ST220 benzinová pumpa

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 28.08.2015 15:44

Na me 2. fotce je to zelezny "neco", co povazuji za regul. tlaku, trochu videt. Je na to napojena ta druha / vratkova roura.
Ta se vraci od rozdvojeni trubek hned ZA filtrem paliva.

Tedy cesta je nadrz (vystup pumpy) -> filtr paliva -> rozdvojeni trubek ->
jedna jde k motoru, druha jde zpet do nadrze.
Logicky, tam by mohl byt regul. tlaku.

Da se to vyndat - je to prikryte plastovym klobouckem a ten je na tom stazeny 3 srouby.
Vypada to trochu jako ventil odvetrani klikovky.

Tady je to videt (pumpa na fotce vypada uplne jako ta STckova)
http://aukro.cz/palivova-privodni-jedno ... 94651.html
Na fotce se leskne kulata hranka toho "neceho" a jsou tam videt 2 ze 3 tech sroubku.
Naposledy upravil(a) Tomin123 dne 31.08.2015 10:43, celkem upraveno 2 x.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 28.08.2015 15:47

A schema zapojeni pro pripadne dalsi nestastniky.
Přílohy
20150828 15_45_33 Technical Information System (TIS).png
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 28.08.2015 15:50

Medviszek píše:Nemůže ti někde za klapkou přisávat falešný vzduch? Na chudou směs by to odpovídalo. A tím že to dělá po zahřatí vlastně asi taky.
Absolutne ne. Prisavani se projevi hlavne na volnobehu (mala potreba vzduchu).
Tohle bezi na volnobeh vzdy jak Svycary
a nejede to naopak nahore. Nekdy to bezi i do 5 tis. jak strelene a az pak to prejde do chude.
Adaptace dole v pohode, nahore je to cele v +25%
Navic, je tam vzdy spojitost s tim divnym kolisavym zvukem od nadrze.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 28.08.2015 16:27

Rekl bych ze to tak bude.
Takto nejak to vypada (prilozeny obrazek), jen to odboceni k regulatoru je u ST az ZA filtrem, tedy venku z nadrze.

Fotka je z tohoto clanku
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=113087
Je tam i fotka
http://www.autospeed.com/cms/gallery/ar ... 13087&i=13
s tim regulatorem v pumpe. Tak nejak to u ST vypada.
Přílohy
113087_5mg.jpg
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od zeli » 31.08.2015 17:08

Jestli ti to pomuze, tak kdyz jsem se v tom kdysi hrabal, tak pro SCi motor regulator tlaku v kosi cerpadla byt nema (SCi ho ma v palivovem filtru). Cerpadlo, ktere jsem koupil nove v kelly (snad i BOSCH dokonce) na benzin motor tam regulator melo a podle me tam ma byt pro vsechny benzin motory mimo SCi, protoze jinak neni kde ten tlak regulovat a bez regulovaneho tlaku neni mozne ridit davkovani. Je otazka, jestli ST nema vyssi tlakovani.
Parkrat jsem se rozepisoval na tema bidneho reseni sitek saciho kose a s tim spojenych problemu s dodavkou paliva. U me to byl problem cislo 1 a taky jsem kvuli tomu trikrat vyndaval cerpadlo. Pouha vymena nepomohla (v zapeti se to zase ucpalo). Na problem pricpanych sitek existuje primitivni test. Jezdit s nadrzi aspon z pulky plnou (do kose pak jde benzin i vrchem). Pokud problem ustane, je to v sitkach, pokud ne, je to ten zbytek, cili cerpadlo, vedeni, filtr, regulator.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 31.08.2015 18:37

Kdyz jsem ten kos vyndal (je na bajonet chyceny na spodku nadrze), tak sitko na spodku vypadalo rozumne. A to i presto, ze v nadrzi byl slusnej kandel.
Ale mohlo se to "odplachnout" jeste pred vyndanim cerpadla pri vyndavani nadrze z auta.

Jak presne se Ti prosim projevovalo to "spatne zasobovani kose" ?
Tohle tak divne huci z prostoru nadrze (pod sedackou).
Je fakt, ze jakmile se vypne zapalovani, tak to pak ?vetsinou? pri dalsim nastartovani
zvuk uz nedela a auto jede hned lip. Coz muze byt tim ze dojde k odplachnuti bordelu ze sitka pri vypnuti zapalovani/pumpy.

Jak si to tedy vyresil ? (mas nejaky link na dane vlakno, prosim)

Jinak vsechny V6 (alespon v MK3) maji tlak stejny - 4.5Baru. (vycteno z tech. dokumentu, ne z nejakeho inet analu)
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od zeli » 31.08.2015 19:49

Presne tak, bajonetem na spodku nadrze, je to tam pekne primlaskly, takze kdyz se tam naplavi nejakej bordel, tak moc prostoru na prutok tam bohuzel neni. Link nemam, ale pamatuju se, ze jsem to popisoval celkem hodne obsirne, zkusim to zestrucnit :)
Spatne zasobovani palivem se mi projevovalo z 90 procent na dalnici ( rychlost nad 120) , protoze za takovych podminek ma motor nejvetsi spotrebu vztazeno k casu! Tedy je potreba maximalni prutok. Dalsi podminkou byla hladina cca ve tretine a mene, protoze pri vyssi hladine se benzin do kose dostane "horem", je tam nekolik otvoru skrz.
Projevovalo se to tak, ze motor vynechaval (popisuju situaci s SCi, u bezneho benzinu muze byt situace lehce jina), slapani na plyn nepomahalo, spis naopak. Nekdy i chcipnul, cili svetla pryc, servo pryc, brzdy nastesti nejakou dobu ne :) Po sjeti na okresku, kde je spotreba mnohem nizsi, se dalo jet uplne normalne. Cim nizsi hladina benzinu v nadrzi, tim stav horsi a slo to nasimulovat i na okresce pri ostre jizde.
Huceni pod sedackou je zpusobeno tim, ze cerpadlo prisava vzduch z prazdneho kose, tak je zvuk pak jiny nez normalne. Kdyz motor na chvili zhasne, tak se do kose trochu paliva zase dostane, tak to pak chvili jede.
Resil jsem to poprve jen sundanim nadrze a zkoumanim cerpadla, tehdy jsem jeste nevedel, ze je na bajonetu, takze kos sem nechal a vyndal jen vnitrek a nadrz proplachnul jak nejlepe slo, ale to nepomohlo. Podruhe jsem koupil to nove cerpadlo a nechal to vymenit u Forda. To pomohlo, ale jen na chvili. Jo jeste pomerne dulezita vec. Tou dobou jsem benzin naleval z kanystru, ze kterych se nejspis do nadrze dostavaly necistoty, tak po case se to znovu objevilo. Napotreti uz jsem tusil, co je prava pricina (mel jsem k dispozici stare cerpadlo na zkoumani) a navic jsem resil tlakovy ventil navic v SCi motoru, ktery tam nema co delat a zpusobuje zvlastni zvuky navic. Cili opet demontaz cerpadla, dukladne vycisteni nadrze i obou sitek...spodniho i vnitrniho, vyndani tlak. ventilu a nahrazeni holou trubkou z puvodniho cerpadla, opetovna montaz. Taky jsem prestal lip z kanystru, ze kterych se nejspis uvolnoval bordel. Od te doby uz nekolik let bez problemu.

Cili doporucuju ten test s plnou nadrzi. Od toho bych se pak odrazil. Jinak jestli mas cerpadlo na hrani, tak je zajimave ho prozkoumat, je tam spousta veci, ktere pomahaji plneni toho plastoveho kose. Jednak je tam dole dira prekryta gumovym kruhem, ale hlavne je tam pomocna tryska (schovana pod tim velejemnym sitkem), ktera je zivena primo z vystupu cerpadla a ktera pomaha do kose vhanet palivo i kdyz hladina v nadrzi uz je nizka. Ovsem to sitko dole musi propustit benzin. Jde vydloubnout a chce to poradne vycistit stejne jako to vnitrni.

Tak uz jsem dokonce nasel, ze jsme si o tom psali :) Jukni na http://forum.fordclubs.org, preposlal jsem ti zpravu s podrobnym popisem plus odkaz na fotky meho cerpadla. Odkaz se zda byt jeste funkcni.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 31.08.2015 22:22

Plnou nadrz zkusim. Dik moc za info.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 31.08.2015 22:50

Ahoj,

sz dorazilo, jeste jednou dik moc.
Koukal jsem na ty tve fotky. Ohledne toho regulatoru tlaku,
tys ho tam puvodne u te SCi vubec nemel osazeny ?
To znamena ze vratka z paliv. filtru byla uplne bez jakehokoliv skrceni ? To by byl vystupni tlak smerem
k motoru hoooodne nizky, ne ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od zeli » 01.09.2015 13:49

Ahoj, neni zac, budu rad, kdyz to pomuze a dluzim Ti za diag meho SCi tenkrat pred lety :)
SCi pumpa tam ma misto tlak. ventilu jiny vylisek, ktery pasuje na stejne misto, je to jen plastova trubicka s O-krouzkem (nemam po ruce foto). U SCi je tlakovy ventil v palivovem filtru, takze okruh k motoru je pod tlakem. Je tam konkretne 4,5baru.
Jsem zvedav jak dopadnes. Vim, ze obcas nekdo problem s dodavkou paliva resi a jeden clovek kvuli tomu mondeo prodal, protoze to taky resil x-krat a neuspesne. Je to takovy zradny :)
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 01.09.2015 15:08

No, hezky. Tak ted uz to musim dat urcite. :-) Jestli kvuli tomu nekdo proda auto ... :bebng:
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od zeli » 02.09.2015 10:49

Tady je ta zahada:http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=150
Snad to nebude tvuj pripad, nicmene treba tam najdes neco, co presne sedi na tvoje problemy. Porad ale myslim, ze poresit dodavku paliva jit proste musi. Dotycny mondeo nakonec prodal a koupil C-maxe. Taky bych byl na to auto hodne nastvany, uz kvuli tomu pristupu k cerpadlu, kdy se musi sundavat nadrz. Asi ani v servisu neni clovek pak uplne dvakrat vitany a stoji to v souctu nemale penize.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 04.09.2015 11:11

Tak vcera byla nadrz podruhe dole. Majiteli se to ale projevilo i s uplne plnou nadrzi !

Otestoval jsem tlakovy regulator (potvrzeno - je v plastove nadobe spolu s pumpu).
Otevira presne na 4.5Baru
Pro jistotu jsem ho ale i tak vymenil (kdyz uz to bylo rozhozene).
Zpetny ventil odzkousen, ok. (tlak se drzel v railu i po pul hodine od vypnuti zapal.)
Zpetny ventil na dne plast.nadoby odzkousen - jen pomalinku odkapava.
Sitko celkem hodne ciste, pruhledne, bordelu v nadrzi uplne minimalne.
Kazdopadne jsem pro jistotu dal druhe sitko, a vymenil spodek te nadoby.
Na jejim dne je nejaky modry plast. "ventil" jehoz funkce mi neni uplne jasna.
Usti tam tryska o ktere zeli tvrdi "ta pomocna tryska ktera pomaha vhanet do kose....",
ale nechapu jak to presne muze fungovat.

Takze stale nevim a nechapu co je pricinou obcasneho vypadku pumpy. (pulzovani)
Prisun benzinu do prostoru pumpy dle meho sileny. Sitko na dne plastu temer lezi na dne nadrze
a plastova nadoba ho obepina vsude kolem - kudy pak muze k sitku rozumne dotekat benzin ??
Kdyz ponorim ten plast do nadrze suchy, tak se zaplavuje benzinem celkem dost pomalu, ale chapu ze to neni "vedecky termin" :)
Pokud pod tim plastem, nedejboze, vznikne podtlak, tak se to cele prilepi na plast na spodku nadrze a sani ze spoda je tim jeste zhorsene.

Proste privod paliva k pumpe mi pripada uplne debilni.
Taaakze jsem pro jistotu na hrane plastu, tesne vedle sitka, vyfrezoval 4 male pruchody.
To nemuze snad uskodit, spis pomoct.

Jestli nekdy, kvuli bordelu, nezavre ten zpetny ventil v tom plastu a v nadrzi je malo paliva, tak
si umim predstavit jak to pres noc vykape zpet do nadrze
a rano pak Duratecy v MK3 po nahozeni brzo chcipnou. :irre:

Ale proc to takhle zazlobilo i s plnou nadrzi ? V te dobe by se to melo zaplavovat dirama nahore na nadobe....
Jedno z moznych, i kdyz dost divnych, vysvetleni je, ze ta pumpa si (namisto
aby si ten benzin v nadobe u sebe drzela a doplnovala) nejakym zpusobem spis ten benzin vytlaci do motoru a novy se k ni proste z nejakeho duvodu nedostava.
Napr. nezda se mi ze vystup z regulatoru tlaku (vratka do nadrze) je umisten presne NAD zpetnym ventilem kudy se prisava benzin do nadoby. Pokud by to tam tlakove strikalo na tu gumicku, bude gumicka tlacena na dno plastu a tedy bude zavirat / skrtit prisun noveho paliva do nadoby.

Jestli to ted da uz pokoj (prave se davam na modleni :-)), tak zaver zni - nevim cim to bylo. :nixw: :palec_dolu:
Naposledy upravil(a) Tomin123 dne 04.09.2015 11:50, celkem upraveno 10 x.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ST220 benzinová pumpa

Příspěvek od Tomin123 » 04.09.2015 11:18

Jeste doplnim popis cele pumpy (sam si to za mesic nebudu pamatovat, tak dokumentace :-) )

- ve vystupni plastove trubce (do ktere ze spoda usti samotna el. pumpa) je zasunuty zpetny ventil
- ve zpatecni trubce (co se vraci palivo od paliv. filtru) je take miniaturni sitko !
Pokud by to bylo ucpane, nevracel by se benzin dostatecne tudy, ale lokalnim prepadem uvnitr plast. nadoby a to muze rozhazet tlakove pomery v prostoru sani do sitka (kam tento prepad usti).
Jestli toto muze zpusobovat ten problem ale netusim.
- na dne plast. nadoby je trivialni zpetny ventil (tesne nad sitkem) - jednoducha gumicka v kleci
Jak dobre drzi palivo po vypnuti zapalovani netusim. Pochybuji ze udrzi hladinu uvnitr vyssi nez v nadrzi dele nez par desitek minut. Po nocnim stani bych rekl ze je nadoba prazdna/ve stejne hladine co nadrz.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: ST220 benzinová pumpa koupím

Příspěvek od pkadecka » 04.09.2015 11:47

Tomin123 píše:Pumpa bere na volnobeh 6.5Amp (85Watu !). 8O
Pro srovnání, palivové čerpadlo v obyč. 1.6 (ff mk1) bere 5A. Sám jsem to měřil.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů