Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od milanivs » 20.04.2011 17:59

Preštudoval som si všetko čo tu je popísané o DPF. Ale nikde som sa nedočítal za akých podmienok a kedy prebieha regenerácia DPF. Viacerý ľudia spomínali rôzne alternatívy, ale z ich informácií som nezistil kedy a za akých podmienok prevádzky vozidla sa spúšťa cyklus regenerácie.
Vďaka za erudované odpovede.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
omezenec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 91
Registrován: 22.03.2011 12:09
Bydliště: Pardubice

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od omezenec » 21.04.2011 07:53

..no som zvedavý, čo Ti odpovedia. Ja som zatiaľ najazdil iba pár tisíc km a nikde nič nepozoroval. Akorát sa snažím jazdiť len dlhšie trasy, a keď už idem kvôli manželke ničo krátké, tak ho trochu potom preženiem. Ale som celkom rád, že sa zatiaľ nič nespustilo.
Ford Focus II Tournier 1,6TDCi, 80kW, 10-2006, DPF off

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od foki » 23.04.2011 20:49

spousti to ridici jednotka jak potrebuje , jen se pozna ze probiha kdyz se zastavi a bez klimy bezi ventilator - aspon me to delalo , nekdo mi rikal ze pozna kdyz probiha ze to jede vic a predtim je cuknuti ale nevim mam jen tu zkusenost s ventilatorem a kdyz mi bezel asi 5x co jsem prijel domu tak se mi pak za tyden rozsvitila vymena oleje . (patrne naredeno )
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od milanivs » 26.04.2011 18:27

Hm... ale otázka je napr. pri akých prevádzkových pomeroch vozidla sa to spustí? Mám v práci VW a ten má na palubovke kontrolku keď sa to spustí. V manuály k Fordu nie je nič, ale k VW je napísané akou rýchlosťou pri akom zaradenom stupni má vodič ísť v čase regenerácie. Tieto info mi chýbajú.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od V12 » 27.04.2011 05:58

U VW tieto informacie su, pretoze ak odide DPF, vedia zistit ich nedodrzanie a vymena filtra nebude v zaruke, inymi slovami zacvaka ju majitel a to poriadne. Myslim, ze vo vlakne o DPF sa prave toto preberalo. U Fordu je to inak - nedokonci sa parkrat regeneracia, rozsvieti sa cervena kontrolka a pojdes do servisu, kde Ti urobia nutenu regeneraciu bez vymeny oleja (nemaju to v postupe). Najazdis par stovak km a si v servise znova - tentokrat s vylagrovanym turbom. Takze ti zmrdi si aj v tomto pripade pridu na svoje a majitel - cvakaj ! :nunu:

Smrt DPF prasknutim od upchatia !!!
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od milanivs » 29.04.2011 17:42

A nejde nejak domonto vat nejaku kontrolku co by oznamila ze prebieha ta regeneracia??? :wallbash:
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od V12 » 29.04.2011 17:56

Bolo tu viac napadov, ako najlepsi sa javi dat teplomer na teleso DPF a ked teplota prekroci urcitu hodnotu, v kabine sa rozsvieti domontovana kontrolka.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od milanivs » 29.04.2011 18:21

Ale to by asi chcelo merať teplotu v telese DPF filtra a nie na jeho povrchu, ten je totiž ochladzovaný prúdiacim vzduchom. Možno sa mýlim.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od Nicco » 29.04.2011 21:26

Neverim, ze toto us nebolo diskutovane, ale nie je to nahodov tak, ze najprv zasvieti kontrolka, ktora ta vyzve na prejazdenie 80kmh. Ked ju neuposluchnes, tak sa regeneracia spusti sama a ked sa to nepodari, tak spadne do nudzoveho rezimu?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od V12 » 30.04.2011 16:46

Nie, kontrolka sa rozsvieti ked z nejakeho dovodu neprebehne cely proces regeneracie viackrat za sebou, pocet nepoznam. Alebo ked cidla zistia privysoky rozdiel tlakov plynov na vstupe a vystupe z DPF. Je este dalsia skupina problemov, ktore ju rozsvietia a podla dokumentacie Continentalu sa jedna vzdy o problem, ktory moze zhorsit emisie - napr. chyba vahy vzduchu, tlaku v sacom trakte atd. Tychto poruch je v pripade palivoveho systemu Siemens/Continental (na 1.4TDCI Fiesta, Fusion, 1.8TDCI FFII a 2.0TDCI), vsetky si ich nepamatam.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
milanivs
Junior
Junior
Příspěvky: 232
Registrován: 10.04.2011 09:43
Bydliště: Košice - Dargovských hrdinov

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od milanivs » 18.05.2011 08:16

Včera sa mi to zopakovalo. Už počas jazdy autom som cítil, že ťahá trochu ináč ako bežne a zmenil sa aj zvuk motora. Keď som zastal motor hučal, bežal na zvýšené otáčky. Komplet všetky spotrebiče v aute (svetlá, klíma, kúrenie) som vypol a keď som pozrel aktuálnu spotrebu ukazovalo to 0,8l/hod. Asi po 4 minutách sa motor ukludnil, otáčky klesli a spotreba spadla na 0,2 - 0,3l/hod.
Myslím, že regenerácia prebieha aj v kľude auta pri voľnobežných otáčkach.

Vychádzam z toho, že podľa manuálu VW čo mám v práci sa DPF vie regenerovať aj pri voľnobehu, len sa zvýši spotreba a voľnobežné otáčky (ale aspoň sa rozsvieti kontrolka a vieš že sa to regeneruje). Aspoň tak píše manuál.

Čiže prečo by to nemohlo byť aj u Forda takto?

Do pi.. to Ford nemohol namontovať jednu blbú kontrolku za pár centov???? A nám by to iste ušetrilo kopu nervov a peňazí.
Ford Focus II Wagon Generation X- 1,6TDCi 80kW - Black Panther (d.v.: 16.12.2010)

https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od cereus » 30.06.2011 23:17

Milanivs, môžem potvrdiť tvoje informácie. Všimol som si presne to isté. Pri regenerácii je naozaj mierne zvýšený voľnobeh a PP ukazuje spotrebu 0,8 l/h (samozrejme bez klimy). Takže dá sa to zbadať aj bez kontrolky, ale pochopitelne, že kontrolka by nás všetkých potešila a vyriešila by obavy o prerušenie regenerácie. Za toto som aj ja velmi naštvaný na Ford, že to cele takto vyriešili (čiže vlastne nevyriešili). Aspoň sa zvýši odbyt náhradných dielov.
Takisto som si všimol aj zvláštny pach, keď som vystúpil z auta. Ten asi ide z výfuku a súvisí s horením sadzí. Ale priamo za jazdy si to človek asi nemá šancu všimnúť. Ten zmenený zvuk motora som ja nejako nepostrehol. Inak mám presne to iste, čo ty, ešte aj farbu (ina už nebola), mám ho mesiac, tak sa ešte len zoznamujem, tak teraz sme tu dvaja s presne rovnakým autom.
Ešte k tým podmienkam spustenia. Posledná regenerácia sa mi spustila až po 20 minútovej jazde po diaľnici a všimol som si to práve po zídení z diaľnice. Takže kým sa filter zohreje na potrebnú teplotu, asi potrebuje tých 10-20 minút jazdy. Ale to je len moja domnienka.
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od C-Maxis » 04.07.2011 10:14

Podle me se tahle cela situace s DPF posunuje trochu mimoznim smerem. To pojedu po dalnici, treba za 2 km mam konecnou a jen kvuli vypalovani si tu trasu budu prodluzovat o 10km? Nebo pojedu po okresce a kdyby Ford mel kontrolku, tak najedou budu muset jet chca nechca trvale 80 km/h, jen aby masinka dostala sve pozadovane? Pro me fakt divne...
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od martasak » 05.07.2011 12:09

No on ten DPF je celý mimozní. Ale vezmi si, že pojedeš 4 x 2 km , kdy akorát na konci se ti spustí regenerace a nedokončí se. Pokud to takhle bude často, tak důsledy jsou tady mnohokrát popsány. Kdybys měl kontrolku a viděl, že se stalo vícekrát, tak to pojedeš vypálit a máš 500 km klid.
Kdyby jen tak někdo vymyslel jak tu kontrolku dobastlit...
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Podmienky regenerácie DPF u 1,6TDCi 80kW

Příspěvek od C-Maxis » 05.07.2011 12:54

Tak jasne, celkovy vliv DPF na zivotni prostredi je vysoce negativni. Nebo alespon toho nasho s Eolysem.
To, ze Ford neudelal kontrolku mi prijde jako snaha o naprostou bezobsluznost. Vubec nebudu uvazovat o tom, ze je to snadna cesta k pomerne jednoduchemu zisku pri doplnovani, nucenych regeneracich a vymenach. Na druhou stranu, kolikrat clovek jede za relativne modernim dieslem a ta kourova clona je silena. A to nemluvim o ruznych Liazkach, Tatrach a PV3S. Tyhle nakladaky za 1 km provozu vypusti snad vic bordelu, nez nase vozy za celou zivotnost.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host