Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

jirka bohutin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.02.2011 07:56

Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od jirka bohutin » 14.11.2011 13:40

Dobry den, mam dotaz ohledně zkušeností dojiždění nádrže, kdy hrozí zavzdušnění.
mam FOCUS 1,8 TDCI, obcas jsem zakoupil pripravek na vycisteni pal. systemu, kde se uvadi nalit do nadrze pri minamalnim mnozstvi paliva. Tak abych pak jednou nedojel :-(. Kolik muzu risknout dojezd ? 50 km ? abych nezavzdušnil ? diky za zkusenosti ...

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od pepé » 14.11.2011 14:08

Já jsem dojížděl podle palubáku i na 7km a v pohodě. Myslím, že budeš jezdit ještě chvíli i na 0km.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od lucky.jack » 14.11.2011 16:39

Záleží na tom na kolik věříš palubáku a a plivoměru. Já tankuju tak při dojezdu palubáku kolem 50km zatím jsem neměl problém. Ale na druhou stranu při natankování 10 litrů mi ručička vyskočila až do půlky ukazatele stavu nádrže :mrgreen:
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
Pnr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 93
Registrován: 02.03.2011 22:10
Bydliště: Kosicko

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Pnr » 14.11.2011 16:44

Mne to zatial vychadza ze pri 0km dojazde mas v nadrzi 5l paliva este. Aspon zo svojej skusenosti, ked som pri 0km natankoval na 2 cvaknutia tych 50l. Podla technicaku by malo byt 55l.
FFII 2011, Hatch, 1.6 74kw
Obrázek

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od lucky.jack » 14.11.2011 16:47

No právě, že já při tom dojezdu 50km taky naberu na dvě cvaknutí tak 48l a nádrž mám na 53l. Takže je dost možný, že i při dojezdu 0km pořád je možný dojet něco málo km. Ale riskovat bych to nechtěl.
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

zaks
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 918
Registrován: 15.09.2011 13:49

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od zaks » 14.11.2011 16:58

To jsou ty nádrže u HB a combi skoro stejný, ne? Když jsem tankoval při dojezdu 18 km na dvě cvaknutí, tak tam zasyčelo přesně 50 l.
Ford Focus 1,6 TDCi 66 kW 2006 Deep Navy
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Obrázek

Uživatelský avatar
Pnr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 93
Registrován: 02.03.2011 22:10
Bydliště: Kosicko

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Pnr » 14.11.2011 17:32

Ak nadrz ostala, tak sa muselo zmenit zobrazovanie dojazdu na palubnom pc pri druhom facelifte, inak si to vysvetlit neviem.
FFII 2011, Hatch, 1.6 74kw
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od V12 » 14.11.2011 18:38

Chalani neblbnite, riskujete znicenie CR cerpadla. Pri tych desattisicinovych toleranciach staci par otacok nasucho a je v haji.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

skyjet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 59
Registrován: 23.08.2010 18:07

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od skyjet » 14.11.2011 20:05

Niekde tu na fóre bol uvedený odkaz na dokument popisujúci spôsob práce common railu pre Ford a v ňom bolo uvedené, že riadiaca jednotka si stráži množstvo nafty v nádrži. Ak začne nafta dochádzať, tak riadiaca jednotka začne s autom úmyselne cukať. Ak vodič zastaví a vypne motor, tak už bez doplnenia paliva nenaštartuje. A rovnako ak odignoruje to cukanie, tak mu riadiaca jednotka po chvíli vypne motor a bez doplnenia nedovolí naštartovať. Vraj je to presne ochrana proti zavzdušneniu palivového systému a zničeniu CR čerpadla. Či to však skutočne takto funguje skúšať určite nebudem.
Ford S-Max r.v. 2009 Titianium, 1,8TDCi 92kW
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF

Uživatelský avatar
Pnr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 93
Registrován: 02.03.2011 22:10
Bydliště: Kosicko

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Pnr » 14.11.2011 20:32

Otcovi sa podarilo vyjazdit do sucha 2.0 85kw naftak. Nic sa nestalo, len na pumpe musel dlhsie tocit. Tak neviem ci uz aj ten motor mal taku "ochranu".
FFII 2011, Hatch, 1.6 74kw
Obrázek

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Eidž » 15.11.2011 06:42

V12 píše:Chalani neblbnite, riskujete znicenie CR cerpadla. Pri tych desattisicinovych toleranciach staci par otacok nasucho a je v haji.
:mrgreen:
A nyní V12 nemá pravdu.

Není nad to, si to vyzkoušet.
1. Palubák je jen informační, ŘJ si jede podle svého.
2. Pokud z intervalu, kdy si počítá průměrnou spotřebu, usoudí, že už je málo paliva v nádrži, skutečně auto začne cukat - vynechávat.
3. Napřed decentně, pak víc a nakonec se ani na 2 nedá jet, fakt cuká jak mrcha.
4. Pak se vypne motor a startování nemá vliv.
5. Po dolití 5 l nafty (po předchozí procházce na pumpu) jsem na 1 nastartování odjel.

Ano, nebylo to úmyslné, k pumpě mě chyběl 1 km, ale po městě mělo auto větší spotřebu, navíc jsem udělal blbost, že jsem nejel natankovat hned, ale nechal jsem auto vystydnout a až při cestě z práce jsem chtěl natankovat, jinak by to určitě vyšlo.
Mám nádrž 53 l a fakt se tam vešlo 48 l plus ten 5 l kanystr.

Tímto děkuji panu Fordovi, že u CR použil hlavu a nás bezhlavé řidiče ochránil před odvzdušňováním a podobnými mňamkami, které se na cestě fakt dobře dělají.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od lucky.jack » 15.11.2011 12:00

Tý brďo já to snad budu muset vyzkoušet... :mrgreen:
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od V12 » 15.11.2011 17:37

Eidz :

V com nemam pravdu ? Ze neodfajcim CR cerpadlo tocenim na sucho ?

S tou ochranou samozrejme suhlasim, no testovat to nemienim :mrgreen: Ak je to tak, tak velka poklona chlapcom od Mr. Henryho.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od Eidž » 18.11.2011 22:09

Já to testovat nechtěl, ale prostě pokud jsem byl zvyklý z ochtávky tankovat po 1200 km, tak mě 1000 km zaskočí :-( nepřipraveného. A to vynechání 1 válce je strašně krátké, tak max. 1 - 3 km.

Ale je fajn vědět, že auto je chytřejší.

Do Fábky taky tankuji 56 litrů. Nevím, kam, ale nádrž na 45 l tam rozhodně není. No a tak jsem si říkal, že když Ford udává 53 l, tak by se tam 60 mohlo vejít, nebo alespoň 55, jako u benzinů. Ale fakt 53 l, žádné rezervy tam Ford nedal. Ale zase to ošéfoval jinak. Je možné, že ty 2 litry tam ve skutečnosti jsou, ale honí se to mezi čerpadlem a přepadem do nádrže.
Takže spekulace - fungl nové auto sjede z pásu - nalijí teoreticky 55 litrů nafty. A pak už se tankuje do 53 litrů a 2 litry je ten ochranný systém.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


podpolanec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 05.02.2010 11:37

Re: Dojiždění nádrže, zavzdušnění.

Příspěvek od podpolanec » 19.11.2011 00:42

Ja ked som raz veril palubaku a na dialnici dosla nafta,
do nadrze som natlacil max. 51.5l.

Motor chytil na prvy sup => tych 1,5 litra bolo este v trubkach, cerpadle, filtri, CR rozvode?

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti