Vadný píst EB 1.6

Odpovědět
Uživatelský avatar
Žiri
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 19.10.2014 14:17
Bydliště: Haná

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Žiri » 06.11.2014 21:02

Díky Anduril, krásně polopatiscky jsi to vysvětlil! :bravo22:
Fiesta 1,0 r.v. 83
Escort 1,6D r.v. 86
Orion 1,8 Zetec r.v.93
Fabia 1,2HTP r.v.03 (úlet!)
Focus II 1,6 r.v.07
Mondeo 1,6EB r.v.11

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od ACEMajky » 07.11.2014 06:55

Žiri píše:Hele Lubak, čteš pozorně? Specifikaci určovali v servisu! Auto je stále v záruce a mne doposud vůbec nezajímalo, jestli 20 nebo 30! Oni jsou odborníci starající se o můj vůz!!!
Mas pravdu, jsou "odbornici" a staraji se o tvuj vuz a jak to dopadlo... Nezapomen ze tam makaj taky jen lidi a to ze nekdo 5W30 vymyslel jako alternativu jeste neznamena, ze je to stastna volba... Asi jako LongLife v nekterych autech, kde ani neupravili motor a jen proto, ze je to moderni, to zacali do tech motoru davat (renault espace treba)
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od ACEMajky » 07.11.2014 06:59

Anduril píše:Lubak: Jako alternativa, ano, ale snad prece servis sam musi vedet, jaky olej tam ma byt. Prece si nebude zakaznik hlidat, co mu maji ve znackovem servise lit do motoru...zvlast tedy v tomto pripade, kdy to Ford udava jako pouzitelny olej.
Podle VIN je pro tohle auto predepsany 5W20, ale servis zvolil 5W30, tak ziri predpokladal, ze to je spravny olej.
Technik se neptal, proc chce 5W30, ale proc chce Formulu misto jejich sudoveho Agipu.
Pride mi to, ze se tady snazite hajit Ziriho, ale tady ho nikdo neosocuje, jen Lubak pise fakta a zkusenosti... Tak to budto prijmete jako fakt... Dneska to, ze vyrobce vydal nejaky alternativy, jeste neznamena, ze to je ta spravna cesta. Treba k tomu byl nejaky dodatek, kdy je mozne pouzit alternativu a technik si ot neprecetl, nebo na skoleni nedaval pozor (pokud vubec na nejakym byl) :)
Dulezite je, ze se k tomu servis postavil celem a ze uznali chybu... Rozhodne ty pisty jsou zahnojenejsi nez pisty na nasem nisanu vannete 2.3d po 300 000km (ale to bude asi tim, ze bere trochu vodu, tak se sam dekarbonizuje :)
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5087
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Anduril » 07.11.2014 07:14

Já jen napsal, jak to bylo a odpovídal na to, jak se lubak ptal, kterak došlo na užívání oleje 5w30. Toť vše. Z jeho slov mi to trochu vyznělo, jako by si za to snad ziri mohl sam :) Jestli někdo chyboval, tak snad jedině servis. Nicméně vím tu na fóru o dalších, kteří mají 1.6EB a v servise jim dávají 5w30 a ne 5w20.
No, hlavně, že to dobře dopadlo. Tak teď ať ziri raději požaduje castrol 5w20 pro ecoboost :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od pkadecka » 07.11.2014 08:56

Proč by případná záměna těchto dvou olejů měla mít tak fatální následky? Mně se to nějak nezdá, ta 5W-20 by byla použitelná do nějakých +10 stupňů venkovní teploty. Třeba Alfy mají naopak doporučený nějaký Selenia racing 10W-60 pro motory s vysokým zatížením a vysokou teplotou.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12891
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 07.11.2014 09:14

Nepozerajte len na tie cisla. 5W20 ma HTHS viskozitu do 2.6. Narozdiel od 5W30, ktora ma cez 2.8. O ostatnych parametroch, ako strihova stabilita filmu, jeho hrubka atd ani nehovorim.
Naposledy upravil(a) stano. dne 07.11.2014 23:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
OndraMT
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 969
Registrován: 14.11.2012 20:53
Bydliště: Olomouc Nova Ulice

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od OndraMT » 07.11.2014 10:54

Ale porad to nemuze zpusobit vytrhnuti kusu materialu z pistu
Ford Kuga ST-Line X 1.5 Ecoboost 110kW 240Nm "poloviční šestiválec" Obrázek
...
Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon po FL, Eibach, Chip
Ford Focus II Trend 1.6 74kW Red Tango před FL

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12891
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 07.11.2014 10:57

Nie. Ja reagujem na natahovacky o 5W20 alebo 5W30.

Uživatelský avatar
Pulda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Pulda » 07.11.2014 11:15

Jen tak na okraj: v návodu pro nový motor 1.5 EB je uvedeno, že se má používat olej 5W-30 WSS-M2C913-C. Což je FORMULA F, olej co používáme běžně do MK1 benzin - 1,6. Alternativa žádná.
Nyní: Ford Focus sedan EB 1.5/110KW, Titanium, 04/2015, černá Panther
Dříve: Ford Focus 1.6/74kW, sedan, 06/2003, šedá MAGNUM

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Jardak » 07.11.2014 16:54

Když koukám na ten píst, tak bych řekl že je normálně utavenej. Příčina by mohla bejt v chybným průběhu spalování, špatně rozprašující, nebo ukapávající vstřikovač a tím místně chudá směs. Chudá směs znamená vysoká teplota. Taky je píst dost zakarbonovanej, což taky nahrává teorii o špatným spalování.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Žiri
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 19.10.2014 14:17
Bydliště: Haná

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Žiri » 07.11.2014 20:25

Trošku jsem se pídil po viskozitě motorových olejů a musím konstatovat, že jsem z toho jelen! Některými diskutujícími jsem plísněn za to, že v servisu nelili do mého auta 5W20 a tady -
http://www.mjauto.cz/html/oleje_specifikace.html - se píše toto:

Vysoká teplota
Vysoké číslo popisuje viskozitu motorového oleje při jeho obvyklé provozní teplotě (100 °C). Tato viskozita má potom vliv na mazací vlastnosti oleje a charakter olejového filmu. Čím vyšší je toto číslo, tím lepší je mazání při vysoké teplotě a lepší ochrana motoru.

Tak proč není 5W20 vhodný maximálně pro ježdění za polárním kruhem? Čekal bych, že jízda s tímto olejem je u nás v letních měsících jistým rizikem. Navíc když maže (a chladí?) rozpálené turbo. Na druhou stranu teď již vím, že ho Ford uvádí jako základní a 5W30 variantní! Vysvětlí mi to někdo? :gott:
Fiesta 1,0 r.v. 83
Escort 1,6D r.v. 86
Orion 1,8 Zetec r.v.93
Fabia 1,2HTP r.v.03 (úlet!)
Focus II 1,6 r.v.07
Mondeo 1,6EB r.v.11

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Jardak » 07.11.2014 22:05

Je třeba si ale uvědomit, že takto se nepoškodí píst nevhodným olejem, nebo obecně nedostatečným mazáním. Tahle destrukce pístu nemá s mazáním co dělat.
Nehledě na to, že nevhodným olejem trpí v první řadě turbo a pak ložiska klikovýho, případně vačkovýho hřídele.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12891
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 07.11.2014 23:05

Spodne a horne cislo viskozity nie je jediny parameter. Znovu pripominam okrem ineho aj HTHS viskozitu. Ta ma vplyv na stabilitu, hrubku a odolnost olejoveho filmu.

Ano, vrchne cislo je v podstate (aj) tepelna odolnost oleja. Na 1.0 to chapem, tam by malo byt turbo chladnejsie a olej menej namahat, kedze je (ako mi bolo povedane) chladene vodou. Takisto na tychto motoroch sa neprepaluje olej "vdaka" DPF a jeho debilnemu umiestneniu (vid 1.6 TDCi). A ak ma motor v sebe vymennik olej-voda, moze byt teplota oleja drzana na nizsej hodnote, ako u inych motorov. Tento vymennik ma vyhodu aj v tom, ze olej skor dosiahne pracovnu teplotu. Neviem, ci ho 1.6 Ecoboost ma.

Uživatelský avatar
Žiri
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 19.10.2014 14:17
Bydliště: Haná

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Žiri » 08.11.2014 16:06

Jako nováček mám zajímavý postřeh - když jsem dal na shlédnutí EBosťákům můj problém a vůbec jsem nečekal, že mi bude vysvětleno čím že to, přišlo hned vědomostí! Když žádám odborníky o objasnění "čísel" olejů, je to jako na forum romanum - hrobové ticho! ...až na nějakou tu výjimku...
Čím že to??? :roll:
Fiesta 1,0 r.v. 83
Escort 1,6D r.v. 86
Orion 1,8 Zetec r.v.93
Fabia 1,2HTP r.v.03 (úlet!)
Focus II 1,6 r.v.07
Mondeo 1,6EB r.v.11

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3919
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od djdekl » 08.11.2014 17:28

Vyssi HTHS ti motor neznici... zde doslo k mechanicky zavade a nasledny destrukci pistu+valce... to olejem 5w30 nebude

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 6 hostů