Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od reckoname » 19.11.2018 21:49

Zdravím, prosím o radu, zdali je to normální a nebo se mám strachovat.

Tento týden se ochladilo a já opět začal pozorovat při studeném motoru podivný hrubě cvakající zvuk od motoru(jakoby další zvuk navíc). Když nastartuji je vše v pořádku, motor jde normálně. Podivný zvuk, který přehluší samotný motor se ozývá pouze při akceleraci a přibližně po jedné až třech minutách jízdy pomalu odezní (záleží na venkovní teplotě). Jde to jakoby ze strany od spolujezdce. Dokonce dnes se to nezdálo i manželce a to už je co říct. Auto jsem kupoval starší letos v březnu (najeto 40 000) a taky jsem si toho všiml. Celé léto i při teplotách nad 10 stupňů to nedělá. Díky.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9403
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od phofy » 19.11.2018 21:54

Me tohle dela od novoty, snad jenom kdyz jsou teploty pres 20 stupnu, tak to nedela

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od reckoname » 19.11.2018 22:11

Dík, tak to jsi mě uklidnil. Hledal jsem info o tomto jevu na fóru i jinde ale nic nenašel. Uvidíme, zdali ještě někdo bude mít stejnou zkušenost.

Ještě bych měl jeden dotaz. Zhruba jednou týdně kontroluji hladinu chladicí kapaliny. Teď o víkendu z ničeho nic byla o 2cm níž (studený motor), předtím se to nestalo. Po ujetí 2km do kopce to pořád bylo na stejné hladině. Po dalších 5km jsem koupil kapalinu, že doliju a ejhle, kapalina byla na původní hladině, je toto možné?

A ještě něco mimo. Minulý týden jsem porovnával svůj EB 1.0 s motorem 1.0 TSI 81kW. Tedy pouze jsem porovnával vibrace motoru. Oba motory byly zahřáté a překvapilo mě, že EB měl na volnoběh větší vibrace. Při 2000 otáčkách byl ale znatelně kultivovanější.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9403
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od phofy » 19.11.2018 22:19

Taky mam doma 1.0 tsi, tsi je hrozne hruby,ale volnobeh drzi na cca 1000ot takze nevibruje na volnobeh, 1.0eb ma 750ot a vibruje.

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od Sagic » 20.11.2018 09:30

S tou vodou, tepla kapalina ma vetsi objem proto ji mas vice. Ja na 1.6 bojuju s tim ze mi vzdy doleji do max a po 2 mesicich mam na minimu, jak pises o 2cm niz ale tam to pak drzi :nixw:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od reckoname » 20.11.2018 17:48

phofy: nenapadlo mě, že TSI má volnoběžné otáčky na 1000. Takže tímto se to vysvětlilo.
Sagic: mě jenom překvapilo, že až tak moc. Na 4 litrech kapaliny taková rozpínavost? Už jsem si myslel, že mám netěsnost soustavy, to by ještě scházelo.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9403
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od phofy » 20.11.2018 18:18

S 1.0 tsi mám najeto cca 16 000km a s 1.0 eb 25 000km.

Z TSI je člověk vyřízenej :dih: blbě z převodovaný, chod motoru mi připomíná naftu a je míň kultivovaný, ale zase za studena to nemá tak hrozný zvuk (žádný cvakání, klepání), jenom je o hodně hrubší, než když je zahřátý.

EB je kultivovanější, vyrovnanější a celkově se s ním jezdí o něco líp, hlavně se dá točit až do omezovače, za to TSI do 4500 pak už to nic nedělá :bebng: nevýhoda u EB je vibrace na volnoběh, ale to je daný nízkými otáčky a cvakání/cvrlikání za studena :bebng:

Proč se ti ztrácí voda netuším, já kontroluji všechny kapaliny pořád na stejným místě (v garáži) a nic mi nemizí :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od reckoname » 20.11.2018 18:28

Kapalinu kontroluji taky na stejném místě. Ona se sice ztratila, ale po 7km byla zpátky. Asi se fakt scvrkla díky chladu, ale bylo pouze -1 st.

Dnes jsem si udělal malou radost. Došla mi krátká anténa, stihl jsem ji i nalakovat. Zítra, až pořádně zaschne půjde na auto.
Přílohy
antena.jpg
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13052
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od miki21 » 21.11.2018 06:34

Na anténky si založ galerii.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od vita_k » 21.11.2018 06:55

Sagic píše:S tou vodou, tepla kapalina ma vetsi objem proto ji mas vice. Ja na 1.6 bojuju s tim ze mi vzdy doleji do max a po 2 mesicich mam na minimu, jak pises o 2cm niz ale tam to pak drzi :nixw:
Jen o cca 4 %. Při rozdílu 75 st C
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3699
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od Sentik » 21.11.2018 09:05

phofy píše:
Z TSI je člověk vyřízenej :dih: blbě z převodovaný, chod motoru mi připomíná naftu a je míň kultivovaný, ale zase za studena to nemá tak hrozný zvuk (žádný cvakání, klepání), jenom je o hodně hrubší, než když je zahřátý.
Zajímavý téma.
Já to mam teda na 1.5 EB odpozorovaný naopak, cvakání klepání je slyšet na volnoběh, když je motor zahřátej a má tím pádem už pak hodně nízký otáčky. Prej je to normální a někdo někde mi vysvětloval co to dělá, prostě vlastnost, ne vada.

Známej má 1.0 EB a jak píše autor vlákna, tak při akceleraci jsem tam žádný pazvuky nepozoroval, ale zcela za studena jsem s nim nejel, tak nevím na co se mám zaměřit. A musim říct, jak ty auta občas slyšim vedle sebe, tak neni EB jako EB, ty motory zní úplně jinak.

V jakých rychlostech se to projevuje? Je to jen při rozjezdu prvních pár metrů nebo prostě než se motor zahřeje? Se pokusim některej den jeho auto s 1.0 EB na tuhle věc otestovat :)
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9403
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od phofy » 21.11.2018 09:31

Dela to prvni 2km a idealne kdyz auto treba tyden stoji

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od Sagic » 21.11.2018 14:33

vita_k píše:
Sagic píše:S tou vodou, tepla kapalina ma vetsi objem proto ji mas vice. Ja na 1.6 bojuju s tim ze mi vzdy doleji do max a po 2 mesicich mam na minimu, jak pises o 2cm niz ale tam to pak drzi :nixw:
Jen o cca 4 %. Při rozdílu 75 st C
Ale pokud dobre pocitam tak 4% ze 5,5l jsou 2 dcl ktere mi dolivaji. ALE koukam do navodu a tam se pise ze 1.0 ecoboost ma objem pouze 1,3l :shocked:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9403
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od phofy » 21.11.2018 18:14

Je to totiž v galonech, ale co jsem našel, tak je tam cca 6l

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od Sagic » 21.11.2018 18:55

Vychazel jsem z tohoto:
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... 201501.pdf

strana 255. Je to v litrech, vsechny motory maji 5-6l ale 1.0 eco ma 1.3l uvedeno. Tak nevim jestli je to chyba.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů