natankoval do plna+vif zimny skoro 2 tie odmerky...
Vynuloval vsetko v BC trasa domov podla TomTom IQ routes cez Trinec Jablunkov... Svrcinovec ZA...
V12. bola to cca 100km rychlost ani ja som tomu neveril. ale fakt som to skusal min 4-5x takto menit rychlosti 4,5 4,5 a pockal kym sa GPS rychlost ustali na cca 94 a aj na rovine teda na roznych usekoch rovinach bola vzdy nizsia na 4 pri tych cca 2800 otackach skakala od 2,2 do 3,5 a na 5 od cca 3,5 do 5,0 na TEMPOMATE !!!
sa mi nechce verit ze by som vzdy trafil prave ked som dal 5 ku mierne stupanie, lebo boli to rozne useky
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: 1.8 TDCI 85 KW
prave preto som z toho v miernom soku lebo som bol v tom ze prave v max krutaku sa ide motoru najefektivnejsie a teda spali najmenej paliva.. !! a preto som to aj opakovane skusal lebo sa mi to nechcelo verit.... skuste niekto nieco podobne
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.8 TDCI 85 KW
Ja to mam vyskusane, tato anomalia u mna obcas nastava pri jazde 50 km/h na III., stvorka ide s o chlp vyssou spotrebou. No musi byt proti vietor, alebo mierne stupanie. Na rovine je IV. uspornejsia. Pri 90 km/h je vzdy V. uspornejsia ako IV a VI. uspornejsia ako V. Opat za predpokladu roviny a bezvetria. Hned ked je miernejsi protivietor ci kopcek, na 90 vychadza V. najuspornejsia. Na 2.0TDCI plati, ze na rovine je najmenej hladny prave v okoli 2000 rpm, kde ide najefektivnejsie.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: 1.8 TDCI 85 KW
znameho ktory robil dlhe roky vo Forde (teraz si zaraba sam na seba),
som sa este pred kupov focusa pytal ze ako by mi poradil aky motor mam hladat.
chcel som focus II a max od 2006... nakoniec je to 2007 model rok 2008.
Konkretne ma zaujimalo ze aky motor diesel je podla neho najmenej poruchovy , povedal ze jednoznacne 1,8tdci ze je to stare zelezo ale dobre zabehnute, a ma vychytane vsetky vacsie chybicky, napr. ze vraj este nemenil na nich turbo,k vstreky ze asi na dvoch (FF2).
Povodne som chcel 1,6tdci jedine 66kw od tej ma dost odhovoril a to ze:
casto podfukuju vstreky, vstreky maju nizsiu km zivotnost ako v 1,8tdci, spotreba ze je len o nieco mensia co sa mi potvrdilo kedze znamy co s nou jazdi ma cca o 0,5l mensiu spotrebu ale rozdiel v tahu podstatny, casta zavada je ze turbo viac odchadza teda castejsie,a jedine dvojhmotak ze je zhruba podobne ako 1,8tdci s zivotnostou,
dalej na 2,0 tdci ze su podstatne vydarenejsie ako 1,6tdci ale ze su to stale francuzy,
ale ze maju tiez svoje kurvitka... Preto som rozmyslal uz jedine o 1,8 a 2 tdci, kedze 2,0 tdci bolo podstatne menej ponuk, a aj to vacsina autobazare s 99tis km a 2005 2006 tky,
ale ma lespie sprevodovanie oproti 1,8tdci,hlavne 1 a 6tka
kupil som 2007 s 105 ale overenymi s x zdrojov,
poviem taku pikosku, bol som pozerat FF v namestove na orave a tam 1,6 66kw 2005 belgicko s 78t km, odviezli sme sa poho len motor mal co to zasebou, sklopili sme zadne sedacky a tam sme nasli 2 crepiny skla, chlapik z bazaru ze to tam muselo spadnut (pod spodne zadne sedacky
), este m ipotom asi 3 krat voall ze ma kupcu ale ze mi ho podrzi ze som bol prvy zaujemca... no sranda, dalsi expert predaval 1,8 z velk krtisa a neskor dalsi inzerat ale s menej km a na ine meno pisem nech posle vin a cuduj sa svete to iste len o 40 t km menej... dalsi expert nechel dat dopredu vin ked som si ho odpisal na mieste, dal preverit patrilo stale talianskej leasingovke a nebolo ani odhlasene na DI v Italy...
nakoniec som aj aspon ziskal vozenim na asi 10 autach celkolm dobry prehlad aka auto ma mat zvuk a hlavne ze nema vydavat ziadne cudne zvuky...
mal som predtym francuza Reanult 1,2 43kw a poviem ze tam som lial plnu syntetiku teda najlepsia aku motor mohol mat a prave vdaka syntetike tento benzin vyrazne stichol navolnobeh, a pri kupe ff som bol prekvapeny o kolko je este tichsi oproti este sucasnemu renaultu.ale asi je to aj kvoli kryte na motore pod motorom a vyplnou spodku kapoty...
som sa este pred kupov focusa pytal ze ako by mi poradil aky motor mam hladat.
chcel som focus II a max od 2006... nakoniec je to 2007 model rok 2008.
Konkretne ma zaujimalo ze aky motor diesel je podla neho najmenej poruchovy , povedal ze jednoznacne 1,8tdci ze je to stare zelezo ale dobre zabehnute, a ma vychytane vsetky vacsie chybicky, napr. ze vraj este nemenil na nich turbo,k vstreky ze asi na dvoch (FF2).
Povodne som chcel 1,6tdci jedine 66kw od tej ma dost odhovoril a to ze:
casto podfukuju vstreky, vstreky maju nizsiu km zivotnost ako v 1,8tdci, spotreba ze je len o nieco mensia co sa mi potvrdilo kedze znamy co s nou jazdi ma cca o 0,5l mensiu spotrebu ale rozdiel v tahu podstatny, casta zavada je ze turbo viac odchadza teda castejsie,a jedine dvojhmotak ze je zhruba podobne ako 1,8tdci s zivotnostou,
dalej na 2,0 tdci ze su podstatne vydarenejsie ako 1,6tdci ale ze su to stale francuzy,
ale ze maju tiez svoje kurvitka... Preto som rozmyslal uz jedine o 1,8 a 2 tdci, kedze 2,0 tdci bolo podstatne menej ponuk, a aj to vacsina autobazare s 99tis km a 2005 2006 tky,
ale ma lespie sprevodovanie oproti 1,8tdci,hlavne 1 a 6tka

kupil som 2007 s 105 ale overenymi s x zdrojov,
poviem taku pikosku, bol som pozerat FF v namestove na orave a tam 1,6 66kw 2005 belgicko s 78t km, odviezli sme sa poho len motor mal co to zasebou, sklopili sme zadne sedacky a tam sme nasli 2 crepiny skla, chlapik z bazaru ze to tam muselo spadnut (pod spodne zadne sedacky

nakoniec som aj aspon ziskal vozenim na asi 10 autach celkolm dobry prehlad aka auto ma mat zvuk a hlavne ze nema vydavat ziadne cudne zvuky...
mal som predtym francuza Reanult 1,2 43kw a poviem ze tam som lial plnu syntetiku teda najlepsia aku motor mohol mat a prave vdaka syntetike tento benzin vyrazne stichol navolnobeh, a pri kupe ff som bol prekvapeny o kolko je este tichsi oproti este sucasnemu renaultu.ale asi je to aj kvoli kryte na motore pod motorom a vyplnou spodku kapoty...
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.8 TDCI 85 KW
Stary dobry 1.8TDCI sa stale nemusi hanbit, aj ked po konstrukcnej stranke uz ma nejaky ten rok. Tiez mam z viacerych zdrojov potvrdene, ze je to najpodarenejsi diesel vo Focusoch. Zabozruti su tak velmi moderni, ze sa od tej modernosti kazia. Keby som bol v buducnosti prinuteny kupovat jazdenu naftu a jednalo by sa o Focus alebo Mondeo, dam prednost prave 1.8TDCI vo Focuse, resp. 2.0/2.2 TDCI v Mondeu a to aj v pripade, ze by mali o nejaky ten kilometrik na tacho viac. Mondeo 2.0TDCI Mk.IV je uz tiez zabozrut 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- SilverGhost
- Junior
- Příspěvky: 269
- Registrován: 09.01.2009 14:34
- Bydliště: Upper Silesia
Re: 1.8 TDCI 85 KW
To V12, jackdaws atd.. "nejpodařenější diesel":
Drazí kolegové, no nechci vám brát tu radost, ale s 1.8tdci jezdím zopár roků a nesdílím zrovna ten názor, že je to bůhvíjaký motor.
Asi může být pravda, že je robustní a vydrží. Já nemám tolik najeto, ale ani kolegové s větším nájezdem opravdu neměli "mechanické" problémy. Spíše odešly klasické focusí věci jako alternátor atd... Navíc jsme si ověřili, že starší 1.8tdci (které neplnily Euro 5), mají charakteristiku možná lepší, než ty novější.
ALE: po provozní stránce je ten motor prostě o dvě generace mimo (i když má moderní vstřiky...). Souhrny negativ z jiných vláken ani nechci opakovat. Zmíním namátkou HLUK, extrémní turboefekt a nevyrovnanou charakteristiku, ke které se pak těžko hledá převod.. atd..
Prostě se na mně nezlobte, ale 1.8tdci má možná zajímavý výkon při jízdě na dálnici (zcela však nevhodný do města), má možná robustnost, ale jinak je to motor těžce z minulého století s naroubovanou technologií dneška. Nicméně každý ať vybírá dle svých preferencí, prostě se s tím svezte a pak volte
Drazí kolegové, no nechci vám brát tu radost, ale s 1.8tdci jezdím zopár roků a nesdílím zrovna ten názor, že je to bůhvíjaký motor.
Asi může být pravda, že je robustní a vydrží. Já nemám tolik najeto, ale ani kolegové s větším nájezdem opravdu neměli "mechanické" problémy. Spíše odešly klasické focusí věci jako alternátor atd... Navíc jsme si ověřili, že starší 1.8tdci (které neplnily Euro 5), mají charakteristiku možná lepší, než ty novější.
ALE: po provozní stránce je ten motor prostě o dvě generace mimo (i když má moderní vstřiky...). Souhrny negativ z jiných vláken ani nechci opakovat. Zmíním namátkou HLUK, extrémní turboefekt a nevyrovnanou charakteristiku, ke které se pak těžko hledá převod.. atd..
Prostě se na mně nezlobte, ale 1.8tdci má možná zajímavý výkon při jízdě na dálnici (zcela však nevhodný do města), má možná robustnost, ale jinak je to motor těžce z minulého století s naroubovanou technologií dneška. Nicméně každý ať vybírá dle svých preferencí, prostě se s tím svezte a pak volte

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti