jj, já teď jezdím město výhradně na 3ku, obvykle mám v obci 50-55km/hod podle GPS (55-60 dle tacho). Mimo město dávám 4-ku a 5-ku, otáčky hlídám, aby nešly pod 2000 vůbec (ze začátku jsem s tím měl problém, protože auto se tvářilo, že to pobere, ale už jsem si zvykl a je to OK). Plný plyn šlapu až od 2500 (třeba na předjetí), když jsem mezi 2000-2500 tak raději podřadím, nepo přidávám polehounku. Šestku dávám jen na udržení při rychlosti kolem 100-110 s minimem plynu, když chci přidat, nebo je to mírně do kopce, tak tam zase šoupnu 5ku. Dálnice jezdím minimálně, dával jsem tam 6ku až někde kolem 130ti, nějak se mi tam ta 6ka při nižší rychlosti nezdála, je to pro motor dost odlišná zátěž než to šolichat na kochačku po státovce ustálených 110. S tímto stylem jezdím teď za 7,5. Pak to jednou za čas proženu do pořádného kopce a pak si hned raději vymažu spotřebu, protože na to číslo se fakt nevydržím dívat ( minule tam bylo něco přes 11l, je to průměr jen za 25 km, tak to beru). Když jsem auto koupil, motor už byl KO, tak jsem ty otáčky moc neřešil, klidně jsem šlápl na plyn už od 2000 otáček a udržovací jsem zkoušel i 1800 a zdálo se, že motor to pobírá. Spotřeba tehdy byla 6,3-6,4l + 2dcl oleje.Když jsem tehdy nespustil oči z okamžité spotřeby dokázal jsem jet i za 5,8l + 2dcl oleje, ale už se nedalo hovořit o svezení, spíš to bylo o nervy
. To už je teď po opravě opravdu nereálné, nemám na to odvahu
.
Edit: Ještě jsem prohlížel bazary, kolik tak mají najeto 1.6EB motory a našel jsem i auta co mají najeto přes 250tkm, tak to s tím motorem nemůže být tak špatné.