Vadný píst EB 1.6

Odpovědět
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vita_k » 30.11.2017 22:12

TomFocus píše:A to se vyplatí...že?
Na spotrebu fakt nejezdim, ale zatim se mi to moc nehejbe ze 7.1 l/100. Proste ten motor jezdi usporne sam o sobe. Ale mondeo fakt neni o spotrebe, proto jsem ho nekupoval:)

Jerry3 z oleju je taky jakysi extremista. Motor dokaze (velmi) pomalu zrychlovat od 1600 ot/min a kdyz je to s citem, tak mu to az tak skodit (podle me) nebude.

Myslim, ze jak jezdi LH jezdi vetsina a jestli se necím takovym motor nekomu rozjebal, tak uz spis vada materialu, dlouhe olejove intervaly, nevhodny olej. Ale styl jizdy spis netipuji
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od ballu » 30.11.2017 22:21

58mirek píše:Málem bych zapomněl, dnes jsem si zkusil jet za podmínek, které uvádí Jerry3. Průměrná spotřeba byla 8,2 l/100 km. Délka cesty byla asi 35 km, město a okresky, a to jsem ještě nevjel na dálnici.
Když vylezly první oturbované Babety, tvrdil jsem, že obsah ničím nenahradí, to jsem byl málem ukamenován. Každý kupuje dle reklamy pro spotřebu a přitom výkon jak dvaapůl litr. Jak lžou v těchto hodnotách, budou psát pravdu i ohledně oleje?
Dříve se postavil motor a na něm testoval nejvhodnější olej. Nyní dle požadavků zelených se udělá nejvhodnější ekologické složení oleje a na něj chtějí postavit motor. A výrobci nic jiného nezbývá, pak tyto výsledky.
Ať mě nikdo netvrdí, že olej je v tom nevině.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

58mirek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 22.03.2015 21:45

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od 58mirek » 30.11.2017 22:26

No, když jsem vzpoměl atmo motor, tak i když jsem s ním jezdil o dost ostřeji, než jsem jel dnešní jízdu, tak jsem se nedostal s průměrnou spotřebou přes 7,5 l/100 km. Asi opravdu začnu přemýšlet nad spolehlivou "historii", pokud to ještě někdo bude vyrábět. I ta Mazda začíná nasazovat více turba.
Asi dva měsíce nazpět jsem zkoušel novou Fiestu se slabším 1.0 EB, 74 kW. Pokud bude tento motor trpět také na tyto problémy, tak na okresce nepůjde zařadit níže než za 3. Na dálnici byla šestka opravdu jen udržovací a v mírném stoupání jsem musel podřadit na pětku, bylo cítit, že se motor začíná trápit. V autě jsme jeli dva. Jestli chce Ford tímto směrem jít, to potom raději živého koně.
Ford Focus Titanium 1.6 EB 110 kW, 06/2013

58mirek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 22.03.2015 21:45

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od 58mirek » 30.11.2017 22:36

ballu: Já budu asi ten idiot, který nekupoval Focuse s tímto motorem kvůli spotřebě v kombinaci s výkonem, ale z důvodů, že měl dobré recenze a i uživatelé ho také chválili. Před koupi jsem ho měl na tři dny zapůjčený a byl jsem velice spokojený s jeho projevem. Neřešil jsem spotřebu, jezdil jsem tehdy něco pod 7 l/100 km. Jenže čas ukázal, že je vše jinak.
Ford Focus Titanium 1.6 EB 110 kW, 06/2013

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vita_k » 30.11.2017 22:44

Kůň taky nic moc. Spolehlivost podobně jako auta. Kolagen, antibiotika, péče o kopyta, záda bývají nacnuty po X letech, sem tam chrchlaji, nebezpečí kolik, umí se uzrat k smrti... Kovář, doktoři taky něco stojí. A člověk pak i dost smrdí.

Bereš to moc fatalisticky,všechno se může pokazit
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

LH
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: CZ

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od LH » 30.11.2017 22:49

58mirek: Zase bych neházel "flintu do žita", náš starý focus 1.8TDDI MK1,5 žere 5,5-6,5l nafty, ale za ten lepší zátah, pohodlíčko, jízdní vlastnosti co má proti němu MK3 si ten litr na spotřebě rád připlatím. A jak jsem psal, i ty 1.6EB umí najet i hodně přes 200tkm na jeden motor, tak bych se hned nezbavoval auta s novým motorem.
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Sagic » 01.12.2017 05:55

Co rika Jerry je trochu mimo, on si vzdy podradi aby me 3,5k otacek? To pak nema smysl kdyz vrchol kroutaku konci na 4k :mrgreen: Ja ze zacatku jezdil za 6,4, ted mam 7,4 v prumeru. Kombinace mesto okresky.Klidne jedu 95 na 6, klidne kedu 60 na 4 a "prevaluju" to kolem 1,8k otacek. Ale vzdycky pri pridani jen lehce opru nohu a pokud potrebuju jet nebo se dostavi kopec tak podrazuju abych se dostal nad 2 tis ale i tak nedam nikdy plny plyn. To dam pri predjizdeni az u 2,8 nekdy kolem 3k otacek. Podle me je to neco mezi nebem a zemi. Klidne to mohli delat nevhodne vstrikovace, chyba materialu, olej, benzin cokoliv. Tankuju Vervu to me nezabije, mela by tudis byt odolnejsi vuci nekterym nesvarum, olej budu menit max po 15 tis a zrejme stale formulu (jeste uvidim) a proste trochu verit ze to auto bude ok... Nikdy jsem nekoukal na hladinu oleje tak casto :mrgreen: Ale zatim mam nejaky ten tisic od vymeny a vypada to vse ok. Budu mit teprv 10k s autem tak uvidime co dal.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vita_k » 01.12.2017 07:40

Sagic fakt si to demonizujes, vem si jak super byl 1.6 tdci (s vykuchanym filtrem) a jak se o něm říkalo, že brzo odejde.
Máš najeto pár km a už ses nechal dobře vykolejit.
Ja teda nesouhlasím, což určitě můžu, s formulí f a 15 k, zbytečně na tom šetříš. Nicméně moje kára zřejmě s formulí f najela evidentně > 100k a přežila...
Naposledy upravil(a) vita_k dne 01.12.2017 07:41, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Ma.rt » 01.12.2017 07:40

58mirek píše:No, když jsem vzpoměl atmo motor, tak i když jsem s ním jezdil o dost ostřeji, než jsem jel dnešní jízdu, tak jsem se nedostal s průměrnou spotřebou přes 7,5 l/100 km.
To by mě zajímalo, co jsi měl za motor :) Za 7,5 s atmo dvoulitrem (a to je výkonově pořád pod 1.6EB) jedu normální jízdou takový poctivý mix město/okresky/dálnice 55/100/140 (tacho). A ostřeji by podle mě bylo aspoň tak za 9:) Turbo efektivnost motoru prostě zvyšuje. Ale v kombinací s přímým vstřikováním už to není z principu tak spolehlivé a něco předimenzovávat dnes není v módě.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Jurawood » 01.12.2017 08:03

:totlsmile: tvůj motor bude mít při prodeji naběháno 2x tolik co jiné motory.
Tj. celková dráha pístu, namotané na vačkách, na rozvodech... nacvakané na vstřikách... na všem.
I když na klice a pístu to bude zatíženo o trochu nižším tlakem.

volnoběh - otevřená klapka na 4% - máš 750 RPM, a to ti nevadí? Měl by si držet volnoběh na minimálně 2500!!

pokud jedu městem, mám klapku na 6% a 1500 PRM to už vadí? A 5% ? Víš kam mířím? Kde je ta hranice?

Pokud pojedu obcí na 5-ku na 1500 otáček, nevidím jediný důvod proč bych měl podřazovat abych měl 3000
Asi když chci zrychlit podřadím, ale byl to výrobce co určil kolik mi turbou v 1500RPM foukne ne?
A pokud to motor nevydrží, je to chyba inženýrů konstruktérů.

Hoši zase to s tím točením tak neprožívejte, je to jen stroj s výrobními vadami.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vita_k » 01.12.2017 08:38

Tak jako nic se nemá přehánět a zde si výrobce trochu zaprehanel a nastavil to až moc ocpoda...

Jinak zbytku více méně nerozumím jak myslíš.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Sagic » 01.12.2017 09:17

vita_k píše:Sagic fakt si to demonizujes, vem si jak super byl 1.6 tdci (s vykuchanym filtrem) a jak se o něm říkalo, že brzo odejde.
Máš najeto pár km a už ses nechal dobře vykolejit.
Ja teda nesouhlasím, což určitě můžu, s formulí f a 15 k, zbytečně na tom šetříš. Nicméně moje kára zřejmě s formulí f najela evidentně > 100k a přežila...
Ja dokonce nemel vice mene vetsi problemy ani s DPF, egr a vsim seriove ponechane. Proto si rikam ze je to spise o stesti na kus. Do FF II jsem lil nejaky ten Mobil 3000 ale taky to byla 5w30 A5. S tim olejem do EB jeste popremyslim no :nazdravi:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
majk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 144
Registrován: 13.05.2008 18:55
Bydliště: Hostouň-středočeský

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od majk » 01.12.2017 10:47

nevím,zda s problémy souvisí olej,u 1,5eb už 5w30 v návodu není,pouze 5w20,osobně pochybuji,že vůbec vědí ti šmudlové,co tam dávají,každopádně všechny fotky prasklých pístů mají jedno společné-praskají v blízkosti,či výhradně nad pístním čepem,že by výrobní vada?nevíte někdo,jak vypadají písty 1,5 eb?Jsou stejné,nabo konečně proběhl upgrade?
FF II,05/2007,1.6/74kW,Kombi,Style-bylo do 28.7.2017
od 28.7.2017 FF III,07/2017/1,5 EB Kombi,Titanium,Magnetic grey
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ml?share=1

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Tomin123 » 01.12.2017 11:44

Nereste blbosti. Mrknete na graf tady
https://www.youtube.com/watch?v=eAX3Ez1W8hI v case 2:38
Tomu pasmu vlevo nahore se proste rozmne vyhybat.

Ja treba ani na me 2.5t (NEprimovstrik) nedam podlahu do cca 3000 ot. Proste mi to cit k motoru nejak nedovoli.
Ale ja jsem jeste odchovany otcem ktery vedel co jsou saly na klice a jak se rucne zabrusuji sedla :-)
a neucil jsem se jezdit pomoci kyticek na krasnych barevnych LCD budikach :bebng:

U Astry tato rada asi nepomuze, tam je to v takove mire, ze bych se bal ze to tam
vyvolava nektery z tech. parametru motoru (tvar spalovaku, ...).


Doporucuji "Why You Should Never Lug Your Engine (Especially Turbos)"
https://www.youtube.com/watch?v=soJea7xEt-8&t=52s
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

58mirek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 22.03.2015 21:45

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od 58mirek » 06.12.2017 17:51

Byl jsem v servisu a chvíli jsem mluvil s technikem a potom s prodejcem. Zeptal jsem se, jestli se dá vypnout, případně upravit ta "nápověda" pro řazení, že je to stejně nesmysl řadit u 1,6 EB těsně nad 60km/hod šestý stupeň. Tak to prý nejde a ta nápověda je tak udělaná z důvodů ekologie, aby se vykazovala co nejnižší spotřeba. Posunout nápovědu nahoru o cca 30 km/hod také nejde.
Prodejce mi tvrdil, že 1,6 EB nebyly moc spolehlivé motory, to 1,5 EB je údajně naprosto spolehlivý motor a to stejné má platit i o 1,0 EB. Také mi řekl, že po výměně polomotoru je nejvyšší čas Focuse prodat a koupit nové auto, že je to pro prodej výhoda, když se uvede, že auto má nový polomotor.
Ford Focus Titanium 1.6 EB 110 kW, 06/2013

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů