Razeni obecne
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Razeni obecne
V posledni dobe jsem se (ani nevim proc) zameril na to, jak ruzni lide radi. At taxikari nebo ridici s mokrym ridicakem, prijde mi, ze spousta lidi praci s pedaly a saltpakou absolutne neovlada:
- prudke razeni pres odpor synchronizace
- rychle pousteni spojky pri razeni nahoru
- rychle pousteni spojky/nesrovnani otacek pri razeni dolu
- razeni jednicky v rychlostech kolem 20 km/h (a samozrejme bez meziplynu)
A proto se ptam: jsem uchyl, kdyz nahoru radim pomalu (zejmena u 1.0 EB s jeho pomalym padanim otacek je to skoro nutnost*), podrazuji jen a pouze s falesnym meziplynem, aby se srovnaly otacky a motor se neroztacel pres spojku, a, pokud uz skutecne potrebuji zaradit jednicku za jizdy, pouzivam poctivy meziplyn?
Muzete to vzit jako anketu, podelit se o sve zkusenosti, dojmy a nazory Neco jsme rozebirali na obecnem vlaknu o 1.0 EB, ale myslim, ze by si to zaslouzilo vlastni vlakno. Hledal jsem k tematu neco na foru, ale obvykle se toho diskutujici dotykaji jen v tematech o dvouhmotovem setrvacniku nebo o nejakem konkretnim problemu s prevodovkou.
* Myslim, ze na rychle razeni nahoru mame my, trivalcovi fetisiste, sve techniky
- prudke razeni pres odpor synchronizace
- rychle pousteni spojky pri razeni nahoru
- rychle pousteni spojky/nesrovnani otacek pri razeni dolu
- razeni jednicky v rychlostech kolem 20 km/h (a samozrejme bez meziplynu)
A proto se ptam: jsem uchyl, kdyz nahoru radim pomalu (zejmena u 1.0 EB s jeho pomalym padanim otacek je to skoro nutnost*), podrazuji jen a pouze s falesnym meziplynem, aby se srovnaly otacky a motor se neroztacel pres spojku, a, pokud uz skutecne potrebuji zaradit jednicku za jizdy, pouzivam poctivy meziplyn?
Muzete to vzit jako anketu, podelit se o sve zkusenosti, dojmy a nazory Neco jsme rozebirali na obecnem vlaknu o 1.0 EB, ale myslim, ze by si to zaslouzilo vlastni vlakno. Hledal jsem k tematu neco na foru, ale obvykle se toho diskutujici dotykaji jen v tematech o dvouhmotovem setrvacniku nebo o nejakem konkretnim problemu s prevodovkou.
* Myslim, ze na rychle razeni nahoru mame my, trivalcovi fetisiste, sve techniky
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- mikki
- Pokročilý
- Příspěvky: 921
- Registrován: 10.01.2012 09:07
- Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.
Re: Razeni obecne
zřejmě jsi jezdil na vojně s Pv3s
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Razeni obecne
Když řadím nahoru, tak taky řadím pomalu, to musím závodit, nebo rychle jet abych řadil rychle.
Když podřazuju, tak s falešným meziplynem Jedničku dávám hodně výjměčně z hodně prudkýho kopce a s meziplynem, většinou ze 2ky dám rovnou N
Jo některý lidi bych fackoval za styl řazení a jízdy
Když podřazuju, tak s falešným meziplynem Jedničku dávám hodně výjměčně z hodně prudkýho kopce a s meziplynem, většinou ze 2ky dám rovnou N
Jo některý lidi bych fackoval za styl řazení a jízdy
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Razeni obecne
Ja jsem prvni rocnik, kterymu se vojna vyhla! Resp. ne prvni, ale posledni, co musel - akorat jsem byl jeste na stredni, takze klikamikki píše:zřejmě jsi jezdil na vojně s Pv3s
Phofy: Aspon nejsem sam Jj, o prazdninach jsem byl kripl na jednu nohu a pri jedny ceste, kdy ridil nekdo jinej, me to normalne bolelo za ty synchrony
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Razeni obecne
nahoru rychle jinak to při pouštění spojky cuká, nevím proč. dolů s meziplynem, bez toho už si to nedokážu představit
- hunger
- Pokročilý
- Příspěvky: 966
- Registrován: 02.03.2013 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Razeni obecne
Poslední dobou mě řazení dost se..., tak řadím pouze 2 rychlosti ve městě, 2 a z tý rovnou na 4
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8
Ford Mondeo MK3 1.8
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Razeni obecne
A zdalipak jste si, majitele FoFo3, vsimli, ze kdyz date pri podrazeni falesnej meziplyn, elektronika vam pomaha? Neni to vzdycky, je potreba se zhruba trefit do otacek (kdyz se clovek fakt netrefi, nepomuze mu nic), ale vetsinou se mi dari pred pustenim spojky proslapnout plyn a otacky vyskoci uplne presne tam, kde byt maji, takze se pri samotnym uvolneni pedalu rucicka otackomeru ani nehne...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Razeni obecne
Jedna neprijemna vlastnost 1.0 EB - minimalizovane vnitrni odpory jsou sice fajn vec, ale pri potrebe rychleho vytaceni a razeni je to peklo. Napriklad dvojka vytocena k 6000 rpm pri potrebe razantniho zrychleni a nasledne prerazeni na trojku se odviji nasledovne:
Bud proste rychle preradim, ale diky pomalymu padani otacek jsou pri pousteni spojky stale o 1500-2000 vys, nez by bylo zahodno (a to i presto, ze sundam nohu z plynu treba o vterinu driv, nez slapnu na spojku), takze to s autem skubne a spojka z toho moc nadsena nebude. Nebo si pockam, nez sklesaji, ale to trva klidne 5 vterin...
Samozrejme tohle je extrem, normalne 2ku do 6000 rpm nevytacim a i pri hodne svizny akceleraci staci, kdyz jde noha z plynu o pul vteriny driv, nez slapu na spojku, ale i tak...
Nekdo nejake zkusenosti nebo komentare?:)
Bud proste rychle preradim, ale diky pomalymu padani otacek jsou pri pousteni spojky stale o 1500-2000 vys, nez by bylo zahodno (a to i presto, ze sundam nohu z plynu treba o vterinu driv, nez slapnu na spojku), takze to s autem skubne a spojka z toho moc nadsena nebude. Nebo si pockam, nez sklesaji, ale to trva klidne 5 vterin...
Samozrejme tohle je extrem, normalne 2ku do 6000 rpm nevytacim a i pri hodne svizny akceleraci staci, kdyz jde noha z plynu o pul vteriny driv, nez slapu na spojku, ale i tak...
Nekdo nejake zkusenosti nebo komentare?:)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Razeni obecne
Tak ony ty podržené otáčky jsou vlastně pro akceleraci dobře, přece se při řazení nahoru nechceš sbírat zase z nižších otáček. A co na to řekne spojka? Snad to občas vydrží ne? Musel by si být extra velký prase, aby si jí ublížil.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: Razeni obecne
Ze ty otacky neletej dolu okamzite je dobre, diky tomu se radi krasne plynule, ale v popisovanym pripade je ten rozdil fakt dost velkej (otacky treba porad visej kolem 5000rpm, ale po pusteni spojky to spadne na 3500rpm). Spojka to urcite vydrzi, pokud tak clovek nejezdi porad - ten motor je pomerne lehkej, takze zpomalit ho neda takovou praci. Dulezity je akorat ten zlomek vteriny pockat, aby aspon ze setrvacnosti jeste nefoukalo turbo. Pak by uz neslo jen o pribrzdeni motoru pres spojku, ale jeste by se to pralo s jeho tahem.
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Razeni obecne
Turbo z toho vynechaj!
Ale vazne. Ak vytocit motor na 6000ot/min a roztoci aj turbo na niekolko stotisic otacok a ty zrazu pustis plyn a stlacis spojku, okamzite zavrie skrtiacu klapku. A je jedno co dalej robis s otackami motora a ako padaju (neratam rozdiel prietoku vzduchu medzi 1000ot/min a 3000ot/min, ktory je pri nezatazenom motore maly a v takomto pripade nepodstatny). Prave preto benzinove preplnovane motory maju tzv BOV ventil, ktory tento pretlak medzi turbom a skrtiacou klapkou prepusti. Stare auta ho mali mechanicky, dnesne elektronicky. Niekedy sa tam dava aj "pistalka" - to je to odfuknutie alebo zapiskanie pri preradeni u niektorych hlavne sportovych aut.
Ale vazne. Ak vytocit motor na 6000ot/min a roztoci aj turbo na niekolko stotisic otacok a ty zrazu pustis plyn a stlacis spojku, okamzite zavrie skrtiacu klapku. A je jedno co dalej robis s otackami motora a ako padaju (neratam rozdiel prietoku vzduchu medzi 1000ot/min a 3000ot/min, ktory je pri nezatazenom motore maly a v takomto pripade nepodstatny). Prave preto benzinove preplnovane motory maju tzv BOV ventil, ktory tento pretlak medzi turbom a skrtiacou klapkou prepusti. Stare auta ho mali mechanicky, dnesne elektronicky. Niekedy sa tam dava aj "pistalka" - to je to odfuknutie alebo zapiskanie pri preradeni u niektorych hlavne sportovych aut.
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Razeni obecne
Ad rychlé řazení nahoru- tak pokud jedu rychle, tak jinak, než rychle řadit nejde ne? Ale auto mi necuká nic, tak snad to dělám správně.
Ad podřazování dolů - dělám to přes between gas, ten falešný, prošlápnu plyn, at srovnám otáčky a pustím spojku. Už to mám vcelku naučené, takže auto necuká nic.
Ad řazení jedničky - jestli tam mám dát dvojku, a úplně slyšet jak se to auto nelíbí, tak radši prošlápnu plyn, hodím tam jedničku a pustím spojku, a můžu i okamžitě vystřelit.
Tuhle sem auto pučil kamarádovi, úplně jsem trpěl a ještě, že to bylo jen tak na 2-3km, to řazení bylo šílené
Ad podřazování dolů - dělám to přes between gas, ten falešný, prošlápnu plyn, at srovnám otáčky a pustím spojku. Už to mám vcelku naučené, takže auto necuká nic.
Ad řazení jedničky - jestli tam mám dát dvojku, a úplně slyšet jak se to auto nelíbí, tak radši prošlápnu plyn, hodím tam jedničku a pustím spojku, a můžu i okamžitě vystřelit.
Tuhle sem auto pučil kamarádovi, úplně jsem trpěl a ještě, že to bylo jen tak na 2-3km, to řazení bylo šílené
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Razeni obecne
Auto tě musí milovat Jsi normální? Asi moc nejsi...hunger píše:Poslední dobou mě řazení dost se..., tak řadím pouze 2 rychlosti ve městě, 2 a z tý rovnou na 4
- hunger
- Pokročilý
- Příspěvky: 966
- Registrován: 02.03.2013 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Razeni obecne
Ano jsem normální narozdíl od tebe, auto beru jako věc, ono slouží me ne ja jemu... Nemazlim se s nim jako ty, je mi úplně jestli me miluje...
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8
Ford Mondeo MK3 1.8
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Razeni obecne
Nejsi normální. Nevážíš si věcí! Ono ta jednička v autě asi nebude jen tak, ne?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů