Ventilator chlazeni

Odpovědět
Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.07.2011 00:30

Ventilator chlazeni

Příspěvek od Antonín Plhal » 18.05.2024 20:17

Pokud mi auto občes zahlásí ve ForScanu tuto chybu s dodatečným příznakem "zkrat obvodu na akumulátor", znamená to chybu modulu ve ventilátoru chlazení, nebo relé v pojistkové skříni?
Ono je to takové zvláštní, protože pokud ve ForScanu provedu kontrolu řídící jednotky, tak vždy ventilátor sepne/vypne a testy jsou vpořádku. Dám načíst DTC a chyba se objeví (P0692:12-68). Smažu jí, není tam. Dám test řídící jednotky, není tam - test OK. Přepnu na DTC a dám načíst znovu chyby a objeví se tam. Ale ne z toho testu. Mně to příjde spíš, jako když auto vyvolá nějakou chybu z minulosti, protože tam je, že jsem jel 7km/h a čas 156s od startu. Jenomže já stojím na místě s vypnutým motorem.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23677
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: P0692:12-68

Příspěvek od ZaQik » 22.05.2024 10:30

je to chyba rele ... muzes zkusit dat jine relatko, ale pokud vse funguje, tak bych to nechal byt
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: P0692:12-68

Příspěvek od Antonín Plhal » 22.05.2024 11:29

Rozumím, děkuji.
Myslíš prosím toho relé u ventilátoru? Někde jsem se dočetl, že je ještě relé v pojistkové skříni v motorovém prostoru.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23677
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: P0692:12-68

Příspěvek od ZaQik » 22.05.2024 12:59

tohle je rele v pojistkovnici motoroveho prostoru; na ventilatoru uz rele neni, tam je plynula regulace otacek
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: P0692:12-68

Příspěvek od Antonín Plhal » 22.05.2024 13:39

Takže jestli tomu dobře rozumím, relé v pojistkové skříni sepne/vypne ventilátor na chladiči, zatímco řídící jednotka na ventilátoru určuje jeho otáčky podle nutnosti chladit. Je to tak?
Koukal jsem na relé a uvádějí se jako multifunkční, přičemž se rozlišují pouze podle počtu pólů a proudem. Nenašel jsem speciální na ventilátor. Takže pokud si objednám multifunkční relé podle parametrů na něm jsou, bude to jedno jaké?
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23677
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Ventilator chlazeni

Příspěvek od ZaQik » 22.05.2024 14:09

- v obalu batteryboxu je (krome jineho) pojistka F8 50A, ktera pres rele v motorove pojistkovnici napaji ventilator ... je to pres rele, aby to nebylo porad pod napetim
- ventilator ma vlastni ridici jednotku, ktera ma krome siloveho napajeni (pojistka F8) i ridici napajeni z PCM ... tohle ridici napajeni reguluje otacky ventilatoru
- kdyby byla spatna ridici jednotka ventilatoru, tak by bud ventilator nebezel vubec nebo by bezel porad ... proto je silove napajeni ventilatoru pres rele, aby se ventilator odpojil od napajeni, kdyz vypnes zapalovani
--------------------
v motorove pojistkovnici je nekolik relatek, muzes je prohazet - v tomto pripade jde o velke relatko, tak dodrzuj barvu (cerne je tusim do 20A, sedive do 70A)
ZaQik píše: 22.05.2024 10:30 ... ale pokud vse funguje, tak bych to nechal byt
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Ventilator chlazeni

Příspěvek od Antonín Plhal » 22.05.2024 15:21

Děkuji za vysvětlení, teď mi dává logiku i proč to hází tu chybu. Relé v pojistkové skříni má zkratna akumulátor, tudíž ta řídící jednotka je pořád pod proudem. To znamená, že motor se neuvaří na křižovatce (jednotka ventilátoru funguje), ale časem by mohla odejít (je furt pod proudem).
každopádně děkuji za vysvětlení.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23677
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Ventilator chlazeni

Příspěvek od ZaQik » 22.05.2024 19:23

no, tenhle zaver bych si z toho neudelal, ale kdo vi, co je pravda :)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12981
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Ventilator chlazeni

Příspěvek od stano. » 22.05.2024 19:52

Skor to zvysuje pokojovy odber a moze rychlejsie vybit baterku.

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Ventilator chlazeni

Příspěvek od Antonín Plhal » 22.05.2024 22:37

Jen pro ujištění:
podle tohoto schématu https://www.fordservicecontent.com/Ford ... ldtype=web
jsou to relé R8 a/nebo R12.
Jestliže tam R8 nemám, bude to R12, což je to šedivé vpravo, je to tak?
P_20240522_192845.jpg
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23677
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Ventilator chlazeni

Příspěvek od ZaQik » 23.05.2024 06:26

bingo
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Ventilator chlazeni

Příspěvek od Antonín Plhal » 23.05.2024 08:11

Děkuji moc za trpělivost!
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host