Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.02.2011 07:56
Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Dobry den, mam dotaz ohledně zkušeností dojiždění nádrže, kdy hrozí zavzdušnění.
mam FOCUS 1,8 TDCI, obcas jsem zakoupil pripravek na vycisteni pal. systemu, kde se uvadi nalit do nadrze pri minamalnim mnozstvi paliva. Tak abych pak jednou nedojel . Kolik muzu risknout dojezd ? 50 km ? abych nezavzdušnil ? diky za zkusenosti ...
mam FOCUS 1,8 TDCI, obcas jsem zakoupil pripravek na vycisteni pal. systemu, kde se uvadi nalit do nadrze pri minamalnim mnozstvi paliva. Tak abych pak jednou nedojel . Kolik muzu risknout dojezd ? 50 km ? abych nezavzdušnil ? diky za zkusenosti ...
-
- Nováček
- Příspěvky: 174
- Registrován: 16.02.2011 14:30
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Já jsem dojížděl podle palubáku i na 7km a v pohodě. Myslím, že budeš jezdit ještě chvíli i na 0km.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Záleží na tom na kolik věříš palubáku a a plivoměru. Já tankuju tak při dojezdu palubáku kolem 50km zatím jsem neměl problém. Ale na druhou stranu při natankování 10 litrů mi ručička vyskočila až do půlky ukazatele stavu nádrže
- Pnr
- Nováček
- Příspěvky: 93
- Registrován: 02.03.2011 22:10
- Bydliště: Kosicko
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Mne to zatial vychadza ze pri 0km dojazde mas v nadrzi 5l paliva este. Aspon zo svojej skusenosti, ked som pri 0km natankoval na 2 cvaknutia tych 50l. Podla technicaku by malo byt 55l.
FFII 2011, Hatch, 1.6 74kw
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
No právě, že já při tom dojezdu 50km taky naberu na dvě cvaknutí tak 48l a nádrž mám na 53l. Takže je dost možný, že i při dojezdu 0km pořád je možný dojet něco málo km. Ale riskovat bych to nechtěl.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 918
- Registrován: 15.09.2011 13:49
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
To jsou ty nádrže u HB a combi skoro stejný, ne? Když jsem tankoval při dojezdu 18 km na dvě cvaknutí, tak tam zasyčelo přesně 50 l.
- Pnr
- Nováček
- Příspěvky: 93
- Registrován: 02.03.2011 22:10
- Bydliště: Kosicko
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Ak nadrz ostala, tak sa muselo zmenit zobrazovanie dojazdu na palubnom pc pri druhom facelifte, inak si to vysvetlit neviem.
FFII 2011, Hatch, 1.6 74kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Chalani neblbnite, riskujete znicenie CR cerpadla. Pri tych desattisicinovych toleranciach staci par otacok nasucho a je v haji.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 59
- Registrován: 23.08.2010 18:07
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Niekde tu na fóre bol uvedený odkaz na dokument popisujúci spôsob práce common railu pre Ford a v ňom bolo uvedené, že riadiaca jednotka si stráži množstvo nafty v nádrži. Ak začne nafta dochádzať, tak riadiaca jednotka začne s autom úmyselne cukať. Ak vodič zastaví a vypne motor, tak už bez doplnenia paliva nenaštartuje. A rovnako ak odignoruje to cukanie, tak mu riadiaca jednotka po chvíli vypne motor a bez doplnenia nedovolí naštartovať. Vraj je to presne ochrana proti zavzdušneniu palivového systému a zničeniu CR čerpadla. Či to však skutočne takto funguje skúšať určite nebudem.
Ford S-Max r.v. 2009 Titianium, 1,8TDCi 92kW
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF
- Pnr
- Nováček
- Příspěvky: 93
- Registrován: 02.03.2011 22:10
- Bydliště: Kosicko
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Otcovi sa podarilo vyjazdit do sucha 2.0 85kw naftak. Nic sa nestalo, len na pumpe musel dlhsie tocit. Tak neviem ci uz aj ten motor mal taku "ochranu".
FFII 2011, Hatch, 1.6 74kw
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
V12 píše:Chalani neblbnite, riskujete znicenie CR cerpadla. Pri tych desattisicinovych toleranciach staci par otacok nasucho a je v haji.
A nyní V12 nemá pravdu.
Není nad to, si to vyzkoušet.
1. Palubák je jen informační, ŘJ si jede podle svého.
2. Pokud z intervalu, kdy si počítá průměrnou spotřebu, usoudí, že už je málo paliva v nádrži, skutečně auto začne cukat - vynechávat.
3. Napřed decentně, pak víc a nakonec se ani na 2 nedá jet, fakt cuká jak mrcha.
4. Pak se vypne motor a startování nemá vliv.
5. Po dolití 5 l nafty (po předchozí procházce na pumpu) jsem na 1 nastartování odjel.
Ano, nebylo to úmyslné, k pumpě mě chyběl 1 km, ale po městě mělo auto větší spotřebu, navíc jsem udělal blbost, že jsem nejel natankovat hned, ale nechal jsem auto vystydnout a až při cestě z práce jsem chtěl natankovat, jinak by to určitě vyšlo.
Mám nádrž 53 l a fakt se tam vešlo 48 l plus ten 5 l kanystr.
Tímto děkuji panu Fordovi, že u CR použil hlavu a nás bezhlavé řidiče ochránil před odvzdušňováním a podobnými mňamkami, které se na cestě fakt dobře dělají.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Tý brďo já to snad budu muset vyzkoušet...
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Eidz :
V com nemam pravdu ? Ze neodfajcim CR cerpadlo tocenim na sucho ?
S tou ochranou samozrejme suhlasim, no testovat to nemienim Ak je to tak, tak velka poklona chlapcom od Mr. Henryho.
V com nemam pravdu ? Ze neodfajcim CR cerpadlo tocenim na sucho ?
S tou ochranou samozrejme suhlasim, no testovat to nemienim Ak je to tak, tak velka poklona chlapcom od Mr. Henryho.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Já to testovat nechtěl, ale prostě pokud jsem byl zvyklý z ochtávky tankovat po 1200 km, tak mě 1000 km zaskočí nepřipraveného. A to vynechání 1 válce je strašně krátké, tak max. 1 - 3 km.
Ale je fajn vědět, že auto je chytřejší.
Do Fábky taky tankuji 56 litrů. Nevím, kam, ale nádrž na 45 l tam rozhodně není. No a tak jsem si říkal, že když Ford udává 53 l, tak by se tam 60 mohlo vejít, nebo alespoň 55, jako u benzinů. Ale fakt 53 l, žádné rezervy tam Ford nedal. Ale zase to ošéfoval jinak. Je možné, že ty 2 litry tam ve skutečnosti jsou, ale honí se to mezi čerpadlem a přepadem do nádrže.
Takže spekulace - fungl nové auto sjede z pásu - nalijí teoreticky 55 litrů nafty. A pak už se tankuje do 53 litrů a 2 litry je ten ochranný systém.
Ale je fajn vědět, že auto je chytřejší.
Do Fábky taky tankuji 56 litrů. Nevím, kam, ale nádrž na 45 l tam rozhodně není. No a tak jsem si říkal, že když Ford udává 53 l, tak by se tam 60 mohlo vejít, nebo alespoň 55, jako u benzinů. Ale fakt 53 l, žádné rezervy tam Ford nedal. Ale zase to ošéfoval jinak. Je možné, že ty 2 litry tam ve skutečnosti jsou, ale honí se to mezi čerpadlem a přepadem do nádrže.
Takže spekulace - fungl nové auto sjede z pásu - nalijí teoreticky 55 litrů nafty. A pak už se tankuje do 53 litrů a 2 litry je ten ochranný systém.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 05.02.2010 11:37
Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.
Ja ked som raz veril palubaku a na dialnici dosla nafta,
do nadrze som natlacil max. 51.5l.
Motor chytil na prvy sup => tych 1,5 litra bolo este v trubkach, cerpadle, filtri, CR rozvode?
do nadrze som natlacil max. 51.5l.
Motor chytil na prvy sup => tych 1,5 litra bolo este v trubkach, cerpadle, filtri, CR rozvode?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti