ford focus ST - úprava motoru

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 31.05.2012 16:21

Ono i seriove ST bez BF dost trpi bez intercooleru :?.
Krasne byla videt potreba i/c na brzde v Bratislave, kdy uprostred leta (cca. 35°C) v byl vykon s BF1 na urovni standartniho ST v 5°C :D...

Brzda od 16:20 :arrow: http://vimeo.com/14115104
Přílohy
02.pdf
(47.03 KiB) Staženo 213 x
01.pdf
(47.25 KiB) Staženo 206 x
Naposledy upravil(a) Marťas dne 31.05.2012 16:24, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Miguelicek
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2745
Registrován: 09.08.2008 16:31

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Miguelicek » 31.05.2012 16:23

Prostě sání, mapu, IC, decat a hotovo :lol:

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Fokal » 31.05.2012 17:15

Mluvil jsem přesně o tom, co Marťas ted napsal :wink: Nárust krouťáku velikej, výkon nula :roll:

Tesna: zkušenost máme oba, vzpomeň si na sprinty v Bechyni serie ST vs. ST s BF... :wink: To samý pepe.st, měl Stage 1 a jezdilo to víceméně stejně jako serie, až na ten brutální krouťák
ST150

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 31.05.2012 17:55

"Nárust krouťáku velikej, výkon nula"

Fyzikální nesmysl u veličin, které jsou zcela a naprosto lineárně závislé ... :palec_nahoru:

Druhá věc je ovšem ta, že největší relativní rozdíl je v otáčkách, které při sprintu nevyužiješ (2.500-4.000), zatímco v běžném provoze denně x-krát.

A když bys do aut posadil toho maníka, co dělá automobilkám sprinty do oficiálních technických dat, tak bys ten rozdíl viděl. Ne když to řídí někdo jako já, co jel sprint poprvé v životě :beer:

Předpokládám, že se s námi STanda příští týden podělí o dojmy.

PS: Z Bánovců doporučuji to prohnnat přes kopce na Trenčianské Teplice, tam si to ošaháš za 5 minut :wink:

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Fokal » 31.05.2012 18:16

Taky nejsem zrovna fanda sprintů :D Já chápu, co tim chceš říct :wink:
Jen jsem vyjádřil svůj názor, že DS je lepší, pokud nechystáš žádný další úpravy, toť vše :wink:
ST150

Uživatelský avatar
STanda74
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 08.10.2009 11:17

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od STanda74 » 01.06.2012 08:19

Vidím, že se to tu slušně rozjelo :D , mám ST na denní ježdění + 2x ročně okruh a nějaké to občasné vyblbnutí :lol: - proto jsem zatím zvolil BF Level 1(snad správně) a dál se uvidí???
Jasně, že se podělím o dojmy z první větší úpravy - vlastně je to i Vaše práce - jinak bych se asi nikdy nerozhoupal. Takže "díky chlapi" :nazdravi: a díky i Tesnovi za doporučení na cestu zpět - určitě zkusím a také za nasměrování na p.Koiše (joo vlastní zkušenost je lepší než 100 reklam).
ex Ford Focus II ST, 2.5 DURAtec 20V turbo, 3.dv, Performance blue, r.v.2006, Sport. filtr K&N, Blow off ventil, Bluefin Stage 1.
Ford Focus ST 170, 2.0 DURATEC, 3.dv, Stardust Silver - Metallic, r.v.2002 , sériový kus.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 01.06.2012 09:06

...kdyz jsme u Martina Koise - pujc mu po instalaci na chvili auto, at te povozi.....bude se ti to libit :perfect:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
STanda74
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 08.10.2009 11:17

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od STanda74 » 06.06.2012 08:02

Tak včera jsem se vrátil od Martina Koiše - super chlap - výborně jsme pokecali o rychlých Fordech (a jeho garáž :palec_nahoru: Fiesta RS na kopce, Siera Cosworth - jezdí ji jeho otec, standartní RS, upravené ST) - prostě opravdový nadšenec. Vše mi vysvětlil, poté nainstaloval a jeli jsme na zkušební jízdu :hhura: - ovšem hustě pršelo - celý den - takže když byl zavolantem M.Koiš - hrabalo auto i na čtverku a pětku. Ovšem nárůst kroutícího momentu byl znát hned od začátku a to ve středních otáčkách - auto se chová úplně jinak. Plnící tlak turba povyskočil až přes 1 bar a je to opravdu znát.
Zpáteční cesta domů byla úžasná - užíval jsem si i na mokru příval kr. momentu - hlavně ve stř. otáčkách - nad 5500-6000 opravdu rychleji vadne.
Za mně - Bluefin Stage 1 - naprosto splnil moje očekávání (možná i předčil :D ) a určitě doporučuji :palec_nahoru: Stejně tak Martina Koiše, který je srdcař a Fordům opravdu rozumí :bravo22:
ex Ford Focus II ST, 2.5 DURAtec 20V turbo, 3.dv, Performance blue, r.v.2006, Sport. filtr K&N, Blow off ventil, Bluefin Stage 1.
Ford Focus ST 170, 2.0 DURATEC, 3.dv, Stardust Silver - Metallic, r.v.2002 , sériový kus.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 06.06.2012 09:06

Vylozene narust vykonu / kroutaku je u Bluefinu super. V podstate nejvyraznejsi zmena oproti seriovym parametrum za tyto finance. Dalsi upgrady vykonu maji sice mensi navyseni, ale o to jsou zivelnejsi - vyfuk, sani (zvuk :bebng:). A z rychleho auta udelaji auto, co rozdava usmevy :palec_nahoru:...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

JUHA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 06.12.2011 19:59
Bydliště: Jablonec n.n.

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od JUHA » 27.09.2012 16:18

Tak to vypada že příšti tyden pojedu na chip sem http://www.mereni-vykonu.cz/ tak jestli to klapne dam vědet jak jsem uspěl kluci tam maj brzdu tak hned uvidim co a jak.
Ford Focus ST Black Panther ,2006, camp performance 187 kw,
Ford Mondeo combi Titanium S, mk4, 2.2. tdci 147kw.Black Panther r.v. 2012

JUHA
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 06.12.2011 19:59
Bydliště: Jablonec n.n.

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od JUHA » 09.10.2012 22:26

Toto je graf z brzdy po cipu. zatah motoru proti serii o hodně větší turbo tlačí až do cervene stupnice zatim plna spokojenost.
Přílohy
focus ST_krivka_vykonu.jpg
Ford Focus ST Black Panther ,2006, camp performance 187 kw,
Ford Mondeo combi Titanium S, mk4, 2.2. tdci 147kw.Black Panther r.v. 2012

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od foki » 09.12.2013 22:41

trochu to ozivim otazkou zda se da code red pouzit na jine auto ( vice aut ) ? nekde jsem nasel toto ale z popisu jsem se dozveďel ze nevi jestli se da pouzit dal
Přílohy
image.jpg
image.jpg (23.17 KiB) Zobrazeno 3283 x
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od 6666667 » 10.12.2013 10:29

Code:red tady asi nikdo nemá, ale myslím, že to bude stejné jako Bluefin. Bude potřeba ten handheld resetovat, aby ho bylo možné použít na jiné auto.
Asi bych napsal do Code:red a zeptal se, kolik za reset chtějí. Čekám, že to bude cena blížící se koupi nového.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 26.04.2014 00:10

Po možná 3 letech používání aditiva do benzínu (Wynns) jsem teď testnul VIF (Super Benzin Aditiv), a to prakticky jen z toho důvodu, že mne zaujala směšná (resp. poloviční cena) - 500 ml od nějakých 160 Kč, a recenze byly až na výjimky kladné.

Už u Wynns jsem si ověřil, že funguje. A to, že jsem ho po tankování do nádrže zapoměl nalít, jsem opakovaně poznal na chodu, zvuku a reakci motoru na přidání plynu. Proto jsem nečekal nic světoborného, protože aditivum do benzínu leju možná 3 roky, tudíž efekty ve smyslu vyčistění motoru, protikorozní ochrany atd. už musely dávno zafungovat.

A proto jsem byl skutečně překvapen, že ihned při prvním ranním startu jsem opět poznal rozdíl a po týdnu ježdění musím toto zhodnotit tak, že v kombinaci s nejlevnějším N95, který tady natankuju, auto na tuto kombinaci šlape stejně dobře, ne-li lépe, jako když jsem zkusil 2 nádrže 100 oktanového V-PR.

Proti minulému aditivu, nebavím se o čistém N95, jsem zjistil tyto změny:

- ihned po nastartování naprosto hladký, vyrovnaný a klidný chod
- už během pár desítek sekund jízdy od startu pokles volnoběžných otáček o 100 ot. proti dřívějšku, někde na 750-770 ot./min.
- znatelně hlubší a tišší zvuk motoru
- při jízdě pocitově výrazně "lehčí" běh motoru
- hutnější brumlání výfuku
- při sundání nohy z plynu znatelně menší brzdná síla motoru
- ve všech otáčkách rychlejší reakce na plyn a zvýšená citlivost i jen na drobné přidání plynu (rozeznatelné hlavně v nízkých otáčkách)
- rychlejší náběh výkonu a vytáčení motoru (brutální kopanec místo v 2.500 ot. už někde o 150-200 ot. níže)

Jediné, co zatím nejsem schopen posoudit, je výrobcem deklarovaný pokles spotřeby (údajně 5-7%), to musím projet pár nádrží. Ale vzhledem k výše uvedeným skutečnostem by tam nějaká měla být.

Na x-tisíckrát projeté trase, kde v každodenním hustém provozu jedu automaticky dle zvuku a citu pro motor, jsem hned první den zjistil, že tam, kde běžně jedu (se vleču) v "udržovacím" režimu na VI.-ku 1.600 ot. a na nižší kvalty 1.500 ot., což motor snášel bez protestů, jsem měl najednou, když jsem nekoukalna budíky, klidně 1.400, resp. 1.250. To, že otáčky nejsou zrovna OK, dává motor vědět až někde okolo 1.150.

A naopak, tak jak se motor dříve "brchal" někde od 1.700 ot., tak s tímto aditivem je to už od 1.500 ot. A při řazení nahoru , opět pocitově dle výkonu motoru, při běžné civilní jízdě, jsem zjistil, že řadím zhruba o 100 ot. níže.

A dnes jsem se bavil s kolegou, který také jezdil spolu se mnou s na konkurenční aditivum a stejně jako já přišel s tím, že auto je teď výrazně živější a citlivější na plyn, a to má současnou běžnou vysokootáčkovou atmosféru.

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Nonid » 26.04.2014 00:14

Zkus tohle hodit i do vlakna o benzinech a aditivech nebo jak se to jmenuje, urcite to bude poucny hlavne tam! :palec_nahoru:
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů