Android OEM Ford rádio
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 176
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Android OEM Ford rádio
Tak jo, dneska jsem pokročil. Vymordoval jsem ovládání klimatizace. 2 šrouby ihned přístupné, ten třetí vlevo byl obtížnější. Nemám rád vycvakávání krytů, protože nevíte podle zvuku, kdy se to vycvaklo a kdy ulomilo. Dneska jsem měl šťastnej den - neulomilo se nic.
Každopádně mini USB kabel vede zespoda to tý černý krabice (asi ten BT modul). Už je propojen s novým rádiem. Má to výhodu (vyzkoušel jsem) - funguje přes to i instalace aplikací. Osobně používán raději Sygic 2023 (stahuji z APKMIRROR). Automatické aktualizace mám zakázané, takže se mi to "neapgrejduje" na novější verzi programu (mapy ano) a funguje to, jak má.
Také mám zakoupený CAR Scanner - nainstalován a spárován s BT ODB II modulem.
Takže zbývá ten kabel na rádio anténu a ------ kamera.
Čistě teoreticky - Forscan logicky hlásí chybu modulu rádia, ovládacího panelu a displeje. Dá se tato detekce deaktivovat?
Každopádně mini USB kabel vede zespoda to tý černý krabice (asi ten BT modul). Už je propojen s novým rádiem. Má to výhodu (vyzkoušel jsem) - funguje přes to i instalace aplikací. Osobně používán raději Sygic 2023 (stahuji z APKMIRROR). Automatické aktualizace mám zakázané, takže se mi to "neapgrejduje" na novější verzi programu (mapy ano) a funguje to, jak má.
Také mám zakoupený CAR Scanner - nainstalován a spárován s BT ODB II modulem.
Takže zbývá ten kabel na rádio anténu a ------ kamera.
Čistě teoreticky - Forscan logicky hlásí chybu modulu rádia, ovládacího panelu a displeje. Dá se tato detekce deaktivovat?
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 176
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Android OEM Ford rádio
Na tento, žlutý kabel, bych měl zapojit napájení zadní kamery. Nejde do něj ale napětí.
Neměl by tento vodič například být jištěn nějakou pojistkou, kterou mám třeba zrovna nezapojenou?
Jinak to je konektor, který v původní verzi originálního rádia vede do displeje. V mém případě do toho malinkého, modrého/monochromatického.
- Vycvaknout krytky na madlech pátých dveří a vyšroubovat 4 šrouby. Zbytek je nacvaknutý, takže vycvaknout celý plast.
- vyšroubovat lištu nad SPZ - celkem 6 matic
- já jsem při té příležitosti zjistil, že krajní konzole na liště jsou v horní části odlomené, tak jsem použil tmel na motory, který by mi jinak zaschnul: - protože dneska byl hic, podařilo se protáhnout konektory i spojka tou malou gumovou záslepkou (záslepka je velká, ale dírka malá), aniž bych ji roztrhnul. Nejdřívě šel větší (žlutý cinch), pak menší (červený napájecí) a nakonec spojka: - konektory jsem zaizoloval, aby se mi samovolně nerozpojily: - protože mi pájení moc nejde, používám takovéto spojky, které jen zatavím horkovzdušnou pistolí: - kostru jsem nikde netahal, protože páté dveře ukostřené jsou. Takže takto: - zvolil jsem levou stranu pro protažení kabelu (v zásadě je jedno, jestli zvolíš levou, nebo pravou stranu auta pro protažení) - pokud to šlo, nevycvakával jsem plasty za každou cenu, takže zde jsem stropnici jen poodhrnul a pomohl si háčkem - povolil jsem dva šrouby na levé straně kufru platu u světla interiéru a malinkato povycvaknul. Pak šel kabel prostrčit. - z LZ místa spolujezdce jsem prostrčil vázací drát s očkem kolem světýlka a protáhnul kabel do kabiny
- pak jsem už nic nevycvakával, pouze prahovou gumu. Kabel jsem (má tam místa hodně) vsunul pod plasty a zadělal zpět prahovou gumu
- od řidiče k LZ místu jsem opět prostrčil drát s očkem a protáhnul kabel k místu řidiče
- stejným způsobem pod volant a pak k rádiu
Momentálně to nemám zapojené, jak bylo rádio přizpůsobené (viz dotaz výše). Vytáhnul jsem si pomocný vodič a napájení zapojil přímo do pojistky tempomatu (který nemám).
