Stránka 1 z 5

Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 01.08.2012 21:45
od Cabadajj
Prosím o radu..Co se stane když odpojím baterii??
Jinak všechny moc vítám jsem zde nový...:-) zakoupil jsem si Fucuse 2003 1.8TDDi ...:-) A vůbec to auto neznám..:-( Budu Vás tu otravovat ..:-))

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 01.08.2012 21:56
od vitut
Nestane se nic zvlastniho. Smaze se Ti denni pocitadlo kilometru, musis si odblokovat radio a nastavit dojezdy oken (plati pro 4 el. okna).

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 01.08.2012 22:26
od vjakub
V nabíjení baterie v autě není problém, jestli odpojit nebo ne je věc názoru. Ale odpojením nic nezkazíš :wink: Jak bylo napsáno, nic zvláštního se nestane.

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 01.08.2012 22:40
od Cabadajj
Děkuji moc pánové za rychlou odpověd..:-) Mohu se ještě zeptat na váš názor ohledně nejlevnějším stylu jízdy?? jak mám mít těžkou nohu jak se říká abych jel ůsporně a efektivně?? Díky

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 02.08.2012 07:09
od VH123
Já bych se nabíjet zapojenou baterku bál. Dneska už jsou všechno pulzní nabíječky a i když si regulace musí poradit se vším, proč riskovat. Od tchýna mám předplyšákovou udržovací trafonabíječku od výrobního družstva invalidů a když jsem jí rozebral, nestačil jsem se divit. Za trafem jsou jendvě diody, kondík žádný. To bych zapojil tak možná do Schade 120, ne do auta plného elektroniky. Jestli nechceš kódovat rádio a nastavovat okna, zbastli si udržovací baterku s konektorem do zapalovače, stačí gelovka nebo starý akumulátor z nějakého aku nářadí.

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 04.08.2012 10:16
od stano.
Teoria: Ak mas kvalitny stabilizovany spinany zdroj s vystupom 14,4V, mozes nabijat baterku v aute.
Realita: Taku nabijacku (asi) nemas a tazko zozenies.

Tie nestabilizovane trafo nabijacky su uplny zabijak na baterky. Aj doma sme tak nabijali staru Skodovku. Ked som ju premeral, tak davala 16V na vystupe POD ZATAZOU! A vyse 20V naprazdno. Potom necudo, ze za 2 hodiny zacal elektrolyt v baterke vriet.
Tie dnesne bezne predavane v Lidl, Tescu a mototechnach za 20-40€ stoja tiez za babkinu backoru. Neodfiltrovany vystup, odflaknuta stabilizacia, nabijanie len v jednej polvlne (comu potom vravia akoze pulzne nabijanie), makky vystup a pod. Baterka sama o sebe to prezije, tej to az tak nevadi. Len ak nabijas v aute, trpi elektronika.

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 08.12.2012 08:10
od prechmichal
zdravim potrebuju vyndat baterku a nabit ji fakt by stacila obič baterka z aku vrtačky do zapalovače?
a jak dlouho to tak vydrží?
ale pokud se jedna jen o nastaveni hodin a oken tak stim nemam problem...a necham fofo par hodin bez štavy.... jde mi jen oto abych nemusel pak honit jak nastavit ridici jednotku
dik za odpoved

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 08.12.2012 08:24
od ZaQik
okna, hodiny a pin k radiu
ridici jednotka se nauci vse sama

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 09.12.2012 11:38
od prechmichal
diky diky

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 09.12.2012 20:15
od prechmichal
tak baterii sem nakonec nevyndaval...po studene noci -12C° mela po premereni 12.6 a po nastarovani 14.2 ....jen se mi obcas stane ze pri startu proste všechno hasne(prestane startovat) rafičky vyleti nadoraz a zpatky a pak to normalne nastartuje....vše trva tak sekundu... napadla me jestli to neni nejaka vadna kostra nebo tak neco ...baterku mam 44ah 330A což si myslim ze na 1,6 by melo stacit dik za radu

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 09.12.2012 21:25
od vitut
To, ze na baterii nameris 12,6 V jeste neznamena, ze je v poradku. Dulezity je zatezovy test, ktery Ti rekne, kolik da spickoveho proudu. Nejspis na tom asi nebude dobre, protoze litajici raficky znaci vyrazny pokles palubniho napeti pri velkem odberu. Zminenych 14,2 V je uz pak napeti, ktere dava alternator po startu. Prvni minutu to dobiji zatezove, pak se spousti Smart Charge.

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 10.12.2012 10:43
od prechmichal
okej a zatežak provedu jak ....pripojit merak a startovat nebo je nato nejakej jinej figl? :shocked: to stema rafikama se mi stalo jednou dokonce i v lete v+ 30 ale to asi bylo tim ze sem mel asi pul hodky pusteny radio se zesikem a pak sem rychle skocil do auta a startoval(necekal sem az pohasnou kontrolky)...sem z toho fakt uz nejak prejetej vcera bylo zase minus 8 a rano to chytlo na prvni stouch.... :cooler:

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 10.12.2012 10:55
od VH123
Zátěžový test baterky ti udělá třeba autoelektrikář co ty baterky i prodává, je to krabička od zhruba stovky po několik tisíc podle funkcí a kvality. Připojí k baterce zátěž (takže skoro zkrat, jako při startování) a měří se pokles napětí. Myslím že u autoelektrikáře kam jezdím na nákupy měli čutnuté někde v koutě cosi co vypadalo jako klešťový ampermetr. Doma s multimetrem změříš prd.

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 08.03.2013 09:32
od PapoS
Nabijanie baterie v aute technicky nie je problem. Horsie je ze sem tam sa stane ze starsia bateria pri nabijani odide do vecnych lovist a znamemu sa stalo ze zobrala so sebou aj polku auta. Nabijal v zime v garazi, otvorena kapota, Bosch nabijacka, Bateria odzatkovana... Ale cez noc odisiel druhy clanok, normalne ho roztrhlo, skrat a cele sa to chytilo horiet. Nastastie to bol naftak. Ale aj tak vyhorel komplet motorovy priestor, pristrojovka a cele auto zvnutra aj garaz od sadzi. Nastastie to zhaslo lebo nemalo vzduch
Mozno sa to stane tak pri jednom nabijanie z miliona, ale videl som ten bordel co potom ostal a baterku uz v aute v zivote nabijat nebudem.

Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?

Napsal: 08.03.2013 11:10
od spanel
Pokud použiju moderní, automatickou nabíječku řízenou mikroprocesorem, tak není s nabíjením v autě problém. Zde je ovšem předpoklad, že mám také moderní a správnou baterii, dnes většinou "bezúdržbovou".
Nakonec, ona se baterie v autě naprosto běžně nabíjí alternátorem za provozu, takže pokud použiji jak správný typ nabíječky, tak správný typ baterie a nemám v autě nějaký 15 let starý olověný šrot, tak je to bez problémů.