1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Zdravím vespolek,
pročetl jsem poctivě celou diskuzi a jen přidám pár postřehů. Na mojem ST-Line 1.5 (r.v. 2017), najeto asi 13 000 - spotřeba dle PP asi 6.4, realně je to kolem 7. Auto tráví 80 procent času na okreskách a 20 ve městě.
Než jsem si to tady přečetl, tak jsem si nikdy nevšiml (fakt díky ) jak ten motor rachotí na volnoběh, když stojim vedle baráku a odráží se to, tak je to slyšet, ale neřešim ... Beru to jako vlastnost : )
pročetl jsem poctivě celou diskuzi a jen přidám pár postřehů. Na mojem ST-Line 1.5 (r.v. 2017), najeto asi 13 000 - spotřeba dle PP asi 6.4, realně je to kolem 7. Auto tráví 80 procent času na okreskách a 20 ve městě.
Než jsem si to tady přečetl, tak jsem si nikdy nevšiml (fakt díky ) jak ten motor rachotí na volnoběh, když stojim vedle baráku a odráží se to, tak je to slyšet, ale neřešim ... Beru to jako vlastnost : )
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Pavel II
- Nováček
- Příspěvky: 75
- Registrován: 14.09.2015 21:26
- Bydliště: Praha východ
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Zdravím také ve spolek,
přidám taky pár zkušeností po cca 3 měsících a přesně po 4000km s ST-Line 1,5 2018 Red. Osobně tedy (zatím) žádnou hlučnost nebo rachotění na volnoběh nezaznamenávám. Parkuji prosím pěkně ve vjezdu mezi dvěma zdmi. Auto je bych řekl krásně tiché, ale to může být subjektivní pocit . Spotřeba dle PP 7,3 s cca 70% město a zbytek okrsky a dálnice. Reál bude asi malinkato výš..., ale za mě pohoda. Už ho rozhodně nešetřím jako po koupi to bylo hodně tupé. Tím se dostávám k prvním desítkám a stovkám km po koupi. Né že by motor nejel, ale strašně strašně tupě a surově, rozjezdy nebyli nic moc. Jak to popsat..prostě se tom moc nechtělo , ale s přibývajícíma km sem začal sledovat zlepšování. Tak cca po 2tis km to bylo lepší a lepší.. , prostě to "bylo" nové . Jinak dle mě motor jde pěkně za plynem a nechá se pěkně vytočit. Nevím jak je to tady, ale u předchozí 1,6 Eco byla poznat turbo díra a i bylo občas slyšet. Tady nic takové nepozoruji. Pravda je, že ta 1,6 už měla téměř 200tis.km , ale pořád byla bez problémů.
Jinak mě zatím nic nenapadá, snad bude vše OK a snad nebudu muset využít 4roční záruku
přidám taky pár zkušeností po cca 3 měsících a přesně po 4000km s ST-Line 1,5 2018 Red. Osobně tedy (zatím) žádnou hlučnost nebo rachotění na volnoběh nezaznamenávám. Parkuji prosím pěkně ve vjezdu mezi dvěma zdmi. Auto je bych řekl krásně tiché, ale to může být subjektivní pocit . Spotřeba dle PP 7,3 s cca 70% město a zbytek okrsky a dálnice. Reál bude asi malinkato výš..., ale za mě pohoda. Už ho rozhodně nešetřím jako po koupi to bylo hodně tupé. Tím se dostávám k prvním desítkám a stovkám km po koupi. Né že by motor nejel, ale strašně strašně tupě a surově, rozjezdy nebyli nic moc. Jak to popsat..prostě se tom moc nechtělo , ale s přibývajícíma km sem začal sledovat zlepšování. Tak cca po 2tis km to bylo lepší a lepší.. , prostě to "bylo" nové . Jinak dle mě motor jde pěkně za plynem a nechá se pěkně vytočit. Nevím jak je to tady, ale u předchozí 1,6 Eco byla poznat turbo díra a i bylo občas slyšet. Tady nic takové nepozoruji. Pravda je, že ta 1,6 už měla téměř 200tis.km , ale pořád byla bez problémů.
