
Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.05.2023 18:46
Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
Ahoj, mám třetí měsíc FF Kombi 2016 s výše uvedenou motorizací, 77kw s 95t km nájezdem. Až za cca poslední měsíc pozoruji cvakání při padání otáček, bez plynu (předtím jsem to asi vůbec nevnímal, nejsem schopen říci). Než se motor rozehřeje, tak to je dost hlasité, po zahřátí to není tak moc hlasité, ale je to tam (a štve mě to
), nejvíce to je slyšet při zařazené dvojce a trojce a taky čím jsou vyšší otáčky, tak to cvaká více (u jedničky taky..). Jak zařadím 4, tak to už není tak moc slyšet, ale to bude podle mě rychlostí. Jinak Přidám plyn, přestane, dám nohu z plynu a po 1 vteřině začne. Co jsem tak ještě poslouchal, tak to vychází ten zvuk nejvíce ze strany spolujezdce cca z poloviny motoru. Auto jinak pravidelně servisováno u Fordu, co 20t km výměna oleje, svíčky při 56t km, rozvody nebyly dělány. Co to může způsobovat? Řešil někdo, ví? Předem moc díky za reakce a fajn večer.

- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
Asi se to tu už probíralo u starší verze motoru, jestli to je totéž, jde o pistni čepy : viewtopic.php?t=46664&hilit=čepy#p1121947
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.05.2023 18:46
Re: Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
Přesně, budou to čepy. Je škoda, že už při necelých 100t km. Oprava bude stát 28k
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
Bylo by možné ten zvuk nahrát?
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.05.2023 18:46
Re: Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
Mohu to zkusit, hlavně za jízdy. Jako stále si říkám, že by to mohlo být přecejen něco jiného..
ale vše napovídá na ty čepy zatím. Údajně taky mohou cvakat vct kola.
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.05.2023 18:46
Re: Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
Ahoj, tak mám vyřešeno. Byly to vydřené pístní ceny v místě ulozeni u všech pístu. O cca 0,15mm. Vyřešeno výměnou za mahle písty ,pístní kroužky. Ojniční ložiska, rozvody, vvt kola, hlava srovnána, vyčištěná, nová výfuková vodítka, frezovani sedel, broušení a čištění ventilu, ventilová gufera, seřízen vule ventilu. Těsnění víka, hlavy, Šrouby hlavy. Celkem 35000kc a motor běží nádherné, jde za plynem a táhne jako nový. Rozvody se u opravy dělání automaticky bez vvt kol to je za 29000kc. Děláno u Jiřího Hoňka, na FB skupina Duratec engine rebuilds (dal tam i videa před a po zvuku motoru a taky fotky z opravy). Musím ho vychválit, kluk fakt umí, je to profík!!! Byla s ním parádní domluva, dal záruku. Jinak to byl Focus 2016 kombi, nájezd 118tkm, ale písty chycené někdy od 90tkm. Opravil sem to kvůli prodeje auta, už šel i do světa. Věřím, že toto info pomůže!!!
- Vezir
- Nováček
- Příspěvky: 169
- Registrován: 05.12.2018 22:48
- Bydliště: Ostrava
Re: Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
Takže tím budou ve finále trpět asi všechny 1.6 atmošky, předpokládám
Máte někdo tip na obdobně kvalitního servisáka, jen ne na opačném konci republiky? Dobruška je trochu z ruky, i Brno je celkem na hraně... Moc díky.

Máte někdo tip na obdobně kvalitního servisáka, jen ne na opačném konci republiky? Dobruška je trochu z ruky, i Brno je celkem na hraně... Moc díky.
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.05.2023 18:46
Re: Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
Možná všechny, ale některé ne. Jsou jen spekulace proč se čepy vydrou. Třeba že to dělá usazený karbon, ucpe mazací kanálky (u mě žádný karbon, ani ucpané mazací kanálky) a prostě se to vydře. Pak mikroskopické částečky které to časem udelaji. Kdo ví..možná přetažena výměna oleje.. hele rád by ti dal tip na někoho blíže, ale upřímně nevím. Já osobně sem tam jel z Ostravy. Tam sem to odklepal focusem, zpět vlakem (jede z tama jeden tuším 13:42 pouze pracovní dny, pak dva přestupy a v 18h doma). Pak zase vlakem tam a focusem bez klepání zpět a tu tichou jízdu sem si užil. Hustě mi sněžilo
. Je to náročné, ale za mě to za to stálo.

- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
Osobně vlastním aktuálně 2 focusy s motorem 1,6i... jeden mk2 74kw a druhý mk3 77kw a u obou se mi chod motoru resp.projev vibrací nezamlouvá. Otázkou je zda jsou to pístní čepy. Sázel bych na to že ano. Nájezd obou je kolem 150tis. Na druhou stranu, ty motory to asi hned nazahubí...minimálně u mk3 to pozoruju aspoň 4 roky a jestli se to zhorušuje, tak velmi pomalu.
Projevem je taková lehčí vibrace při akceleraci při zátěži, zejména otážky kolem 2000tis a výrazněji, když je to do kopce. U mk2 je tam i takový hrubší zvukový projev a taky výraznější vibrace při brzdění motorem. TAk nevím. Rozvody jsou u obou měněny.
Žít se s tím dá...
Projevem je taková lehčí vibrace při akceleraci při zátěži, zejména otážky kolem 2000tis a výrazněji, když je to do kopce. U mk2 je tam i takový hrubší zvukový projev a taky výraznější vibrace při brzdění motorem. TAk nevím. Rozvody jsou u obou měněny.
Žít se s tím dá...
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.05.2023 18:46
Re: Cvakavý zvuk při padání otáček 1.6 TI-VTC IQDC
Hele těžko takto z popisu poznat, bych to musel slyšet. Troufám si říci, že to poznám už při startu motoru, i na volnoběh. U mě to bylo když nejvíce znát, když nebyl motor pod plynem a jel sem z kopce 2000 otáček a více. Za studena to bylo jak kdyby řinčeli malé kladivka v motorovém prostoru. Jinak studený start byl jak traktor, ani diesel tak strašně neznel. Teď jsou studené starty úplně někde jinde po opravě ve zvukovém projevu.
Jen nejsem schopen říci co se může stát, když se ty písty nebudou rešit. Existují kousky, které najedou desetitisíce km a klepou stejně, ale nedávno sem viděl na inzerci, že někdo prodával MK3 po fl s tímto motorem a měl dle popisu urvany jeden pístní čep. Že by taky byl vydreny a prostě to nedal? Možná jo.
Jen nejsem schopen říci co se může stát, když se ty písty nebudou rešit. Existují kousky, které najedou desetitisíce km a klepou stejně, ale nedávno sem viděl na inzerci, že někdo prodával MK3 po fl s tímto motorem a měl dle popisu urvany jeden pístní čep. Že by taky byl vydreny a prostě to nedal? Možná jo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti