Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od tomason » 03.06.2009 14:15

U Focusu první generace je použit solenoid od Delphi.To znamená že jehla vstřikovače je ovládána elektromagnetickou cívkou u pieza peiezoelektrickým článkem.Podle rozdílů tlaků které musí solenoid či piezo překonávat dělíme hydraulické sestavy na vyvážené a nevyvážené.Jediným vyváženým je Delphi ,k jehož ovládání postačuje 12V ,dosavadní typ charakteristicky štíhlích vstřiků Delphi.V praxi je toto přesné ,ale velmi choulostivé ovládání s nízkým napětím ,které po čase neutáhne vnitřní tření uvnitř vstřiku které diametrálně roste s kvalitou paliva .Novinkou Delphi je přímočarý vstřik ,kdy piezo článek dává pokyn přímo jehle a s koncem velkých zdvihů jí pomáhá hydraulický zesilovač .Nová koncepce vynechává servo-hydraulický okruh má rychlejší reakce ,přesnější dávkování a díky integrovanému vyrovnávacímu tlaku zásobníku jí neovlivňují impulsi mezi railem a vstřikovačem .Je naprosto utěsněná takže do přepadu již neunikne žádné vysokotlaké palivo.Čerpadlo proto může mít o jeden kilowat nižší příkon .Výhodou přímočinných vstřikovačů je též stabilní chováni po celou dobu životnosti ,nemají sklony k zadírání ,váznutí či zpožďování .Kromě ,lepších výkonových a emisních parametrů motorů je právě tohle za ta nejžádanějčí změna oproti současnému řešení .Touto novou koncepcí budou osazovány motory Mercedes-Benz OM561 výroba již byla zahájen
Naposledy upravil(a) tomason dne 03.06.2009 17:44, celkem upraveno 1 x.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od alexino » 03.06.2009 14:19

super info, mohl by jsi něco pozjistit i o těch vstřikách co tam máme my?
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od tomason » 03.06.2009 14:41

Siemens /VDO-Continetal piezo . Neopravují se zatím mění se kus za kus a vydrží daleko víc než původní Delphi víc nevím zatím .Siemens je i u 2,0TDCI ve Focusu u Mondea 2,0 TDCI 96 KW je Delphi 2,2TDCI má Piezo Bosch Mondeo poslední model ,2,0TDCI DV10TD Mondeo Siemens-Continental je to motor původní konstrukce PSA a má litinovej blok motoru poslední verze Mondea včetně Econetic .Renault Megáne poslední generace 1,5DCI Piezo Siemens-Continetal jde asi o nejúspornější motůrek ve svě kubatuře.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od vitacz » 24.06.2009 19:39

Jestli jsem to dobre pochopil tak treba ja mam tu prvni verzi Comonrailu?
Ty se casto ser.... ehm kazi?
-
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od tomason » 24.06.2009 19:42

Ano vybírej kde tankuješ žádnej Unicorn a podobný jména výskyt špatnýchPHM je za duben a květen rekordní :!:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od richisan » 24.06.2009 21:34

JJ, treba si velmi vyberat, na ktorej CS natankujes :!: U nasich motorov je to brutalne dolezite!!!
Sam tankujem od zaciatku len na vybranych CS OMV, Avanti. Nic ine, toboz nie nejake cisternove cerpacky a la zeleznicna stanica. Zo skusenosti lepsi diesel nie je az tak prinosom ako samotna kvalita paliva. Raz som zmiesal bezsirnu naftu s polkou nadrze klasickej kvalitnej nafty a par krat som pocitil zvlastne vibracie, takze motoru sa to nepozdavalo.
Za to sa mi motor odmenuje 100% spolahlivostou v zime, v lete, pri predbiehani taha ako divy. A to mam najazdenych 131tis. km...
Druha vec, pozor na zahriatie motora. Aj v lete, kym rucicka nevystupi aspon do 1/4 je NUTNE jazdit s lahkou nohou na plyn, inac moze odist velmi skoro turbo a motor taha prvych par sekund de facto bez mazania.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od tomason » 24.06.2009 21:55

vzimě mě příde že motor na naftu je navržen jen pro krajiny typu Egypt ,Tunis jak skomírá traktoroid až je mi ho opravdu líto a to vyjíždím z garáže tam je kolem nuly :|
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od richisan » 24.06.2009 22:00

V zime je fakt dolezita aj kondicia bateria a hlavne tzv. startovaci prud...Mne podla vsetkeho buducu zimu baterka prdne, tak uvazujem o Banner PowerBull 74/80Ah 700A start.prud.
Inac mne to neklepe, je tam pocut rozdiel vo zvuku v tej prvej faze, ked je posunuty hlavny vstrek a vynechany predvstrek ale tak ako ine ropaky mi to neklepe nikdy 8) Musim zaklopat.

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2742
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od Raada » 24.06.2009 22:14

Nevedel bys co tam mame my s PSA 1,6TDCI? Je tam vstrikovani nachylnejsi k ucpani nez v 1,8 nebo ne? Jinak ja se snazim nejezdit kratky trasy, kde se motor nezahreje. V zime uz vubec. Vetsinou jezdim delsi trasy, kde motor pracuje v optimalni teplote. U nas na sidlisti jsem v zime zahlid manika s firemni oktavkou v TDI, kterej prisel, nastartoval a odpalil to pod plnym.... Proste debil :roll: .

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od tomason » 24.06.2009 22:25

Bosch solenoid gud a už sem ti to jednou psal sklerotiku sou dobré ,ale platí pro všechny čistota a kvalita paliva je podmínkou žádné nejsou nesmrtelné :wink: Kia CEED osazuje Boschem CRDI tak i HYUNDAi kolik že je tam záruka na motor :wink: :lol: ted nevim jestli si se ptal mne nebo Richiho :mrgreen:
Naposledy upravil(a) tomason dne 24.06.2009 22:33, celkem upraveno 1 x.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2742
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od Raada » 24.06.2009 22:31

Jo vidis. Uz mi to vypadlo. Ta hlava mi vynechava - asi to bude tim pitim co tedka konzumuju :lol: . Ptal jsem se tebe. Takhle jsem to chtel mit srovnany a hlavne to bude udaj pro ostatni.



Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od vitacz » 16.04.2010 11:25

Jůůů a tady je přesně náš motor :-)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FwNwbKGn ... re=related[/youtube]
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Milano
Nováček
Nováček
Příspěvky: 166
Registrován: 01.01.2009 13:19
Bydliště: 2J9

Re: Commonrail vstřikovače Delphi solenoid a piezo

Příspěvek od Milano » 27.12.2010 00:00

Tady jsem se musel pousmát, jakýže to máme vymazlený káry! :bravo22: :cooler:

http://www.periskop.cz/cz/clanky/ford-f ... nim-testu/
Focus sport 3D 2003 1.8 TDci 85 kw, xenony, vyhř. čelní okno, zrcátka i sedačky Recaro, el. nastavitelná sedačka řidiče + zrcátka, palubní počítač, digi klima, egr off, kat off, černá perlet'

Odpovědět

Zpět na „Technické informace + diagnostika“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host