Zde je výsledek:
Mám kameru kompletně nainstalovanou a hlásí, že není signál. Pokud jsem ale udělal bypass z autozapalovače, kamera funguje.Neměl by tento vodič například být jištěn nějakou pojistkou, kterou mám třeba zrovna nezapojenou?
Jinak to je konektor, který v původní verzi originálního rádia vede do displeje. V mém případě do toho malinkého, modrého/monochromatického.
Tak. Kamera je nainstalována. V zásadě tě nečeká nic neočekávaného.Tomáš Kubec píše: 31.07.2025 09:21 Až budeš dělat kameru, tak zaznamenej postup. Mám ji doma rok a ještě jsem se k připojení k rádiu nedostal![]()
- Vycvaknout krytky na madlech pátých dveří a vyšroubovat 4 šrouby. Zbytek je nacvaknutý, takže vycvaknout celý plast.
- vyšroubovat lištu nad SPZ - celkem 6 matic
- já jsem při té příležitosti zjistil, že krajní konzole na liště jsou v horní části odlomené, tak jsem použil tmel na motory, který by mi jinak zaschnul: - protože dneska byl hic, podařilo se protáhnout konektory i spojka tou malou gumovou záslepkou (záslepka je velká, ale dírka malá), aniž bych ji roztrhnul. Nejdřívě šel větší (žlutý cinch), pak menší (červený napájecí) a nakonec spojka: - konektory jsem zaizoloval, aby se mi samovolně nerozpojily: - protože mi pájení moc nejde, používám takovéto spojky, které jen zatavím horkovzdušnou pistolí: - kostru jsem nikde netahal, protože páté dveře ukostřené jsou. Takže takto: - zvolil jsem levou stranu pro protažení kabelu (v zásadě je jedno, jestli zvolíš levou, nebo pravou stranu auta pro protažení) - pokud to šlo, nevycvakával jsem plasty za každou cenu, takže zde jsem stropnici jen poodhrnul a pomohl si háčkem - povolil jsem dva šrouby na levé straně kufru platu u světla interiéru a malinkato povycvaknul. Pak šel kabel prostrčit. - z LZ místa spolujezdce jsem prostrčil vázací drát s očkem kolem světýlka a protáhnul kabel do kabiny
- pak jsem už nic nevycvakával, pouze prahovou gumu. Kabel jsem (má tam místa hodně) vsunul pod plasty a zadělal zpět prahovou gumu
- od řidiče k LZ místu jsem opět prostrčil drát s očkem a protáhnul kabel k místu řidiče
- stejným způsobem pod volant a pak k rádiu
Momentálně to nemám zapojené, jak bylo rádio přizpůsobené (viz dotaz výše). Vytáhnul jsem si pomocný vodič a napájení zapojil přímo do pojistky tempomatu (který nemám).
Zde je výsledek:
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
- Tomáš Kubec
- Nováček
- Příspěvky: 156
- Registrován: 20.12.2008 20:16
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Android OEM Ford rádio
Já bych napájení bral ze světla zpátečky a u rádia to zapojil na detekci zpátečky a na video
https://ae01.alicdn.com/kf/S78b65b52037 ... 3e1c3g.jpg
https://ae01.alicdn.com/kf/S78b65b52037 ... 3e1c3g.jpg
Ford Focus Combi MK3 1.0 EcoBoost 92 kW (2013 prosinec) - stále mám
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 176
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Android OEM Ford rádio
To jsem právě myslel, že když to připravili na ten konektor, že to je ono.
U rádia (kromě milionu jiných kabelů) byl žlutý cinch samice pro video vstup a pak tento POWER kabel, u kterého byl taky popisek KAMERA. Ovšem samec. Bylo to u kabelu POWER: a u toho symbol.
Něco v tomhle stylu: Tak to by přece mělo být napájení, ne?
Nejde do toho napětí ani normálně, ani po zařazení zpátečky. Proměřoval jsem to multimetrem.
Teď jsem to dal do té pojistky, coby provizorní řešení.
U rádia (kromě milionu jiných kabelů) byl žlutý cinch samice pro video vstup a pak tento POWER kabel, u kterého byl taky popisek KAMERA. Ovšem samec. Bylo to u kabelu POWER: a u toho symbol.
Něco v tomhle stylu: Tak to by přece mělo být napájení, ne?
Nejde do toho napětí ani normálně, ani po zařazení zpátečky. Proměřoval jsem to multimetrem.
Teď jsem to dal do té pojistky, coby provizorní řešení.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1817
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Android OEM Ford rádio
Tú kameru budeš asi musieť napojiť z niečoho čo má 12V pri zaradení spiatočky, alebo prípadne aj stálych po naštartovaní, záleží na tebe.
Ono by tam mal byť aj 12V výstup pre kameru keď rádio detekuje spiatočku:

Pin C7 (CAM 12 OUT), lenže ako som pozeral na kabeláž z týchto rádií, tak číňan tento pin neosadil...pomýlil som si to s iným rádiom, takže to čo som písal o napájaní kamery niekde vyššie neplatí, musíš ísť z toho svetla spiatočky.
Takže môžeš vlastne ignorovať ten červený káblik, ktorý ide spolu s cinchom a normálne len od svetla spiatočky natiahni kábel k tomu druhému konektoru (ktorý si ukostroval) a hotovo.
Ono by tam mal byť aj 12V výstup pre kameru keď rádio detekuje spiatočku:

Pin C7 (CAM 12 OUT), lenže ako som pozeral na kabeláž z týchto rádií, tak číňan tento pin neosadil...pomýlil som si to s iným rádiom, takže to čo som písal o napájaní kamery niekde vyššie neplatí, musíš ísť z toho svetla spiatočky.
Takže môžeš vlastne ignorovať ten červený káblik, ktorý ide spolu s cinchom a normálne len od svetla spiatočky natiahni kábel k tomu druhému konektoru (ktorý si ukostroval) a hotovo.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 176
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Android OEM Ford rádio
Jenomže, pokud jí zapojím do zpátečky, tak mi bude fungovat pouze při zařazení zpátečky. Ne, při stisknutí tlačítka parkovacích senzorů. Občas je zapínám, o když popojíždím dopředu (abych věděl, kolik mám popojet).
A když už tam ta kamera je, tak ať v tu chvíli nehlásí (není signál)...
Pravda, že né tak často. Taky se mi to už nechce rozdělávat (včera jsem se s tím patlal od 10 do 18 hodin), za týden z ze mně možná vyprchá
Spíš mi poraďte, kam to zapojit do svorkovnice u rádia, ať to nemám napřímo do pojistkové skříně, i když je to zakrytované a není to vidět.
EDIT: Pokud by to bylo jen v tom zpětném světle, tak vlastně i pokud popojíždíte sem a tam na parkovací místo, tak pokaždé, když vyřadíte zpátečku a dáte jedničku, abyste popojeli metr dopředu a chcete se kouknout dozadu, jestli tam máte už dostatek místa, vám vypadne signál a to i přesto, že senzory budou aktivní... ne? Protože zpětná světla zhasnou a přeruší se napájení kamery...
A když už tam ta kamera je, tak ať v tu chvíli nehlásí (není signál)...
Pravda, že né tak často. Taky se mi to už nechce rozdělávat (včera jsem se s tím patlal od 10 do 18 hodin), za týden z ze mně možná vyprchá

Spíš mi poraďte, kam to zapojit do svorkovnice u rádia, ať to nemám napřímo do pojistkové skříně, i když je to zakrytované a není to vidět.
EDIT: Pokud by to bylo jen v tom zpětném světle, tak vlastně i pokud popojíždíte sem a tam na parkovací místo, tak pokaždé, když vyřadíte zpátečku a dáte jedničku, abyste popojeli metr dopředu a chcete se kouknout dozadu, jestli tam máte už dostatek místa, vám vypadne signál a to i přesto, že senzory budou aktivní... ne? Protože zpětná světla zhasnou a přeruší se napájení kamery...
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 11.08.2025 13:16, celkem upraveno 1 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
- Tomáš Kubec
- Nováček
- Příspěvky: 156
- Registrován: 20.12.2008 20:16
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Android OEM Ford rádio
Napíchnou napájení můžeš na kabel větráku na rádiu, je u RCA kabelů.
A detekce je zde
A detekce je zde
Ford Focus Combi MK3 1.0 EcoBoost 92 kW (2013 prosinec) - stále mám
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 176
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Android OEM Ford rádio
Až mě přestanou bolet prsty, jak jsem to cpal do tý gumový záslepky
, tak na to kouknu. Děkuji.
Ten větrák mě taky napadl, zatím mě ho bylo líto přerušovat.
Spíš mě bylo divný, že konektor rádia počítal s napájením na tom konektoru od displeje, ale auto mu tam nic nepustilo...

Ten větrák mě taky napadl, zatím mě ho bylo líto přerušovat.
Spíš mě bylo divný, že konektor rádia počítal s napájením na tom konektoru od displeje, ale auto mu tam nic nepustilo...
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů