PŘEVODOVKA RS - kompatibilita

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZLOU
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 15.04.2013 21:18
Bydliště: Planá nad Lužnicí, okr. Tábor
Kontaktovat uživatele:

PŘEVODOVKA RS - kompatibilita

Příspěvek od ZLOU » 14.04.2016 18:06

Ahoj,

řeším velice urgentní záležitost a to kompatibilitu převodovky RS s poloosami S-Max.
Motory jsou co se týká bloku stejné, převodovky M66 jsou co do skříně stejné, ale je možné a bylo mi naznačeno, že by poloosy mohly být na RS širší, nebo mohly mít jiné drážkování a tedy výstup z převodovky jiný. No a nebo taky ne.

Potřebuju tedy zjistit, zda je vývod z převodovek M66 shodný jak na Focus RS, tak na S-Maxu, nebo není.

Mám kupce na svou převodovku a zároveň mohu koupit tu z RS, čímž bych dostal o malinko kratší převod a originál samosvor v jednom. No a navíc převodovka má najeto o 100 t km míň než moje, ale je otázka, v jakém režimu.

Děkuji za info, pokud někdo víte.
S-MAX Titanium S - 2,5 ST, 2/2009
NR Chip 280/440, RS vstřiky, 2,75" downpipe, IC FMIC, 76mm Al sání FMIC+Simota, Eibach Pro-Kit+IVDC, 18"a19" Ford+20a25mm Eibach a H&R, sport cat.

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA RS - kompatibilita

Příspěvek od 6666667 » 15.04.2016 19:46

Nejde dát samosvor z RS do ST převodovky a taky nejde použít RS převodovku s ST poloosami. Na ST motor jde namontovat RS převodovka, ale nejdou použít RS poloosy. Muselo by se vše udělat z RS tedy cely pomocný rám, revo knuckle atd.

Co vím tak RS má větší vnitřní ložisko diferenciálu.

A taky mám za to, že RS má delší převod.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
ZLOU
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 15.04.2013 21:18
Bydliště: Planá nad Lužnicí, okr. Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA RS - kompatibilita

Příspěvek od ZLOU » 15.04.2016 21:36

Díky za info.

Takže pokud to dobře chápu:
"Na ST motor jde namontovat RS převodovka, ale nejdou použít RS poloosy."

Takže převodovka sedí. V tom bych taky neviděl problém. Že nejsou použít RS poloosy je jasné - bude jiná délka, přinejmenším.

Jdou tedy do RS převodovky použít ST poloosy? Jen co se týče napojení do skříně. Délky neřešit, nebudou stejné - náprava. Pokud ano, tak ty z S-Maxu půjdou vsadit počítám taky. Tady vidím jedinou možnou záludnost - průměr a drážkování - spojení převodovky a poloos.

RS má primární převod kratší, cca 500 ot. na šestku točí výš než S-Max. Stejně jako ST. TAky je co do maximálky pomalejší - teoreticky.
S-MAX Titanium S - 2,5 ST, 2/2009
NR Chip 280/440, RS vstřiky, 2,75" downpipe, IC FMIC, 76mm Al sání FMIC+Simota, Eibach Pro-Kit+IVDC, 18"a19" Ford+20a25mm Eibach a H&R, sport cat.

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA RS - kompatibilita

Příspěvek od 6666667 » 16.04.2016 17:24

Dlouho ST nemám, hodně jsem toho zapomněl. Už se o to moc nezajímám.

Myslím, že ST používá klasickou Volvo M66 fwd převodovku, ale v RS je awd Volvo převodovka, do které Quaife udělal zakázkovej diferenciál. A je to uzpůsobeno jen pro přední pohon. Není tam možnost namontovat ze strany mezinápravovej diferenciál.

Takže bych řekl, že do RS převodovky budou pasovat jen RS poloosy a žádně jiné. Protože RS má ten zakázkovej diff. Ostatní mají origo Volvo diferenciály.

Jedině jak to na 100% zjistíš, je to vyzkoušet, poměřit. Tady to nikdo nedělal, takže těžko někdo odpoví. A pokud se to bude lišit, tak si nechat udělat custom poloosy. Ale to asi těžko.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA RS - kompatibilita

Příspěvek od 6666667 » 16.04.2016 18:00

Schválně jsem ještě pohledal at můžeš srovnávat.

Moje ST
PICT2584.jpg
RS
s-l1600.jpg

Mužeš si všimnout jiného mnohem většího gufera u RS a taky má více otvorů kolem výstupu z diferenciálu tam se v případě awd montuje skřín co posílá výkon dozadu.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
ZLOU
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 15.04.2013 21:18
Bydliště: Planá nad Lužnicí, okr. Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA RS - kompatibilita

Příspěvek od ZLOU » 16.04.2016 21:14

Díky za invenci.

Tak to je zajímavé. Nikdy jsem si toho rozdílu nevšiml. NA RS je to masivní vše, ale to je tím AVD. To vlastně mohli i to RS udělat již tehdy 4x4 a nečekat na současný model. A nakonec k tomu došlo v individuálních přestavbách implementací části pohonu z Kugy.

No nic.
Gufera jsou jiná, to je jisté. Ale třeba by drážkování mohlo být stejné. Ale to je otázka. Prostě nezbývá než to jet vyzkoušet s nějakou poloosou z civilního modelu.

Děkuju. A moc.
S-MAX Titanium S - 2,5 ST, 2/2009
NR Chip 280/440, RS vstřiky, 2,75" downpipe, IC FMIC, 76mm Al sání FMIC+Simota, Eibach Pro-Kit+IVDC, 18"a19" Ford+20a25mm Eibach a H&R, sport cat.

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti