Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Odpovědět
plevap
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 24.05.2011 22:40

Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od plevap » 24.05.2011 23:18

Potřeboval bych poradit. Při jízdě rychlostí cca 150 km/h focus 1,6 tdci 66 kw. Rosvítí se červená kontrolka závada motoru, sníží se výkon a následně motor jde max. do 3000 otáček. Po zhasnutí motoru kontrolka zhasne a motor se zdá opět ok, ale vše se opět opakuje. Byl jsem auto napíchnout na počítač a ukazuje to nízký tlak turba. Dle opraváře, turbo se zdá v pořádku ( turba nehvízdá, volně se točí, doběh při vypnutí motoru je plynulý ), ale muže to prý být nějaký ventil nebo váha vzduchu, atd. Kdo měl podobné problémy poraďte - díky.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od V12 » 25.05.2011 06:08

Ono toho moze byt daleko viac :
- totalne upchaty vzduchovy filter
- podtlakove ovladanie wastegate turba
- upchaty palivovy filter
- vaha vzduchu (MAF)
- cidlo teploty a tlaku vzduchu (MAP)
- prasknuta hadica turbo -> IC alebo IC -> motor
- uviaznute ovladanie wastegate na turbe
- vadne commonrail cerpadlo, ktore nedokaze dodat dostatok paliva pod potrebnym tlakom
- vadne vstrekovace s velkymi prepadmi

Zavady su rozpisane od najlacnejsich, po najdrahsie. Ked diag vypisala nizky tlak turba a to je podla mechosa OK, treba ist vsetkom, co nejako s nim suvisi - MAF, MAP, wastegate. Osobne to tipujem prave na podtlak, tento isty problem riesil sused, on ale z auta 150 nevymackal. Iba tak 130, zrychlenie z 50 na 100 za 16 sekund bolo uplne normalne (pre porovnanie 2.0TDCI tuto disciplinu zvlada za cca 5 - 6 sekund).
Na nizsie prevody Ti to ide normalne ? Kontrolka zhavenia neblika ? Ak ano, tak to silne smeruje k poslednym dvom kua drahym zavadam.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od Tonda-B » 25.05.2011 08:20

To vypadá na přefouknutý MAP senzor.

Překročí se horní hranice plnícího tlaku a motor přejde do nouzového režimu aby se nepoškodil.
Stačí vypnout zapalování a zase zapnout - klidně i za jízdy a závada je zresetovaná a zase to jede.

No a příčina je v regulaci plnícího tlaku - tam bys to měl najít.

Může to být i v kinklání lopatkami turba s variabilní geometrií lopatek.
Pokud zůstanou zavřené na malý průřez po celou dobu, roztočí se turbo tak, že si regulace s odregulováním plnícího tlaku nemusí poradit i když jí nic není.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

plevap
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 24.05.2011 22:40

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od plevap » 25.05.2011 09:23

Děkuji za odpovědi. Mechanik co připojoval focuse na počítač mi také doporučil jít po ventilu podtlaku ovládání turba, že i hadička může být prasklá. Mimochodem auto již jede, jako bez turba i na nižší otáčky, ale kontrolka se nerozsvěcí, jel jsem pouze do 140. Mluvili jsme s mechanikem i o možnosti vstřiků nebo čerpadla, dle jeho názoru a výčtu závad vše naznačuje na něco kolem sání. Tak jdu na rozdělávání, ozvu se, jestli najdu závadu, ať ostatní ví, co se dá dělat při stejné závadě.

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od Tonda-B » 25.05.2011 10:05

No tak to nevím, jestli se nepodařily 2 věci po sobě:

- tu první jsem popsal nahoře

- a protože příliš vysoké otáčky turbu nesvědčí, mohlo se poškodit.

Tomu by pak odpovídal nízký plnící tlak a teď i nízký výkon.

Jak dlouho jsi s popsanou závadou jezdil?
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od lucky.jack » 25.05.2011 10:44

Viděl bych to na zanesený lopatky v turbu nebo zatuhlá regulace(baňka). Pak samozřejmě to může být ventil turba atd...jak bylo psáno výše.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od tomason » 25.05.2011 10:59

66kw nema variabilni nataceni lopatek turba
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Ataker
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 24.05.2011 15:59

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od Ataker » 25.05.2011 11:28

Ja riesim podobny problem,auto ide uplne v poradku,ale ked vytocim motor zacne blikat kontrolka zhavenia a v 140km rychlosti skape pri 2500ot. Jeden servisak mi vravel ze by to mohlo byt turbo,vraj ho mam zanesene, on ho uz videl.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od lucky.jack » 25.05.2011 12:37

tomason píše:66kw nema variabilni nataceni lopatek turba
Svatá pravda :gott: :mrgreen:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od V12 » 25.05.2011 13:56

Ano 1.6TDCI 66kW NEMA VARIABIL. Preto som vsade pisal o ovladani wastegate. Sused ho mal na svojom aute stale naplno otvoreny. Vysledok - Fofo zrychloval ako S10L s 5 ludmi na palube :bebng:

Pokial sa turbo otaca lahko, nema volu, netlaci olej do sania a nevydava kvilive zvuky podobne sirene, je na 99% vporiadku, aj ked sa pretocilo o 30%. Pretocenim sa moze zmenit geometria horucich lopatiek od odstredivych sil a tlaku plynov, to ale konci najrychlejsou rozborkou turba na svete (spytajte sa mladeho Lopraisa, ten ma skusenost :mrgreen: ). Ak to turbo nerachlo hned a nema uvedene priznaky poruchy, je OK. Okrem toho, plevap pise o nizkom tlaku, nie vysokom (pretlacenie), preto si myslim, ze to bude stale otvoreny wastegate, alebo derava tlakova hadica, resp derava ovladacia podtlakova hadicka alebo nieco podobne. Ak teda servisak spravne zhodnotil mechanicky stav turba. Keby ale bolo pridrete, situacia je ina a vymena / repas nevyhnutny.

Ataker :
Tvoja situacia je asi horsia - pad do nudzaku po plnej akceleracii a blikajuca kontrolka zhavenia nasvedcuje kua drahy problem s CR cerpadlom alebo vstrekovacmi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od Tonda-B » 25.05.2011 15:04

tomason píše:66kw nema variabilni nataceni lopatek turba
Tak to je dobrá zpráva.
O to by to mělo být jednodušší najít příčinu.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

plevap
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 24.05.2011 22:40

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od plevap » 25.05.2011 16:25

Zdravím všechny.
Tak zřejmě závada odhalena. Je podélně prasklá hadička, která vede od vývěvy k ventilu ovládání tlaku turba. Mám to rozdělané, ale musím koupit hadičku, protože je zteřelá. Asi vyměním všechny, jsou tam tři cca 20 cm dlouhé, ale přístup moc ideální není. Zjistil jsem to, že jsem foukal a sál do hadiček ( ústy ) a byl slyšet únik vzduchu z prostoru mezi motorem a kabinou. Prasklina cca 1 cm přímo na trubičce ventilu.
Tak pevně věřím, že to bude ono. Až zkompletuji, tak napíši, jak to dopadlo.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od V12 » 25.05.2011 19:34

Na 99.9% je to ono.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

plevap
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 24.05.2011 22:40

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od plevap » 26.05.2011 21:50

Díky všem za konzultace a názory.
Tak opravdu to bylo tou hadičkou. Po kompletaci vše v pohodě.
Ještě chci dodat, když byl čas rozdělal jsem klapku na levé straně od turba. PROLÍNÁ TUDY OLEJ. Uvnitř je gufero 6 x asi 16 x 5. Nevydělal jsem ho, protože nemám zatím jiný, ale již alespoň vím, že není třeba měnit celou klapku. Věřím tomu, že ve fordu by vyměnili celý díl, přitom gufero stojí kolem 30 kč.
Ještě jsem vyšrouboval průtokový šroub se sítkem k mazání turba, byl úplně čistý a to mám najeto 110 000 km, olej dávám formulu od forda, po 15000 km, kupuji přes internet za 660 kč za 5 litrů.
Časté závady jsou, podfouklé vstřiky, také jsem řešil. Zřejmě jsem zpozoroval brzy, ale když jsem v kabině ucítil spaliny, hledal jsem důvod. Podfukoval 1 + 3 vstřik, zjistil jsem to tak, že jsem kolem vstřiků nalil trochu vody a při chodu motoru vycházely bubliny. Zjistil jsem, že šrouby na vstřiky jsou volné, tak jsem dotáhnul a již 60 000 km nepodfukují. Dotahování ale s citem, pokud podfukuje i po dotažení je potřeba vyměnit těsnění.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Při 150 km/h rosvícení červené kontrolky

Příspěvek od V12 » 26.05.2011 22:39

Fajn, oprava za par supov. Vela km bez nehody a poruchy :palec_nahoru:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host