Jinak mě zatím nic nenapadá, snad bude vše OK a snad nebudu muset využít 4roční záruku
Ford Focus MK4 1,5 EcoBoost Titanium 110kW, r.v. 2020
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
K tomu rachocení ... auto už mám rok a vlastně jsem si toho nikdy nevšiml, až tady po přečtení fora. Na volným prostranství bych si asi taky nevšiml, ale u zdi baráku - mírný rachocení tam slyšet je. Neříkám, že to je něco strašnýho a hlučnýho, ale když se na to člověk zaměří, tak to slyší. Uvnitř samozřejmě vůbec nic.
Jinak můžu potvrdit slova kolegy nahoře, prvních par tísíc km to bylo samozřejmě slabší, ale po pár tisících se to rozjelo. Obecně mi tohle auto/motor přijde hodně slabý při rozjezdech, ale to by tu někdo zkušenější vysvětlil, že to počítám bude nějak omezený elektronikou. Od trojky vejš když člověk potřebuje přidat, tak je to to, co bych od 150k očekával a jsem spokojen. Nejvíc si jízdu užívám na poloprázdných okreskách a podvozek člověk zas ocení při slalomu mezi cyklistama...
Na motoru se mi líbí, že má zátah už od hodně nízkých otáček a táhne snad až do omezovače. Jinak jak už tu psalo víc lidí, strašně to "mate tělem" a člověk velmi rychle jede mimo povoleny rychlosti, aniž by si to v tom autě vůbec uvědomil a je třeba to hlídat
EDIT: Ještě jeden dodatek - to by mě zajímalo jestli to tak vidí i ostatní majitelé - tomu motoru dost "chutná" 100ka benzin, beru převážně OMV. Možná to je placebo efekt, ale to auto je podle mě živější.
Jinak můžu potvrdit slova kolegy nahoře, prvních par tísíc km to bylo samozřejmě slabší, ale po pár tisících se to rozjelo. Obecně mi tohle auto/motor přijde hodně slabý při rozjezdech, ale to by tu někdo zkušenější vysvětlil, že to počítám bude nějak omezený elektronikou. Od trojky vejš když člověk potřebuje přidat, tak je to to, co bych od 150k očekával a jsem spokojen. Nejvíc si jízdu užívám na poloprázdných okreskách a podvozek člověk zas ocení při slalomu mezi cyklistama...
Na motoru se mi líbí, že má zátah už od hodně nízkých otáček a táhne snad až do omezovače. Jinak jak už tu psalo víc lidí, strašně to "mate tělem" a člověk velmi rychle jede mimo povoleny rychlosti, aniž by si to v tom autě vůbec uvědomil a je třeba to hlídat
EDIT: Ještě jeden dodatek - to by mě zajímalo jestli to tak vidí i ostatní majitelé - tomu motoru dost "chutná" 100ka benzin, beru převážně OMV. Možná to je placebo efekt, ale to auto je podle mě živější.
Naposledy upravil(a) Sentik dne 31.05.2018 09:05, celkem upraveno 1 x.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Banny
- Člen klubu
- Příspěvky: 507
- Registrován: 04.11.2015 10:28
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Ja auto ani neviem poriadne vytiahnut nad 4000 otacok (mimo 1. a 2. kvaltu), pretoze vtedy uz mam taku rychlost na tacho, ze musim brzdit
Naposledy upravil(a) Banny dne 31.05.2018 09:39, celkem upraveno 1 x.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Banny,
říkám si to skoro denně Když se mě občas někdo ptal, proč jsem si nekoupil "plný" STčko a tak. V naprostý většině případů je i tenhle 1.5 EcoBEAST při mojich cestách na okreskách nevyužitelnej.
Jinak ani nevím, jestli zvuk 1.5 EB je nějak zvýrazňovanej přes udělátko do kabiny, ale nad 4000rpm to zní fakt i zajímavě
říkám si to skoro denně Když se mě občas někdo ptal, proč jsem si nekoupil "plný" STčko a tak. V naprostý většině případů je i tenhle 1.5 EcoBEAST při mojich cestách na okreskách nevyužitelnej.
Jinak ani nevím, jestli zvuk 1.5 EB je nějak zvýrazňovanej přes udělátko do kabiny, ale nad 4000rpm to zní fakt i zajímavě
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- MIROMEN
- Junior
- Příspěvky: 346
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: HAVÍROV
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Mužu potvrdit, že motor byl ze začatku ospaly a navic i trochu nekultivovany, kdy z něj lezly ruzne jakoby cizy zvuky. Po najezdu par tisicovek si to pěkně sedlo a bylo znat, že oproti nezajetemu stavu se to vyrazněji změnilo. Každopadně jednička je klasicky přidušena a dokonce i u dvojky je citit, že i po zajeti neni uplně otevřene což se však oproti novemu stavu evidentně zlepšilo, ale i tak bych čekal dvojku vyraznějši a ne zřejmě nějak jemně přidušenou. Trojka ta už jde za plynem krasně a auto jede jako by mělo určitě vic než 150 koni. Jinak EB maji zvukovody proto ma 1.5EB tak velmi fajn zvuk to se fordu opravdu povedlo. No a ja dost časta miřim za 4000ot a motoru občas dopřavam i omezovač, ale ja jezdim dost na simira což už mě stalo docela dost peněz a jednou i papiry. Jednu ostřejši jizdu jsem si zaznamenal, ale bohužel kvalita zaznamu je mizerna navic špatny držak, ktery jizdu docela ovlivnil...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lTgbkO1RdH4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lTgbkO1RdH4[/youtube]
FOCUS 3 FL Titanium 1.5EB
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Naprosto potvrzuju...
1 a 2 jsou pocitově udušený, to auto/motor by zcela jistě mohlo víc (vždyť i ta Fiesta XR2i se kterou jsem lítal někdy v dávných 90kách měla oproti tomuhle odpich jak sviňa..). Ale od trojky už se to chová tak, jak bych čekal. Osobně mi to vlastně nevadí, nepotřebuju s tim na křižovatce odlítávat jak na startu čtvrtmíle Naopak ten tah od 3ky vejš člověk při předjíždění ocení.
Edit: Miromen - to je celkem sranda. Ač jsem tady na foru uplnej nováček, tak tvoje videa znám a když jsem před rokem čekal na FoFo ST-L tak jsem si při pohledu na video o akceleraci na to auto o to víc těšil To je celkem paradox, pač ty starty a rozjezdy jsou na tom motoru asi to největší zklamání. Ale jak říkám, není to nic proti ničemu, má to jiný přednosti
1 a 2 jsou pocitově udušený, to auto/motor by zcela jistě mohlo víc (vždyť i ta Fiesta XR2i se kterou jsem lítal někdy v dávných 90kách měla oproti tomuhle odpich jak sviňa..). Ale od trojky už se to chová tak, jak bych čekal. Osobně mi to vlastně nevadí, nepotřebuju s tim na křižovatce odlítávat jak na startu čtvrtmíle Naopak ten tah od 3ky vejš člověk při předjíždění ocení.
Edit: Miromen - to je celkem sranda. Ač jsem tady na foru uplnej nováček, tak tvoje videa znám a když jsem před rokem čekal na FoFo ST-L tak jsem si při pohledu na video o akceleraci na to auto o to víc těšil To je celkem paradox, pač ty starty a rozjezdy jsou na tom motoru asi to největší zklamání. Ale jak říkám, není to nic proti ničemu, má to jiný přednosti
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
MIROMEN...na to, že jsi jak píšeš o noty už přišel. Tak zveřejňování tvého videa je dobrej pokus jak to zopakovat
Můžu potvrdit, že motor je na rozjezdy polomrtvej. A to nemám ve zvyku kola protáčet u žádného auta.
Můžu potvrdit, že motor je na rozjezdy polomrtvej. A to nemám ve zvyku kola protáčet u žádného auta.
- MIROMEN
- Junior
- Příspěvky: 346
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: HAVÍROV
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
To už je promlčene.
Jinak ty rozjezdy nejsou zas nějak mrtvolne nebo omezujici ono to dost děla pravě i ten přechod na vyšši kvalty knk tedy na 3 převodovy stupeň, ktery nejen pocitově, ale podle zrychleni i realně nabizi větši porci vykonu než se udava na papiře. Dneska je škrcena jednčka prakticky u všech a je to určitě diky euro normam.
Jinak ty rozjezdy nejsou zas nějak mrtvolne nebo omezujici ono to dost děla pravě i ten přechod na vyšši kvalty knk tedy na 3 převodovy stupeň, ktery nejen pocitově, ale podle zrychleni i realně nabizi větši porci vykonu než se udava na papiře. Dneska je škrcena jednčka prakticky u všech a je to určitě diky euro normam.
FOCUS 3 FL Titanium 1.5EB
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Párkrát jsem s EB jel.
,,OT,,...MIROMEN...může se ti stát, že z nějakého důvodu (udání, havárie) bude polocie hledat tvoji stopu na ,,síti,, a soud k vým videím přihlédne. Sám se podobným zveřejněním vyhýbám. A že bych se i podělil jak 1.6D upaluje
,,OT,,...MIROMEN...může se ti stát, že z nějakého důvodu (udání, havárie) bude polocie hledat tvoji stopu na ,,síti,, a soud k vým videím přihlédne. Sám se podobným zveřejněním vyhýbám. A že bych se i podělil jak 1.6D upaluje
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Dnes jsem tomu musel "naložit", protože jsem ujížděl bouřce a kroupám v zádech
Na trojku mimo město je tenhle motor "zlatej" (za daný peníze a tak), ten zátah mam opravdu rád, zvukovej projev taky, jen jsem pak při brždění do obce snad zapíchl čumák do země Jinak při prímým porovnání 1.5 EB proti starýmu 1.6 co jsem měl ve FoFo II - je neuvěřitelný co s tim za pár let udělali. Spotřeba stejná, pocitově je to samozřejmě naprosto jinde. Když ted jedu občas s tim starým, tak nechápu, "jak mi to mohlo stačit". Je to líný, žere to, hlučný to je. Zlatej EB, dokud se teda nevysype
Na trojku mimo město je tenhle motor "zlatej" (za daný peníze a tak), ten zátah mam opravdu rád, zvukovej projev taky, jen jsem pak při brždění do obce snad zapíchl čumák do země Jinak při prímým porovnání 1.5 EB proti starýmu 1.6 co jsem měl ve FoFo II - je neuvěřitelný co s tim za pár let udělali. Spotřeba stejná, pocitově je to samozřejmě naprosto jinde. Když ted jedu občas s tim starým, tak nechápu, "jak mi to mohlo stačit". Je to líný, žere to, hlučný to je. Zlatej EB, dokud se teda nevysype
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- kozelos
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 28.12.2011 23:17
1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Tvůj poslední moment mi mluví z duse. Porovnání se starou jednasvestkou se nedá ani udelat. Jen prave aby se to nevysypalo..
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
- kozelos
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 28.12.2011 23:17
1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Tak nevim, čím to je, ale zdá se mi ta jednička a dvojka fakt až moc mrtva. Ze začátku mi to tak neprislo. Ale teď to dost vnimam, odpich na křižovatce jen když člověk podrží spojku v záběru. Najeto mám 6000 (od unora). A turbo spina az tak ve 2100rpm, v tomhle teda asi stará 1.6 byla lepsi. Ale od trojky dal uz je to parada. Jen ty rozjezdy a snaha o rozjetí třeba z 30kmh..
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23377
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
za to muze ekologicke umrtveni kvuli emisim
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- kozelos
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 28.12.2011 23:17
1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Njn, ale je to dementni.. Dnes jsem se snažil vjet z vedlejší do kopce do skviry ve strudlu aut na hlavni a vjel jsem tam jak hlemyzd, vůbec jsem z toho neměl dobry pocit.. Takze možná mam min emisi, ale taky to může být nebezpečný
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti