Vadný píst EB 1.6

Odpovědět
Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od jarod72pm » 22.11.2017 22:14

Aha tak se mi ta info stratila,v té 98 prej není aditivum a to Rakousko to jsem zase nenašel kurnik oni to snad všichni berou z Čepra?
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 22.11.2017 22:18

Myslel som tu potrebu vyssej kompresie.

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od jarod72pm » 22.11.2017 22:20

mno že ta 98 netrpí předzápalem jako 95 tak se může víc stlačit do větší komprese což může pomoct výkonu? I menší výhřevnost.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 22.11.2017 23:07

Tak 98 nema potrebu vyssej kompresie, nevyzaduje vyssiu kompresiu. Ale umoznuje, aby motor mohol mat vyssi kompresny pomer.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od ballu » 23.11.2017 06:43

Již si to nepamatuji přesně, ale do komprese 13,7 stačí 95 , nad již 98. Všechny 98 a výše jsou aktivované, jen u 95 některé . Ona ta naše 98 je vlastně na úrovni německé 95. Jen ta cena nepokulhává. Proto ten rozdíl v natankování u nás a za hranicí.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6594
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Karel2 » 23.11.2017 07:58

https://auto.sme.sk/c/20701813/vedec-kt ... ideli.html
Tady je zajimavej clanek na tema paliv oleju atd. bohuzel ho nemam odemklej takze pokud to nekdo plati, muze pomoc.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Tomin123 » 23.11.2017 10:15

ballu píše:Již si to nepamatuji přesně, ale do komprese 13,7 stačí 95 , nad již 98.
Dost zjednodusujes a budou z toho pak famy a nesmysly.
Sama staticka komprese nerika vubec nic o konecnem tlaku v motoru. Rozvody ... dynamicka komprese ... ucinnost plneni ...
Kazdy motor ma i jinou antidetonacni odolnost. Neco jineho je motor s vrtanim 86 a motor s 93 atd. atd.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od ballu » 23.11.2017 11:07

Jen píší, co jsem někdy vyštrachal z nějakého technického článku, i to, že nejsem si jist hodnotou. Bylo to na stolici, kdy přidávali kompresi a snímali čidly. Statická je udávána v tech. datech vozu. To že se mění jak píšeš, tím bych zde nezabředával do detailů. To by jsme museli pokračovat v nastavení turba atd.....
Nějak si matně vzpomínám, že to nebylo tak vysoké číslo, ale něco kolem 11,5. , dokonce bylo psáno, že největší kompresi atmosféry sériového vozu, má nějaký sporťák od Hyundai.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Tomin123 » 23.11.2017 11:33

Proste zapomen na korelaci mezi nastupem detonaci a statickou kompresi. A to temer uplne.
Napr. dnesni Ecoboosty/TSI apod. maji kompresi 10.x s preplnovanim,
stare motory mely bez preplnovani treba 8:1 a pri 9:1 zacaly trable s detonacemi.
Kdyz pojede motor v Atkinsnove cyklu, tak muzes mit statickou treba 18:1 (viz. Mazda s 16:1) a v pohode.
(Jen pro dokresleni komplexnosti, neresme blbosti.)
Proste nelze vsechno zjednodusovat az za hranu a napsat do dvou vet.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od jarod72pm » 23.11.2017 14:53

stano. píše:Tak 98 nema potrebu vyssej kompresie, nevyzaduje vyssiu kompresiu. Ale umoznuje, aby motor mohol mat vyssi kompresny pomer.
Ono se dřív uvádělo že pokud má motor kompresní poměr 11:1 jako Ti-VCTčko tam už je vhodná 98 ,co je pod tuto kompresi umí jezdit bez úpravy předzápalu na 95. Já si v článcích vždy spojoval 98 s vyšší kompresí která je nutná pro správné využití paliva a lepšího hoření tedy nejenom že umožňuje.
Dnešní turba se tomu přibližují s nižším kompr.poměrem ale je otázka jestli Ford s těmi EB motory a poruchami válců něco nezbabral (materiál,konstrukce atd) ono vůbec i motory RSek jsou taky jakési všelijaké.Kde asi konstruktér udělal chybu?
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Tomin123 » 24.11.2017 10:36

I u Mahle vedi o LSPI. Pry "az dalsi generace motoru bude ..."
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/sp ... -predejit/
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
majk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 144
Registrován: 13.05.2008 18:55
Bydliště: Hostouň-středočeský

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od majk » 25.11.2017 10:29

načal zde někdo téma oleje:nevím co máte předepsáno pro 1,6EB v příručce,ale na můj motor je požadováno 5w-20 a už se výrobci snaží ,před půl rokem byl jenom castrol magnatec professional.Možná že s tím souvisí i to,že olejová mlhovina z klikové skříně je přiváděna do sání a přispívá ke karbonizaci vstupu.V USA si tam dodělávají oil catch tank/separator,aby vstupním traktem do motoru šel pouze čistý vzduch od turba,možná to je cesta,jak snížit množství karbonu v hlavě a tím snížit pravděpodobnost vzniku LSPI,samosebou s tím souvisí složení oleje,co tam lejete.Korektně musím poznamenat,že na YTB jsem našel jenom velký am.pikapy s velkými EB motory-3,5l.Ale co když to je i případ 1,6 a 1,5 EB?
https://www.youtube.com/results?search_ ... r+ecoboost+
FF II,05/2007,1.6/74kW,Kombi,Style-bylo do 28.7.2017
od 28.7.2017 FF III,07/2017/1,5 EB Kombi,Titanium,Magnetic grey
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ml?share=1

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 25.11.2017 10:41

Ta uprava sa robila uz davno, aj na nepriamovstrekoch. Na znizenie zasvinenia sania. Nejaky zmysel v tom nevidim. Na nich su ventily omyvane benzinom zo vstrekovacov. Tam je to OK. Na priamovstrekoch ventily omyvane nie su, tam by to mohlo mat zmysel. Zas na druhej strane podtlakom sa z bloku motora vysava vodna para, spaliny prefuknute cez kruzky, odparene lakhe uhlovodiky z oleja, sirovodik, atd. Ked tam nie je podtlak zo sania, ide to von iba pretlakom a viac bordelu zostava v oleji. Po tejto uprave by som urcite nenechaval olej v aute 20t km.

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Tomin123 » 25.11.2017 10:58

Catch tank je snad taky odsavany, pokud to nekdo teda nema do atmosfery.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 25.11.2017 11:57

Ja som to bral tak, ze vstup do sania za zaslepi a na vystup z bloku sa da ten separator. Aby do sania naozaj nic neslo...

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů