1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Odpovědět
Uživatelský avatar
majk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 144
Registrován: 13.05.2008 18:55
Bydliště: Hostouň-středočeský

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od majk » 12.09.2017 09:58

to je snad mimo diskuzi,atmo vs turbo,jde jenom o pořizovací náklady a ty jsou pro atmo nižší o 100k,a to je to oč tu běží,dále je k diskuzi spolehlivost atmo vs turbo,atmo je ověřená,turbo neznámá/1,5eb/hrozí karbonizace sání a LSPI,což může vést k destrukci motoru a to vypadá na složení oleje,proto asi doporučují ten castrol 5w20,to asi bude průser,nebo je to vyřešeno?
https://www.motor.com/magazine-summary/ ... -ignition/
máte někdo nějaké jiné info?děkuji
FF II,05/2007,1.6/74kW,Kombi,Style-bylo do 28.7.2017
od 28.7.2017 FF III,07/2017/1,5 EB Kombi,Titanium,Magnetic grey
https://www.spritmonitor.de/en/detail/9 ... ml?share=1

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od V12 » 12.09.2017 10:03

TomFocus píše: Pokud by to turbo mělo krouťák posazenej mezi 2000-4700ot. Tvá atmosféra dá větší maximálku, protože s koněma stoupá i krouťák a potkávají se ve vysokých ot., kdežto turbo již zažívá vadnutí.
Na atmosfere stupa krutiak s konmi tak do 4000, maximalne 4500 otacok. V pripade Duratec HE 2.0i 107kW je to prave tych 4500 otacok. Potom uz klesa. Mrkni si vykonove krivky toho motora. Takze ked turbo drzi krutiak do 4700 otacok, moze byt rychlejsie.

Majk :
EB 1.0 tym netrpi, podla vsetkeho ani EB 1.5. Najznamejsi problemista je Opel 1.4T 92 a 110 kW montovany do Astry K (a zrejme aj zopar dalsich modelov, nesledujem to do detailov), uz to ale vyriesili - prekryli prave specialnym bezvapenatym olejom podla normy GM Dexos 1 gen2. Prave preto som vyradil Astru zo zoznamu kandidatov na moje dalsie auto. Tomu olejovemu rieseniu totiz neverim, je otazka casu, kedy sa ten motor znova zakarbonuje a opat zacnu LSPI eventy az do destrukcie motora samozrejme po zaruke :twisted:
Naposledy upravil(a) V12 dne 12.09.2017 10:08, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od stano. » 12.09.2017 10:05

Majk: K atmosfere mas vykonnejsiu variantu turbo 1.0. A nie 1.5. Tam nie je az taky cenovy rozdiel.
1.0 nema nejake problemy s LSPI. A ked uz sa veeelmi bojis, kup nie najvykonnejsiu variantu. A stale to mas dynamyckejsie ako atmo.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od V12 » 12.09.2017 10:10

Jj, kupit 1.0EB 100 HP, Bluefinom chipnut na 100 kW a si vysmiaty. Vdaka kratkej prevodovke mas raketovu akceleraciu, ktoru Ti bude zavididiet aj 2.0i
Cenovy rozdiel je, 2000 EUR v neprospech EB 74kW voci TiVCT 77kW :(
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

fk79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 04.05.2017 11:22

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od fk79 » 12.09.2017 10:34

V12 píše:
TomFocus píše: Na atmosfere stupa krutiak s konmi tak do 4000, maximalne 4500 otacok. V pripade Duratec HE 2.0i 107kW je to prave tych 4500 otacok. Potom uz klesa. Mrkni si vykonove krivky toho motora. Takze ked turbo drzi krutiak do 4700 otacok, moze byt rychlejsie.
No ale taky turbomotor povedzme s tocivym momentom 250Nm pri 4700 otackach bude mat aky vykon?
No vacsi soudruzi vacsi. Pri 4700 otackach, bude to 123 kW (165 k). Takze uz neporovnavate motory s rovnakym (podobnym) maximalnym vykonom.

Este raz a naposledy. Krivky vykonu (zavislost od otacok) a krutiaceho momentu (zavislost od otacok) su spriahnute jednoznacnym vztahom. Nemozem mat 2 motory ktore budu mat rovnake vykonove krivky a odlisne krivky tociveho momentu. O dynamike rozhoduje krivka vykonu (alebo tociveho momentu, to je jedno, lebo je medzi nimi jednoznacny trivialny prepocet) v kombinacii s vahou, prevodovkou a dalsimi faktormi.
FF III 1,5 Ecoboost 110 kW Titanium kombi, r.v. 2017

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od V12 » 12.09.2017 11:45

Matematiku aj fyziku tejto oblasti ovladam perfektne. Peknych par rokov dozadu som robil simulacie zrychlovani roznych aut s roznymi motormi a rozne poskladanymi prevodovkami.
Ked zoberiem, ze ten turbomotor udrzi krutiak 200 Nm do 5000 rpm, som na 104 kW a stale silnejsi, ako atmosfericky 2.0i 107kW v rovnakych otackach, kde podla grafu dava iba 180 Nm a teda 94 kW.

Alebo turbo 240 Nm od 1800 do 4000 rpm (100 kW), nasledne 200 v 5000 rpm a 170 Nm v 6000 rpm (107 kW) - vzdy lepsie, ako atmosfera.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

fk79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 04.05.2017 11:22

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od fk79 » 12.09.2017 13:09

V12, toto ja vobec nerozporujem ;-). Vsak je jasne ze je dolezity vykon pri kontretnych otackach a pripadne to ako bude dalej rast (ci klesat, ak chces derivacia). Cela debata zacala ale inak a dost ludi tu nema sajnu ze krutiaci moment a vykon su dve spriahnute veliciny. Ja som netvrdil ze turbomotor (povedzme 1.5) nebude dynamickejsi ako atmo 2.0 (pravdepodobne bude). Veskere odpovede su ukryte v tych priebehoch a ked poznam jednu krivku (napr. vykonu) tu druhu dopocitam (alebo opacne).
FF III 1,5 Ecoboost 110 kW Titanium kombi, r.v. 2017

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomin123 » 12.09.2017 13:46

Nechcete si pro ty neutuchajici debaty o atmo vs. turbo zalozit jine vlakno ? Ja treba sleduji vlakno s nazvem 1.5 eco... protoze me zajima ten dany motor.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od V12 » 12.09.2017 22:02

fk79 :
110 kW EB roznesie dvojlitrovu atmosferu kde chce a ako chce, mam otestovane :).
Aj 110kW ST Fiestu VI. Ten motor je proste vynikajuci.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

pechy5
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 31.05.2017 20:32

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od pechy5 » 25.10.2017 13:50

Ahoj, už 5 měsíců mám krátkého focuse v bílé verzi st-line s motorem 1.5 EB 110kw. Předem musím říct, že jsem lajk co se týče aut, tak nezaručuju odborný pohled, spíš jednoduché nadšení. Měl jsem předtím focuse třídvířko, rok 2006 a obyčejnou 1.6 se 100 koníkama. Zlatý auto, nikde mě nikdy nenechalo ale už se prostě dost ničilo. Měl jsem 80tisíc kilometrů. Musím říct, že jsem si nikdy předtím nestěžoval na výkon, dost jsem přemýšlel nad jízdou kdy jak a co, takže výkonu jsem měl vždy tolik co jsem potřeboval a na dálnici bomby nejezdím. Měl jsem ho od svých 18. jako první auto, celé 4 roky bez nehody a výrazných škrábanců. Už jsem skoro kupoval seat toledo 1.2 tsi 81kw, za slušné peníze. Nějak na mě dolehla touha mít oturbený benzínový motor, protože jsem byl masírovanej ze všech stran na internetu. Kvůli úvěrovým podmínkám jsem do toho nakonec nešel a rozhodnul jsem se, že si půjdu do fordu pro focuse v akci v základní výbavě a základním atmosférickým motoru + nějaký ten příplatek jako vyhřívaný okna atd. No dopadlo to tak, že jsem se zamiloval do skladovky, dostal jsem výbornou nabídku a nebylo co řešit. Jak už jsem psal, mám focuse ve verzi st-line, 110 kw, nějaká ta výbava navíc apod, to není podstatný ale sportovní odpružení. Je to nádherný auto, na pohled prostě sporťák, s dostatečným výkonem a slušnou spotřebou. Asi chápete, že rozdíl 1.6 atmosféra vs 1.5 EB je dost velký. Když jsem si říkal, že tam jsem měl dostatek výkonu, tak tady je to pro mě úplná fantazie. Každý podřazení a předjíždění je radost, miluju nájezdy na dálnici apod. Momentálně mám 10 700 km za sebou. Byl jsem s tím v Chorvatsku, Budapešti a na několika výletech po republice a kousek za hranicema v Německu. Tyhle delší štreky s větším podílem dálnice jezdím většinou rychlostí kolem 140 km/h a spotřeba dá se říct vždy byla podle PP 6,5 l. Dlouhodou úplně od začátku nemám ale je tam asi za 9500 km a to je 6,9km. Jezdím hodně Kladno-Praha, tyhle výlety a po Kladně několikrát denně jezdím do práce cestu, kdy se pořádně nezahřeje motor, o to horší na spotřebu. Co se týče rozdílu mezi PP a skutečnou spotřebou, tak pokud je to jízda na jeden zátah, tak PP sedí se skutečnou. Vždy jsem to měl, když jsem si kontroloval po delších výletech a dotankování. Pokud to nechám třeba 2000 km, více různých cest, tak už je tam rozdíl. Maximálně jsem zaznamenal rozdíl 0,2-0,3 l. Co mi trošku vadí, nebo ne tak úplně vadí ale přijde zvláštní jsou rozjezdy na jedničku. Přijde mi jako, když spíš řídím atmosférický motor, takové vlažné. Po zařazení dvojky pak už člověk věří, že v tom autě je 150 koníků. Jinak řazení super, motor citelně táhne i ve vyšších otáčkách, což mě překvapilo. Trošku jsem se bál, že zatáhne do 4000 a hotovo. Co se týče maximální rychlosti, tak jsem jednou zkusil 210km/h a víc jsem to nedráždil, možná to trochu ještě půjde víc ale zbytečný. Při vyšších rychlostech 170-180 docela klid, žádný nesnesitelný zvuk. Při 140 úplná pohodička. Při zrychlení motor příjemný zvuk. Za mě to je super auto, se sportovním odpružením jsou okresky u Berouna dost dobrý zpestření. :-) Za mě motor určitě doporučuju, otázka co spolehlivost, ale 5 letá záruka mi dává relativní klid. Je taky rozdíl z jakýho auta člověk přesedne, pro mě to je pecka. Pro někoho kdo přesedne z podobně výkonnýho auta už nemusí.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5328
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Stanley_vy » 25.10.2017 13:57

Pěkné shrnutí. Kdy bude galerka? ST-Line tu máme zatím jen dvě. :)

Jinak souhlas, že rozjezdy na jedničku jsou takové mdlé (sw omezený výkon), pokud člověk nepřidá víc plynu. A to zase moc nepřidá spojce.

Uživatelský avatar
Banny
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 507
Registrován: 04.11.2015 10:28

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Banny » 25.10.2017 14:39

Vcera som rozpraval akurat s kamosom, ktory ma Mondeo 1.5EB a najazdene cca 54tisic km za 2 roky.
A museli mu teraz menit nove turbo...praskla tam nejaka membrana alebo co a vydavalo to silny skaredy zvuk - udajne to nemalo vplyv na funcionalitu, ale opravit sa to dalo jedine vymenou turba aspon takto mu to odprezentovali v dvoch autorizovanych servisoch. Este ze ho mal stale v zaruke :) ale to je asi taka vseobecna chyba co sa moze stat aj na inych motoroch.
Foucs MK3.5 Kombi 1.5 ECOBOOST - Limited X, r.v. 2015
Obrázek

SVV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 01.12.2008 13:37

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od SVV » 25.10.2017 22:13

Nějaké zkušenosti s úpravou na 182 koňovou verzi? Je to jen záležitost softwaru nebo se motory liší i jinými komponenty? A je ten nárůst výkonu opravdu znát nebo je spíše jen na papíře.
FF III ST-Line, HB, 1.5 Ecoboost
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6699
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od Adow » 25.10.2017 22:16

Je to jen SW a moc velký rozdíl to není. Spíš překvapivě malý...

SVV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 01.12.2008 13:37

Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie

Příspěvek od SVV » 25.10.2017 22:26

Takže dle tebe se to tedy ani nevyplatí. Navíc nevím jak by to bylo se zárukou. Předpokládám, že to je neoprávněný zásah do vozidla.
FF III ST-Line, HB, 1.5 Ecoboost
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů