motory
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
motory
FORD FOCUS 1
1.4i 16V Zetec S/SEŘadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem 55 kW (75 k) při 5000 min-1 123 Nm při 3500 min-1
1388 cm3 řízení motoru EEC V / Elektronické bezkontaktní zapalování / Katalyzátor
1.6i 16V Zetec S/SE Řadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem 74 kW (100 k) při 6000 min-1 145 Nm při 4000 min-1
1596 cm3 řízení motoru EEC V / Elektronické bezkontaktní zapalování / Katalyzátor
1.8i 16V Zetec E Řadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem 85 kW (115 k) při 5500 min-1 160 Nm při 4400 min-1
1796 cm3 řízení motoru EEC V / Elektronické bezkontaktní zapalování / Katalyzátor
2.0i 16V Zetec E Řadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem 96 kW (130 k) při 5500 min-1 178 Nm při 4500 min-1
1988 cm3 řízení motoru EEC V / Elektronické bezkontaktní zapalování / Katalyzátor
2.0i 16V Duratec ST Řadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem řízení motoru 127 kW (173 k) při 7000 min-1 196 Nm při 5500 min-1
1988 cm3 EEC V / Elektronické bezkontaktní zapalování / Katalyzátor / Proměnné
časování ventilů (VVT) / Dvouhmotový setrvačník / Proměnné sání
1.8 Duratorq TDDi Řadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem řízení motoru 66 kW (90 k) při 4000 min-1 200 Nm při 2000 min-1
1753 cm3 EEC V / Turbodmychadlo s chlazením plnicího vzduchu / Oxidační
katalyzátor / Recirkulace výfukových plynů
1.8 Duratorq TDCi Řadový čtyřválec / Přímé vstřikování paliva se systémem řízení motoru 74 kW (100 k) při 3850 min-1 240 Nm při 1750 min-1
1753 cm3 Delphi ECU / Oxidační katalyzátor / Recirkulace výfukových plynů
/ Vysokotlaké vstřikování paliva common-rail / Dvouhmotový setrvačník
/ Turbokompresor s proměnnou tryskou a s mezichladičem
1.8 Duratorq TDCi Řadový čtyřválec / Přímé vstřikování paliva se systémem řízení motoru 85 kW (115 k) při 3800 min-1 250 Nm při 1850 min-1
1753 cm3 Delphi ECU / Oxidační katalyzátor / Recirkulace výfukových plynů
/ Vysokotlaké vstřikování paliva common-rail / Dvouhmotový setrvačník
/ Turbokompresor s proměnnou tryskou a s mezichladičem
1.4i 16V Zetec S/SEŘadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem 55 kW (75 k) při 5000 min-1 123 Nm při 3500 min-1
1388 cm3 řízení motoru EEC V / Elektronické bezkontaktní zapalování / Katalyzátor
1.6i 16V Zetec S/SE Řadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem 74 kW (100 k) při 6000 min-1 145 Nm při 4000 min-1
1596 cm3 řízení motoru EEC V / Elektronické bezkontaktní zapalování / Katalyzátor
1.8i 16V Zetec E Řadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem 85 kW (115 k) při 5500 min-1 160 Nm při 4400 min-1
1796 cm3 řízení motoru EEC V / Elektronické bezkontaktní zapalování / Katalyzátor
2.0i 16V Zetec E Řadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem 96 kW (130 k) při 5500 min-1 178 Nm při 4500 min-1
1988 cm3 řízení motoru EEC V / Elektronické bezkontaktní zapalování / Katalyzátor
2.0i 16V Duratec ST Řadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem řízení motoru 127 kW (173 k) při 7000 min-1 196 Nm při 5500 min-1
1988 cm3 EEC V / Elektronické bezkontaktní zapalování / Katalyzátor / Proměnné
časování ventilů (VVT) / Dvouhmotový setrvačník / Proměnné sání
1.8 Duratorq TDDi Řadový čtyřválec / Elektronické vstřikování paliva se systémem řízení motoru 66 kW (90 k) při 4000 min-1 200 Nm při 2000 min-1
1753 cm3 EEC V / Turbodmychadlo s chlazením plnicího vzduchu / Oxidační
katalyzátor / Recirkulace výfukových plynů
1.8 Duratorq TDCi Řadový čtyřválec / Přímé vstřikování paliva se systémem řízení motoru 74 kW (100 k) při 3850 min-1 240 Nm při 1750 min-1
1753 cm3 Delphi ECU / Oxidační katalyzátor / Recirkulace výfukových plynů
/ Vysokotlaké vstřikování paliva common-rail / Dvouhmotový setrvačník
/ Turbokompresor s proměnnou tryskou a s mezichladičem
1.8 Duratorq TDCi Řadový čtyřválec / Přímé vstřikování paliva se systémem řízení motoru 85 kW (115 k) při 3800 min-1 250 Nm při 1850 min-1
1753 cm3 Delphi ECU / Oxidační katalyzátor / Recirkulace výfukových plynů
/ Vysokotlaké vstřikování paliva common-rail / Dvouhmotový setrvačník
/ Turbokompresor s proměnnou tryskou a s mezichladičem
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: motory
TYPY MOTORŮ
FOCUS 1
1,4 16V FXDA, FXDC, FXDB, FXDD
1,6 16V FYDC ,FYDD , FYDA , FYDB
1,8 16V EYDC, EYDB, EYDD, EYDE, EYDF, EYDG, EYDI, EYDJ, EYDL
2,0 16V EDDC, EDDB, EDDD, EDDF
1,8 TDDI 55kw BHDA, BHDB
1,8 TDDI 66kw C9DC, C9DA, C9DB
1,8 TDCI 74kw FFDA
1,8 TDCI 85kw F9DA, F9DB
2,0 16V ST ALDA
2,0 16V RS HMDA
FOCUS 2
1,4 16V ASDA, ASDB
1,6 16V HWDA, HWDB, SHDA
1,6 Ti HXDA , SIDA
1,8 16V Q7DA , QQDB
2,0 16V AODA, AODB
1,6 TDCI 66kw HHDA, HHDB
1,6 TDCI 80kw G8DA, G8DB
1,8 TDCI 85kw KKDA
2,0 TDCI 100kw G6DA, G6DB, G6DD
2,5L ST HYDA
FOCUS 1
1,4 16V FXDA, FXDC, FXDB, FXDD
1,6 16V FYDC ,FYDD , FYDA , FYDB
1,8 16V EYDC, EYDB, EYDD, EYDE, EYDF, EYDG, EYDI, EYDJ, EYDL
2,0 16V EDDC, EDDB, EDDD, EDDF
1,8 TDDI 55kw BHDA, BHDB
1,8 TDDI 66kw C9DC, C9DA, C9DB
1,8 TDCI 74kw FFDA
1,8 TDCI 85kw F9DA, F9DB
2,0 16V ST ALDA
2,0 16V RS HMDA
FOCUS 2
1,4 16V ASDA, ASDB
1,6 16V HWDA, HWDB, SHDA
1,6 Ti HXDA , SIDA
1,8 16V Q7DA , QQDB
2,0 16V AODA, AODB
1,6 TDCI 66kw HHDA, HHDB
1,6 TDCI 80kw G8DA, G8DB
1,8 TDCI 85kw KKDA
2,0 TDCI 100kw G6DA, G6DB, G6DD
2,5L ST HYDA
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: motory
2.0TDCI Naftové překvapení
Hlavním důvodem, proč jsme podrobili 307 dalšímu testu, byl nový turbodiesel 2.0 HDI 16V s výkonem 100 KW a točivým momentem 320 Nm. Ten se objevil v nabídce teprve nedávno a je nabízen výhradně se dvěma nejlepšími výbavami. Jednotka vznikla v rámci druhé fáze spolupráce mezi skupinami PSA Peugeot Citroën a Ford. Motor konstrukčně vychází z motoru 2.0 HDI (80 kW), nicméně se odlišuje zejména novou hliníkovou hlavou se 16 ventily a systémem vstřikování Siemens VDO tzv. druhé generace, který vyvíjí vstřikovací tlaky až 1650 barů.
Jednotka je vybavena piezoelektricky ovládanými šestiotvorovými vstřikovači a turbokompresorem s proměnnou geometrií lopatek, systém „overboost“ navíc umožňuje jednorázové zvýšení točivého momentu až na 340 Nm. V praxi činnost systému není příliš patrná, silný točivý moment u turbodieselů nepřekvapí a jednorázové zvýšení točivého momentu v provozu těžko zpozorujete. Je dobré připomenout, že motoru neschází filtr pevných částic.Teoreticky nemá motor žádná negativa a je mou milou povinností oznámit, že jich nemá mnoho ani v běžném provozu. O slušné kultivovanosti motorů HDI už byly napsány celé romány, proto asi nikoho nepřekvapí, že i 100 kW verze není s kultivovaností a odhlučněním na štíru. Po nastartování se na chvíli ozve typický zvuk naftových motorů, který ovšem záhy zmizí a zůstane pouze tiché „brumlání“, jež neobtěžuje posádku uvnitř.Vůbec největším překvapením na celém motoru není odhlučnění, nýbrž dynamika, kterou poskytuje 307. Kdo má v paměti starší nepříliš přesvědčivou 66 kW verzi, bude ze 100 kW doslova nadšen. Nejde přitom pouze o hodnoty výkonu a točivého momentu (ty mohou být kupodivu zavádějící), ale celkové chování motoru. Je vždy příjemné zjistit, že i diesel může disponovat širokým spektrem využitelných otáček a začít táhnout na 1500 otáčkách a uvadat až za hranicí 4500 otáček.
A přesně takové 100 kW HDI je. Jakmile ručička otáčkoměru překročí hodnotu 1500, začíná motor zabírat, a i když nejsilnější účinek turba pocítíte kolem 2000 otáček, nemusíte se obávat, že otáčky nižší znamenají automaticky „konec všech nadějí“. Pro dynamickou jízdu doporučuji udržovat otáčky na hranici 2000 – 2400 ot./min, tady se totiž dějí zázraky. Přitlačením plynového pedálu k zemi vlijete HDI naftu do žil a 307 vystřelí vpřed. Můžete klidně předjíždět v prudkém kopci nebo sprintovat na dálnici.
Můžete dělat zkrátka vše, co jsme si možná nemohli nebo nechtěli dovolit se slabší verzí. Více síly, zábavy a rychlosti vás paradoxně nebude stát ani o mnoho více peněz. Proklamované spotřeby 5,4 litru se mi sice v průběhu testu dosáhnout nepodařilo, ale budete-li plynový pedál šetřit, můžete klidně jezdit cca za 6 litrů. Při dynamické jízdě spotřeba roste a zastaví se na hodnotě kolem 7 - 7,5 l/100 km.
Hlavním důvodem, proč jsme podrobili 307 dalšímu testu, byl nový turbodiesel 2.0 HDI 16V s výkonem 100 KW a točivým momentem 320 Nm. Ten se objevil v nabídce teprve nedávno a je nabízen výhradně se dvěma nejlepšími výbavami. Jednotka vznikla v rámci druhé fáze spolupráce mezi skupinami PSA Peugeot Citroën a Ford. Motor konstrukčně vychází z motoru 2.0 HDI (80 kW), nicméně se odlišuje zejména novou hliníkovou hlavou se 16 ventily a systémem vstřikování Siemens VDO tzv. druhé generace, který vyvíjí vstřikovací tlaky až 1650 barů.
Jednotka je vybavena piezoelektricky ovládanými šestiotvorovými vstřikovači a turbokompresorem s proměnnou geometrií lopatek, systém „overboost“ navíc umožňuje jednorázové zvýšení točivého momentu až na 340 Nm. V praxi činnost systému není příliš patrná, silný točivý moment u turbodieselů nepřekvapí a jednorázové zvýšení točivého momentu v provozu těžko zpozorujete. Je dobré připomenout, že motoru neschází filtr pevných částic.Teoreticky nemá motor žádná negativa a je mou milou povinností oznámit, že jich nemá mnoho ani v běžném provozu. O slušné kultivovanosti motorů HDI už byly napsány celé romány, proto asi nikoho nepřekvapí, že i 100 kW verze není s kultivovaností a odhlučněním na štíru. Po nastartování se na chvíli ozve typický zvuk naftových motorů, který ovšem záhy zmizí a zůstane pouze tiché „brumlání“, jež neobtěžuje posádku uvnitř.Vůbec největším překvapením na celém motoru není odhlučnění, nýbrž dynamika, kterou poskytuje 307. Kdo má v paměti starší nepříliš přesvědčivou 66 kW verzi, bude ze 100 kW doslova nadšen. Nejde přitom pouze o hodnoty výkonu a točivého momentu (ty mohou být kupodivu zavádějící), ale celkové chování motoru. Je vždy příjemné zjistit, že i diesel může disponovat širokým spektrem využitelných otáček a začít táhnout na 1500 otáčkách a uvadat až za hranicí 4500 otáček.
A přesně takové 100 kW HDI je. Jakmile ručička otáčkoměru překročí hodnotu 1500, začíná motor zabírat, a i když nejsilnější účinek turba pocítíte kolem 2000 otáček, nemusíte se obávat, že otáčky nižší znamenají automaticky „konec všech nadějí“. Pro dynamickou jízdu doporučuji udržovat otáčky na hranici 2000 – 2400 ot./min, tady se totiž dějí zázraky. Přitlačením plynového pedálu k zemi vlijete HDI naftu do žil a 307 vystřelí vpřed. Můžete klidně předjíždět v prudkém kopci nebo sprintovat na dálnici.
Můžete dělat zkrátka vše, co jsme si možná nemohli nebo nechtěli dovolit se slabší verzí. Více síly, zábavy a rychlosti vás paradoxně nebude stát ani o mnoho více peněz. Proklamované spotřeby 5,4 litru se mi sice v průběhu testu dosáhnout nepodařilo, ale budete-li plynový pedál šetřit, můžete klidně jezdit cca za 6 litrů. Při dynamické jízdě spotřeba roste a zastaví se na hodnotě kolem 7 - 7,5 l/100 km.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: motory
prosim nemate niekto vykonovu krivku motora 1,8 tddi ?
dakujem
dakujem
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- bertikcertik
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 27.03.2010 16:07
Re: motory
Zde
Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
-
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 19.09.2011 08:31
Re: motory
Prosím nevíte někdo, kde sehnat křivku motoru od 1,8 92kW Duratec HE?
FoFo II | 1.8 Duratec HE 16V 92kW | 2006
- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: motory
aky je rozdiel medzi motormi Zetec S a Zetec SE ???
dakujem
dakujem
Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: motory
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: motory
Pridavam dalsie clanky zo Sveta motorov 2008/ 47 a 50.
Tentokrat porovnanie:
benzin_VS_nafta_u_novych_aut a benzin_VS_nafta_u_ojetych_aut vo focuse II a mondeu.


Tentokrat porovnanie:
benzin_VS_nafta_u_novych_aut a benzin_VS_nafta_u_ojetych_aut vo focuse II a mondeu.


Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host