Totiž EGR diagnostika tiež vyhodila - že je v otvorenej polohe - ale mechanik s IDSkom vo forde nevedel povedať, či je to úplne otvorená poloha, alebo iba nezatvorená/či nedovretá/poloha. Je teda zjavne zakydaný výfukovými "blivajzmi" - a to asi, alebo pravdepodobne zanieslo aj DPF - v podstate DPF-ko ešte mohlo fachčiť ďalej. Takže skôr než čokoľvek - musím vyčistiť EGR a ak je v háji, tak aj to musím vymeniť. Ešte som tam nehľadel - teraz som prišiel z práce - je tam podtlakom ovládané EGR alebo elektromagneticky?
Dnes večer sa naň asi mrknem - len nie tu pred panelákom

Jeden mechanik mi povedal aby som poriadne - ale poriadne vyhnal pavučiny z motora - že ono sa vyčistí ak je v poriadku. Ale rozobratie a vyčistenie/asi štetcom a acetónom/ je lepšia alternatíva podľa mňa. Hnať otáčky na obmedzovač sa mi nechce a na voľnobehu ho tak skoro ani nezohrejem aby som ho mohol vytočiť "bezbolestne"....akosi mi je to proti srsti.


Pošlite foto, ale tipujem si vzadu za motorom(na strane rozvod.remeňa) čo si matne spomínam na pohľady pod kapotu plechová ligotavá prírubka asi na 3skrutky a niečo ako osieťkovaná rúrka - alebo tak niečo by mal byť on?