Právě je 17.10.2018 19:02



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1254 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 84  Další
 FFIII 1.0 ecoboost 125k 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10.04.2013 20:43
Příspěvky: 70
Bydliště: Praha 5
Odeslat FFIII 1.0 ecoboost 125k
Ahoj,
rozhodli jsme se doma pro pořízení nového auta a čekáme až se nám vyrobí nový Focus Combi s motorem 1.0 ecoboost 125k.
Výběru jsem se snažil věnovat z mnoha stran, ale přesto neustále přemýšlím o litrovém tříválci. Na jednu stranu to považuji za novinku dnešní doby a na druhou stranu jako risk. Nemám již ambice trhat něčím asfalt, tak výkon vypadá rozumně. Doufám v příznivou spotřebu, kterou jsem si hledal na webech jako je spritmonitor.de a osciluje tam kolem průměru 6,5l.
Chtěl bych se tady zeptat na nějaké již nabyté zkušenosti s touto motorizací. Uvítám i vaše postřehy a názory. Díky.

Pepa

_________________
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek


Naposledy upravil pcjoe dne 14.05.2013 16:08, celkově upraveno 2

10.05.2013 15:22
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 09.04.2010 21:09
Příspěvky: 190
Bydliště: B | R || N ||| O ||||
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Tezko hovorit o spolehlivosti (v laboratornich podminkach nabehal pres 500.000km) ale v aute je ten motor super. Rozhodne vyrazne predcil moje ocekavani. Asvalt snim trhat nebudes ale ani nebudes brzda provozu, ten motor se proste povedl a pokud nekdo nema predsudky k trihrnku tak se neni ceho bat.

Jinak je o tom motoru na netu kopa recenzi, staci hledat :wink:

_________________
ObrázekFord Focus 2007, 3dv., 2.0i - 145HP, 185Nm, Eibach - Dark Rider
ObrázekObrázek


10.05.2013 16:03
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10.04.2013 20:43
Příspěvky: 70
Bydliště: Praha 5
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Díky za dobrou zprávu.
Recenzí je spousty, máš pravdu, ale jsou celkově až moc pozitivní :-).

Jak je na tom třeba ta spotřeba? Máš nějaká čísla?

P.

_________________
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek


Naposledy upravil pcjoe dne 12.05.2013 20:44, celkově upraveno 1

10.05.2013 16:45
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý

Registrován: 06.04.2011 13:49
Příspěvky: 658
Bydliště: Praha
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Toz, pridam svou trosku do mlyna ;-) Mam ten motor v kombiku, na aute jsem za mesic a pul najel 4000 km, takze myslim, ze komentovat se da...

Trhac asfaltu to neni (ani bych to nedoporucoval, protoze kvuli vibracim ma dvouhmotovy setrvacnik, kteremu trhani vylozene skodi), ale s autem cvici velmi svizne. Predjizdeni z rychlosti kolem 100ky na 6ku neni problem, pokud je mene mista, staci podradit na 5ku (pri seslapnuti plynu na podlahu se aktivuje funkce overboost, ktera na max. 30 sekund zvysi tocivy moment z puvodnich 170 az na 200nm) Cestovni rychlost na nemecke dalnici je bez problemu 180 km/h, muze se stat, ze v prudkych kopcich je nekdy treba podradit na 5ku nebo se smirit s poklesem rychlosti.

Tot k dynamice, co se tyce motoru jako takoveho, libi se mi, ze to neni vysokootackovy motor - maximum tociveho momentu je k dispozici od 1500 do 4500 rpm, nad tu hranici jej nejen nema smysl vytacet, ale ani nepocitite tu potrebu. Tomu odpovida i zprevodovani, pri 100 km/h motor toci na 6ku kolem 2000rpm, pri 160ti pouze 3500. Spolu s vyrazne lepsim odhlucnenim kabiny je uvnitr celkem ticho a narozdil od FF2 s motorem 1.6 se lze i bavit se spolujezdcem:)

Na co jsem si musel zvykat a z ceho stale nejsem moc nadseny je pomale klesani otacek, pri prudsi akcelaraci (napr. pri najizdeni na dalnici) to neni zrovna prijemne - nohu z plynu je potreba sundat asi pul vteriny az vterinu predtim, nez seslapnete spojku a preradite. Nejvetsi problem je to pri razeni z 2ky na 3ku, kde je pomerne velky rozdil v delce prevodu (kolem 1000 otacek). Co naopak prijemne je, ze elektronika pri prerazovani nahoru podrzi sama otacky presne v pasmu, kam zapadne razeny rychlostni stupen, takze se da radit az neuveritelne jemne.

Co se zivotnosti tyce, myslim, ze pri dodrzovani zasad jizdy s turbem by tam nemusel byt problem. Ja mam na auto 5 let zaruku, pred jejim koncem jej planuju proste dat protiuctem a poridit nove:)

Spotreba: 7.2 - 7.5 l/100km, ale dodal bych, ze nejezdim zrovna pomalu:)

Osobni doporuceni: Projedte se s tim - ne kazdemu bude charakteristika motoru sedet, je potreba si to vyzkouset. Ja osobne jsem puvodne chtel atmosferickou 1.6 92kw, po zkusebni jizde s ecoboostem jsem rychle zmenil nazor:)

_________________
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi


12.05.2013 12:08
Profil E-mail
Online
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23.07.2011 10:32
Příspěvky: 7414
Bydliště: Liberec
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Citace:
pri seslapnuti plynu na podlahu se aktivuje funkce overboost, ktera na max. 30 sekund zvysi tocivy moment z puvodnich 170 az na 200nm

Tak 30 vteřin to už je pěkný, narozdíl od FF2 jenom 5 vteřin :evil:
Citace:
... v prudkych kopcich je nekdy treba podradit na 5ku nebo se smirit s poklesem rychlosti

Tak to je škoda, na to že to má 125koní, tak by si to alespoň mohl udržet rychlost. Ale co chtít po 1.0litru, někde se to projevit musí :(
Citace:
Co naopak prijemne je, ze elektronika pri prerazovani nahoru podrzi sama otacky presne v pasmu, kam zapadne razeny rychlostni stupen, takze se da radit az neuveritelne jemne

Tak tohle si umím udělat nohou sám :totlsmile: ale zase ta elektronika bude přesnější, než noha :palec_nahoru:
Tu atmosféru jsi zkoušel? Jak se třeba chovala v kopci?

_________________
Je: Ford Focus III FL 1.0 EB r.v.2016
Byl: Ford Focus II 1.8 TDCI Kombi r.v. 2006
Facebook: Ford Club Liberec
Web: Ford Club Liberec


12.05.2013 17:06
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý

Registrován: 06.04.2011 13:49
Příspěvky: 658
Bydliště: Praha
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
1) Overboost - ano, je to prijemne;-) Bohuzel nevim, jak to bylo u FoFo2, 2ku jsem mel s klasickou 1.6 74 kW:)

2) Podrazovani - taky jsem z toho nebyl zrovna nadseny, ale neni to tak horke. Jezdivam casto z Prahy na chatu na Vysocinu (Pelhrimov), smerem tam je to ok, smerem zpatky je na 51. km dost prudke stoupani, kde mam na vyber: bud to dole rozjedu na 180 a nahore mam 160, nebo to nerozjizdim, dole mam 160, podradim na 5ku a tu rychlost si tam udrzim. Diky delsimu zprevodovani stale toci na 5ku vyrazne min nez prave Fofo2 s 1.6kou:)

Rozhodne to neni tak, ze by clovek musel do kopcu bezne podrazovat, naprostou vetsinu lze vyjet na 6ku bez ztraty rychlosti. Navic pri bezne jizde, rekneme 130-140 km/h potreba obcasneho podrazeni moc nenastava.

3) Atmosfera 1.6 Ti-VCT 92 kW se uz vyrabi jen s Powershiftem, takze jsem si ji neprojel. Jel jsem s 1.6 Ti-VCT 77 kW, rozhodne me to neurazelo, ale nijak nenadchlo. Prevodovka je stejna jako u vsech benzinovych Fofo2 s vyjimkou 2.0 (a samozrejme ST + RS), tzn. IB5 - Fofo3 ma ale delsi staly prevod (3.82 vs. puvodnich 4.06), takze min toci. Ve srovnani s uz zminovanou Fofo 2 1.6 se to na akceleraci projevi papirove, v praxi jsem zadny citelny rozdil nezaznamenal, 3ka je naopak na dalnici rychlejsi.

Jinak jeste k te zivotnosti: kdyz jsem auto kupoval, ptal jsem se na to. Prodejce rikal, ze maji zakaznika, ktery Ecoboosty provozuje flotilove, pricemz ta auta uz maji najeto 80-100 tkm - dosud zadny problem. Uvidime samozrejme, jake to bude pri 150 tkm :)))

_________________
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi


12.05.2013 17:47
Profil E-mail
Online
moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23.07.2011 10:32
Příspěvky: 7414
Bydliště: Liberec
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
No právě, že overboost je u nafty jenom 5 sekund, což těch 30 sekund by bylo lepší kort, když se čas od času honím s nějakýma podnikatelema ve velkých autech :mrgreen: který jedou na hory :mrgreen:
Tak já když jedu 160km/h do kopce, tak to drží až nahoru, ale nemám to vyzkoušený s více lidma, jenom já, spolujezdec + pes a nějaký drobnosti v kufru :mrgreen:

Tak jestli se nemusí podřazovat ve 130-140km/h tak to je v pohodě :perfect: já právě myslel, že v těchle rychlostech musíš podřazovat :palec_nahoru:

Škoda, že si neprojel tu 92kw verzi docela by mě zajímalo porovnání :)
Když ta 77kw je slabá :(
Díky dlouhýmu zpřevodování je menší spotřeba a hlavně tam máš 6 :hhura: :hhura:

Životnost, ono je něco jiného, když si to koupíš od novoty a jezdíš s tím normálně a občas tomu naložíš, ale když si koupíš jetý a před tebou tomu nakládali, tak ta životnost bude menší, ale to všichni víme :wink:

_________________
Je: Ford Focus III FL 1.0 EB r.v.2016
Byl: Ford Focus II 1.8 TDCI Kombi r.v. 2006
Facebook: Ford Club Liberec
Web: Ford Club Liberec


12.05.2013 18:53
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10.04.2013 20:43
Příspěvky: 70
Bydliště: Praha 5
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Ahoj,

jestli to do kopce bez problému jezdí 130-140 km/h, tak jsem úplně spokojen. Ani nemám v úmyslu jezdit rychleji - 150 km/h mi na dálnici bohatě stačí. A podle toho co píšeš se dá jezdit i rychleji. To už bude jen o tom, jestli si chci ušetřit palivo nebo si udělám radost a vítr v peněžence (teď myslím spíš pokuty než spotřebu :-)).

U prodejce jsme si projeli 1.6 77kW a po pár dnech jsme si projeli i 1.0 92kW. Rozdíl v charakteristice tam byl, ale s manželkou nás mile překvapil rozdíl v tom jak je auto živější. Lépe byl znát zátah. Osobně jsem byl na rozpacích ze zvuku, ale manželce se to naopak velmi líbilo. Budu si myslet, že máme závoďáka a nemám s tím problém :-). Je fakt, že auto je pěkně utlumené a jeli jsme naschvál bez zapnutého rádia.

Preferuji nízkootáčkový motor, takže to je pro mne plus. Co píšete o otáčkách při akceleraci úplně nechápu. Je pravda, že při zkušební jízdě mne nic takového nezaujalo. Až si s autem najezdím více kilometrů, tak třeba zjistím o co jde.

K životnosti. Mám úplně stejné informace od prodejce, tak jsem rád, že prozatimní bezproblémovost slyším i z další strany.

Budu rád i za další postřehy, které vás napadnou. Snad brzo přispěji i vlastní zkušeností. Ještě je to tak na 5 týdnů čekání než auto bude.

P.

_________________
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek


Naposledy upravil pcjoe dne 12.05.2013 20:44, celkově upraveno 1

12.05.2013 19:34
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 18.07.2011 18:55
Příspěvky: 7097
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Sprevodovanie a sila motora sa mi paci. Stale mam ale nedoveru v trojvalec. Kupovat nove budem asi o rok. Dovtedy sa dufam nazbieraju skusenosti tych, ktori jazdia desiatky tisic rocne.
Predajcovi nikdy neverim. Hlavne nie vtedy, ak ma z predaja tucnu marzu. A nemusi ist len o auta.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link)
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


12.05.2013 20:10
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10.04.2013 20:43
Příspěvky: 70
Bydliště: Praha 5
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Stano: primárně mám nedůvěru vůči prodejcům taky, ale měl jsem to štěstí (vlastně neštěstí), že jsem nahlédl pod cenovou politiku českého dovozce a prodejci pravděpodobně fungují přes odložené bonusy. Tedy až podle toho kolik prodají, tak jim dovozce zpětně připíše bonusy (peníze). 90% marže jsem dostal jako další slevu z ceny, takže už nebylo kam jít. Jedině pod cenu dovozce.
Nejsem si tedy jist, že by měl zájem mne někam tlačit. S prodejcem jsme řešili nájezd km a zda se klonit na stranu nafty nebo benzínu. Mých 15tis. km za rok je na hraně a starosti o DPF + 50t rozdíl v ceně mne přiklonil k benzínu. Nejdříve přicházel v úvahu 1.6 77kW a tam směřovala naše první kalkulace. Doma pak proběhly další diskuze a skončili jsme na 1.0 EB, popř. 1.6 EB, ale zase jsme se přikláněli k menší spotřebě oproti výkonu.
Ale věřím, že prodejce toho napovídá mnoho. Proto jsem rád za názory konkrétních řidičů a uživatelů FF3 1.0. Zatím mi přijde, že jsme vybrali vzhledem k našim očekáváním a potřebám správně. A co se tu zatím píše pro mne vyznívá hezky pozitivně. O to víc se těším :-D.

_________________
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek


12.05.2013 20:34
Profil E-mail
Zkušený
Zkušený
Uživatelský avatar

Registrován: 18.07.2010 18:54
Příspěvky: 1862
Bydliště: Ústí nad Labem a Praha
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Mam taky ten 1.0l a muzu rict, ze jsem naprosto spokojen. Vykon dostacujici a ta 1.6 nejede zrovna o moc lepe. Spotreba kolem 7/100km a to jezdim svizne. V zime jsem jezdil na 5,8. Jen musim podotknout, ze zhruba ve 20tisicich mi auto prestalo bezet. Vyrobni chyba, prasklo tesneni pod hlavou a vodni pumpa. Na zaruku mi menily celou hlavu, protoze byla voda ve valcich.

_________________
Focus ST300 - Bluefin Stage 3 4,5" Mongoose exhaust full system and sport CAT WRC IC Pro Alloy Induction kit od Dreamscience RS Clutch K Sport 8 piston Cosworth engine RS 19" RS rear spoiler KW3


12.05.2013 21:36
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10.04.2013 20:43
Příspěvky: 70
Bydliště: Praha 5
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
To je nemilá závada. Zatím pro mne první konkrétní vada, tak doufejme, že se nebude množit a bylo to ojedinělé.
Držím palce, aby již bylo auto v pohodě a dělalo dobrou službu.

_________________
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek


13.05.2013 08:57
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý

Registrován: 06.04.2011 13:49
Příspěvky: 658
Bydliště: Praha
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Jeste k tomu podrazovani v dlouhych kopcich - nepodrazuji temer nikdy, problem se tyka pouze opravdu "brutalnich" stoupani pri snaze udrzet zbesilou cestovni rychlost. Napriklad ten kopec na 51. km D1 (pripadne stoupak od Berouna do Prahy) jsem vyjel bez problemu jen v hodne silnych turbodieselech (Mondeo 2.0 TDCi, Mercedes GLK 320 CDI (ten dokazal i tom kopci slusne akcelerovat, ale sestivalec je sestivalec) atd.). Na to, jak je tam ta 6ka dlouha (prevodovy pomer 0.69, hnana pres staly prevod 4.07), se naopak divim, ze ta nutnost podradit nastava fakt sporadicky:) Navic v takove situaci mate stale na vyber, jestli podradite nebo se smirite s mirnym poklesem rychlosti...

Co se tyce tech otacek - obecne u toho auta padaji pomalu. Pri razeni ze 3ky na 4ku a vys to neni takovy problem, nejvetsi skok je ze 2ky na 3ku -> pokud 2ku vic vytocite (a slapnout tomuto motoru na 2ku poradne na krk je velmi prijemny zazitek:) a rychle preradite na 3ku, budou pri pusteni spojky otacky motoru na tu 3ku porad moc vysoko a spojka tak musi vyrovnat znacny rozdil. Proto jsem se musel naucit sundat nohu z plynu driv, nez bych to udelal normalne, pak teprve pomalu preradit. Ale zasadni problem mi to nedela, pred lety se mi takhle choval Escort :)

_________________
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi


13.05.2013 15:44
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý

Registrován: 06.04.2011 13:49
Příspěvky: 658
Bydliště: Praha
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
Co se tech prodejcu tyce, tomu poslednimu verim - je to muj pribuzny, takze jsme si o vsem mohli povidat otevreneji ;-)

_________________
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi


13.05.2013 15:48
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10.04.2013 20:43
Příspěvky: 70
Bydliště: Praha 5
Odeslat Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k
To se nakupuje lépe, když má člověk spolehnutí. Mám aspoň známého na servisu, ale dozvěděl jsem se, že zatím ten 1.0 EB moc na servisu nebyl a nemá ani informace o nějakých závadách. Je jasné, že nějaké budou, ale až za pár let můžeme vynášet verdikty.

_________________
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek


13.05.2013 16:37
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1254 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 84  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.