Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od Antonín Plhal » 30.04.2025 10:53

Myslím, že s 10ti letými ecoboosty a malým nájezdem byste měli spíš řešit toto, než co je v sacím koši (to není z mého auta):
ventily.JPG
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 267
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od lewis » 30.04.2025 12:27

No tak sání dolů, možná chemie, ale spíš to otryskání rozemletými skořápkami z ořechů jak se doporučuje😉
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od Antonín Plhal » 30.04.2025 12:57

Při správném stylu jízdy nemusíš:
viewtopic.php?p=1259895#p1259895
citace:
"- nebojím se motoru udělat pyrolýzu https://www.de-dietrich.cz/produktove-t ... i-trouby-3 , když jedu po dálnici. Klidně ho půl hodiny nechám na 4000ot."
Karbon (česky uhlík) má tu vlastnost, že při teplotě 500st.C hoří.
Vyjde to levněji, než dekarbonizace. Není nutné takto jezdit pořád. Stačí párkrát za rok. Stejně tak není nutné jezdit rychle (alespoň s manuálem). Můžu dát trojku na státovce a jedu na rychlostním limitu, ne za ním.
Je ovšem důležité mu nějaký čas teplotu udržet, než dojde k zážehu.
V případě pyrolytické trouby to funguje tak:
zapnu pyrolýzu, cca 20minut se trouba nahřívá, po dosažení teploty se z ní cca 10 minut kouří - takže mezi 20-30 minutou, pak už se jen dopaluje, ale to nejhorší už je pryč.
U auta to vidím podobně. Zahřát motor a pak ho na dálnici alespoň 15 minut podržet na 4000+ot bez polevení. Jakmile polevíte, teplota okamžitě klesá pod teplotu žážehu karbonu.
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 30.04.2025 13:09, celkem upraveno 1 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 267
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od lewis » 30.04.2025 13:08

Jasně, ale když tohle někdo nedělá, aby ušetřil...tak ve finále mu zbývá ta pracnější a dražší varianta🙄😁
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od Antonín Plhal » 30.04.2025 13:13

lewis píše: 30.04.2025 13:08 Jasně, ale když tohle někdo nedělá, aby ušetřil...tak ve finále mu zbývá ta pracnější a dražší varianta🙄😁
Ano, lidi raději jezdí "na spotřebu", aby ušetřili (nebo spíš, aby se před kámošem mohli vytahovat, že jezdí za "čtyři devět") a pak raději vyhodí ranec za údržbu.
Prodávám v elektře, vidím to dnes a denně. Perou v pračce furt na ECO, aby ušetřili. Za 5-6 let je pračka zanesená natolik, že je na vyhození. Tak si koupí novou. Teď se ale "poučili", takže kupují do každého praní čistič praček...
Přitom stačí jednou za 5-10 praní pračku prostě vyvařit na 90st.
To ale dělat nebudou, protože to přece žere elektriku, žejo...
Nehledě na to, že chemie (čističe praček) jsou pro přírodu daleko horší problém, než vroucí voda v odpadu...
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13464
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od stano. » 30.04.2025 16:47

Este nam tu napis ako pyrolyza spali uhlik na vonkajsej strane sacich ventilov :roll:
Zahrn do toho aj plastove sanie.

A pracka nepusti 90stupnovu vodu do odpadu, ale ju schladi rozriedenim so studenou :roll:

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od Antonín Plhal » 30.04.2025 22:10

stano. píše: 30.04.2025 16:47 Este nam tu napis ako pyrolyza spali uhlik na vonkajsej strane sacich ventilov :roll:
Zahrn do toho aj plastove sanie.
Plastové sání je již velmi daleko, ventil se ale dokáže dostatečně prohřát.
To není jen z mé hlavy, stačí hledat...
Zkusmo třeba zde: https://www.portalridice.cz/clanek/jak- ... ani-motoru
"Jezděte správně"
Mimochodem elektrospotřebiče byl jen příklad, nikoli téma na další diskuzi. Takže zde odpovídat nebudu, přestože pračka neředí teplou se studenou...
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13464
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od stano. » 30.04.2025 22:27

A? To znamena, ze to nie je blbost? Poslem ti linky o plochej zemi, nanocipoch vo vakcinach a ivermektine. Vsetko prauda!
Je to rovnaka blbost ako vodikova dekarbonizacia. A aj "vysvetlenie" ako zazracne a preco funguje.

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od Antonín Plhal » 01.05.2025 17:35

Myslím si, že toto fórum by mělo pomáhat řešit problémy, zde konkrétně s Fordama. Nikoli na rejpavé narážky. Chceš-li řešit vakcíny a Ivermektin, najdi jiné diskuzní fórum a můžeme si to tam rozdat...
Zde, v tomto vlákně, zůstávám u rozvodů motoru a problémech s tím souvisejících, což zanesení sacího koše souvisí přímo, případné zanesení karbonem nepřímo.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13464
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od stano. » 01.05.2025 22:34

Ked uz moralizujes, opravujes a odvolavas sa na pravidla, tak si odpusti cistenie pracky a nezmysly o vypalovani karbonu na sacich ventiloch.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9474
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od phofy » 02.05.2025 06:53

Tím, že protahnes motor opravdu nevycistis usady na sacích ventilech. Sací ventily jsou hlavně stavěný na teplotu 400-500 stupňů a hlavně se ti ochlazují nasáváním vzduchu, takže v životě nedosahnes tam kde potřebuješ vysoké teploty pro pyrolýzu.

Uživatelský avatar
mivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 14.06.2020 16:49
Bydliště: Praha 8 - Bohnice

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od mivi » 02.05.2025 07:29

Antonín Plhal píše: 30.04.2025 10:53 Myslím, že s 10ti letými ecoboosty a malým nájezdem byste měli spíš řešit toto, než co je v sacím koši (to není z mého auta):
ventily.JPG
To jsou asi tyto fotky že?
https://www.auto.cz/galerie/ojetiny/189 ... ri?foto=81
Ford Focus MK3, 1.0 EcoBoost 92 kW, kombi, Trend (2017) - "Medard"
Ford Fiesta MK7 3D 1.25 - 60kW (2014) - "Servác"
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od Antonín Plhal » 02.05.2025 08:52

Ano
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od Antonín Plhal » 02.05.2025 09:07

phofy píše: 02.05.2025 06:53 Sací ventily jsou hlavně stavěný na teplotu 400-500 stupňů
Víc nepotřebuješ. Při teplotě blížící se 500st se karbon mění na popel. Popelnatí, nedochází k hoření, jako takovému. To je fakt.
Ano, nasávaný vzduch ochlazuje, proto potřebuješ docílit setrvalý stav. Motor nevytváří teplotu jen otáčkami, ale i zátěží. Zatímco otàčky 2000 způsobují zanesení nejvíce, dostaň jej na 4000+ a drž v záběru. Například při výjezdu z Brna po D1 na Prahu kolem kasina až nahoru, do toho táhlého kopce. Musíš ho držet v kuse, nesmíš na chvíli ubrat. Na čtyřku pojedeš na limitu, nepřekročíš 130km/h. Nebát se mít nohu víc na plynu = více směsi do motoru = více vyprodukovaného tepla.
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 02.05.2025 09:35, celkem upraveno 2 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 135
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od Antonín Plhal » 02.05.2025 09:10

stano. píše: 01.05.2025 22:34 tak si odpusti cistenie pracky
Nemůžu za to, že jsi nepochopil přirovnání.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: phofy a 1 host