Stránka 1 z 1

Vybijanie autobaterie

Napsal: 20.01.2013 12:19
od nostro66
Zdravim,

Baterka je Vatra silver 74Ah, rok stara. Tri dni som nejazdil, uplne ju vybilo, nameranych 5V bez zataze, asi je po nej. Toto sa mi stalo uz druhy krat pocas tejto zimy, akurat prvy krat bateria nebola az tak vybita. Mam podozrenie, ze nieco bateriu vybija. Nestretol sa niekto s podobnym problemom u ST?

Re: Vybijanie autobaterie

Napsal: 20.01.2013 16:18
od 6666667
5V .....tu už asi neoživíš. Pokud nebyla špatná baterka, tak zbývá jedině měřit odběr auta v klidu. Já to před nedávnem měřil, jen tak pro zajímavost, když jsem přemisťoval baterii. Při vypnutem motoru v klidu(svítí jen rádio a palubní počítač) tak odběr něco přes 400mA. Po zamknutí auta něco přes 300mA a asi po půl hodině od zamknutí se auto uspí a odběr nula nula nic, myslím že to bylo 9mA.
Jestli to nebudeš mít podobné, tak je nejspíš někde problém. Pak nezbývá než hledat a zkoušet vydělávat pojistky.

A nebo auto nedobíjí po nastartování je dobíjecí napětí 14,6V.

Re: Vybijanie autobaterie

Napsal: 20.01.2013 18:39
od nostro66
Ahoj, diki za tie hodnoty odberu. Kde umiestnit ampermeter, tak aby bolo mozne odsledovat hodnoty aj pri zamknutom aute?

Re: Vybijanie autobaterie

Napsal: 20.01.2013 19:05
od 6666667
Já mám baterku v kufru, takže jsem koukal na měřák přes okno :wink: . Můžeš třeba protáhnout dráty přes mřížku nárazníku nebo je prostě přivřít kapotou. Nebo obejít koncák na zámku kapoty atd.

Re: Vybijanie autobaterie

Napsal: 30.01.2013 12:06
od 6666667
Vyřešeno :?: Poreferuj

Re: Vybijanie autobaterie

Napsal: 01.02.2013 23:03
od nostro66
Nuz, dobijacie napatie je ok, bateriu som kupil novu. Staru (rocnu) som sice ako tak dobil, nizkym prudom, dlhym dobijacim casom, ale jej vykon je otazny. Autobateriu to stale vybija, takze cez vikend sa pustim do merania. Este jedna vec, tato chyba uz na tomto aute bola (pred dvoma rokmi) a pricinou bola jednotka pasivneho kluca, ktoru este za cias povodneho majitela v servise vymenili za novu.

Takze predpokladany postup najdenia zavady:

1. zapojim ampermeter medzi zapornu svorku autobaterie a kabel zemnenia
2. ampermeter vyvediem spod kapoty a polozim na predne sklo, aby som nan videl z vnutornej castu vozidla
3. zalepim paskou detektory pohybu alarmu
4. usadim sa v pohodlnych sedackach ;-) a zamknem auto
5. pockam cca pol hodiny, kym sa system prepne do sleep modu
6. skontrolujem hodnotu el. prudu, ak bude vacsia ako par mA, tak bod 7.
7. zacnem postupne vytahovat poistky a kontrolovat odber el. prudu (vytiahnem poistku, skontrolujem el. prud, vlozim poistku) - tu je otazne ci sa po vytiahnuti poistky neprepne system zo sleep modu do "normal modu".
8. pokial nezistim ziadnu zavadu, moze byt este chyba v neistenych agregatoch

Bude tento postup ok? Nie som ziaden automechanik, len sa trosku vyznam do elektriky ;-)

Podla rychlosti vybijania autobaterie, predpokladam ze tam potecie min. 500mA v sleep mode.

Re: Vybijanie autobaterie

Napsal: 02.02.2013 17:24
od foki
ja jsem nesedel uvnitr ale mel jsem stazene okno a vytahoval jsem pojistky . zjistil jsem ze to delal modul na keyfree , proste se neodpojil . po vymene vse OK .

Re: Vybijanie autobaterie

Napsal: 03.02.2013 15:27
od nostro66
Tak som to dnes pomeral a po sleepnuti systemu bol odber 200mA, po odpojeni gsm/gps trackeru odber 4mA. Kombinacia kratsich trati, nizkych teplot a staleho odberu bolo pre bateriu moc. Diki za pomoc!

Re: Vybijanie autobaterie

Napsal: 04.02.2013 08:18
od foki
to mi rikali ve fordu , jestli tam nemam nejake vyhledavani , nebo dodelany alarm atd .