Stránka 23 z 44

Vadný píst EB 1.6

Napsal: 29.11.2017 13:22
od vita_k
Já možná půjdu zase proti proudu a dám 5w40 A3

Elf Excelium NF SAE 5w-40
Sunoco Synturo Gold SAE 5w-40

Maji málo Ca. A když to odejde, tak to svedu na předchozího majitele :)

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 29.11.2017 15:55
od LH
Pokud se ti chce laborovat a jde o zachování čistoty motoru, tak by myslím byla vhodnější specifikace ACEA C3-10.

Vadný píst EB 1.6

Napsal: 29.11.2017 15:59
od vita_k
Chci málo vápníku, Toť priorita

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 29.11.2017 22:21
od 58mirek
Pokud někdo spekuluje o podtáčení, tak jsem ho nepodtáčel. Skoro mám podezření, že motor nebyl ok snad z výroby, neboť nyní to je velký rozdíl. Nechápu to. LSPI v servisu technikovi nic neříkalo.
Ostatní válce byly čisté, žádné poškození nebylo vidět.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 29.11.2017 22:38
od vita_k
LH píše:Pokud se ti chce laborovat a jde o zachování čistoty motoru, tak by myslím byla vhodnější specifikace ACEA C3-10.
jsem zvedav co bude odpoved na otazku na olejich. Treba se neco zajimaveho dovime:)
https://www.oleje.cz/forum/post153273.html#p153273

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 08:23
od jarod72pm
58mirek
Ta diskuze je tam docela k počtení, dokonce se tam najdou i lidé kteří mají trochu přehled jak to celé funguje a naznačují kde je problém.Poslední dvě stránky vlákna jsou asi nejvíc užitečné.

Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 08:31
od vita_k
Všimni si že tam obecně necpou názor lij tam to co máš v manuálu a o něčem jiném ani nezacni uvažovat protože sám výrobce nejlíp ví :)

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 10:09
od ballu
:palec_nahoru:

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 10:15
od jarod72pm
vita_k píše:Všimni si že tam obecně necpou názor lij tam to co máš v manuálu a o něčem jiném ani nezacni uvažovat protože sám výrobce nejlíp ví :)
Všiml. Už to není tak jednostrané ale víc názorově uvolněné ,že by posun k lepšímu? :wink:

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 11:09
od ballu
:bebng:

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 21:17
od 58mirek
Přečetl jsem si celou diskuzi na "olejích" a musím přiznat, že ve světle toho, co tam píši, podtáčím motor. To, co se tam uvádí znamená, že šestku bych na okresce vlastně ani neměl zařadit, neboť tady se vcelku často zrychluje. Jezdím přibližně jako vita_k ( https://www.oleje.cz/forum/benzinovy-mo ... 44-45.html ), což je dost nad tou "nápovědou" v autě, ale Jerry3 níže píše, že si tímto kurví motor a otáčky posouvá o kus výše. No pánové, kdo z vás takto jezdí? Musím se opět vrátit k tomu, co jsem již dříve napsal. Za této situace je opravdu lepší přejít na atmosférické motory. Ty alespoň neslibují něco, co nejde splnit, vysoký výkon za nízkou spotřebu paliva. Navíc jsem s nimi nikdy neřešil jakýkoliv problém tohoto směru. Při takto popisovaném stylu jízdy se rozhodně nepůjde se spotřebou dostat pod hranici 8 l/100 km. Při svém stylu jízdy mívám spotřebu cca 7,4 l/100 km, tedy žádná eko jízda za 6 až 6,2 l/100 km, jak jsemčetl na různých diskuzích u tohoto motoru. A z těch olejů tedy moc chytrý nejsem, jen je asi jasné, že servis není ochoten nabídnout jiný olej, než doporučovaný, a pokud je to v záruce, není ochoten tam dát olej, který si přinesu s poznámkou, že porušuji záruční podmínky.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 21:22
od 58mirek
Málem bych zapomněl, dnes jsem si zkusil jet za podmínek, které uvádí Jerry3. Průměrná spotřeba byla 8,2 l/100 km. Délka cesty byla asi 35 km, město a okresky, a to jsem ještě nevjel na dálnici.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 21:30
od TomFocus
A to se vyplatí...že?

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 21:50
od jarod72pm
Takže jak sleduji oleje to nevyřešili ,ono to bude nejspíš někde napůl cesty i s tou vadou materiálu,moc takových poruch totiž není co jsem se informoval .

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 21:56
od LH
jj, já teď jezdím město výhradně na 3ku, obvykle mám v obci 50-55km/hod podle GPS (55-60 dle tacho). Mimo město dávám 4-ku a 5-ku, otáčky hlídám, aby nešly pod 2000 vůbec (ze začátku jsem s tím měl problém, protože auto se tvářilo, že to pobere, ale už jsem si zvykl a je to OK). Plný plyn šlapu až od 2500 (třeba na předjetí), když jsem mezi 2000-2500 tak raději podřadím, nepo přidávám polehounku. Šestku dávám jen na udržení při rychlosti kolem 100-110 s minimem plynu, když chci přidat, nebo je to mírně do kopce, tak tam zase šoupnu 5ku. Dálnice jezdím minimálně, dával jsem tam 6ku až někde kolem 130ti, nějak se mi tam ta 6ka při nižší rychlosti nezdála, je to pro motor dost odlišná zátěž než to šolichat na kochačku po státovce ustálených 110. S tímto stylem jezdím teď za 7,5. Pak to jednou za čas proženu do pořádného kopce a pak si hned raději vymažu spotřebu, protože na to číslo se fakt nevydržím dívat ( minule tam bylo něco přes 11l, je to průměr jen za 25 km, tak to beru). Když jsem auto koupil, motor už byl KO, tak jsem ty otáčky moc neřešil, klidně jsem šlápl na plyn už od 2000 otáček a udržovací jsem zkoušel i 1800 a zdálo se, že motor to pobírá. Spotřeba tehdy byla 6,3-6,4l + 2dcl oleje.Když jsem tehdy nespustil oči z okamžité spotřeby dokázal jsem jet i za 5,8l + 2dcl oleje, ale už se nedalo hovořit o svezení, spíš to bylo o nervy :wink: . To už je teď po opravě opravdu nereálné, nemám na to odvahu :? .

Edit: Ještě jsem prohlížel bazary, kolik tak mají najeto 1.6EB motory a našel jsem i auta co mají najeto přes 250tkm, tak to s tím motorem nemůže být tak špatné.