Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2605
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Raada » 05.12.2011 10:26

Presne takhle je to s tim dojizdenim nadrze :-). Nedalo mi to a musel jsem ocitovat...

Uživatelský avatar
cereus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 30.06.2011 22:53
Bydliště: TT, SA

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od cereus » 10.12.2011 22:17

Ja mam k tomu dojazdu jednu otazku. Zlta kontrolka rezervy mi zacne svietit ked mam dojazd okolo 160km. Na tom by nebolo nic zvlastne (aj ked sa mi to zda nerealne 160km rezerva). Ale ked mi ukazoval dojazd 90 km, rucicka uz bola na cervenej ciarke 0. To som uz stratil nervy a natankoval. Co myslite, mozem tomu dojazdu verit, mne sa to nejako nezda, aby palivomer bol na nule a dojazd bol este 90km. Ake s tymto mate skusenosti na autach po FL? Vdaka
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 80 kW DPF - Generation X Black Panther 12/2010

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od georgi » 11.12.2011 00:46

skyjet píše:Niekde tu na fóre bol uvedený odkaz na dokument popisujúci spôsob práce common railu pre Ford a v ňom bolo uvedené, že riadiaca jednotka si stráži množstvo nafty v nádrži. Ak začne nafta dochádzať, tak riadiaca jednotka začne s autom úmyselne cukať. Ak vodič zastaví a vypne motor, tak už bez doplnenia paliva nenaštartuje. A rovnako ak odignoruje to cukanie, tak mu riadiaca jednotka po chvíli vypne motor a bez doplnenia nedovolí naštartovať. Vraj je to presne ochrana proti zavzdušneniu palivového systému a zničeniu CR čerpadla. Či to však skutočne takto funguje skúšať určite nebudem.
Prestne takyto prejav mi focus predviedol uz 4x, akurat vzdy bolo v nadrzi este dostatok paliva. Naposledy dnes to bolo aj s odtahom ku pumpe, do nadrze sa po vrch zmestilo 37 litrov, takze takych 17 tam este bolo. Moja momentalna spekulacia je, ze to moze byt podtlakom v nadrzi, ale ako citam, tak pes moze byt zakopany aj inde. Akym sposobom riadiaca jednotka vyhodnocuje, ze ma malo paliva? Zhoduje sa jej informacia s tym, co ukazuje na palubnej doske (ten mi ukazoval este 1/4 nadrze), alebo ma na to osobitny snimac?

Moj problem popisujem tu: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 34#p700634
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od C-Maxis » 11.12.2011 13:55

Podtlak v nadrzi by snad byt nemel, ma snad "prisavaci trubicku", nebo ne?.
A mit problem a pak natankovat jen 37l., to asi bylo z jineho duvodu, nez nedostatek paliva.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od georgi » 12.12.2011 22:04

C-Maxis píše:... mit problem a pak natankovat jen 37l., to asi bylo z jineho duvodu, nez nedostatek paliva.
No to som si vravel aj ja aj chlapci v servise, skontrolovali vstreky, cerpadlo, prepady, filter, urobili diagnostiku a nikde nic. Stalo sa to ale v zime aj v lete nezavisle na pocasi. Aj som si vravel, ze mohla nakondenzovat v nadrzi voda, ale zeby sa to stalo aj za slnecneho dna cestou cez Taliansko, ked som dal plnu nadrz, vysiel na dialnicu a valil 130 az kym to nezacalo haprovat? Ked zacali problemy, dojazd bol podla palubaku este okolo 100, takze stale dost paliva... V minulosti stacilo vypnut motor a znova nastartovat a bez problemov som isiel dalej (teda k dalsej pumpe), ale teraz nepomohlo ani to. V nadrzi bolo na konci este 17 litrov, tankoval som plnu 2 dni pred vyskytom problemu a fakt jedine co som spravil medzi okamihom, ked to nechcelo ani tuknut a ked to zase naskocilo a islo ako ma bolo natankovanie. Ako sa vravi - topiaci sa slamky chyta - preto skumam aj moznost podtlaku v nadrzi...
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od C-Maxis » 12.12.2011 22:25

Dojezd 100 muzes mit tak zhruba 8 l. + nejaka "rezerva" mozna dalsich 5. To by bylo 13, coz je skoro ono.
Ale proc by si auto hlidalo tak moc palivo, kdyz vi, ze ma jeste 100? Me to jelo i pri dojezdu 7km jeste asi 10 km a stejne jsem pak nenatankoval ani 50l.
To vypada, jako by neco merilo dojezd (celkem spravne) a pak jeste pro potrebu ŘJ to bralo jiny zdroj stavu paliva, ktery neni OK. Ten dojezd se bere z nejake dlouhodobe prumerne spotreby, ktera neni videt na computeru.... treba ji problemek tady.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Eidž » 13.12.2011 03:12

C-Maxis píše:...
To vypada, jako by neco merilo dojezd (celkem spravne) a pak jeste pro potrebu ŘJ to bralo jiny zdroj stavu paliva, ktery neni OK. Ten dojezd se bere z nejake dlouhodobe prumerne spotreby, ktera neni videt na computeru.... treba ji problemek tady.
Hladinu nafty měří plovák. Poměrně přesně. V diagnostickém módu palubovky je to vidět.
BC si něco vypočítá a to zobrazí.
ŘJ si to počítá - ovšem jinak.

Klíčem budem, jak BC počítá průměrnou spotřebu. A jak vyhodnocuje okamžitou :!:
Já před nastartováním mám na chvilku okamžitou 0,2l/h a pak klesne na nulu. Což je zvláštní, protože do motoru vstřiky nejde nic - není nastarováno...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od C-Maxis » 13.12.2011 08:27

Ale pripustme, ze by vsechny nase ŘJ mely pocitat stejnym zpusobem. A hodit "nouzak" na nedostatek paliva pri zbytku zhruba 17 l. moc OK neni. Urcite se to nedeje kazdemu, spis skoro nikomu.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od spanel » 13.12.2011 09:25

Já před nastartováním mám na chvilku okamžitou 0,2l/h a pak klesne na nulu. Což je zvláštní, protože do motoru vstřiky nejde nic - není nastarováno...

To asi bude tím, že BC bude hodnotit spotřebu dle čerpadla ???? a před startem dojde k natlakování (0,2l/h) a po natlakování před startem již není co měřit. Proto asi ta 0.
Ale je to jen moje úvaha.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

martin.killer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 09.10.2009 21:40
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od martin.killer » 04.05.2015 12:53

Po ukazani na PC dojezdu 0 jsem ujel jeste 37km a to jsem jel ostrou jizdu. Ze 190km/h mi to kleslo na 90km/h. Auto se chovalo, jako bez turba, ale necukalo.
ford focus combi 1.8 r.v.99

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od memento » 05.05.2015 15:13

Tak to si ozaj auto killer...
Jediny raz som tankoval pri dojazde 40 km (inak obvykle pri cca 100) a to som uz bol nervozny.
Do nadrze som dostal asi 49 litrov, takze nejaka utajena rezerva tam este bola.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Nonid » 05.05.2015 17:31

No prave, tak co je za problem? :)
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

kibut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 30.04.2013 08:14
Bydliště: Košice

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od kibut » 25.05.2015 12:18

Problem to asi moze byt.
Co som pocul, diesle nie je vhodne vyjazdit do sucha. Moze sa zavzdusnit palivovy okruh a to by mohol byt potom ten problem...
Ci?? 8O
staram sa o:
Ford Focus Combi II 12/2006, DA3, 1,6TDCi, 80kW, CVT ZF alias CFT23 7.st. automat, 6,2l/100km, najazdene 165000 km
Ford Focus Combi II 6/2005, DA3, 1,6 HWDA Zetec-S PFI, 74kW, 5st. manual, 7,1l/100km, 127500 km

cannobit
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 14.04.2011 14:22
Bydliště: Středočech

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od cannobit » 02.03.2016 14:55

Tak včera jsem se trošku orosil a mohu přidat nějakou tu zkušenost. Při rozsvícení hladového oka je dojezd vždy 160 km. Při odjezdu do práce mi palubák ukazoval 65 km. Cestu tam mám dlouhou 45 km. Říkám si, že je to v pohodě, že na nulu jsem dvacet km vždy ujel bez problémů a do nádrže jsem pak natočil necelých 49 litrů. Jenže 7 km před prací už mi vesele svítila nula. Takže z práce jsem si řekl, pojedu v klidu na spotřebu a snad to dám. Cesta ubíhala v pohodě, na úseku kde používám tempomat jsem ho zapnul. Najednou auto samo vypnulo tempomat a já si říkám a je to v prdeli. Naštěstí po sešlápnutí plynu auto jelo dál, řiť se mi orosila, ale domů zbývá 25 km to dám. ŘJ si upravovala otáčky, žádné cukání, co vy popisujete, jen odezva na plyn téměř nulová, pouze pozvolné zrychlování. Takže žádné předjíždění ani brutální zrychlování. S úlevou jsem dojel k benzince a na druhé cvaknutí natočeno 52.27 litru :palec_nahoru: Trumfovat mě nemusíte a ani nedoporučuji :D
Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1815
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od C-Maxis » 02.03.2016 15:39

Takže ŘJ spustila ECO soutěžní jízdu?
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti