Zdravím,
už asi měsíc řeším problém s hvízdajícím řemenem.
Začalo to při teplotě okolo -5C. Ráno jsem nastartoval a začal hvízdat řemen. Ne úplně tak hlasitě jako to dělá u starých aut, ale lehce.
Od té doby to dělá furt. I když je +10.
Vyměnil jsem 2x řemen (zkoušel jsem FEBI a pak jeden od firmy GATES, který má prý zvládat lehkou nerovnost řemenic), napínací kladku, řemenici u klikové hřídele. Stále nic. Pokud sundám řemen, motor si krasně přede.
Už mi zůstal teda jenom alternátor nebo klimatizace.
Alternátor - řemenice je bez vůle, volnoběžka funguje - šroubovákem jsem zapřel alternátor a zkusil řemenici otočit. Na jednu stranu šla na druhou otočit nešla. Takže volnoběžka ok.
Klimatizace - a tady si nejsem jistý...řemenice má vůli pár mm. Ale ta samotná část, která se má otáčet po sepnutí vůli nemá. Další věc co mě dnes zaujala, že se vlastně po sepnutí klimatizace ta vnější část netočí, ale to je možná tím, že jsem to zkoušel při dvou stupních nad nulou. Takže by se spojka nesepla kvůli nízké teplotě? A nebo je v té el. mag spojce něco špatně a měla by se sepnout při zapnutí klimatizace i při tak nízké teplotě? Je moc složité vyměnit el. mag spojku a řemenici na klimakopresoru?
Hvízdání řemenu 1.6 TDCI 80kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.05.2015 20:37
Hvízdání řemenu 1.6 TDCI 80kw
1.6 TDCI 80kw, 2008
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23474
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Hvízdání řemenu 1.6 TDCI 80kw
remen Ti nesedi v drazkach - pouzivas pripravek na nasazeni? ten by to mel vyresit
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.05.2015 20:37
Re: Hvízdání řemenu 1.6 TDCI 80kw
Nikdy jsem nepoužíval na nasazení řemenu žádný přípravek a nikdy nebyl problém. Nedokážu si představit jak by v tomto mohl vzniknout ze dne na den problém. řemen se točí rovnoměrně. Jak vypadá přípravek na nasezení řemenu?
1.6 TDCI 80kw, 2008
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Hvízdání řemenu 1.6 TDCI 80kw
ZaQik: Tady, 1.6 tdci, přípravek není nutný, jako u benzínu.
Při sepnutí klimy se protacet volnobezka na kompresoru nemůže.
Vůle pár mm?? To je sranda ne? Vůle musí být minimální,resp žádná.
Jestli jsi vyměnil co jsi vyměnil tak skutečně může být problem v jednom z tebou popisovanem kousku. Nicméně vyměnit to jde ale musíš na ti mít vybavení.
Při sepnutí klimy se protacet volnobezka na kompresoru nemůže.
Vůle pár mm?? To je sranda ne? Vůle musí být minimální,resp žádná.
Jestli jsi vyměnil co jsi vyměnil tak skutečně může být problem v jednom z tebou popisovanem kousku. Nicméně vyměnit to jde ale musíš na ti mít vybavení.
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.05.2015 20:37
Re: Hvízdání řemenu 1.6 TDCI 80kw
Taky si myslím, že to bude ta klima. A začalo to dělat ze dne na den, protože prostě odešla ta spojka. Tím pádem servis. Kdyby to byl altík tak ho vymontuju a dám známémemu, ale u té klimy se to nevyplatí kvůli chladiva
Díval jsem se, že existují řemeny pro verzi bez klimatizace. Je napínací kladka umístěna stejně a nebo je jinak na motoru bez klimatizace?
Díval jsem se, že existují řemeny pro verzi bez klimatizace. Je napínací kladka umístěna stejně a nebo je jinak na motoru bez klimatizace?
1.6 TDCI 80kw, 2008
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Hvízdání řemenu 1.6 TDCI 80kw
Ahoj,nevím přesně jakou máš klimu, monotovali tam několik typů.
Jedno ložisko nové mám doma koupil jsem a nakonec nepoužil. Jelikož se mi vysypaly i ty sylembloky na tom přítlačáku kromě ložiska na řemenici a ten můj nešel nikde sehnat tak jsem nakonec koupil celý starý kompresor. A prohodil jen řemenici s ložiskem tak přítlačák. Vůle kolik tam má být je někde napsaná to jsem doladil podložkama. Není nutné klimu vypouštět. Uděláš to na autě. Co si vzpomenu tak shodíš přítlačák (středový šroubek a šroubovákem nějak přes ty misky jsem držel kontra) pak je tam prachovka shodíš segerovku a ze dvou stran současně jemně páčíš mezi řemenicí a blokem motoru. hlavní je zjistit přesně typ Klimatizace
Jedno ložisko nové mám doma koupil jsem a nakonec nepoužil. Jelikož se mi vysypaly i ty sylembloky na tom přítlačáku kromě ložiska na řemenici a ten můj nešel nikde sehnat tak jsem nakonec koupil celý starý kompresor. A prohodil jen řemenici s ložiskem tak přítlačák. Vůle kolik tam má být je někde napsaná to jsem doladil podložkama. Není nutné klimu vypouštět. Uděláš to na autě. Co si vzpomenu tak shodíš přítlačák (středový šroubek a šroubovákem nějak přes ty misky jsem držel kontra) pak je tam prachovka shodíš segerovku a ze dvou stran současně jemně páčíš mezi řemenicí a blokem motoru. hlavní je zjistit přesně typ Klimatizace
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Hvízdání řemenu 1.6 TDCI 80kw
Měnil jsi celý napínák nebo jen kladku? (Zatuhlý napínák nemusí dostatečně napnout řemen) Na vyzkoušení stačí napnutí pomoct klíčem (tj zacvičit s ním = rozhýbat a poslední pohyb ve směru napnutí řemenu)..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů