Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Myslím, že s 10ti letými ecoboosty a malým nájezdem byste měli spíš řešit toto, než co je v sacím koši (to není z mého auta):
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- lewis
- Junior
- Příspěvky: 267
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
No tak sání dolů, možná chemie, ale spíš to otryskání rozemletými skořápkami z ořechů jak se doporučuje
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Při správném stylu jízdy nemusíš:
viewtopic.php?p=1259895#p1259895
citace:
"- nebojím se motoru udělat pyrolýzu https://www.de-dietrich.cz/produktove-t ... i-trouby-3 , když jedu po dálnici. Klidně ho půl hodiny nechám na 4000ot."
Karbon (česky uhlík) má tu vlastnost, že při teplotě 500st.C hoří.
Vyjde to levněji, než dekarbonizace. Není nutné takto jezdit pořád. Stačí párkrát za rok. Stejně tak není nutné jezdit rychle (alespoň s manuálem). Můžu dát trojku na státovce a jedu na rychlostním limitu, ne za ním.
Je ovšem důležité mu nějaký čas teplotu udržet, než dojde k zážehu.
V případě pyrolytické trouby to funguje tak:
zapnu pyrolýzu, cca 20minut se trouba nahřívá, po dosažení teploty se z ní cca 10 minut kouří - takže mezi 20-30 minutou, pak už se jen dopaluje, ale to nejhorší už je pryč.
U auta to vidím podobně. Zahřát motor a pak ho na dálnici alespoň 15 minut podržet na 4000+ot bez polevení. Jakmile polevíte, teplota okamžitě klesá pod teplotu žážehu karbonu.
viewtopic.php?p=1259895#p1259895
citace:
"- nebojím se motoru udělat pyrolýzu https://www.de-dietrich.cz/produktove-t ... i-trouby-3 , když jedu po dálnici. Klidně ho půl hodiny nechám na 4000ot."
Karbon (česky uhlík) má tu vlastnost, že při teplotě 500st.C hoří.
Vyjde to levněji, než dekarbonizace. Není nutné takto jezdit pořád. Stačí párkrát za rok. Stejně tak není nutné jezdit rychle (alespoň s manuálem). Můžu dát trojku na státovce a jedu na rychlostním limitu, ne za ním.
Je ovšem důležité mu nějaký čas teplotu udržet, než dojde k zážehu.
V případě pyrolytické trouby to funguje tak:
zapnu pyrolýzu, cca 20minut se trouba nahřívá, po dosažení teploty se z ní cca 10 minut kouří - takže mezi 20-30 minutou, pak už se jen dopaluje, ale to nejhorší už je pryč.
U auta to vidím podobně. Zahřát motor a pak ho na dálnici alespoň 15 minut podržet na 4000+ot bez polevení. Jakmile polevíte, teplota okamžitě klesá pod teplotu žážehu karbonu.
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 30.04.2025 13:09, celkem upraveno 1 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- lewis
- Junior
- Příspěvky: 267
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Jasně, ale když tohle někdo nedělá, aby ušetřil...tak ve finále mu zbývá ta pracnější a dražší varianta

Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Ano, lidi raději jezdí "na spotřebu", aby ušetřili (nebo spíš, aby se před kámošem mohli vytahovat, že jezdí za "čtyři devět") a pak raději vyhodí ranec za údržbu.lewis píše: 30.04.2025 13:08 Jasně, ale když tohle někdo nedělá, aby ušetřil...tak ve finále mu zbývá ta pracnější a dražší varianta![]()
Prodávám v elektře, vidím to dnes a denně. Perou v pračce furt na ECO, aby ušetřili. Za 5-6 let je pračka zanesená natolik, že je na vyhození. Tak si koupí novou. Teď se ale "poučili", takže kupují do každého praní čistič praček...
Přitom stačí jednou za 5-10 praní pračku prostě vyvařit na 90st.
To ale dělat nebudou, protože to přece žere elektriku, žejo...
Nehledě na to, že chemie (čističe praček) jsou pro přírodu daleko horší problém, než vroucí voda v odpadu...
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13464
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Este nam tu napis ako pyrolyza spali uhlik na vonkajsej strane sacich ventilov
Zahrn do toho aj plastove sanie.
A pracka nepusti 90stupnovu vodu do odpadu, ale ju schladi rozriedenim so studenou

Zahrn do toho aj plastove sanie.
A pracka nepusti 90stupnovu vodu do odpadu, ale ju schladi rozriedenim so studenou

- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Plastové sání je již velmi daleko, ventil se ale dokáže dostatečně prohřát.stano. píše: 30.04.2025 16:47 Este nam tu napis ako pyrolyza spali uhlik na vonkajsej strane sacich ventilov![]()
Zahrn do toho aj plastove sanie.
To není jen z mé hlavy, stačí hledat...
Zkusmo třeba zde: https://www.portalridice.cz/clanek/jak- ... ani-motoru
"Jezděte správně"
Mimochodem elektrospotřebiče byl jen příklad, nikoli téma na další diskuzi. Takže zde odpovídat nebudu, přestože pračka neředí teplou se studenou...
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13464
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
A? To znamena, ze to nie je blbost? Poslem ti linky o plochej zemi, nanocipoch vo vakcinach a ivermektine. Vsetko prauda!
Je to rovnaka blbost ako vodikova dekarbonizacia. A aj "vysvetlenie" ako zazracne a preco funguje.
Je to rovnaka blbost ako vodikova dekarbonizacia. A aj "vysvetlenie" ako zazracne a preco funguje.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Myslím si, že toto fórum by mělo pomáhat řešit problémy, zde konkrétně s Fordama. Nikoli na rejpavé narážky. Chceš-li řešit vakcíny a Ivermektin, najdi jiné diskuzní fórum a můžeme si to tam rozdat...
Zde, v tomto vlákně, zůstávám u rozvodů motoru a problémech s tím souvisejících, což zanesení sacího koše souvisí přímo, případné zanesení karbonem nepřímo.
Zde, v tomto vlákně, zůstávám u rozvodů motoru a problémech s tím souvisejících, což zanesení sacího koše souvisí přímo, případné zanesení karbonem nepřímo.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13464
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Ked uz moralizujes, opravujes a odvolavas sa na pravidla, tak si odpusti cistenie pracky a nezmysly o vypalovani karbonu na sacich ventiloch.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9472
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Tím, že protahnes motor opravdu nevycistis usady na sacích ventilech. Sací ventily jsou hlavně stavěný na teplotu 400-500 stupňů a hlavně se ti ochlazují nasáváním vzduchu, takže v životě nedosahnes tam kde potřebuješ vysoké teploty pro pyrolýzu.
- mivi
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 14.06.2020 16:49
- Bydliště: Praha 8 - Bohnice
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
To jsou asi tyto fotky že?Antonín Plhal píše: 30.04.2025 10:53 Myslím, že s 10ti letými ecoboosty a malým nájezdem byste měli spíš řešit toto, než co je v sacím koši (to není z mého auta):
ventily.JPG
https://www.auto.cz/galerie/ojetiny/189 ... ri?foto=81
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.07.2011 00:30
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Víc nepotřebuješ. Při teplotě blížící se 500st se karbon mění na popel. Popelnatí, nedochází k hoření, jako takovému. To je fakt.
Ano, nasávaný vzduch ochlazuje, proto potřebuješ docílit setrvalý stav. Motor nevytváří teplotu jen otáčkami, ale i zátěží. Zatímco otàčky 2000 způsobují zanesení nejvíce, dostaň jej na 4000+ a drž v záběru. Například při výjezdu z Brna po D1 na Prahu kolem kasina až nahoru, do toho táhlého kopce. Musíš ho držet v kuse, nesmíš na chvíli ubrat. Na čtyřku pojedeš na limitu, nepřekročíš 130km/h. Nebát se mít nohu víc na plynu = více směsi do motoru = více vyprodukovaného tepla.
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 02.05.2025 09:35, celkem upraveno 2 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 135
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Nemůžu za to, že jsi nepochopil přirovnání.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: phofy a 1 host