Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 648
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Podle popisu skočil rozvod a potkalo se to... Nedával bych to do Forda ale tomu chlapíkovi od Pardubic co se na generálky ekobuřtů specializuje.. Evidentně umí a nechce na tom vyloženě rejžovat (i tak to ale bude pár desítek tisíc...). V jakýmkoliv Fordu to bude za jednou tolik a kvalita práce s otazníkem, a typický garážník to jen nějak spytlíkuje aby to odjelo ze vrat a dál ho to nezajímá..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- Dodo
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 09.12.2020 13:09
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Nakonec má příběh šťastný konec. Auto bylo ve Fordu přes 2 týdny, ale jen proto, že neměli čas, moc zákazníků. Po týdnu mi řekli, že nešlo ani zapnout zapalování/nastartovat, vybitá baterie, tak že to dobijí. Za další týden znova baterie, ale to už začínali do auta vrtat. Rozvody byly nakonec "v pořádku", nejsou přeskočené, ale prý ještě pár tisíc a stalo by se. Řemen mi ukážou zítra, jak přijedu, asi dost opotřebený. Takže vlastně výměna byla nutná - za 5 minut 12. Najeto 110 tis, ale 11.rok. Ani se neptejte na cenu rozvodů ve Fordu....
Ale baterka byla v prd..., pravděpodobně prapříčina. Byla ještě originální, a zřejmě jak jsem stál na parkovišti, měl puštěný radio a částečně světla + starty, dostala nějak zabrat a zřejmě nebylo dost energie na zapálení, když startér točil...je to zvláštní ale smysl to mít může. Doteď byla baterie v pořádku, žádný problém ani v zimě - jezdím spíše krátké trasy po městě. Takže rozvody, olej (byl v plánu), baterie. A to tomu vlastně nic nebylo. Ale jsem rád, že to je udělaný, letos jsem chtěl do Itálie autem, přetržený rozvody bych nechtěl.
Ale baterka byla v prd..., pravděpodobně prapříčina. Byla ještě originální, a zřejmě jak jsem stál na parkovišti, měl puštěný radio a částečně světla + starty, dostala nějak zabrat a zřejmě nebylo dost energie na zapálení, když startér točil...je to zvláštní ale smysl to mít může. Doteď byla baterie v pořádku, žádný problém ani v zimě - jezdím spíše krátké trasy po městě. Takže rozvody, olej (byl v plánu), baterie. A to tomu vlastně nic nebylo. Ale jsem rád, že to je udělaný, letos jsem chtěl do Itálie autem, přetržený rozvody bych nechtěl.
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - 2014
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9488
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
A na kolik tě ty rozvody vyšli?
- Dodo
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 09.12.2020 13:09
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Autorizovaný Ford Carent Brno - 35 tis.
+ Baterka, olej a bůhví co - celkem 47
Kdybych měl tak nějak čas to naplánovat, na tak starý auto bych šel někam jinam, ale nemyslím žádnou noname garážovku. Ale určitě by rozvody mohly být 20-25.
+ Baterka, olej a bůhví co - celkem 47

Kdybych měl tak nějak čas to naplánovat, na tak starý auto bych šel někam jinam, ale nemyslím žádnou noname garážovku. Ale určitě by rozvody mohly být 20-25.
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - 2014
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
On ti rozvody hlavně hned tak někdo neudělá. Je na to potřeba spousta přípravků, které automechanici běžně nemají a pořizovat si je pro vysokou cenu běžně nechtějí.
PS - trochu jsem zmaten z popisování závady. "Startér naprázdno" jak jsi psal - znamená, že nevyjede kotva a roztočí se do vysokých otáček. To jsem psal. Ve tvém případě to normálně točilo celým motorem (což je normálně poznat), jen to nechtělo chytnout. Pokud byla slabá baterka, muselo být i slyšet, jak se startování zpomaluje...
PS - trochu jsem zmaten z popisování závady. "Startér naprázdno" jak jsi psal - znamená, že nevyjede kotva a roztočí se do vysokých otáček. To jsem psal. Ve tvém případě to normálně točilo celým motorem (což je normálně poznat), jen to nechtělo chytnout. Pokud byla slabá baterka, muselo být i slyšet, jak se startování zpomaluje...
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- Dodo
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 09.12.2020 13:09
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Chápu, že to může znít zmateně 
Právě že to opravdu pocitově vypadalo (i ve Fordu říkali) že motor točí na prázdno a ano, startér měl neobvyklou rychlost- rychlejší-aspon pocit. Ale je fakt že jsem ho vlastně nikdy nenechal tak dlouho točit,nebyl důvod.. Po několika startech se motorem nezatočil, po pauze ano, ale už jsem to nechtěl trápit.
Právě že to opravdu pocitově vypadalo (i ve Fordu říkali) že motor točí na prázdno a ano, startér měl neobvyklou rychlost- rychlejší-aspon pocit. Ale je fakt že jsem ho vlastně nikdy nenechal tak dlouho točit,nebyl důvod.. Po několika startech se motorem nezatočil, po pauze ano, ale už jsem to nechtěl trápit.
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - 2014
- Dodo
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 09.12.2020 13:09
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Ještě servis vyvinul další teorii že drolící se rozvodový řemen- zbytky z něj mohli ucpat olejové sítko, motor se nedostatečně mazal a válce neměly dobrou kompresi kvůli absenci oleje...
Říkali, že tahle závada byla svým způsobem unikátní, že mě vlastně včas upozornila na výměnu rozvodového řemene
Říkali, že tahle závada byla svým způsobem unikátní, že mě vlastně včas upozornila na výměnu rozvodového řemene
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - 2014
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
To bys poznal, jestli je to pravda:
Pokud nastartuješ a kontrolka mazání zhasne po delší době, než je obvyklé, pak měli pravdu. Vždy tam ale cca 1-2 vteřinová prodleva je. Pokud by řekněme byla 5 vteřin, pak má servis pravdu, čemuž moc nevěřím. Pokud by byla ještě delší, měl bys motor už asi zadřený, nebo minimálně přidřený. To by ti startér neutáhnul. Neměnili ti náhodou i svíčky?
Pokud nastartuješ a kontrolka mazání zhasne po delší době, než je obvyklé, pak měli pravdu. Vždy tam ale cca 1-2 vteřinová prodleva je. Pokud by řekněme byla 5 vteřin, pak má servis pravdu, čemuž moc nevěřím. Pokud by byla ještě delší, měl bys motor už asi zadřený, nebo minimálně přidřený. To by ti startér neutáhnul. Neměnili ti náhodou i svíčky?
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- Dodo
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 09.12.2020 13:09
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Ano, svíčky měnili také.
Kdy zhaslo mazání jsem si bohužel nevšiml.
Ještě jsem si vzpomněl, je jak jsem zkoušel startovat a nepovedlo se to, na displeji problikl nápis "Zkontrolujte tlaky".
No ať už to bylo jak bylo, nakonec vše byly v podstatě větší servisní úkony, které by asi stejně měly být.
Kdy zhaslo mazání jsem si bohužel nevšiml.
Ještě jsem si vzpomněl, je jak jsem zkoušel startovat a nepovedlo se to, na displeji problikl nápis "Zkontrolujte tlaky".
No ať už to bylo jak bylo, nakonec vše byly v podstatě větší servisní úkony, které by asi stejně měly být.
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - 2014
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9488
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Už mám vyměněné rozvody, řemen byl jak nový, krásně lesklý a písmo čitelný. Dělal mi to p.Hoňek, je to fakt odborník a cesta k němu se opravdu vyplatí, můžu jenom doporučit. K rozvodům sem nechal ještě vyměnit palivovou pumpu pro jistotu, abych za 2-3 roky neřešil rozleptaný řemen kvůli pronikání paliva do oleje.
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 04.02.2023 09:35
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
mě vyšly rozvody na 33 600,-Kč ( 1,0 : 92 kW ) v autorizovaným servisu Ford dělal jsem je před 2 roky, když jsem koupil Focuse při najetých 230 000 km. Jinde mě to nabídli za půlku, ale pak se zalekli, že nemají přípravky, že se do toho nepustí. Dnes mám najeto 300 000 km a akorát občas doleju 1 dcl chladící kapaliny, zatím do toho nemakám, výkon dle mého názoru neklesá. Na to, že motor, každý rádoby mechanik odepisoval po 100 000 km tak si myslím, že to není špatné. Uvidíme cos e bude dít dál... ale ať už se děje cokoliv motor si odmakal 300 000 km.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Tak už to máš za sebou. Myslím, že odbornost pana Hoňka převyšuje většinu orig. servisů, takže je spíš chyba, si k němu motor na opravu nedát...phofy píše: 11.06.2025 19:56 Už mám vyměněné rozvody, řemen byl jak nový, krásně lesklý a písmo čitelný. Dělal mi to p.Hoňek, je to fakt odborník a cesta k němu se opravdu vyplatí, můžu jenom doporučit. K rozvodům sem nechal ještě vyměnit palivovou pumpu pro jistotu, abych za 2-3 roky neřešil rozleptaný řemen kvůli pronikání paliva do oleje.

Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 04.02.2023 09:35
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
určitě, kdybych to věděl, dal bych to k němu, může mě prosím poslat na něho kontakt na další opravy, při mém nájezdu 300 000 km se jim určitě nevyhnu. díky moc
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
To rád slyším. Jsem stejného názoru (že to je dobrý motor), jen mu dát, co sám chce. NE krátké trasy a NE podtáčení. Samozřejmě SPRÁVNÝ OLEJ. Sám jsem právě překročil 220.000kmFordcha píše: 12.06.2025 07:13 mě vyšly rozvody na 33 600,-Kč ( 1,0 : 92 kW ) v autorizovaným servisu Ford dělal jsem je před 2 roky, když jsem koupil Focuse při najetých 230 000 km. Jinde mě to nabídli za půlku, ale pak se zalekli, že nemají přípravky, že se do toho nepustí. Dnes mám najeto 300 000 km a akorát občas doleju 1 dcl chladící kapaliny, zatím do toho nemakám, výkon dle mého názoru neklesá. Na to, že motor, každý rádoby mechanik odepisoval po 100 000 km tak si myslím, že to není špatné. Uvidíme cos e bude dít dál... ale ať už se děje cokoliv motor si odmakal 300 000 km.
Co se týče té kapaliny - měl jsem zespoda mírně popraskanou nádobku chlazení - vyměnil jsem jí. On se ten plast za ty roky/teplo/mráz unaví. To není z mé hlavy, ptal jsem se automechanika, tak mi to ukázal zrcátkem. Shora byla OK, ale zespoda takové vlasovité prasklinky. Když jsem vyndaval tu tenkou trubičku, tak měla zpuchřelé těsnění a koncovka se mi rozsejpala. Tak jsem měnil i tu. Od té doby kapalina opět neubývá. Tu druhou hadičku - od turba, co na ní Ford svolával, jsem si sám měnil před dvěma lety. Takže nyní mám vyměněny obě zpětné.
Výměna je za pár minut, jen si to chce připravit trubičky na místo předem. Vycvaknout, ucpat prstem díru a rychle zase nacvaknout.
Na tu nádobu jsem si připravil PET láhev a nejprve jsem si vycvaknul tu tenkou trubičku, co vede z bloku motoru k turbu a odpustil. Nádobka je opět jen nacvaknutá.
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 13.06.2025 11:05, celkem upraveno 1 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 04.02.2023 09:35
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
díky moc za informaci, ohledně úbytku vody, vyzkouším to. Jsem rád, že máme podobný nájezd, motor nemůže být špatný, protože 10 x vyhrál nejlepší motor ve své kategorii v mezinárodní světové soutěži.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti