Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Odpovědět
paulmoto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 21.09.2014 17:40

Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od paulmoto » 17.04.2016 21:43

Mam opotrebovanou tu hridelku klapky,ktera reguluje prutok vzduchu pri cinnnosti dpf.Takze ta klapka
lita na volno,chci ji prozatim zablokovat aby se nehybala,ale otazka zni zda ji zablokovat v otevrene,nebo uzavrene poloze.

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od zuntak » 04.05.2016 20:08

Tohle jsem řešil půl roku dozadu takže o tom vím celkem dost,ale za normálních okolností (když auto stojí nenastartované) musí být zavřená,určite máš ten kus sání kde jsou obě klapky v takovvém Ykusu který je našroubovaný na sání.Měl jsem také očesanou hřídelku od podlaku co ovládala klapku.Jedna klapka pravá je otevřená a pruží při máčknutí na ní a druhá má opačnou funkci je k ní přívod vzduchu hadicí která se dělí pře intercolerem.Jinak ojetá klapka stojí kolem 4000kč nová na polském aukru stojí kolem 5000kč a u nás ve fordu jako originální díl kolem 13000kč takže celkem palba jinak náhradní díly do klapky nikdo nevyrábí.Po výměně klapky se u mě zlepšila jízda v tom že to neškube a lépe táhne.Jinak je to dost častá závada.Ještě ti mohu poradit stejná klapka je na volvu,peugotu,prostě motor PSA.Jinak číslo dílu je - era 556188.Ale nikde jsem ho nenašel a tady je v polsku ale to jsem nevěděl jak to odtamtud koupit -
http://allegro.pl/przepustnica-ford-foc ... 11250.html
Jinak když budeš hledat kdo prodává motory,nebo vrakoviště tak většinou řekly še tohle je první věc která se hned prodá.Chce to hledat na netu a mít trochu štěstí.
IMAG1754.jpg
IMAG1753.jpg

paulmoto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 21.09.2014 17:40

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od paulmoto » 06.05.2016 23:20

Takhle jsem ty zuby mel taky strzene.Jinak uz jsem to vyresil koupil jsem si klapku,kterou pouziva citroen,peugeot http://dufy.cz/autodily/vyhledavani?sea ... 2009289501.
A nasledne jsem tu klapku z toho pouzil.
Jinak diky za rady.

Uživatelský avatar
forstik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 01.11.2013 16:54
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od forstik » 12.04.2017 14:41

Ahoj

konečně jsem narazil na téma co se týká mýho problému.....při jízdě ( a asi i vypalování DPF ) mi auto vůbec nereagovalo na plyn až jsem musel zastavit, vypnout motor a pak se jelo vesele dál...
Byl jsem s tím u Fordu, kde mi tedy vypláchli DPF (na což jsem byl objednaný-stejně mám 180tis km) a říkám jim to co mi to dělá, že prý se na to kouknou....byla s nima v pohodě řeč...

Když jsem si pro auto přijel, říkali že se jim to samý stalo při statický regeneraci co dělali , tak prý tu klapku odpojili že to ničemu nevadí....nevím tedy v jaký je poloze momentálně je, ale od té doby je to v pohodě.

Nedávno jsem si všiml, že jen odpojili malou hadičku co vede z tý klapky a zaslepili šroubkem....nicméně bych to chtěl dát do kupy aby se něco nevy.... spojený s tím že to je takhle "ochcaný"....

Pomůže jen vyměnit ty střeva nebo celá klapka z Polska??

díky za každou radu i názor.
Ford Focus II kombi 2008 ghia/titanium 2.0 tdci 100kw - xenon - black met.

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od zuntak » 13.04.2017 06:55

v druhém příspěvku jsem psal jaký má být stav klapek když je auto v klidu tak povol přívodní hadice a šáhni na klapky s pohledu ze předu by měla být levá otevřená a při zatlačení na ni by měla pružit a zavírat,ta pravá je pro regeneraci a je zavřená neměla by být ani pootevřená a při zatlačení by měla jít přes odpor-pružení se otevírat neměla by být ,,vykloktaná" ta většinou odchází jinak máš také ty zuby vymačkaný to zjistíš že zatlačíš na klapku anebo když demontuješ celý Y kus(3x torx) a pak u té klapky odstraníš plastové víčko a pod ním se nachází převod je to v mém příspěvku na 1.fotce-tak to vypadá když je to špatně.

Uživatelský avatar
forstik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 01.11.2013 16:54
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od forstik » 13.04.2017 07:03

díky, včera jsem se na to vrhnul a vyndal celý ten Y kus - nemám ty zuby tak "odrbaný" jako ty, ale stejně je ten hřeben zaseklý na jakoby mezipoloze a klapka nejde otevřít ani když na ni mírně zatlačím - zkoušel jsem to i stříkačkou podtlakem a neotvírá se - mám něco v hlavě jak to zkusit opravit - uvidíme.
Odpoledne vyfotím abys viděl jak vypadají moje zuby.
Tys to vyřešil celým novým Y-kusem nebo jsi vyměnil jen ty střeva z neorigo dílu??
Ford Focus II kombi 2008 ghia/titanium 2.0 tdci 100kw - xenon - black met.

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od zuntak » 13.04.2017 07:29

Mě taky ty zuby šly jakoby na zub protikusu,ale tak můžeš zatlačit víc na klapku(nic už s tím víc nezkazíš) anebo si pomoc šroubovákem a zuby dát do sebe,chtěl jsem to řešit tím že když se koukneš na klapku tak je tam červík takový doraz ozubení,že ho přitáhnu a dostanu zuby aby zapadaly do sebe,ale já měl to dost vyběhaný.Jinak jsem nejdřív chtěl novou klapku od fordu a to byla strašná cena okolo 10tis. pak jsem našel tu polskou a nakonec jsem sehnal použitou z jiného fordu a byla bez vůlí.Tak jsem dal komplet Y kus.Když jsem obvolával vrakoviště tak všude říkaly že tento díl z motoru je hned pryč,že se jedná o dost častou závadu těchto motorů.Dnes když náhodou rozeberu sání tak klapky preventivně ,,procvičím".

Uživatelský avatar
forstik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 01.11.2013 16:54
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od forstik » 13.04.2017 07:37

Nevíš jestli jde vyndat celý ten malý hřeben?

Zkusil bych ho nakonstruovat a nechat vytisknout na 3D tiskárně nebo bych ho zkusil ručně vyrobit s hliníku nebo duralu....

To ozubené kolečko je neopotřebovaný....
Ford Focus II kombi 2008 ghia/titanium 2.0 tdci 100kw - xenon - black met.

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od zuntak » 13.04.2017 08:38

to jsem chtěl taky dělat,ale s tím hliníkem nevím podle mě je to nejlepší aby oba materiály jak hřídelka tak ozubení bylo ze stejného matroše pak by hrozilo že s tvrdšího matroše zničí ten měkčí materiál já jsem si sehnal silon ale pak jsem to vyřešil koupí jiného dílu.Myslím si že rozebrat to půjde musely to přeci nějak sestavit.Když jsem se tím zabýval tak mezi potrubím a tím ovládáním podtlakem je tam zastrčený zajištovací plech ten když by se vytáhnul tak ta hřídelka půjde ven-ale nevím nezkoušel jsem to,ale také jsem to zkoumal a našel tam ten plíšek zastrčený tak si myslím že to bude jištění.Na obrazku je i vidět.Na obrázku jsem ti to zakroužkoval.Jedná se i o tuto klapku na pravé straně ta by měla být v normálním stavu zavřená.
Přílohy
Y kus.png

Uživatelský avatar
forstik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 01.11.2013 16:54
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od forstik » 13.04.2017 08:55

ok, díky, prubnu to a uvidím co se s tím dá dělat....
Ford Focus II kombi 2008 ghia/titanium 2.0 tdci 100kw - xenon - black met.

Uživatelský avatar
forstik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 01.11.2013 16:54
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od forstik » 27.08.2017 17:48

Ahoj, jestli můžu poprosit, mohl bys mi vysvětlit jak ty klapky vlastně fungujou?? Kdy a proč se zavírá ta levá a otvírá pravá? Nejak s tím pořád bojuju...
Jinak to mám ve stavu jak píšeš výše - levá je v klidu otevřená a přes pružinu a tlak na ni se v pohodě zavírá, pravá je zavřená a když zatlacim tak se taky v pohodě otevře - možná má ale problém když je tam tlak vzduchu tak se nekdy zasekne a neotevře, pak to nejede...
Díky za každou odpověď.
Ford Focus II kombi 2008 ghia/titanium 2.0 tdci 100kw - xenon - black met.

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: Skrtici klapka na ovladani prutoku vzduchu.

Příspěvek od zuntak » 27.08.2017 21:30

Jsou to vířivé klapky tady jsem ti to okopíroval co to znaméná je to překlad z němčiny.
Úkolem vířivých klapek je vytvořit vzdušný vír, cílem je lepší spalování při nízkém zatížení motoru, když množství sazí převažuje nad přiváděným čerstvým vzduchem. (pozn. otevřený EGR, zavřená škrtící klapka, plné DPF..). Klapky jsou tam také pro zlepšení ovladatelnosti při podmínkách nízkého zatížení, jsou ovládány podtlakem (BMW), nebo solenoidem a jsou zavřeny při provozu s nízkým výkonem motoru, jako je volnoběh při stání na semaforech, přeřazování rychlostí a brždění pro maximální účinnost hoření směsi a nejlepší emise. Klapky jsou naplno otevřeny při vyšších výkonech motoru pro maximální volumetrickou účinnost a výstupní výkon.
Auto bude fungovat stejně i bez klapek, klapky jsou v sání zejména kvůli emisím, přesto i bez nich bude zůstane v limitech a vy nepoznáte změnu výkonu.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů