EGR 1.6TDCi 80kW

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od BobTDCi » 15.08.2009 15:31

Čistili ste už égéerko? Návod? Foto?
Totiž EGR diagnostika tiež vyhodila - že je v otvorenej polohe - ale mechanik s IDSkom vo forde nevedel povedať, či je to úplne otvorená poloha, alebo iba nezatvorená/či nedovretá/poloha. Je teda zjavne zakydaný výfukovými "blivajzmi" - a to asi, alebo pravdepodobne zanieslo aj DPF - v podstate DPF-ko ešte mohlo fachčiť ďalej. Takže skôr než čokoľvek - musím vyčistiť EGR a ak je v háji, tak aj to musím vymeniť. Ešte som tam nehľadel - teraz som prišiel z práce - je tam podtlakom ovládané EGR alebo elektromagneticky?
Dnes večer sa naň asi mrknem - len nie tu pred panelákom 8O .
Jeden mechanik mi povedal aby som poriadne - ale poriadne vyhnal pavučiny z motora - že ono sa vyčistí ak je v poriadku. Ale rozobratie a vyčistenie/asi štetcom a acetónom/ je lepšia alternatíva podľa mňa. Hnať otáčky na obmedzovač sa mi nechce a na voľnobehu ho tak skoro ani nezohrejem aby som ho mohol vytočiť "bezbolestne"....akosi mi je to proti srsti. :cry: :idea:
Pošlite foto, ale tipujem si vzadu za motorom(na strane rozvod.remeňa) čo si matne spomínam na pohľady pod kapotu plechová ligotavá prírubka asi na 3skrutky a niečo ako osieťkovaná rúrka - alebo tak niečo by mal byť on?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od BobTDCi » 16.08.2009 21:15

Nikto - tak som ho našiel - je vzadu za motorom ale na strane od baterky/prevodovky/ - hore - prístup nič moc, ale mohol byť aj horší.
Přílohy
Tento štítok je viditeľný zvrchu...vzadu vpravo..
Tento štítok je viditeľný zvrchu...vzadu vpravo..
EGR Valeo pre 1.6TDCi
EGR Valeo pre 1.6TDCi
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Jozef
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 912
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trnava - SK

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od Jozef » 16.08.2009 22:50

A co tak ho docista zablintovat ?
A nech je v akej chce polohe !
Ford Focus II TREND kombi 1,6 TDCi 66 kW, 2007, Moondust Silver

Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od BobTDCi » 17.08.2009 09:38

Ak ho zablinduješ - neprejdeš cez emisnú pre vysoký obsah NOx.
AD2: V závislosti na type motora niektoré ani nepôjdu - a budú kompletne, ale kompletne blbnúť - cez všakovaké prejavy a príznaky a druhy správania po naštartovaní. Niektoré motory pri jeho poruche ani nenaštartujú. Teraz hovorím o EGR ako takom na všetkých autách- majú ho aj benzíniaky.
Takže by si mal trvale v pamäti závad zápis o aktívnej/nie náhodilej či sporadickej/ závade a možno by sa ti somethimes rozsvietila i oranžová kontrolka s piktogramom motora a možno i núdzový režim by to vyvolalo - takže riešením to nebude... :x 8O
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
sibari
Nováček
Nováček
Příspěvky: 107
Registrován: 25.02.2009 18:43
Bydliště: okr.PK Slovakia

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od sibari » 17.08.2009 17:18

Predpokladám,že ten na obrázku nie je z tvojho auta.Na svojom si už niečo skúšal,či zatial nič :?:
FOFO II ,Trend Clipper Combi ( 12/2005)
1,6TDCi 80kW,modrá ink (met),bez DPF,dovoz Belgicko

rva
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 17.07.2009 19:39

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od rva » 17.08.2009 21:55

Zablokování EGR u dneštních aut nemusí být tak jednoduché. Řídící jednotka asi už pozná, že jí nesedí množství nasávaného vzduchu a vyhodnotí to jako závadu. U nafťáku by při emisích neměl být problém. Kontroluje se pouze kouřivost při volné akceleraci a na tu má zavřený EGR ventil pozitivní vliv. Nějaké stálé šetření motoru v provozu asi nemá smysl, protože emisní zkouška při volné akceleraci se dělá tak, že při volnoběhu se u zahřátého motoru rychle šlápne naplno na plynový pedál, takže motor jde do přeběhových otáček a obyčejně to přežije bez problémů.
FF III 1.6 Ti-VCT 92 kW 2015 Grey
FF II kombi 1.6TDCi 2005 Grey
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od BobTDCi » 18.08.2009 13:03

sibari píše:Predpokladám,že ten na obrázku nie je z tvojho auta.Na svojom si už niečo skúšal,či zatial nič :?:
Nie ten je z webu. Môj sa teraz čistí - ale nie som pri tom - u známeho, práve padám do práce.
Mám prasknutú hadicu sania - pri váhe hzduchu - ale na opačnej strane /malý priemer/na vstupe do turba.Ale iba malá - prerezané od kovovej pásky pri uťahovaní. Vo Forde chcú za ňu 130Eur - oni nie sú normálni!!!
Radšej ju utesním zvrchu - i tak tam nič nenasaje - je naozaj malý rez - asi 3mm.
8O :?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Jozef
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 912
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trnava - SK

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od Jozef » 18.08.2009 21:28

Vyradenie EGR-ka u TDCi riesia chalani tu:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Ford Focus II TREND kombi 1,6 TDCi 66 kW, 2007, Moondust Silver

Obrázek

chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od chillik » 03.02.2010 01:14

jo cistil...navod..no....otvorit kapotu :o) ...odmontovat stierace....pootm take tesnenie sa da dole...take nieco ako okolo dveri moze byt..neviem to inac popisat.....potom tie umelohmotne kryty ...su dva...prvy len takymi kovovymi sponami..cca 7 ks..o ten druhy pripevney.....druhy kryt je dvoma srubami pripevneny.....potom po odkrytovani vznikne krasny priestor.....cele egr aj s takou kovovou castou co ide do motora ma 5 srub....dve na egrku samotnom...jedna drzi tu kovovu rurku ..a dve na konci rurky sa pripaja na motor tak z hora.....jediny ale nie velky problem moze byt s odsrubovanim jednej sruby na egr...tej spodnej..treba si ju nahmatat....ale ked sa odsunu kable co su pre egr zmesti sa tam aj mala gola a da sa to pekne vysrubovat....poodsrubovani srubov na egr treba dat pozoro lebo medzi egr a motorom je este taky pliesok...aby nahodou nespadol dole...lebo potomasi treba odkrytovat umelohmotny kryt motoru zo spodu a tak ten pliesok zobrat.....po odmontovani je ta rura kovova rura pripojena k egr s takou cudnou vonkajsou objimacou sponou...opatrne s dvoma srubovakmi to dat dole...lebo ked sa to vykryvi a neda sa to naspat tak je pruser...treba kupit novu.....inac spajasa to pri opatovnom nasadzovani egr dost tazko..ja osm to mal vo zveraku a jemne s kladivkom a srubovakom som po tom klepal a tak zopol.....inac pred ovolnenim egr od rury si poznacte presne v akej bolo egr polohe voci rure...lebo ked to date hociako tak nemusi to presne sadnut a bude tu spomu zase treba rozpojit a zasa spojit.....ja som to robil prvy krat a trvalo mi rozobratie cca 45min..poskladanie 30..amozno ani nie....egr poriadne dotiahnut...lebo ked sanedotiahne tak po pridani zacne unikat vzduch a rozrezonuje to ten pliesok ktr je medzi egr a motorom....(ja osm to nedotiahol poriadne bo som sa bal ze pretocim zavit a ked osm nastartoval a pridal to bol zvuk-takze smelo dotiahnut ako sa da)....cistil som to cistidlom na brzdy..niketo na karburatory pouziva....egr som prestriekal vycistil..aj tu ruru....ale dalej mi to cuka...hmm...mam este jedno egr tak skusim dat to druhe uvidim ci to bude pokracovat......nebojte sa to rozoberat fakt to neni veda....:o))
Přílohy
vsimnite si ako je zanesena ta rura...
vsimnite si ako je zanesena ta rura...
tu ho mam vonku aj s tou kovovou rurou...niekto mozemat miesto tej rury aj taky trosku masivnejsi chladic...
tu ho mam vonku aj s tou kovovou rurou...niekto mozemat miesto tej rury aj taky trosku masivnejsi chladic...
tu vidno aky je k nemu krasny pristup
tu vidno aky je k nemu krasny pristup
tu vidno uz aj egrko :o)
tu vidno uz aj egrko :o)
to je po odkrytovani pohlad z predu...egr tam nevidno ale je tam :o)
to je po odkrytovani pohlad z predu...egr tam nevidno ale je tam :o)

chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od chillik » 03.02.2010 01:36

foto pokracuje :o))...fotky idu ako v arabii....od dola hore..postupne :o))
Přílohy
tu vidno kam ta rura bola pripojena k motoru...ten otvor :o))...a v lavo je ten pliesok ktr jemedzi egr samotnym a motorom...pozor aby vam nespadol ked z egr vytiahnete tie dlhe sruby
tu vidno kam ta rura bola pripojena k motoru...ten otvor :o))...a v lavo je ten pliesok ktr jemedzi egr samotnym a motorom...pozor aby vam nespadol ked z egr vytiahnete tie dlhe sruby
cistenie egr
cistenie egr
tam vidno tu spojku rury a egrka...
tam vidno tu spojku rury a egrka...

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od Komi » 03.02.2010 07:42

chilliku
dobra praca - vdaka za dobry navod , drzim palce nech to vyriesis trebars tym druhym kusom
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od BobTDCi » 03.02.2010 16:52

Vravel si že už necuká - od výmeny tej rúry v saní s prasklinou - takže opäť si zopakuješ demontáž a montáž?
Hmmm :? 8O :( :cry: - škoda, ale nech to teda pomôže.
Ozaj - prosím odfoť aj tú "trombitu" - celú a aj detail na miesto, kde to funelo...aká je veľká, široká tá prasklinka...
Ďakujem Ti - aj za ďalších...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od chillik » 03.02.2010 17:28

Uf bobe tu prasklinu odfotim ked sa dostanem ku tej rure.nechal som ju u kamosa v servise.ta prasklina bola na zvare kde sa srubuje ku autu ta rura.mam to niekde na foto este v aute.tak potom tu dam foto bo teraz z mobilu pisem.

chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od chillik » 03.02.2010 22:21

Komi keby si chcel niekedy vycistit egr kludne daj vediet.helfnem ti :) nieje to nic hrozne.kolko mas na fofiku km najazdenych?odkial si z ba?

au585
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03.12.2012 18:30

Re: EGR 1.6TDCi 80kW

Příspěvek od au585 » 12.10.2013 15:34

Vadne EGR od začiatku????
Vždy som mal problém s trhaním pri regenerácií. Po diagnostikách a hľadaní problémov v autorizovanom servise boli odpovede zanesený DPF filter a možne problémy s EGR. Rozbil som prasiatko a kúpil nový EGR a dal odstrániť DPF. Pri odstránení DPF mi hneď vymenili EGR. A starý som si zobral zo sebou. Doma mi nedalo, a išiel som si ho vyčistiť aby bol do zásoby. Pri rozoberaní som natrafil na niečo hrozné. Viď foto:
Z toho čo som zistil asi bolo vadne iba EGR.
:perfect: Nekúpi niekto EGR ventil???? :perfect:
Přílohy
Natáčacia oska úplne vydratá typnite kde by mali byť ložiská.
Natáčacia oska úplne vydratá typnite kde by mali byť ložiská.
Čo ostalo z ložísk
Čo ostalo z ložísk
Kde mali byť ložiska. Tie drážky po bokoch púzdra
Kde mali byť ložiska. Tie drážky po bokoch púzdra
Hneď po otvorení
Hneď po otvorení
Detail osky
Detail osky
Žeby výrobná vada zlé nalisované púzdro
Žeby výrobná vada zlé nalisované púzdro
Podľa mňa, hĺbka nalisovania púzdra by mala byť všade rovnaká.
Podľa mňa, hĺbka nalisovania púzdra by mala byť všade rovnaká.
Popis EGR ventilu
Popis EGR ventilu
Ford Focus Combi - Titanium, 1,6 TDCi 80 kW, r.v: 8/2008

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host