Tak u ADAC jsem to buď přehlédl, nebo spíš jsem myslel, že to jsou uživatelské recenze, jak to hodnotí postupně kupující. Teda pokud mluvíme o tomhle: https://www.test-pneumatik.cz/2024-test ... 05-55-r16/jenikHK píše: 07.04.2025 14:35 V testech ADAC sníh i led zohledněn je.
Je tam kategorie "tažná síla na sněhu" a "brzdná dráha na ledu".
Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
- Antonín Plhal
- Nováček

- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Zimní pneu - sezóna 2023/2024 od strany 174
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
- jenikHK
- Moderátor

- Příspěvky: 3136
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Zimní pneu - sezóna 2023/2024 od strany 174
To pořadí ADAC, kde dneska 30% výsledné známky tvoří to, jak moc je pneumatika "zelená", je o ničem.
Chce to jít na stránky ADAC, rozklapnout si jednotlivé pneumatiky a tam jsou již konkrétní naměřené hodnoty a tady jde už tvrdá data.
Například zde Goodyear:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... 3-id-4909/
BTW loni jsem udělal srovnání na základě měřených dat od ADAC - v rozměru 205/55R16 letní vs zimní vs celoroční.
viewtopic.php?p=1253345#p1253345
Chce to jít na stránky ADAC, rozklapnout si jednotlivé pneumatiky a tam jsou již konkrétní naměřené hodnoty a tady jde už tvrdá data.
Například zde Goodyear:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... 3-id-4909/
BTW loni jsem udělal srovnání na základě měřených dat od ADAC - v rozměru 205/55R16 letní vs zimní vs celoroční.
viewtopic.php?p=1253345#p1253345
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- ZaQik
- Admin

- Příspěvky: 24883
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Antonín Plhal
- Nováček

- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
Koupil jsem zimní pneu s předstihem. Rozhodoval jsem se mezi Snowproof 2 a i*cept W462. Nakonec jsem se rozhodl, že vyzkouším ty Hankooky, když už Nokiany jsem měl. I když WRD3.
Na druhou stranu jsem mluvil s nákupčím z distribuce. Vysvětlil mi, že nejlepší vlastnosti zimní pneumatiky vykazují, dokud mají více lamel. Jenomže pokud by lamely měly nařezané po celé výšce vzorku, při vyšším vzorku by strašně plavaly. Proto nejsou lamely nařeané po celé výšce, ale mají širší patky.
Stejně tak z těchto důvodů výrobci už v zásadě nedělají nové pneu s 10mm vzorkem, ale 7-8mm. Pod 5mm ale už vykazují špatné jízdní vlastnosti z výše popsaných důvodů. Takže si v podstatě platíme za 2-3mm.
Doporučuje střední kvalitu a častěji měnit, než kupovat vyšší třídu a sjíždět ji na limit.
Zní mě to i celkem logicky...
Na druhou stranu jsem mluvil s nákupčím z distribuce. Vysvětlil mi, že nejlepší vlastnosti zimní pneumatiky vykazují, dokud mají více lamel. Jenomže pokud by lamely měly nařezané po celé výšce vzorku, při vyšším vzorku by strašně plavaly. Proto nejsou lamely nařeané po celé výšce, ale mají širší patky.
Stejně tak z těchto důvodů výrobci už v zásadě nedělají nové pneu s 10mm vzorkem, ale 7-8mm. Pod 5mm ale už vykazují špatné jízdní vlastnosti z výše popsaných důvodů. Takže si v podstatě platíme za 2-3mm.
Doporučuje střední kvalitu a častěji měnit, než kupovat vyšší třídu a sjíždět ji na limit.
Zní mě to i celkem logicky...
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
- Sentik
- Test driver

- Příspěvky: 4069
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Antonín Plhal
- Nováček

- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Zimní pneu - sezóna 2023/2024 od strany 174
Antonín Plhal píše: 07.04.2025 10:30
Spíš mi poraďte. U letních testy ADAC, AutoBild a podobně dávají smysl. na suchu, na mokru a podobně.
U zimních se to ale testuje stejně. Nikdo ale netestuje na ledu, na sněhu a na břečce. Na tom, na co zimní pneumatiky jsou určeny. Chápu, že zajistit stejnou vrstvu sněhu pro začátek i konec testu není jednoduché, na rozdíl od vody.
Vždyť přece můžou (krom toho, že vždycky je možnost, jak test "poupravit" podle toho, jak kdo zaplatí) zimní pneumatiky "123" dobře dopadnout na vodě - budou dejme tomu první, ale na sněhu můžou propadnout třeba až na pátou pozici. Na sněhu se pak může mnohem lépe dařit pneumatikám "234", které na vodě byly třeba až páté. Odvod vody (tekuté skupenství) přeci nikdy nebude stejné, jako odvod sněhu (pevné skupenství). Stejně tak se nedá vycházet z toho, že když propadnou pneumatiky "123", o stejný počet příček propadnou i pneumatiky "234", protože "123" můžou mít v dezénu drážku navíc, která odvádí vodu, ale zachytává se o ní sníh, zatímco "234" tuto drážku nemají.
Takže podle mně test "na kolik metrů zabrzdí na mokru" vyjde úplně jinak, než "jak se vyškrábe do kopce na sněhu".
Citace z článku:
"Je zajímavé, že některé jinak špatné pneumatiky (hlavně pokud jde o vlastnosti na vodě) mají v extrémních zimních podmínkách (sníh a led) výborné výsledky."
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
- Antonín Plhal
- Nováček

- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
- ZaQik
- Admin

- Příspěvky: 24883
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
... to je docela znama vec, jenze kazdy nema na to, aby denne v zime vstal o hodinu driv, zkoukl stav a predpoved, jak to vypada se snehem, a pripadne prehodil na aute kola ... a ano, dalo by se argumentovat tim, ze se posunul cas, takze tu hodinu "navic" ted clovek ma, ale do toho nejdu a radeji prezuji na TS870 
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Antonín Plhal
- Nováček

- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
To nebyla pobídka jezdit v zimě na letních. Už roky ale kolegům v práci říkám, že se mě zdá, že i když je venku mráz -5, je sucho a není sníh. Prostě holomrazík, tak mám pocit, že na letních to auto stejně líp drží.
Jeli jsme takhle například na podzim touto dobou jednou do Krakova při -5st. C.
Kolegové mě měli za pitomce hazardérujícím se životem všech řidičů, které jsem cestou tam a zpět potkal. 100x jsem jim vysvětloval, že kdyby byl sníh, přezul bych.
Teď jsem jim ukázal tento článek a čuměli jak chleba z tašky.
Samozřejmě, že jinak pravidelně přezouvám. Mám dvoje disky.
Jeli jsme takhle například na podzim touto dobou jednou do Krakova při -5st. C.
Kolegové mě měli za pitomce hazardérujícím se životem všech řidičů, které jsem cestou tam a zpět potkal. 100x jsem jim vysvětloval, že kdyby byl sníh, přezul bych.
Teď jsem jim ukázal tento článek a čuměli jak chleba z tašky.
Samozřejmě, že jinak pravidelně přezouvám. Mám dvoje disky.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
- Vezir
- Nováček

- Příspěvky: 175
- Registrován: 05.12.2018 22:48
- Bydliště: Ostrava
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
...a pak v takovém počasí stačí jedno místo ve stínu, kde to bude i před polednem omrzlé a co člověk nedobrzdí, to neukecá. 
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13601
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
A toto je dalsie potvrdenie, ze u nas su celorocky uplne ok. Na tej suchej alebo mokrej ceste v nizsich teplotach nad nulou su lepsie ako zimne a stale su velmi dobre, aj keby nahodou nasnezilo.
- phofy
- Moderátor

- Příspěvky: 9508
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
Celoročky sem jezdil 5let na druhým autě, byly to nexen nblue 4 season. A troufám si říct, že za ty roky dokážu posoudit plusy a mínusy.
Když byly nový, tak byly super na sněhu a neměl sem žádný problém a to, že bydlíme v horské oblasti. Jezdil sem na tom do Bedřichova na běžky v brzkých ranních hodinách, kdy nebylo protaženo. Vyjel sem vždycky.
Když to shrnu, tak byly super první cca 3 roky, pak začali mít čím dál horší vlastnosti, jak na mokru přes léto, tak i na suchu.
Když člověk umí jezdit, předvídat a nepotřebuje jezdit na hraně, tak se na tom dá v pohodě jezdit celý rok.
Jediný rozdíl jaký sem pozoroval celoroční vs. zimní byl, že celoroční byly na sněhu horší cca o 15-20%, hlavně v brždění a zatáčení, celoroční byly lepší na suchu oproti zimním.
Bydlet od Turnova dál na Prahu, tak neváhám a fakt jezdím celoroční, kdy sníh uvidí opravdu pár krát za rok. A opravu třeba nechápu lidi v Mladé Boleslavy, proč nejezdí na celoročních a přezouvají auto.
Jinak čtvrtou sezonu, už začali na bokách pěkně puchřet, což sem nechápal.
Pokud bych měl jezdit na celoročkách primárním autem, tak si koupím prémiovou značku a točím to alá 4 roky a vždy před zimou čerstvé, pak by člověk neměl mít žádný problém.
Když byly nový, tak byly super na sněhu a neměl sem žádný problém a to, že bydlíme v horské oblasti. Jezdil sem na tom do Bedřichova na běžky v brzkých ranních hodinách, kdy nebylo protaženo. Vyjel sem vždycky.
Když to shrnu, tak byly super první cca 3 roky, pak začali mít čím dál horší vlastnosti, jak na mokru přes léto, tak i na suchu.
Když člověk umí jezdit, předvídat a nepotřebuje jezdit na hraně, tak se na tom dá v pohodě jezdit celý rok.
Jediný rozdíl jaký sem pozoroval celoroční vs. zimní byl, že celoroční byly na sněhu horší cca o 15-20%, hlavně v brždění a zatáčení, celoroční byly lepší na suchu oproti zimním.
Bydlet od Turnova dál na Prahu, tak neváhám a fakt jezdím celoroční, kdy sníh uvidí opravdu pár krát za rok. A opravu třeba nechápu lidi v Mladé Boleslavy, proč nejezdí na celoročních a přezouvají auto.
Jinak čtvrtou sezonu, už začali na bokách pěkně puchřet, což sem nechápal.
Pokud bych měl jezdit na celoročkách primárním autem, tak si koupím prémiovou značku a točím to alá 4 roky a vždy před zimou čerstvé, pak by člověk neměl mít žádný problém.
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13601
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
Tak... mal si Nexeny, a nie premiove.
Po 4 rokoch mi zacali jemne praskat aj Continental Allseason. Ale v takom stave som mal aj zimne Continental TS850. A to iste aj Hankooky alebo Dunlopy.
Takze ako pises, kazdych cca 4-5 rokov nove celorocky ako po 8 rokoch vyhadzovat 2 sady pneu s este jazditelnym dezenom ale v dezolatnom stave samotnej zmesi.
Po 4 rokoch mi zacali jemne praskat aj Continental Allseason. Ale v takom stave som mal aj zimne Continental TS850. A to iste aj Hankooky alebo Dunlopy.
Takze ako pises, kazdych cca 4-5 rokov nove celorocky ako po 8 rokoch vyhadzovat 2 sady pneu s este jazditelnym dezenom ale v dezolatnom stave samotnej zmesi.
- Antonín Plhal
- Nováček

- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
Musíš jet tak rychle, že se ti gumy zahřejí na vyšší teplotu. Potom, když vjedeš do námrazy, tak ona se pod tou gumou stíhá rozehřívat a nebudeš mít problém. Když zahřeješ gumy více, stihne se voda i odpařovat a pojedeš furt na suchu...Vezir píše: 28.10.2025 18:45 ...a pak v takovém počasí stačí jedno místo ve stínu, kde to bude i před polednem omrzlé a co člověk nedobrzdí, to neukecá.![]()
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW, www.plhal.cz
- jenikHK
- Moderátor

- Příspěvky: 3136
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Zimní pneu - sezóna 2025/2026 od strany 176
... letos jsem kupoval nové zimní. Celoroční mi přijdou jako fajn volba pro lidi, kteří jezdí autem po blízkém okolí (což je třeba, ať nechodím pro příklad daleko, dobře půlka rodiny).
Provoz našeho auta je úplně jiný, krátké trasy takřka nezná a dlouhé z 80% dálnice.
Nějakou dobu jsem o celoročních i uvažoval, nicméně v režimu střídání s letními.
Za mě - celoroční jsou hodně blízko zimákům a to se vším co k tomu patří, včetně - říkejme tomu třeba - agilita, odezva řízení atd. A na tom celý rok jezdit nechci, byť se na to dá zvyknout - každopádně první kilometry po výměně kol jsou vždy šok, že mám vyměněné celé auto.
A druhý aspekt - celoroční jsou tedy kompromis, ovšem za vyšší cenu (a pokud nechci XL verzi, tak ještě s omezeným výběrem) proti zimním.
Jediné, co by hovořilo pro, je stárnutí jedné sady místo dvou - ale tohle samotné mi za to nestojí.
Provoz našeho auta je úplně jiný, krátké trasy takřka nezná a dlouhé z 80% dálnice.
Nějakou dobu jsem o celoročních i uvažoval, nicméně v režimu střídání s letními.
Za mě - celoroční jsou hodně blízko zimákům a to se vším co k tomu patří, včetně - říkejme tomu třeba - agilita, odezva řízení atd. A na tom celý rok jezdit nechci, byť se na to dá zvyknout - každopádně první kilometry po výměně kol jsou vždy šok, že mám vyměněné celé auto.
A druhý aspekt - celoroční jsou tedy kompromis, ovšem za vyšší cenu (a pokud nechci XL verzi, tak ještě s omezeným výběrem) proti zimním.
Jediné, co by hovořilo pro, je stárnutí jedné sady místo dvou - ale tohle samotné mi za to nestojí.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

