Motor zhasne za jízdy

Uživatelský avatar
Fabio88
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 07.04.2012 13:30

Motor zhasne za jízdy

Příspěvek od Fabio88 » 25.07.2012 19:06

Zdravím Vás a obracím se k Vám s prosbou. Potřeboval bych nutně help. Mám FoFo II: 1,6 TDCI 80 kW, najeto 128000 km. Asi minulý měsíc mi při jízdě zhasnul motor, kdy s rozsvítila kontrolka ESP. Zastavil jsem a motor opět normálně nastartoval a vše OK. Výkon stejný, zvuk stejný, vše v poho. Od té doby se toto dělo častěji a častěji, kdy poté se rozsvítila i kontrolka motoru. Dokonce, když motor zhasl za jízdy, tak stačilo pouze klíček vrátit do polohy 0 a poté zpět do polohy II., jakoby klasické nastartování. To vše se dělo za jízdy a motor chvíli dál šlapal. Na diagnostice mi bylo sděleno, že eřj hlásí několik závad a to EGR, vadný obvod alternátoru, nízký plnící tlak v sacím potrubí a vadný snímač polohy vačkového hřídele. EGR jsem následně vyčistil, alternátor proměřil (vše OK a dobíjí) a vyměnil jsem čidlo polohy vačky. Dnes se mi toto stalo opět, kdy motor už poté nenastartoval. Startér točí, ale né a né naskočit. Nemáte někdo podobné zkušenosti??? Díky za rady. Napadá mě palivový filtr, imobilizér, čerpadlo, či vstřikovače. Děkuji moc. :bebng:
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF

Uživatelský avatar
lukash
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 27.03.2011 18:08
Bydliště: Praha 10

Re: Motor zhasne za jízdy a pak již nestartuje

Příspěvek od lukash » 25.07.2012 23:01

imobilizér bych vyloučil - když jsem ho měl na oktávce špatnej, tak se ani nezačal startér točit (a když začal, tak to běželo až do vypnutí)
FoFo II Kombi, 1.8 TDCi, 2007

Uživatelský avatar
Fabio88
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 07.04.2012 13:30

Re: Motor zhasne za jízdy a pak již nestartuje

Příspěvek od Fabio88 » 27.07.2012 10:01

To je asi taky pravda.. ještě zkusím zkouknout relátka.. no a pak už jedině čerpadlo... fakt nevím...
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor zhasne za jízdy a pak již nestartuje

Příspěvek od V12 » 27.07.2012 13:03

Skus este cidlo polohy klukovky, je za hlavnou remenicou.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: Motor zhasne za jízdy a pak již nestartuje

Příspěvek od bufer » 02.08.2012 10:01

EGR vyčistiť nestačí, väčšinou býva vadný snímač polohy EGR. Ak chceč vylúčiť EGR - zaslepiť.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Uživatelský avatar
Fabio88
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 07.04.2012 13:30

Re: Motor zhasne za jízdy a pak již nestartuje

Příspěvek od Fabio88 » 30.08.2012 14:20

Tak problém možná vyřešen, již 200 km bez problémů... snímač tlaku paliva na railu byl totálně znečištěný, konektor byl celý od oleje. Vyčištění zatím pomáhá.. uvidíme co se objeví dále :-D
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor zhasne za jízdy a pak již nestartuje

Příspěvek od V12 » 31.08.2012 12:17

Hladaj ako sa ten olej nan dostal. Toto smrdi dalsim pruserom.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Fabio88
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 07.04.2012 13:30

Re: Motor zhasne za jízdy a pak již nestartuje

Příspěvek od Fabio88 » 02.09.2012 17:33

máš pravdu smrdí... a už vím kde.. je to od regulátoru u turbodmychadla.. myslím si, že je podtlakový, ne?? No a na té hřídelce je olej, který pak stéká po podtlakové hadičce, která je přímo pod ním.. a ta hadička podtlaku vede někam směrem do přední části motoru, kam přesně nevím a čirou náhodou se čidlo tlaku paliva nachází přímo pod ní :-D takže problém bude v turbu, což je úžasný....
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor zhasne za jízdy a pak již nestartuje

Příspěvek od V12 » 03.09.2012 06:30

Trochu Ta ukludnim :
Ovladanie turba je podtlakove, ovladane su lopatky vo vyfukovej casti a tam by sa olej v pripade netesnosti loziska na 100% neudrzal, je tam totiz pretlak vyfukovych plynov a ten by ho vytlacil priamo do vyfuku. Jedina cesta, ako by sa tam mohol dostat z turba je cez prasknute plastove sanie. Poriadne vsetko vycisti, najazdi par sto kilometrov s tazkou bagandzou a opat pozri, kde je vyhadzany olej. Ja tipujem prave na prasklinu na tom plastovom sani, alebo poskodene tesnenia sacich kanalov.

Jedno je ale iste - ryba smrdi od hlavy a HDI zabozrut od turba...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Fabio88
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 07.04.2012 13:30

Re: Motor zhasne za jízdy a pak již nestartuje

Příspěvek od Fabio88 » 03.09.2012 08:53

Dobra, zatim Ti dekuji za radu, vycistim to a budu sledovat..
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF

Kublejz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 07.12.2012 11:18

Re: Motor zhasne za jízdy a pak již nestartuje

Příspěvek od Kublejz » 08.01.2016 06:33

Ahoj

Otec má c maxe 2005 1.6 tdci 80kw najeto cca 190tkm a taky mu to tedka začalo dělat...
Horší , že jsem otce odtáhnul do fordu (CARENT BRNO) a zjistili to , že je baterie úplně v háji :D Říkám dobrý jestli vůbec proměřili multimetrem alternátor a oni , že na to mají diagnostiku blablabla.
Prostě kecy.Autem jsme normálně nastartovali a odjeli , baterie je stará cca 3roky a vybitá není jak tvrdí.Problém je , že nastartoval odjel cca 4km a nechal u baráku.Odpoledne jsme nastartovali a cca po minute jak se zvedli otáčky to chcipne a už to dál nejde nastartovat.Od pojistové skříně se vydavají trošku divný zvuky takový cvakání - mě to dělá normálně u 1.6 16v ale jemu to nikdy nedělalo..

Díky předem za rady
Focus 1.6 16v 74kw 2006

kozelkozel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 09.08.2011 12:05
Bydliště: Praha

motor chcíp

Příspěvek od kozelkozel » 08.05.2016 13:11

Zdravím všechny, chtěl jsem se zeptat, jestli se někomu nestalo, že si jen tak jedete a najednou vám nejde přidat plyn a když vyřadíte tak vám vypnul motor a při dojíždění už nešel nastartovat. Musel jsem zastavit a teprve potom šel opět nastartovat. Vozidlo jezdilo opět normálně , možná mi připadalo , že to má trošku větší spotřebu, ale může to být jen dojem. Na diagnostice mi to ukázalo" vysoký tlak paliva ", závadu jsme vymazali.
. Po nějakou dobu vše OK až dnes. Vyjeli jsme do Líbeznic ,v pohodě, z Líbeznic se mi to stalo 4x. Jelikož je neděle a svátek k tomu tak mám smůlu. Vyndal jsem alespoň snímač vysokého tlaku paliva a pročistil ,ale vypadal dobře. (Ta práce kolem mě docela bavila . filtr ven držák filtru ven egr ven a pak už jsem viděl ten snímač konečně, ) Má někdo nějakou zkušenost s touto závadou? Mám FF II FS 1,6 tdci 66kw r.v.2009. Zkusím vyměnit palivový filtr a jestli mi to na diagnostice ukáže opět vysoký tlak paliva tak nevím co budu dělat.
Díky
Ford Focus II po FL 2008 1,6 tdci 66kw
Ford Kuga 4x4 2012 2.0l 103 kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: motor chcíp

Příspěvek od V12 » 12.05.2016 06:34

Treba za jazdy merat tlak paliva, pod plnym plynom a zatazou okolo 1600 bar, na volnobehu okolo 250 az 260 bar, pri startovani viac ako 125 bar. Tlak paliva by mal skokovito reagovat na kazdy pohyb plynoveho pedalu. Ak su odozvy pomale a dochadza k prekracovaniu 1600 barov, bude potrebny repas cerpadla, resp. regulacneho ventilu na jeho vytlaku. Pokial sa ale tlak paliva chaoticky meni pri ustalenej rychlosti a zatazi, chyba je iba v snimaci tlaku v raile, alebo je problem s kabelazou od cidla tlaku do RJ, co je ten lepsi pripad.
Ked budes menit palivak, poriadne si pozri jeho nadobku, ci tam nie su piliny. Ak ich je iba zopar, neries to, ked ich bude ale cely nanos, rychlo sa auta zbav, lebo je to na vymenu / repas komplet palivoveho systemu, za co das pomaly viac, ako je zostatkova cena auta.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

kozelkozel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 09.08.2011 12:05
Bydliště: Praha

Re: motor chcíp

Příspěvek od kozelkozel » 12.05.2016 21:54

Tak jsem byl v servisu a tam mi řekl, že je to čerpadlo na 99%. Měl vedle forda se stejnou závadou. Jelikož se u výměně čerpadla sundavají i rozvody, tak jsme to spláchly dohromdy. Stejně jsem je chtěl měnit. Ale s prasklou hlavní řemenicí a řemenem jsem nepočítal. Filtr byl jen bonus navíc . 19000kč :bebng: . No ještě jsem neměl šanci to pořádně vyzkoušet. Tak písnu. Dîk, za odpověď :perfect:
Ford Focus II po FL 2008 1,6 tdci 66kw
Ford Kuga 4x4 2012 2.0l 103 kw

petr105
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 18.06.2016 18:45

C-max přestal jet

Příspěvek od petr105 » 18.06.2016 19:04

Dobrý den, za jízdy mi zničeho nic přestal jet ford c-max 1.6 tdci 80kw. diagnostika hlásila nízký tlak paliva, vyměnil jsem regulátor a odvzdušnil vozidlo sice jede, ale dlouze točí než chytne, je možné, že by se nějakým způsobem zavzdušňoval?

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů